Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Анкета - за преподаването на история в училище

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Анкета - за преподаването на история в училище

    Първа част.
    Моля, отговаряйте на следващите въпроси поне с да , не или с не знам . Ако искате, може да развиете някакви свои идеи

    1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време?
    2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети (ако - да, то - кои?) по подобен начин - в учебно и в извън учебно време?
    3. Бихте ли се заели със задачата да напишете (индивидуално или в групи от по няколко ученика), в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история? Да речем - изследване, касаещо краезнанието (изучаване на местните археологически обекти/находки; местната архитектура, местната журналистика; някакви елементи от културата и цивилизацията на Миналото във вашия край; Дарителството/ учебното дело/ архивното дело/ музейното дело в моя роден край - нещо такова). Имате право на научен ръководител на научното си изследване, както и на консултанти - измежду преподавателите си. Не го забравяйте!
    4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време (междучасие, почивни дни, ваканции или през интернет - по електронната поща или през чата) при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване?
    5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята? Например: История на войните, Внезапността и изненадата като стратегически и тактически елемент в историята на войните, Най - големите сражения в историята, Нощните сражения, История на отделните видове войски (пехота, конница, артилерия, разузнаване и контраразузнаване, военен и търговски флот, военновъздушни сили, танкови и бронирани войски и др.), 100-те най - влиятелни пълководци, Историята на жените, История на всекидневния живот, История на културите и цивилизациите, История на науките и на научните открития, История на корабостроителството, Социално - икономическа история, Демография, Историческа география, Историография, Методика на преподаването на историята, Дидактика на историята, Архивистика, Интердисциплинарни исторически изследвания, Археоастрономия или нещо друго (какво?!)
    6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията? (изложба на картини на историческа тематика, на предмети, събрани от ваши близки, приятели и познати )
    7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
    8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)?
    9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник?

    Втора част.
    Тук вече е желателно, да не кажа задължително, да бъдете доста по - изчерпателни в изказванията си.

    10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина
    11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище? (Става дума за това, че всяка наука има малко или повече общо с историята. Интердисциплинарна връзка е, примерно, по история да учите за древна Гърция; по литература - старогръцка литература; по география - Гърция; по музика - гръцката народна музика; по рисуване да рисувате моменти или дерои от гръцката история, литература, митология; по философия - философията на древна Гърция. По този начин, добивате ЦЯЛОСТНА, а не фрагментарна представа за света около вас.)
    12. Бихте ли желали да изучавате частично (в отделните часове за упражнения и за преговор) някои предмети - история (също така - география, физика, химия, биология, западноевропейска или риска литература или друг учебен предмет) на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език (френски, английски, немски, италиански, испански, руски)? Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език (преподавал съм я на френски); на исторически извори; на стратегеми (история на сраженията); на хистограми (диаграмите, които виждате, след като сте играли на Аге оф Емпирес ); на диаграми, на таблици; на исторически географски карти (историческа география)
    13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал?
    14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове (за битките в историята, за древна Гърция, за древен Египет, за древен Рим, за музеите по света, различни енциклопедии ) в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
    15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица (отделен урок)?
    16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти (по пощата, по електронната поща, по чата) от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано (целия клас), на обменни начала, на гости за пролетната ваканция (за 14 дни) на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
    17. Бихте ли участвали в създаването/исдаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища (зависи какво е вашето) във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна? Става дума за вестник, в който да пишат ученици, учители, родители. Вестник, който да излиза всеки понеделник или всеки петък, или два пъти месечно. По този начин, ще се получи нещо като място за изява или форум за дискусии на ученици, родители, учители; те ще могат да се опознаят взаимно, да се запознаят с проблемите на Другия (Вижте темите за Другия в часовете по история и Историкът и другите !) Какво бихте искали да четете в този вестник? Какво бихте писали в него? Можете ли да кажете каква е поносимата му цена; все пак, няма да е безплатен, нали Ако е училищен вестник, може част от парите от продажбите му да се влагат в ремонт на училището, в закупуване на учебници и тетрадки за социално слаби деца, в създаване на удобства за децата - инвалиди, в реклама на училището, в екскурзии, в летни лагери за децата

    Трета част.
    Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук

    18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология?
    19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? (Е, може и по друго ) И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да тормозите следващите поколения ученици?
    20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете!

    (source encoding : WINDOWS-1251)
    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

    #2
    Анкета - за преподаването на история в училище

    1. да
    2. да - литература
    3. не
    4. да
    5. да да да!!!
    6. не знам
    7. да
    8. да
    9. не
    10. да. това и правех в София - военноисторическия музей...
    11. не знам

    мързи ме нататък
    Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

    Comment


      #3
      1 - да
      2 - да История естествено
      3 - не
      4 - да
      5 - да много ясно, това ми е слабост
      6 - не знам
      7 - не знам
      8 - твърдо да
      9 - не знам
      10 - да
      11 - не знам
      12 - не
      13 - да
      14 - не мога да си представя такова училище.На останалите отговарям с да
      15 - не знам
      16 - не
      17 - може би да
      18 - да, но вече съм студент изучаващ икономиката
      19 - не
      20 - не знам, ако се сетя ще питам.

      Е там където трябваще да бъда по изчерпателен не бях щото ме мързеше, но се надявам да си доволен и на тези отговори.
      Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

      Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

      Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

      Comment


        #4
        Ще се опитам да отговоря на поставените въпроси...

