Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Pеформата в българското образование

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    На българското образование му липсват най-вече учители по история и литература, които да възпитават в патриотизъм (национализъм). Затова израстваме като национални нихилисти.

    Спомнете си епизода от романа на Ерих Мария Ремарк "На Западния фронт нищо ново" (1929), когато учителят държи вдъхновена патриотична реч пред класа и това кара младежите да изпаднат в еуфория, да запеят националния химн „Wacht am Rhein” и да се включат като доброволци във войната.

    Ако образователната система успее да подготви такива учителски кадри, то тогава за българското образование (а и за българите като нация) има надежда...
    Comment is free, but facts are sacred.

    Comment


      Тая тема задълба доста. За история и литература не знам, там май все още се срещат оцелели свестни учители. Но по езиците е много зле във всички училища освен може би в така наречените "елитни".
      Луд на шарено се радва - цивилен блог

      Comment


        Panzerjager написа
        На българското образование му липсват най-вече учители по история и литература, които да възпитават в патриотизъм (национализъм). Затова израстваме като национални нихилисти.
        ...
        Мдаа и такива дето да възпитават в комунизъм и такива дето да възпитават в либерализъм и такива във анархизъм и такива във консервативизъм и такива във социал-демокрация...
        Абе направо вземе да си спретнем един "Хитлерюгенд"-няма да е лошо.

        Спомнете си епизода от романа на Ерих Мария Ремарк "На Западния фронт нищо ново" (1929), когато учителят държи вдъхновена патриотична реч пред класа и това кара младежите да изпаднат в еуфория, да запеят националния химн „Wacht am Rhein” и да се включат като доброволци във войната.
        Според мене идеята на онзи епизод е малко по-друга,но както и да е...
        Имаше една приказка за мъдреца дето сочел звездите и за онзи дето му гледал пръста,но да не продължавам че ще наруша добрия тон.

        Българското образование има нужда от практична насока.В момента нали съм работодател на "такива индивиди".Имаме много да учим от американската система на обучение.Практичната страна на обучението ни куца...прагматичната още повече...
        Учат се едни големи и дълги теории и системата изплюва едни хора,които на практика могат да ти обяснят дадено устройство или апарат как работи със десет вида интеграла и диференциала и да ти изпишат 6 фермана на турския султан по въпроса със формули...А на практика като ги пуснеш да ремонтират същото устройство и да ги питаш защо аджеба не работи-седят и гледат като "теле в железница"...
        Отделно че винаги ми е било чудно защо му е на един бъдещ готвач да учи колко е разстоянието до Слънцето или на един бъдещ химик да знае какво е писал Георги Караславов.
        Last edited by ; 17-02-2008, 14:40.

        Comment


          Ако образователната система успее да подготви такива учителски кадри, то тогава за българското образование (а и за българите като нация) има надежда...
          Каква надежда, да се юрнат младежите да се записват доброволци ли ?
          Напротив, патриотизмът е даже в повече- няма кабеларка без историческо предаване, национализмът струи от всяка втора новина- вижте ни санким, колко стара и велика държава сме /не че на някой извън България му пука/, сега и в ЕС се първи /особено по сърдечни заболявания и инсулти/ за всяко нещо, подпомагаме активно съюзниците ни в НАТО /не че без нас за никъде/ , имаме голям бюджетен излишък, ръст в икономиката... Повръща ми се. Ако учебинят процес се "опатриоти" още малко, то аз ще запиша децата си в чуждестранно училище, по възможност по-далеч от патриотарски настроени личности като Б.Д.
          Quae fuerant vitia, mores sunt.

          Comment


            gregorianus написа
            Тая тема задълба доста. За история и литература не знам, там май все още се срещат оцелели свестни учители. Но по езиците е много зле във всички училища освен може би в така наречените "елитни".
            Днешните деца в 5 кклас владеят по-добре английски език в сравнение с повечето българи на възраст над 35 години, но пък за сметка на това, не знаят руски. Но това се дължи на различните учебни програми отпреди 20 г. и днес.

