Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Старите автомобили

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Старите автомобили

    Starite avtomobili
    Ob. Korespond.

    СПИРАНЕТО НА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ ЩЕ УВЕЛИЧИ БЕЗРАБОТНИТЕ ПОЛУГЛАДНИ И ОЗЛОБЕНИ БЪЛГАРИ

    Решението на правителството да се спрат автомобилите на възраст над 10 години няма техническа обосновка. След като автомобила /за таксиметрова работа/ минава 2 пъти годишно технически преглед, а останалите веднъж годишно; има изправни спирачки, изправен двигател и добре поддържана, здрава карусерия, защо трябва да бъде бракуван? Не са малко примерите, когато ПЪТНИЧЕСКИ И ТОВАРНИ САМОЛЕТИ ЛЕТЯТ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ. Примерите че в някои европейски страни това е било въведено, не е база за сравнение. Никъде няма статистически доказано, че броят на катастрофите с автомобили на възраст над 10, 20 или 30 години е по-голям, в процентно отношение в сравнение с автомобилите на възраст под 10 години. Точно обратното катастрофите с нови автомобили е със сигурност много по- голям.
    Известно е също, че в една от страните с най-висок жизнен стандарт САЩ, където броят на автомобилите на глава от населението е един от най-високите, където се произвеждат най-много автомобили в света, този въпрос не е на дневен ред.
    Нека се има предвид следното:
    -Мнозинството шофьори с по-стари автомобили нямат възможност да си купят нови и ще се присъединят към армията безработни. Една част от тях ще бъдат принудени да станат шофьори на големите таксиметрови фирми, където дохода им ще бъде значително по-малък от този, с който те сега трудно закърпват семейният бюджет. Останалите в армията на безработните. Заради една прищявка или заради....? Същевременно големите таксиметрови фирми, почувствали се монополисти бързо ще повишат цените на превозите. Кой ще пострада от това? Тези, които нямат никаква кола! В чия полза лобират избраните от нас депутати, които внасят и ще гласуват за този закон? Нека на това си отговорим сами.
    - Много хора, включително и пенсионери със старите си автомобили извършват някаква стопанска работа, с което си помагат да преживяват малко по-добре. Спирането на техните коли ще им отнеме малкият, но жизнено необходим допълнителен доход.
    Къде сме тръгнали ние? В такива случаи народа казва : На гол корем чифте пищови! В случая обаче не е точно така. На голия корем има само празни кобури, а чифтетата пищови са на коремите на тези, които могат да си купят не един, а няколко нови автомобила.
    Нека правителството да открие достатъчно работни места, нека нашият жизнен стандарт да достигне стандарта на тези, които си спират старите автомобили, тогава може да се помисли отново.
    Nachtigal

    #2
    Старите автомобили

    Оф...не е прищявка, не е идея на нашите политика. Това, което наште политици правят е част от следването на европейската политика за третиране на остаряващите модели. Всичко е с цел намаляване на замърсяването на въсдуха. Ако не ти е известно един нов автомобил гори 2 пъти по-малко вредни газове на литър бензин от един 10 годишен.
    Развитието на съвременното автомобилостроене налага високи стандарти, не само динамичните качества на колите, но и на вредата, която нанасят на околната среда. Факт е, че европейците водят тази политика от много години, а наште предвидливи политици се сещат в последния момент, и така скокът става огромен. НО ТОВА НЕ Е ВСИЧКО!
    Това с 10 годишните коли... то е само за сега, за приемането ни ще се наложи да покрием и най-високите бариери. 10 годишни- това е ЕВРО 3,
    а ЕВРО 4, което ще се въведе 2006 от ЕС, ще бъде за коли, произведени след 2000 г. Че не е по джоба на българина... еми не е, ама кой го интересува. Ние бързаме да си изравним всички такси, данъци, сметки, изисквания с тези на Европа, а доходите не , което не е много правилно.
    Просто мерките се вземат не навреме и няма как процесите да протичат нормално. А за новите коли, еми те са по-евтини от всякога, а и лизинговите схеми в България са свръх изгодни, но пак си е скъпо.
    Една нова хубава кола от най евтините, но прилични, еми например Опел Корса 1.2 17405 лв. Прави си сметката например за 3-годишен лизинг с 13 % първоначална вноска и 11% лихва. Нещо такова е и с другите коли. Рено Меган е 20000 лв.
    Една минимална заплата в България не може да покрие подобен разход обаче. Страшното е, че и средната, СРЕДНАТА заплата у нас също не е в състояние да го стори. Трябва да имаш много високи доходи - поне 800-900 лв. на месец и пак ще ти е трудно. Ами освен да не караме коли, не виждам друг изход. Към 95% от МПС- тата в България ще изгорят. Лошото е че правителството насърчава вноса на стари коли и положението става все по-лошо, защото много хора ще трябва да се лишат от новозакупени коли, за много от които хората са събирали дълго пари. Гадост. Както и да е, все някак ще оживеем. Трябва!

    Comment

    Working...
    X