        1. Много ми се иска да изучавам повече дисциплината История..., а под задълбочено... може би да се разговаря на повече теми, защото като през цялата година се занимаваш само с една тема (например в 12 клас "История на България") рано или късно се откъсваш от другите (разбира се една от най-важнити предпоставки да се "задълбочиш" в Историята е това да се открие, че не само всичко е "свързано", но и да се знаят къде са разликите през отделните епохи).

        2. Като продължение на първия въпрос... Най-малкото като човек обичащ Историята се "задълбочавам" в Философията и Литературата, и Географията... но от опит знам, че във всяка "наука" има поне толкова знания относно историята колкото и в Историята (за пример давам моята "специалност" в школото- изобразително изкуство...В рисуването дори има дял "История на Изкуството", който е не по-малко интересен от "История на Облеклото" или "Канон в Изкуството" (един вид историческите причини едно нещо да е, токова каквото е и всяка една дисциплина е не по-малко "историческа" от "История на Бронетехниката например"

        3. Под "да напиша" разбира се може да се разбира и като "създам" или "сътворя" нещо... Също така ще разбирам, че не е задъ;жително да е от училище..., но да...

        4. Нещото, с което човек се сблъсква след като се опита да сътвори нещо е: "Не разчитай и не се доверявай само на собствените си знания. Знай, че информацията в "информационната" епоха се подненя на всеки една-две години". Не съм 100% сигърен, но от изборът да се консултираш с някога най-подходящ е изборът да се обърнеш към човек- Историк, Любител, Свидетел... Бойна Слава, книгите разбира се дават много повече възможностти, а за И-нет трябва да можеш да сърфираш (убедих се в това след като след часове ровене откривам, това което вече знам; след десетки часове намирам нещо "добро"; след дни търсене откривам, това което ми трябва

        5. Разбира се. Както и по-горе пиша, според мен трябва да знам достатъчно от всичко за да мога да си дам поне някаква реална представа, да "създам пълнокръвна картина в съзнанието си" и за да може мнението ми да има поне някаква стойност...

        6. Много полезно занятие ще да бъде това... За съжаление "жалката" ми душичка се докосва само до телевизия, игри, нет... рядко до "документална историческа литература", малко по-често до художествена литература, а също така рядко до "историите" на приятели, роднини и познати. И за съжаление ги "представям" само във Форуми, Разкази и (много рядко) в долнопробните си картини.

        7. Този въпрос мога да го считам като част от миналия...

        8. Да. Дори много бих искал, но като знам, че от моя клас само аз имам интререс към Историята, а само един съученик се интересува от Втората СВ...няма изгледи да успея.

        9. Личен дневник?! Но за какво? За вегетацията на един гимназист,ли?! Незнам по-скоро "Не"...Разбира се под "дневник" може да напиша "Делниците ми през '43", например
        "Мисля, това което казвам, но неказвам, това което мисля"

        И други затворници
        нека четат пред вратите
        нашата памет остъклена
        с надпис:"Всички отидоха на Фронта!"


        Comment


          #5
          1. Разбира се
          2. Не
          3. Да но макар че съм в хуманитарна паралелка съучениците ми са просто хора необичащи математиката а не обичащи история и литература. Иначе много неща мога да им разкажа.
          4. да
          5. разбира се!
          6. да
          7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
          8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)?
          9. от време на време ме прихващат такива неща но е за кратко и обикновено когато нещо ме е подразнило много
          Втора част.

          10. Да имам голямо желание да посетя западна Франция Египет
          11. Да но вместо примерът с гърция искам да го направя с Египет
          12. Физика химия история и т.н. съм учил на френски и не беше кой знае какво
          13. Да
          14. Представям си го ето така:
          Седя си удобно на стола пред компа около мен е приятно тихо и спокойно - по цял ден със ставането чета за училище тоест за история или си пиша книгата (която между другото разглежда и въпроса за виртуалното училище и работно място. Когато довърша окончателно откъса ще го постна тук.
          15. Щях да им показвам повече материали да им разказвам любопитни подробности да съкратя разстянието между нас както правеше любимият ми учител - пишеше двойки и ни крещеше обаче играеше футбол с наси въобще когато учехме - учехме когато се кефехме - беше истински кеф
          16. Ех кой ще ме иска мен във Франция ?
          17. Дадох един разказ за училищен вестник и те понеже нямали място така го съкратиха че ми скъсаха сърцето направо. Иначе досега един свестен училищен вестник не съм виждал - всичси са били жалки и аматьорски.

          Трета част.
          Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук…

          18. Разбира се - История археология египтология - ще поживеем ще видим живот и здраве
          19. В никакъв случай!

          Comment


            #6
            Благодаря на всички, които ми отговориха!
            Очаквам и други да споделят мнението си...
            Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

            Comment


              #7
              ISTORIK написа
              14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история?
              Аз ще мина леко и ще отговоря само на тази точка.

              Прекрасна пролетна сутрин...Събуждам се доволна и след като съм се протегнала погледждам часовника. Опс, след 30 мин имам час. Ставам си аз от леглото, правя си кафе и се гримирам и в уречения час съм пред компютъра. И ето, че класната стая почва да се пълни. От Аспен се включва онази училищна звезда, която има във всяко училище, мажоретката излизаща с капитана на екипа по футбол. Брех, днес пак се е облякла сякаш ще работи на магистралата, а не е на лекции в училище.
              След нея от Бермудите по бермуди се появява Ганчо, оня дето ме заряза заради Герганчето, която влиза веднага след него от Драгалевци. Удрям им кръстчетата и на двамата, не мога да ги трая. Иван се подава прашен от някаква библиотека, мисля си, че сигурно са архивите на Ватикана. Двамата близнаци Нено и Пенчо са във Варна, влизат заедно както винаги.
              Даскалът идва със закъснение, по навик се оплаква от задръствания по магистралата. След дружно освиркване си признава истината - успал се е след запой по време на последния ден на карнавала в Рио.

