Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой според вас е най-много и най-несправедливо ощетеният народ и държава?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Абе, роман. Има няма 150 страници...
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #32
      Е, за разказ 150 страници са си много . А има и доста по-късички романи. Пък и то зависи от изданието - има и варианти с по над 200 страници .

      Comment


        #33
        Ами аз така го виждам, имам го в една книга заедно с "Острова на д-р Моро" и "Машината на времето". Затова повече гледам на него като разказ. Но ако настояваш - роман
        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
        "But I know none, and therefore am no beast."

        (Richard III - William Shakespeare)

        Comment


          #34
          Dinain написа
          Аз говоря за разказа на Х. Г. Уелс.
          Не беше ли роман? Само да отбележа.

          Гледам докато се опомня то станало скандал!
          Е нищо. Не е важно. Аз филма на Спилбърк не съм гледал(а и не възнамерявам), но другите и те са със съмнителни достойнства. Лично на мен и романчето(така става ли?) нещо не ми допада.
          Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

          Comment


            #35
            Аз ходих да гледам филма миналата година. Много е нелеп, пресъздаване на фантастика, писана в края на 19-ти век, омазана безобразно и кой знае защо с действие, пренесено в наши дни. Покрай което се е загубила цялата идея на автора ... а и за направата на тази безвкусица са изхарчени 128 милиона долара ...
            На чисто техническите нелепости или логическите недомислици даже няма да се спирам, те са твърде много.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #36
              Абе, не че настоявам - няма чак такова значение. Просто ако сравниш разказите на Уелс с книги като "Война на световете", "Острова на д-р Моро" и "Машината на времето", веднага забелязваш, че първите са с един обем, а другите с друг, значително по-голям. След като първите са "разкази", то вторите някак не върви да минават под същата категория, по-скоро са я "повести", я "романи". Но наистина не е от значение.

              Comment


                #37
                БЪЛГАРИЯ
                www.bgnauka.com/forum ТУК Е ИСТИНАТА!!!

                "...защото езикът на селянина му е даден, не за да плещи, а за да лиже ботуша на господаря...и ако той не лиже този ботуш, който трябва, този език следва да бъде изтръгнат....

                Comment


                  #38
                  БЪЛГАРИЯ
                  А не е ли православното християнство?
                  "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                  "But I know none, and therefore am no beast."

                  (Richard III - William Shakespeare)

                  Comment


                    #39
                    Нямало ощетен народ и държава. А, не са ли ощетени десетките хиляди българи, прогонени като мръсни кучета от Беломорието? Не са ли ощетени хилядите българи подлагани на жестока дискриминация в Западните покрайнини? Нима не е ощетена териториалната цялост на България, на Българското землище? Няколко милиона унгарци живеят в Сърбия и Румъния, но може би те също не са ощетени, може би те всъщност са облагодетелствани? Огромни, чисто фински области остават на територията на СССР/Русия, но те също не са ощетени, защото нямало ощетен народ и държава- това е историческа нелепост!??

