То и аз нямам време. Не съм и философ, та да знам подробности но едно знам:
Човешкото същество, венецът на природата и пр., има по правило:
1) да крака, две ръце, две очи и пр.
2) лична, политическа и икономическа СВОБОДА.
Когато някой, от каквито и да е алабалистики предлага да се посегне на това човешко състония, нещо не е наред, меко казано.
Ей го сега тоя Маркузе, с всичките му еволюции на мисленето - върти го, суче го, все до революции го докарва. ЗА КАКВО СА МУ ТИЯ САМОЦЕЛНИ работи? Самоцелни, ама от гл.т. на теорията. А ако станат на практика нали знеш кого ще облагодетелстват?
Западът се мени, така е. Но не задължително към по-лошо. Не е случайно, че даже социалдемократите отиват към Тачър и Рейгън - ТЕХНИЯ МОДЕЛ БЕШЕ НАЙ-УДАЧЕН, СТРАНИТЕ ИМ ПОЛЕТЯХА С НЕГО.
Не с революции, с градските лумпени или каквото ще, ами с привеждане на нещата в естественото им състояние. Тук е и степента на нагжираност на държавата, и мястото й в обществото, й смисълът й, които при левите страшно се деформират и раздуват. Тук е и реалната защита, и правовата държава и пр. и пр.
Западът ще забукува, когато му отнемат динамиката, т.е. свободата. Дотогава остава най-адаптивното общество в света. Защото там всичко е нагоре с главата, а не с краката, даже и когато управляват левите.
Та от 150 години него всевъзможни мислители, наречени марксисти само го погребват по хиляди начини, и все глупости се оказва, че говорят!
И още, от г.т. на фактите, на живота и реалността - там, където западните ценности са пометени, идва трудния живот и дивотиите. Там, където остават, нещата се крепят. Там, където се развиват - процъфтяват. Което, внимание! не значи безпроблемност, а значи по-високо ниво на битуване на човешките същества.
Та, докато такива като Маркузе дрънкат из унбиверситетите, друго освен бъркотия в главите на младежта няма. Когато теориите им започват да се прилагат на практика, идват лагерите, убийствата, терора и тормоза. И тогава няма къде да го намериш този мислител, та да му потърсиш сметка.
Казваш "безразличие" на хората и пр. негативи. иМА ГИ, НО:
1) Има го и другото, свястното;
2) Никога, ама никога те няма да изчезнат с революциите; с тях изчезват само хубавите неща и идват свинщините, идва голямата държава, която бърка на хората къде ли не; отнема собственост, отнема свобода и накрая какво излиза?
Обществата се променят и още как! Само че, никоя от типа на тия маркузевските революция не ги е променила към добро. Напротив, там, където има свобода, където всичко е частно, т.е. например в западния модел, точно ТАМ ИМА ИСТИНСКА ДИНАМИКА И ПРОМЯНА КЪМ ПО-ДОБРО.
Ако теоритичните схеми объркват, да гледаме живота и реалните практически резултати!
Да, ама не е така. Това състояние го има само при фашистката и при комунистическата държава. А точно там революции не стават, защото властта е тотална и ббезкомпромисно брутална и по-скоро ще избиое всички, околкото да падне (вж.случилото се на площад "Вратата на небесното спокойствие").
За другите негативи, които винаги ги има докато има живи хора казах по-горе - само свободата ги намалява, нищо, ама нищичко друго.
Човешкото същество, венецът на природата и пр., има по правило:
1) да крака, две ръце, две очи и пр.
2) лична, политическа и икономическа СВОБОДА.
Когато някой, от каквито и да е алабалистики предлага да се посегне на това човешко състония, нещо не е наред, меко казано.
Ей го сега тоя Маркузе, с всичките му еволюции на мисленето - върти го, суче го, все до революции го докарва. ЗА КАКВО СА МУ ТИЯ САМОЦЕЛНИ работи? Самоцелни, ама от гл.т. на теорията. А ако станат на практика нали знеш кого ще облагодетелстват?
Западът се мени, така е. Но не задължително към по-лошо. Не е случайно, че даже социалдемократите отиват към Тачър и Рейгън - ТЕХНИЯ МОДЕЛ БЕШЕ НАЙ-УДАЧЕН, СТРАНИТЕ ИМ ПОЛЕТЯХА С НЕГО.
Не с революции, с градските лумпени или каквото ще, ами с привеждане на нещата в естественото им състояние. Тук е и степента на нагжираност на държавата, и мястото й в обществото, й смисълът й, които при левите страшно се деформират и раздуват. Тук е и реалната защита, и правовата държава и пр. и пр.
Западът ще забукува, когато му отнемат динамиката, т.е. свободата. Дотогава остава най-адаптивното общество в света. Защото там всичко е нагоре с главата, а не с краката, даже и когато управляват левите.
Та от 150 години него всевъзможни мислители, наречени марксисти само го погребват по хиляди начини, и все глупости се оказва, че говорят!
И още, от г.т. на фактите, на живота и реалността - там, където западните ценности са пометени, идва трудния живот и дивотиите. Там, където остават, нещата се крепят. Там, където се развиват - процъфтяват. Което, внимание! не значи безпроблемност, а значи по-високо ниво на битуване на човешките същества.
Та, докато такива като Маркузе дрънкат из унбиверситетите, друго освен бъркотия в главите на младежта няма. Когато теориите им започват да се прилагат на практика, идват лагерите, убийствата, терора и тормоза. И тогава няма къде да го намериш този мислител, та да му потърсиш сметка.
Казваш "безразличие" на хората и пр. негативи. иМА ГИ, НО:
1) Има го и другото, свястното;
2) Никога, ама никога те няма да изчезнат с революциите; с тях изчезват само хубавите неща и идват свинщините, идва голямата държава, която бърка на хората къде ли не; отнема собственост, отнема свобода и накрая какво излиза?
Обществата се променят и още как! Само че, никоя от типа на тия маркузевските революция не ги е променила към добро. Напротив, там, където има свобода, където всичко е частно, т.е. например в западния модел, точно ТАМ ИМА ИСТИНСКА ДИНАМИКА И ПРОМЯНА КЪМ ПО-ДОБРО.
Ако теоритичните схеми объркват, да гледаме живота и реалните практически резултати!
Batko Charly написа
За другите негативи, които винаги ги има докато има живи хора казах по-горе - само свободата ги намалява, нищо, ама нищичко друго.
Comment