              Рай...

              Само един малък проблем стои пред съвременната девойка, която ще бъде ученичка във виртуално училище, т.е., за да участва ще трябва да пише. Как ще успее тогава едновременно да използва и двете си ръце и да си лакира ноктите, нещо, както прави всяко момиче във всяко нормално училище сега ?
              "Pressй; fortement sur ma droite, mon centre cède, impossible de me mouvoir, situation excellente, j'attaque."
              Осмелих се. Осмелявам се. Докрай. И си плащам за това. Не се пазаря.

              Comment


                #8
                Мелиса, как ги виждаш кой с какво е облечен? И защо имат час? Не е ли по-лесно да им прати даскала урока, та да си го учат (евентуално!), после да има определено време за въпроси и отговори (нещо като чат, добре де може и видео-чат) а накрая изпитване-препитване... тест (не виждам друга възможност по интернет засега) )
                А даскала да си купи мобилен компютър с Ви-Фи (как се пише на латиница тук???)....
                Проблемът на форума :damnyou:

                "Чети историята и като познаеш от нея суетата на тоя свят, научи се да го презираш"
                Паисий Хилендарски

                Comment


                  #9
                  Ще бъда малко по-многословна. Ще отговарям с Да, Не, Незнам, но и с малко повече думи
                  1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време?
                  - Да, представлява интерес за мен, аз това и правя - изучавам задълбочено /колкото мога, впредвид тежкия ученически живот /. Освен това реших, че историята ще бъде единия от предметите, с които ще кандидатствам /най-вече защото съм луда по Българска история/ и това ме мотивира още повече
                  2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети (ако - да, то - кои?) по подобен начин - в учебно и в извън учебно време?
                  - не, според мен изучаваме твърде много на брой предмети. Моята теория е, че трябва да се набляга на специфичните предмети и да не се занимаваме с някой, които за мен са пълно губене на време, колкото и да "развиват" общата ни култура.
                  3. Бихте ли се заели със задачата да напишете (индивидуално или в групи от по няколко ученика), в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история? Да речем - изследване, касаещо краезнанието (изучаване на местните археологически обекти/находки; местната архитектура, местната журналистика; някакви елементи от културата и цивилизацията на Миналото във вашия край; “Дарителството/ учебното дело/ архивното дело/ музейното дело в моя роден край” - нещо такова). Имате право на научен ръководител на научното си изследване, както и на консултанти - измежду преподавателите си. Не го забравяйте!
                  - да, абсолютно
                  4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време (междучасие, почивни дни, ваканции или през интернет - по електронната поща или през чата) при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване?
                  - незнам, сигурно да
                  5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята? Например: История на войните, Внезапността и изненадата като стратегически и тактически елемент в историята на войните, Най - големите сражения в историята, Нощните сражения, История на отделните видове войски (пехота, конница, артилерия, разузнаване и контраразузнаване, военен и търговски флот, военновъздушни сили, танкови и бронирани войски и др.), 100-те най - влиятелни пълководци, Историята на жените, История на всекидневния живот, История на културите и цивилизациите, История на науките и на научните открития, История на корабостроителството, Социално - икономическа история, Демография, Историческа география, Историография, Методика на преподаването на историята, Дидактика на историята, Архивистика, Интердисциплинарни исторически изследвания, Археоастрономия… или нещо друго (какво?!)
                  - О, да. Определено. Повечето изброени теми изглеждат много интересни и бих отделила от "скъпоценното" си време да изучавам част /по-голямата/ от тях. Не ми се мисли за други, но списъкът и без това е добър.
                  6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията? (изложба на картини на историческа тематика, на предмети, събрани от ваши близки, приятели и познати…)
                  - не
                  7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
                  - не
                  8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)?
                  - да
                  9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник?
                  - не, опитвала съм се, но просто не ми е в натурата, така че за съжаление се отказах от опитите си /в крайна сметка, не обичам да не мога да завърша нещо, което съм започнала/

                  Втора част.
                  Тук вече е желателно, да не кажа задължително, да бъдете доста по - изчерпателни в изказванията си.

