Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Много опасен и може би луд!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Специално в тези кадри, катастрофите нямаха нищо общо с градоустройството, а бяха резултат от забележителното малоумие на водачите и на някой от пешеходците. Това, че ако караш по правилата те псуват, не е съвсем вярно, или поне аз не съм с това впечатление. Аз си шофирам съвсем по правилника/е...не карам с 50, но и с не повече от 60/ и досега са ми свирнали само веднъж, защото не минах на "оранжево". Ама аз слязох от колата и после някакъв чичко с каскет ми се извиняваше.
    Не знам, може причината да е, че заради опашките пред КАТ, втора година не съм си регистрирал колата и още си карам с кюстендилска регистрация/купих си возилото от Дупница/.
    Мисля, че олигофрените не са чак толкова голям процент. Просто на единица олигофрен, се падат доста голям брой граждани, на които въпросния е успял да скъса нервите, за единица време.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #17
      Специално в тези кадри, катастрофите нямаха нищо общо с градоустройството, а бяха резултат от забележителното малоумие на водачите и на някой от пешеходците.
      Ами според мен не е точно така. Олигофрени има навсякъде, само дето на някои места са положени особено големи усилия да се затруднят проявите им. Например не само знак, ами и физическа невъзможност да се извърши някой обратен завой на забранено място и подобни (в смисъл някаква преграда да има). За ясна маркировка няма какво да говорим. Местата където едновременно трябва да пресичат пешеходци и да завиват коли, са много често срещани в БГ - и само благосклонността на шофьора те дели от предната броня.
      Вчера например пътувах с кола Варна-София и не ми беше много комфортно насрещния поток да минава на 1 метър от мен, при положение че скоростта е 130-150 км/ч. Едно камъче на пътя и можеш да се врежеш челно. Разделение на платната чрез мантинела почти напълно елиминира тази възможност.
      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
      "But I know none, and therefore am no beast."

      (Richard III - William Shakespeare)

      Comment


        #18
        Dinain написа
        Ами според мен не е точно така. Олигофрени има навсякъде, само дето на някои места са положени особено големи усилия да се затруднят проявите им. Например не само знак, ами и физическа невъзможност да се извърши някой обратен завой на забранено място и подобни (в смисъл някаква преграда да има). За ясна маркировка няма какво да говорим. Местата където едновременно трябва да пресичат пешеходци и да завиват коли, са много често срещани в БГ - и само благосклонността на шофьора те дели от предната броня.
        Вчера например пътувах с кола Варна-София и не ми беше много комфортно насрещния поток да минава на 1 метър от мен, при положение че скоростта е 130-150 км/ч. Едно камъче на пътя и можеш да се врежеш челно. Разделение на платната чрез мантинела почти напълно елиминира тази възможност.
        Прав си, но не трябва да смесваме двете неща. Олигофрените са си олигофрени и ще намерят начин да се очистят, или да очистят някой, независимо от условията. Един вид те са си самодостатъчни. А лошите пътни условия са функция от БВП/грубо казано/ и трябва да се съобразяваме с тях, подобно на лошото време и смяната на деня и ноща.
        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

        Comment


          #19
          Едва ли този проблем ще бъде решен скоро. Миналата седмица в Стара Загора имаше 5 тежки ПТП с 9 убити. Тук хората карат все едно са в Дивизия запад. Отнемане на предимство, спиране на пешеходна пътека, демонстративни изпреварвания на 3-4 автомобила, и какво ли още не. Някои шофьори дори имат нахалствто да свирят на пешеходци, когато преминават през пеш.пътека. За да се подобрят нещата са нужни изкл.строги мерки и високи глоби. Ама като ги знам и наште катаджии......
          They march in full battle dress
          With faces grim and pale
          Tattered banners and bloody flags
          Rusty spears and blades...

          Comment


            #20
            Проблемът според мен е, че дори и хора, които по принцип спазват други правила и норми, по отношение на движението се държат доста безотговорно, независимо дали са шофьори или пешеходци. Редовно бабички, които иначе билетче няма да изхвърлят на улицата, пресичат на червено или над подлези (много модерно действие сред пенсиите). Комплекно е: че и КАТ и пътната мрежа и знаците и регулиранията не са на ниво - не са, но и ние като да плюем държавата - плюем я, ама като е да спазваме правилата - не ги спазваме. Съмнявам се измежду тук пишещите дори да има някой, който да не е пресичал на червено или да не е минавал последен при вече светнало червено с кола.

            Comment


              #21
              Хана написа
              Съмнявам се измежду тук пишещите дори да има някой, който да не е пресичал на червено или да не е минавал последен при вече светнало червено с кола.
              Аз - и по двете точки. Не се шегувам.
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                #22
                Dinain написа
                Вчера например пътувах с кола Варна-София и не ми беше много комфортно насрещния поток да минава на 1 метър от мен, при положение че скоростта е 130-150 км/ч.
                Ако може така да се каже да запитам
                колко е разрешената скорост на междуградско ?
                Ако незнаете погледнете в правилника за движине по пътищата.
                Предполагам разбрахте какво искам да кажа.
                Поздрави.
                SNN

                Comment


                  #23
                  90 km!

                  Между другото не пресилвайте нещата. Не чак тплкова черно положението


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #24
                    Черно е.
                    В Ирак от бомби толкова не умират
                    колкото у нас по пътищата.
                    SNN

                    Comment


                      #25
                      Ехе, чак Ирак не можем стигна. Но че липсва съзнание по пътищата, е вярно. Това нито с глоби се наваксва, нито с проверки. Културата на пътя е нещо, как да го кажа, комплексно.
                      Quae fuerant vitia, mores sunt.