                    Comment


                      #40
                      "Българското Землище", хехехе, господине, хихи , колко турци са били "ощетени" да оставят родните си места в България в 1878 и 1885 и отново - точно 100 години по-късно?
                      "Чисто" фински области - ами че там няма финландци бе, евакуираха се 1945-а! Или те са си "изконни" области на Фатерланда? Хехехе :lol:
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        #41
                        Estandarte88, явно е, че всеки народ има своите си основания да се чувства ощетен от някакви исторически събития. Проблемът е не в съществуването на представата за "историческа ощетеност на народ/нация", а в комбинирането й с "несправедливо" и "най-много", две категории, които порменят нещата. "Защо?" предполагам ще попитате вие и затова ще отговоря предварително на този въпрос (за мен отговорът е очевиден, но пък той е въпрос на определено умонастроение и разбиране, което разбира се не се споделя от всекиго).
                        "Справедливост" и посестримата й "несправедливост" са абсолютна нелепица, когато става въпрос за история. Причината за това е, че в исторически план няма категория като "правда", "правилност", а ако е за въпрос и "истина" има единстевно конкретно, а не метафизическо звучене. В този смисъл това, котео от една гледна точка се определя като "несправедливо", от друга гледна точка ще е "спарведливо", което ни илюстрира проблемът с трансцедентността на понятието "спарведливост" в историята. То зависи изцяло от гледната точка, а доколкото гледната точка е по същество есвивалент на субективност, с това се приключва и целият въпрос.
                        Същият проблем изниква и с категорията за количество - как можем да измерим количествено "ощетеността"? Спрямо кое състояние, в какви мерни единици? А без да може тя да се измерва не виждам как е възможно да правим сравнения, защото се работи с абсолютни и при това емоционално-субективни категории.
                        Та това са възраженията ми срещу настоящата анкета, те не идват от опит за детрониране на поянтията "историческа ощетеност" или "историческа загуба", а от несъстоятелността на вкарването им в рамката на количественото измерване (или на качественото определение откъм "неправилност" или "несправедливост").
                        Естествено, в анкетата остава все пак една положителна черта, която Nick изтъкна - измерване на мнението по този въпрос, което ще е представително за този форум. Разбира се, възможно е на някого това да му е интересно.

                        Comment


                          #42
                          Ако е възможно нещо да бъде обективно сравнено, то е единствено брой (абсолютен) на убити по расов, етнически, национален или религиозен признак или относителен брой на убитите спрямо цялата популация. Не знам какъв би смисълът от това, предполагам числата биха могли да бъдат намерени и сравнени, но и какво от това? Ще сведем нещата до чисто математическо равнище с решение, което би могъл да направи всеки 5-класник.
                          Но в този ред на мисли едва сега забелязах нещо: сред списъка на "ощетените" народи, каквото и да означава това, липсват евреите.

                          По повод на историческа справедливост - несправедливост би могло да се оформи някаква дискусия, която да разграничава понятия от типа на справедливост и добро във общочовешкия им, философския и исторически смисъл. Така или иначе сме склонни да пренасяме всекидневните категории в мисленето си към исторически събития. Примерно убийството на хора е зло и несправедливост както в общочовешки, така и в исторически смисъл (поне в рамките на нашата цивилизация).

                          Comment


                            #43
                            Gollum, съгласен съм с теб.
                            Dinain, наистина много турци "са били ощетени да оставят родните си места в България".Обаче фактът, че турците са били ощетени, не означава сам по себе си че българите не са или не биха могли да са.
                            ами че там няма финландци бе, евакуираха се 1945-а!
                            Именно.СССР "евакуира" една народностна група от дадена територия.Аз лично, а вярвам и повечето хора по земята, биха нарекли това "ощетяване" спрямо финландския народ.Ако ти го наричаш по друг начин, моля, нека да го чуем!

                            Comment


                              #44
                              Хана написа
                              По повод на историческа справедливост - несправедливост би могло да се оформи някаква дискусия, която да разграничава понятия от типа на справедливост и добро във общочовешкия им, философския и исторически смисъл. Така или иначе сме склонни да пренасяме всекидневните категории в мисленето си към исторически събития. Примерно убийството на хора е зло и несправедливост както в общочовешки, така и в исторически смисъл (поне в рамките на нашата цивилизация).
                              Не знам, Хана, сигурно е възможно, обаче аз лично не виждам точно как ще стане това. Ако се опрем на хуманистичното всекидневно разбиране, че насилието срещу другите е зло (по същество християнско разбиране или по-точно монотеистично ерилигиозно, защото го има в повечето популярни монотеистични религии) и се отнесем към историята, то трудно ще намерим нещо, което да не е зло в нея.

                              Comment


                                #45
                                Според мен трите най-ощетени народи са:
                                1. Българи - заради това, че не сме в обединени в една държава.
                                2. Арменци - заради геноцида срещу тях през 1915 година.
                                3. Мексиканци - заради заграбването на Тексас през 1845 година от САЩ.
                                Може да не съм прав, но така мисля.

                                Comment

                                Working...
                                X