                  10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина…
                  - у нас - да, определено, даже имам някакъв смътен план за през лятото... В чужбина - не, нямам средства.
                  11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище? (Става дума за това, че всяка наука има малко или повече общо с историята. Интердисциплинарна връзка е, примерно, по история да учите за древна Гърция; по литература - старогръцка литература; по география - Гърция; по музика - гръцката народна музика; по рисуване да рисувате моменти или дерои от гръцката история, литература, митология; по философия - философията на древна Гърция. По този начин, добивате ЦЯЛОСТНА, а не фрагментарна представа за света около вас.)
                  - по принцип да, но това според мен е за по-началните етапи на образованието. Когато сме натоварени с много предмети, никой няма да седне да учи с еднакъв ентусиазъм за гръцката история и за гръцката география...
                  12. Бихте ли желали да изучавате частично (в отделните часове за упражнения и за преговор) някои предмети - история (също така - география, физика, химия, биология, западноевропейска или риска литература или друг учебен предмет) на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език (френски, английски, немски, италиански, испански, руски)? Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език (преподавал съм я на френски); на исторически извори; на стратегеми (история на сраженията); на хистограми (диаграмите, които виждате, след като сте играли на “Аге оф Емпирес”); на диаграми, на таблици; на исторически географски карти (историческа география)…
                  - не, не бих искала да ИЗУЧАВАМ каквото и да било на чужд език. Нямам нищо против да се занимавам с нещо такова, но трябва да няма нищо общо с учебния процес
                  13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал?
                  - О, да
                  14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове (за битките в историята, за древна Гърция, за древен Египет, за древен Рим, за музеите по света, различни енциклопедии…) в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
                  - Много добре си го представям, но е нещо, което трудно се описва
                  Въпрос: това не е ли донякъде Дискусионен форум по история? И аз не участвам ли донякъде в него?
                  15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица (отделен урок)?
                  - незнам, но мисля, че бих търсила по-неизвестни факти, които събуждат любопитсвото не само на историка, но и на всеки човек. Неща, които ще събудят интерес. Например, ако моята учителка спомене за Оспорваната тема за предателството на поп Кръстьо и за онова "друго нещо" дето се спомена тук, ще събуди интерес всеки сам да си потърси информация. Идва малко като неосъзнато предизвикателство. Мисля, че не мога да обясня много добре, какво имам превдид
                  16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти (по пощата, по електронната поща, по чата) от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано (целия клас), на обменни начала, “на гости” за пролетната ваканция (за 14 дни) на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
                  - опредено да, но зависи от средствата, които тези начинания ще ми костват
                  17. Бихте ли участвали в създаването/исдаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища (зависи какво е вашето) във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна? Става дума за вестник, в който да пишат ученици, учители, родители. Вестник, който да излиза всеки понеделник или всеки петък, или два пъти месечно. По този начин, ще се получи нещо като място за изява или форум за дискусии на ученици, родители, учители; те ще могат да се опознаят взаимно, да се запознаят с проблемите на Другия… (Вижте темите за “Другия в часовете по история” и “Историкът и другите”!) Какво бихте искали да четете в този вестник? Какво бихте писали в него? Можете ли да кажете каква е поносимата му цена; все пак, няма да е безплатен, нали… Ако е училищен вестник, може част от парите от продажбите му да се влагат в ремонт на училището, в закупуване на учебници и тетрадки за социално слаби деца, в създаване на удобства за децата - инвалиди, в реклама на училището, в екскурзии, в летни лагери за децата…
                  - да, при това с ентусиазъм /но, ако вече участвам в няколко от изброените тук мероприятия едва ли ще имам време за това/
                  Трета част.
                  Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук…

                  18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология?
                  - не. Имах такъв мерак /особено за археология/, но смятам, че това няма перспектива в България и се преориентирах
                  19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? (Е, може и по друго…) И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да “тормозите” следващите поколения ученици?
                  - не, надявам се не
                  20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете![/QUOTE]
                  Не, въпросите са добри и изчерпателни. Любопитно ми е каква е целта и възможно ли е да се постигне след отговорите на няколкото ученици тук
                  Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш...

                  Comment


                    #10
                    - Не, не бих искала да ИЗУЧАВАМ каквото и да било на чужд език.
                    Нямам нищо против да се занимавам с нещо такова, но трябва да няма нищо общо с учебния процес

                    -> Хм... защо ИЗВЪН учебния процес? Нали идеята е именно в учебния процес, а не - извън него. А как - извън него?

                    - Любопитно ми е, каква е целта [на тези въпроси] и възможно ли е [тя]да се постигне след отговорите на няколкото ученици тук...

                    -> Целта е да им бъде отговорено и... да подобрявам работата си в училище. Да погледна на идеите си през очите на днешното поколение ученици.

                    - Незнам...

                    -> Частицата за отрицание "не" се пише отделно от думата, която отрицава.

                    "Не знам", "Не зная"...
                    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                    Comment


                      #11
                      )

                      Comment


                        #12
                        1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време?
                        - Да! Определено би представлявало интерес!
                        2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети (ако - да, то - кои?) по подобен начин - в учебно и в извън учебно време?
                        - Бих искала да изучавам Литература, История ( въпреки, че вече по - горе написах мнението си по въпроса с литературата ), също така искам да изучавам и Философия ( особено ако се правят дискусии и се обсъждат разсъжденията на някои философи )
                        3. Бихте ли се заели със задачата да напишете (индивидуално или в групи от по няколко ученика), в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история? Да речем - изследване, касаещо краезнанието (изучаване на местните археологически обекти/находки; местната архитектура, местната журналистика; някакви елементи от културата и цивилизацията на Миналото във вашия край; “Дарителството/ учебното дело/ архивното дело/ музейното дело в моя роден край” - нещо такова). Имате право на научен ръководител на научното си изследване, както и на консултанти - измежду преподавателите си. Не го забравяйте!
                        - Ако това беше възможно в училище, с удоволствие бих се захванала да напиша дори и сама такъв проект и такова проучване. Града, в който живея е със славно минало, така че мисля има много какво да се каже! Зависи също така и от времето, с което разполагам за да направя проекта. Ако имам пълна свобода на действие, бих избрала подходящ снимков материал, за да направя макети. Всичко допълнително си мисля обогатява собствените знания по история, което си заслужава труда!
                        4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време (междучасие, почивни дни, ваканции или през интернет - по електронната поща или през чата) при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване?
                        - Да! Разбира се, бих направила това само при положение, че учителят ми по История е свестен човек, с който може да се водят разговори,да се обсъжда и който би ми помогнал в обучението по История! Когато един учител е и приятел на своите ученици, обучението ще е успешно и приятно!
                        5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята? Например: История на войните, Внезапността и изненадата като стратегически и тактически елемент в историята на войните, Най - големите сражения в историята, Нощните сражения, История на отделните видове войски (пехота, конница, артилерия, разузнаване и контраразузнаване, военен и търговски флот, военновъздушни сили, танкови и бронирани войски и др.), 100-те най - влиятелни пълководци, Историята на жените, История на всекидневния живот, История на културите и цивилизациите, История на науките и на научните открития, История на корабостроителството, Социално - икономическа история, Демография, Историческа география, Историография, Методика на преподаването на историята, Дидактика на историята, Архивистика, Интердисциплинарни исторически изследвания, Археоастрономия… или нещо друго (какво?!)
                        - Бих се решила да изучавам задълбочено - История и култура на цивилизациите, Социално - икономическа история, Археоастрономия!
                        6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията? (изложба на картини на историческа тематика, на предмети, събрани от ваши близки, приятели и познати…)
                        - Да! Особено пък що се отнася до Археологията
                        7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
                        - Да, защо не?!
                        8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)?
                        - Та това кой не го иска? Чрез тези срещи, се срещаш с историята, с хора, преживели всичко това, което учиш...! Де да можеше...
                        9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник?
                        - Определено да.

