Секретни поделения и бази, планове за действие и всякакви митове и небивалици - Знаете ли какво значи това (митове) ?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Секретни поделения и бази, планове за действие и всякакви митове и небивалици
Collapse
X
-
Интерфейсът на wikimapia е малко недомислен, когато става дума за разглеждане.
Все пак - хранилище на руски ядрени боеприпаси край Калофер:
Wikimapia is an online editable map - you can describe any place on Earth. Or just surf the map discovering tonns of already marked places.
Коментарите хвърлят повече светлина, обаче се четат трудно. Например: http://wikimapia.org/18537080/bg/Скл...
Comment
-
Малко закъснял пост, но е по темата за алтернативните военни летища по магистралите и главните пътища. За мен разширенията по магистралите и подсилването на настилката им по време на Студената война са правени по поръчение от СССР, според тяхната доктрина за десантирането на войски, леко бронирана военна техника и снабдяване, на второстепенния им фронт - България... Идеята да се ползват и като аварийни писти за гражданската авиация ми се струва нищожна, след като са наблъскани с билбордове от двете страни и с вече поставени мантинели.
Ето и снимки на тези участъци:
Магистрала Тракия до Пловдив. Три километров прав участък с пътна настилка между платната, до скоро без монтирани мантинели. Ясно личат отбивките/стоянки за самолетите.
Магистрала Тракия до Пазарджик. Три километров прав участък с пътна настилка между платната, до скоро без монтирани мантинели.
Ето ги мантинелите и асфалтът между пътните платна:
Магистрала Хемус до Девня. Три километров прав участък с пътна настилка между платната, до скоро без монтирани мантинели. Отбивки/стоянки за самолетите.
Пътят Дупница - Благоевград - Двукилометрово оширение на пътя, без ментинели между платната.
Ето и два примера за военни летища с лека инфраструктура, ползващи като резервни писти пътните платна:
Летище Крайници - Пътят между Дупница и Самоков.
Пътят между Зимница и Петолъчката. Почти идентично на горното, но с ъглова ориентация на "резервната" писта.Last edited by Петър Илиев; 11-06-2017, 23:15.
Comment
-
Това за резервните писти си е реалност.Даже не са секретни,ами съвсем официални.Северно от Ботевград също имаме такъв 3-4 километров прав участък,част от път Е-79..Официалното ,му наименование е ПИК(писта за извънредни кацания).Даже,доколкото съм чувал през 80-те години,се е наложило да се ползва(не съм наясно дали за граждански или военен полет).Даже на местните труженички на любовта тук не им викаме,магистралки ,както по другите места а "пикаджийки",по името ,на обекта.От няколко години,като в предходният пост ,този обект също има мантинели,разделящи платната,та едва ли е подходящ за кацане на самолети сега.
Comment
Comment