                      Comment


                        #26
                        Каква глоба като за половината от сумата ще те пуснат да си ходиш? Иначе е особенно забавно (за пешеходец) да се наблюдават някой от кръстовищата с Шопистан, вижда водачът на МПс чеслед кръстовището има задръстване и той не може да премине, но въпрекитова влиза и (поже не е сам) запушва въпросният кръстопът и цялото движение замръзва в "радостно очакване", и тайно се надява някой идиот да не е направил същото на Македония, упс пропуснах да спомена, събитието е вскидневно явление на кръстовището ан Ботев и Стамболийски.

                        Comment


                          #27
                          Тъжното е, че колкото се говори и пропагандира за безопасно шофиране, толкова и се наблюдава все по-силната незаинтересованост. Някакси дайте да се направим на гъзари, да не спазваме никакви правила и така...Е... и аз сам хлапе и искам да карам бързо, да надувам музиката и т.н., но всичко трябва да е по някакви установени норми. Ае да влезя в университета, пък другото само ще се подреди. Май хората обичат да правят изключително нередни неща, както в този случай..сигурно е по-привлекателно )

                          Comment


                            #28
                            Интересно е дивият български шофьор колко бързо се адаптира към новите условия и става примерен като иде да живее в оная Европа . Не че се осъзнава -просто глобите са жестоки и полицаите безкомпромисни .Например в Испания несложен колан = 70 евро . Отделно за някои провинения има и конфискация на МПС. Явно че и тук трябва да се приложи тази мярка ,защото ние от глоби и вземане на книжка не се плашим. Чувал съм -защо ми е книжка ,важно е бензин да има - от човек с около хиляда лева неплатени глоби . И недай си боже да те удари такъв -без книжка и без ГО . Става страшно - докато ти изплатят щетата от фонда ,минават години .

                            Comment


                              #29
                              В нашия регион (Русенско) лош принос имат и турските шофьори на тирове - не им е никакъв проблем да карат с над 100 в насрещното и да изпреварят 3-4 автомобила подред.

                              Преди време (август 2006) попаднах на един интересен анализ в коментари на investor.bg и си позволявам да го цитирам целия - доста е емоционален, но мисля, че това за `правата` линия е вярно:
                              Боби написа
                              "Според мен начинът на шофиране е най-добрия показател за душевното състояние на една нация. И понеже българите масово са комплексари, страхливци, без ценнoстна система, завистливcи и "гъзари", те го проявяват най-отчетливо на пътя, когато имат усещането за контрол над ситуацията и власт над останалите (каквото в живота, а и в дома си не притежават, нищо че се дуят)

                              Във всяка друга държава - от Македония до Англия, хората пътуват по права линия. Тук селяните правят постоянни маневри от крайна дясна в крайна лява лента за да "стигнат по -бързо" и не бих имал нищо против да е така, ако паметничетата с букетчета край пътя бяха само на тарикатчета с наточени голфчета и кифли-мутреси. Но дават фира и куп нормални хора. Пътуването в България е руска рулетка - със сигурност знаеш, че 2/3 от хората срещу теб са идиоти, на които колата е най-скъпото притежание и най-високото постижение в живота, които живеят за мига и танцуват по масите докато умрат по глупав начин. Въпроса е да имаш късмет идиотията им да не се изяви точно пред теб.

                              Но има и нещо друго - винаги съм се изумявал и не мога да си обясня, как иначе "нормални", интелигентни, образовани, възпитани хора, четящи книги, слушащи културна музика, с добра работа, видяли свят и говорещи по няколко езика, когато се качат в кола се превръщат в съвсем същите селяни като перничани с бели голфчета и UV-лампички на чистачките. Как може да возиш детето си и да изпреварваш рисково тирове, за да стигнеш с 15 мин. по-бързо до морето... Това е психическо отклонение. Трябва мантинелата по цялата държава да бъде от паметници като на селски гробища - с изчукано място за снимка и ваза, да трябва само да се напише името...
                              Не е до закон и КАТ, единственото нужно е да не си идиот."
                              Впрочем, в някакъв холандски град са махнали всички пътни знаци и маркировки - и произшествията намалели - щото всеки се пази повече - и така пази и другите. Но това - в един холандски град. А на кръстовището, което пресичам всяка сутрин едно от платната е `зелено` едновременно и за пешеходци, и за завиващите наляво коли - които в едната посока ти се падат в гръб.
                              "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                              Comment


                                #30
                                С. Николов, да уточня, не карах аз колата за София. А че ограничението е 90 км/ч е вярно, също така е вярно и че път с такова ограничение на скоростта не може да се кичи с прозвището "магистрала". Да не говорим че челният сблъсък с 90 км/ч е почти толкова фатален колкото и с 150, тоест не в скоростта е проблема в случая...
                                На въпроса на Хана ще отговоря така: там където пресичам на червено (примерно 12 вечерта на пуста улица) се чувствам много по безопасно отколкото на някои "зелени" светофари или пешеходни пътеки без светофари въобще, през деня. А с кола съм минавал на червено само по заплесване, никога съзнателно.
                                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                                "But I know none, and therefore am no beast."

                                (Richard III - William Shakespeare)

                                Comment

                                Working...
                                X