                        Втора част.

                        10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина…
                        - Винаги , когато ми се е отдавала възможност съм посещавала музеи, галерии, макар, че с времето все по - рядко се образуват такива. От най - голям интерес за мен специално са археологическите и исторически забележителности, както и астрономическите обсерватории.
                        11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище? (Става дума за това, че всяка наука има малко или повече общо с историята. Интердисциплинарна връзка е, примерно, по история да учите за древна Гърция; по литература - старогръцка литература; по география - Гърция; по музика - гръцката народна музика; по рисуване да рисувате моменти или дерои от гръцката история, литература, митология; по философия - философията на древна Гърция. По този начин, добивате ЦЯЛОСТНА, а не фрагментарна представа за света около вас.)
                        - Забелязала съм, че понякога учителите по Литература и тези по История се опитват да хармонизират преподавания материал, защото така е по - лесно и приятно за учениците. По този начин наистина всичко придобива някакъв особен смисъл и е лесно за усвояване. Лично за мен - щеше да представлява интерес, но вече завърших и е малко късно да го мисля
                        12. Бихте ли желали да изучавате частично (в отделните часове за упражнения и за преговор) някои предмети - история (също така - география, физика, химия, биология, западноевропейска или риска литература или друг учебен предмет) на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език (френски, английски, немски, италиански, испански, руски)? Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език (преподавал съм я на френски); на исторически извори; на стратегеми (история на сраженията); на хистограми (диаграмите, които виждате, след като сте играли на “Аге оф Емпирес”); на диаграми, на таблици; на исторически географски карти (историческа география)…
                        - Тук няма да навлизам в подробности, защото няма какво да се замисляме въобще! Попринцип в езиковите гимназии е прието да се учат предмети на чужди езици - би било добре да знаеш примерно история на английски или немски или френски, както и другите предмети, с които примерно искаш да кандидатстваш. така подготовката ти е солидна , а и занапред ще можеш да вършиш работата си, знаейки много повече!
                        13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал?
                        - Да! За съжаление, този учител, който ми преподаваше едва си предаваше урока, пък камо ли да напише интернет-страници! Провал пълен! :grrr:
                        14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове (за битките в историята, за древна Гърция, за древен Египет, за древен Рим, за музеите по света, различни енциклопедии…) в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
                        - И тук просто едно голямо ДАААА, върши работа Виртуалното училище е хубаво, но ако се съчетае с нормалното училище също е ПРЕКРАСНО!
                        15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица (отделен урок)?
                        - Бих давала по 5-6 минутки време за да се разсеят и да започнат с нови сили да пишат!
                        - Бих предавала урока си , пускайки им книги, в които има картини и карти на съответния урок!
                        - Бих им давала, както споменах по - рано Интернет-Страници, адреси..бих им казала местата с музеи и паметници на културата.
                        и други

                        16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти (по пощата, по електронната поща, по чата) от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано (целия клас), на обменни начала, “на гости” за пролетната ваканция (за 14 дни) на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
                        - Да..на немски това се казва "Austausch".. Това е хубаво, за да отидеш в страната на езика, който изучаваш, да успееш да преодолееш препятствията и да се отпуснеш да говориш! Също така ще помогнеш за разпространението на България по света
                        17. Бихте ли участвали в създаването/издаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища (зависи какво е вашето) във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна? Става дума за вестник, в който да пишат ученици, учители, родители. Вестник, който да излиза всеки понеделник или всеки петък, или два пъти месечно. По този начин, ще се получи нещо като място за изява или форум за дискусии на ученици, родители, учители; те ще могат да се опознаят взаимно, да се запознаят с проблемите на Другия… (Вижте темите за “Другия в часовете по история” и “Историкът и другите”!) Какво бихте искали да четете в този вестник? Какво бихте писали в него? Можете ли да кажете каква е поносимата му цена; все пак, няма да е безплатен, нали… Ако е училищен вестник, може част от парите от продажбите му да се влагат в ремонт на училището, в закупуване на учебници и тетрадки за социално слаби деца, в създаване на удобства за децата - инвалиди, в реклама на училището, в екскурзии, в летни лагери за децата…
                        - Това е хубава идея, само остава да стане реализуема! Би било хубаво да може човек да вижда всички новости в образованието, да чете за постиженията на ученици или учители. Да има разни награди и т.н., анкети,всичко да е събрано на едно

                        Трета част.
                        Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук…

                        18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология?
                        - Да, желанието ми е Археология
                        19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? (Е, може и по друго…) И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да “тормозите” следващите поколения ученици?
                        - Не искам да бъда учител по история като този, който ми преподаваше! По - добре да бъда пълна негова противоположност!
                        Не съм сигурна, дали искам да стана учител по История, повече искам да бъда археолог!

                        20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете!
                        - Ами ...мисля, че анкетата беше много изчерпателна Сега остава ти да напишеш своето мнение и всичко заспива ( заспива в смисъл , всичко си е на мястото )

                        Хубава анкета, моите поздравления! :nworthy:

                        Comment


                          #13
                          Лелее.Колко сте ми ученолюбиви.
                          Незнам но аз си спомням че 95% от съучениците ми не биха проявили каквато и да е самоиницятива пак камо ли за повече учене.Отговарям такакакто бих отговорил като ученик да 10 клас.


                          Първа част.
                          Моля, отговаряйте на следващите въпроси поне с “да”, “не” или с “не знам”. Ако искате, може да развиете някакви свои идеи…

                          1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време? НЕ
                          2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети (ако - да, то - кои?) по подобен начин - в учебно и в извън учебно време? НЕ

                          3. Бихте ли се заели със задачата да напишете (индивидуално или в групи от по няколко ученика), в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история? Да речем - изследване, касаещо краезнанието (изучаване на местните археологически обекти/находки; местната архитектура, местната журналистика; някакви елементи от културата и цивилизацията на Миналото във вашия край; “Дарителството/ учебното дело/ архивното дело/ музейното дело в моя роден край” - нещо такова). Имате право на научен ръководител на научното си изследване, както и на консултанти - измежду преподавателите си. Не го забравяйте! НЕ

                          4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време (междучасие, почивни дни, ваканции или през интернет - по електронната поща или през чата) при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване? НЕ

                          5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята? Например: История на войните, Внезапността и изненадата като стратегически и тактически елемент в историята на войните, Най - големите сражения в историята, Нощните сражения, История на отделните видове войски (пехота, конница, артилерия, разузнаване и контраразузнаване, военен и търговски флот, военновъздушни сили, танкови и бронирани войски и др.), 100-те най - влиятелни пълководци, Историята на жените, История на всекидневния живот, История на културите и цивилизациите, История на науките и на научните открития, История на корабостроителството, Социално - икономическа история, Демография, Историческа география, Историография, Методика на преподаването на историята, Дидактика на историята, Архивистика, Интердисциплинарни исторически изследвания, Археоастрономия… или нещо друго (какво?!)
                          НЕ
                          6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията? (изложба на картини на историческа тематика, на предмети, събрани от ваши близки, приятели и познати…) НЕ

                          7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
                          8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)? НЕ

                          9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник? НЕ


                          Втора част.
                          Тук вече е желателно, да не кажа задължително, да бъдете доста по - изчерпателни в изказванията си.

                          10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина… ДА Само и само да не съм в час.

                          11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище? (Става дума за това, че всяка наука има малко или повече общо с историята. Интердисциплинарна връзка е, примерно, по история да учите за древна Гърция; по литература - старогръцка литература; по география - Гърция; по музика - гръцката народна музика; по рисуване да рисувате моменти или дерои от гръцката история, литература, митология; по философия - философията на древна Гърция. По този начин, добивате ЦЯЛОСТНА, а не фрагментарна представа за света около вас.) НЕ

                          12. Бихте ли желали да изучавате частично (в отделните часове за упражнения и за преговор) някои предмети - история (също така - география, физика, химия, биология, западноевропейска или риска литература или друг учебен предмет) на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език (френски, английски, немски, италиански, испански, руски)? Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език (преподавал съм я на френски); на исторически извори; на стратегеми (история на сраженията); на хистограми (диаграмите, които виждате, след като сте играли на “Аге оф Емпирес”); на диаграми, на таблици; на исторически географски карти (историческа география)…
                          НЕ
                          13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал? НЕ

                          14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове (за битките в историята, за древна Гърция, за древен Египет, за древен Рим, за музеите по света, различни енциклопедии…) в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
                          НЕ
                          15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица (отделен урок)?
                          НЕ
                          16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти (по пощата, по електронната поща, по чата) от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано (целия клас), на обменни начала, “на гости” за пролетната ваканция (за 14 дни) на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
                          НЕ
                          17. Бихте ли участвали в създаването/исдаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища (зависи какво е вашето) във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна? Става дума за вестник, в който да пишат ученици, учители, родители. Вестник, който да излиза всеки понеделник или всеки петък, или два пъти месечно. По този начин, ще се получи нещо като място за изява или форум за дискусии на ученици, родители, учители; те ще могат да се опознаят взаимно, да се запознаят с проблемите на Другия… (Вижте темите за “Другия в часовете по история” и “Историкът и другите”!) Какво бихте искали да четете в този вестник? Какво бихте писали в него? Можете ли да кажете каква е поносимата му цена; все пак, няма да е безплатен, нали… Ако е училищен вестник, може част от парите от продажбите му да се влагат в ремонт на училището, в закупуване на учебници и тетрадки за социално слаби деца, в създаване на удобства за децата - инвалиди, в реклама на училището, в екскурзии, в летни лагери за децата… НЕ


                          Трета част.
                          Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук…

                          18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология? НЕ

                          19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? (Е, може и по друго…) И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да “тормозите” следващите поколения ученици?
                          НЕ
                          20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете!НЕ
                          Last edited by Политкомиссар; 25-08-2005, 09:19.

                          Comment


                            #14
                            Тъй като отдавна съм минал ученическите години, ще пропусна това-онова.

                            1. Би ли представлявало интерес, за вас, в рамките на учебния процес, да изучавате ЗАДЪЛБОЧЕНО предмета ИСТОРИЯ - както в учебно, така и в извън учебно време?
                            За тези, дето са на исторически форум в свободното време е ясно. Ама като общо положение за всички ученици... Но поне моите учебници ми се струва, че не бяха балансирани - твърде кратки, за да се получи прилична информация, твърде обширни, за да може да се помни. Иначе навремето имаше СИП-ове, но реализацията на идеята май не беще много добра.
                            2. Би ли било интересно, за вас, да изучавате задълбочено повече на брой предмети (ако - да, то - кои?) по подобен начин - в учебно и в извън учебно време?
                            Бе то интересно, ама човешките възможности имат предел. Поне в реалтия свят.

                            3. Бихте ли се заели със задачата да напишете (индивидуално или в групи от по няколко ученика), в рамките на текущата учебна година (или в следваща учебна година), някакво свое изследване, което да ви бъде в помощ в самообучението по история? Да речем - изследване, касаещо краезнанието (изучаване на местните археологически обекти/находки; местната архитектура, местната журналистика; някакви елементи от културата и цивилизацията на Миналото във вашия край; “Дарителството/ учебното дело/ архивното дело/ музейното дело в моя роден край” - нещо такова). Имате право на научен ръководител на научното си изследване, както и на консултанти - измежду преподавателите си. Не го забравяйте!
                            Навремето по комсомолска линия ни караха да пишем реферати по комсомолска линия. Писал съм три такива - едното беше нещо "И ний сме дали нещо на света", второто за Въстанието на Асен и Петър (1985) и другото беше за въстанията - от П. Делян до Илинденско-преображенското. Трябва да кажа, че преподавателите не са много ентусиазирани да съдействат, макар и да трябваше да го правят по задължение.

                            4. Бихте ли ходили на консултации в извън учебно/извън работно време (междучасие, почивни дни, ваканции или през интернет - по електронната поща или през чата) при своя преподавател по история - във връзка с изучавания учебен материал или във връзка с личното/груповото си краеведско изследване?
                            И това го имаше на времето, но ходех на математика, защото ми беше по-проблемна.


                            5. Би ли ви заинтересувало ЗАДЪЛБОЧЕНОТО изучаване на някой аспект от историята? Например: История на войните, Внезапността и изненадата като стратегически и тактически елемент в историята на войните, Най - големите сражения в историята, Нощните сражения, История на отделните видове войски (пехота, конница, артилерия, разузнаване и контраразузнаване, военен и търговски флот, военновъздушни сили, танкови и бронирани войски и др.), 100-те най - влиятелни пълководци, Историята на жените, История на всекидневния живот, История на културите и цивилизациите, История на науките и на научните открития, История на корабостроителството, Социално - икономическа история, Демография, Историческа география, Историография, Методика на преподаването на историята, Дидактика на историята, Архивистика, Интердисциплинарни исторически изследвания, Археоастрономия… или нещо друго (какво?!)
                            То е ясно, че всеки се "специализира" в нещо, но в училище ми се вижда малко сложничко.


                            6. Бихте ли участвали в някакви изложби, свързани с историята, археологията, етнологията? (изложба на картини на историческа тематика, на предмети, събрани от ваши близки, приятели и познати…)
                            Това вече ми се вижда сложничка задача за ученици. Айде класа рисува опълченците на Шипка как да е, ама другото.

                            7. Бихте ли се наели да запишете спомени на вашите баби и дядовци?
                            Аз съм записал нищичко и все се каня да го подредя в нещо като книжка.

                            8. Бихте ли желали, в някои от часовете по най - нова история на света или на България, или в извън учебно време, да се срещнете с живи свидетели на миналото (ветерани от войните, примерно)?
                            А и това го имаше - среща с партизани или активни борци. Мен не са ме ощасливявали - минахме само с разказ на учителката по физическо как като дете помогнали да заловят диверсанти.

                            9. Бихте ли започнали да водите свой личен дневник?
                            Ако стана президент или министър-председател ще се постарая. Ама докато не се появи перспектива, смятам че може да отложа това.

                            Втора част.
                            Тук вече е желателно, да не кажа задължително, да бъдете доста по - изчерпателни в изказванията си.

                            10. Имате ли желание, във връзка с обучението ви по история (и други предмети), да посещавате (организирано): музеи; художествени галерии; архиви; природни, археологически и исторически забележителности и паметници; астрономически обсерватории? У нас и в чужбина…
                            Това еле за чужбина ще хареса на всеки, но не знам как ще се реши въпроса с икономическата страна на въпроса.

                            11. Би ли представлявало интерес, за вас, задълбочаването на интердисциплинарните и междупредметните връзки в училище? (Става дума за това, че всяка наука има малко или повече общо с историята. Интердисциплинарна връзка е, примерно, по история да учите за древна Гърция; по литература - старогръцка литература; по география - Гърция; по музика - гръцката народна музика; по рисуване да рисувате моменти или дерои от гръцката история, литература, митология; по философия - философията на древна Гърция. По този начин, добивате ЦЯЛОСТНА, а не фрагментарна представа за света около вас.)
                            Това трудничко ще стане в училище - вече трябва интерес към 2 или повече дисциплини. Как би изглеждал концерт със наши славни военни маршове изпълнени от 2-та единствени ученика, които имат интерес към нях, но нямат гласови данни?

                            12. Бихте ли желали да изучавате частично (в отделните часове за упражнения и за преговор) някои предмети - история (също така - география, физика, химия, биология, западноевропейска или риска литература или друг учебен предмет) на чужд език, с допълнителен учебник, написан на чуждия език (френски, английски, немски, италиански, испански, руски)? Конкретно за историята, става дума за изучаване на историческата терминология, освен на български, и на чуждия език (преподавал съм я на френски); на исторически извори; на стратегеми (история на сраженията); на хистограми (диаграмите, които виждате, след като сте играли на “Аге оф Емпирес”); на диаграми, на таблици; на исторически географски карти (историческа география)…
                            Това не го ли правят в езиковите гимназии. Е, на английски поне ще е полезно после за в интернет.

                            13. Искате ли вашият учител по история, след всеки план на урока, да ви дава някои интернет страници, свързани с изучавания материал?
                            Не е лошо да са по-добре илюстровани. Едно е да се види, друго е надълго и широко да се обяснява.

                            14. Как си представяте едно виртуално училище? Една виртуална класна стая? Един виртуален кабинет по история? Бихте ли изучавали историята допълнително, с помощта на Интернет? Бихте ли гледали мултимедийни компакт-дискове (за битките в историята, за древна Гърция, за древен Египет, за древен Рим, за музеите по света, различни енциклопедии…) в часовете по информатика или в близкия Интернет клуб? Бихте ли участвали в дискусионни форуми по история?
                            Виртуалния кабинет в скоро време въобще не мога да си го представя в България. А последния въпрос май е съвсем излишен.

                            15. Ако бяхте на мястото на своя учител по история, какво бихте направили вие: за по - интересното и по - вълнуващо протичане на часовете по история в училище; за повишаване на интереса на учениците към предмета история, към конкретния учебен материал, към конкретна урочна единица (отделен урок)?
                            Доста е спецефично - възраст на учениците, преобладаващ пол, интереси (дали е специализирано училище)... Ясно е, че в девически гимназии ще върви нещо повече за рокли и прически през вековете, отколкото за оръжие и обратно в мъжка гимназия.

                            16. В обучението ви по чужд език, бихте ли желали да си създадете кореспонденти (по пощата, по електронната поща, по чата) от съответната държава, с чиято помощ да практикувате този език? Бихте ли отишли организирано (целия клас), на обменни начала, “на гости” за пролетната ваканция (за 14 дни) на своите кореспонденти, на своите виртуални приятели; да живеете в дома им, заедно със семейството им? Съгласни ли сте - после - те да ви гостуват тук?
                            Тук май пак възниква пробема с икономическата страна на въпроса! Иначе позната история " Здраствуй, дорогой советский друг"...

                            17. Бихте ли участвали в създаването/исдаването на училищен вестник - на вашето собствено училище? Или - на вестник на всички начални/средни/основни училища (зависи какво е вашето) във вашия град/вашата област? Или - в цялата страна? Става дума за вестник, в който да пишат ученици, учители, родители. Вестник, който да излиза всеки понеделник или всеки петък, или два пъти месечно. По този начин, ще се получи нещо като място за изява или форум за дискусии на ученици, родители, учители; те ще могат да се опознаят взаимно, да се запознаят с проблемите на Другия… (Вижте темите за “Другия в часовете по история” и “Историкът и другите”!) Какво бихте искали да четете в този вестник? Какво бихте писали в него? Можете ли да кажете каква е поносимата му цена; все пак, няма да е безплатен, нали… Ако е училищен вестник, може част от парите от продажбите му да се влагат в ремонт на училището, в закупуване на учебници и тетрадки за социално слаби деца, в създаване на удобства за децата - инвалиди, в реклама на училището, в екскурзии, в летни лагери за децата…
                            На времето бяха популярни училищните стен-вестници. Другото финансово няма да се получи.

                            Трета част.
                            Последни въпроси: най - трудните от всички, зададени дотук…

                            18. Смятате ли, след като завършите средното си образование, да продължите да изучавате историята в университета, записвайки се за студенти по история, археология, балканистика или етнология?
                            Не го направих.

                            19. Мислите ли, че, един ден, може да станете учители по история? (Е, може и по друго…) И, като такива, да работите ЗАЕДНО с предишните си учители? И да “тормозите” следващите поколения ученици?
                            Не го направих.

                            20. Пропуснах ли да ви задам някой въпрос? Ако мислите, че съм пропуснал да ви попитам нещо, моля, задайте сами този въпрос (или тези въпроси) и им отговорете!
                            По-нататък, след толкова въпроси ми свърши мисълта.

                            Comment


                              #15
                              1. да
                              2. да. История
                              3. да
                              4. да
                              5. да
                              6. да
                              7. да
                              8. да
                              9. не знам

                              10. да
                              11. да
                              12. ами аз това го правя в училище
                              13. да
                              14. ами аз не виждам как мое да има такова училище. А това с изучаването на история в Интернет го правя
                              15. не знам
                              16. не
                              17. да тази идея ми допада много.

                              18. да.Археология
                              19. не
                              20. толкова въпроси май стигат. :tup:

                              Comment

                              Working...
                              X