            Юлиан Август написа
            Каква надежда, да се юрнат младежите да се записват доброволци ли ?
            Ами да. Например При конфликт в БЮРМ, който вече чука на вратата ще е необходим голям приток от жертвоготовни доброволци, които да пролеят кръвта си за свободата на братския БЮРМски народ, който е подтискан от една сърбоманска върхушка, наброяваща не повече от стотина души.

            Юлиан Август написа
            то аз ще запиша децата си в чуждестранно училище.
            Запиши ги във френско училище. Там сигурно ще научат много неща за величието на Франция - най-великата измежду великите държави по света.
            Last edited by IMPERATOR CÆSAR AVGVSTVS; 17-02-2008, 14:52. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

            "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
            It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

            Comment


              "Абе направо вземе да си спретнем един "Хитлерюгенд"-няма да е лошо."


              Ти на майтап, ама точно нещо такова ни трябва. Място с ясни правила и цели, та да няма накаде да се отклоняват даскали и учещи. А от другата гледна точка - военно обучение е поваче от нужно. Да не сме Англия на някав забутан остров, та когато почне война да имаме n години да обучаваме армия.Глупости, сега се получава интересна ситуация, след ПСВ ни е наложено да нямаме армия над 20 000 и без казарма.Това е защото загубихме, а сега ? Няма световна война и пак същия резултат, а като започно война какво ще правим? А тя ще започне, трябва да си доста наивен за да мислиш по друг начин.
              Кръвта из нашите гърди
              не е съвсем изляна!
              Народе, цял стани! Иди!
              Че Македония въстана.

              Comment


                Искам само да кажа, че именно учителят по литература и история носи голяма отговорност за формирането на личността.

                Мога да дам и още един пример за такъв учител. Умишлено не цитирам източника – сещайте се...

                „Изкуството на четенето и изучаването се свежда в тази област до следното:същественото да запомниш, несъщественото да забравиш.
                За моята съдба и целия ми по-нататъшен живот решаваща роля, може би, изигра обстоятелството, че щастливата случайност ми изпрати такъв преподавател по история, който подобно на малцина, успя да положи в основите на своето преподаване именно този възглед. Тогавашният преподавател по история в специализираното училище в град Линц, доктор Леополд Пьотч, при който учех, беше живо въплъщение на този принцип. Този старец с добродушна външност, но с решителен характер, умееше със своето блестящо красноречие не просто да ни прикове вниманието към предмета на преподаване, но и да ни увлече. И сега още си спомням с трогателно чувство за този побелял учител, който със своята пламенна реч често ни караше да забравим настоящето и да заживеем в чудесния свят на великите събития от миналото. Той съумяваше да превърне сухите исторически спомени в жива увлекателна действителност. Често седяхме в неговите часове, изпълнени с възхищение, и нерядко неговото изложение ни трогваше до сълзи.
                Щастието ни беше огромно, когато учителят в достъпна форма съумяваше, опирайки се на настоящето, да освети миналото и, опирайки се на миналото, да направи изводи за настоящето. Повече от всеки един друг преподавател той успяваше да проникне в онези горчиви проблеми на съвремието, които пронизваха тогава цялото ни същество. Нашият детски национален фанатизъм беше за него средство да ни възпита. Апелирайки все по-често към националното ни чувство за чест, той ни извисяваше много повече, отколкото това можеше да стане с каквито и да е било други средства.
                Този учител превърна историята в най-любимия ми предмет.”
                Comment is free, but facts are sacred.

                Comment


                  Ето значи кой бил причината за избухването на Втората световна война - Д-р Леополд Пьотч.
                  В такъв случай дали не е по-добре да продължават да "липсват най-вече учители по история и литература, които да възпитават в патриотизъм (национализъм)."?
                  Иначе току виж избухнала и Трета световна война, което впрочем не би било чак толкова лошо нещо, тъй като темите за ПСВ и ВСВ вече са поизчерпани. А една ТСВ би довела до ново оживление във Форумите БС.

                  "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                  It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                  Comment


                    Няма световна война и пак същия резултат, а като започно война какво ще правим?
                    Ще си седим на кльощавите ..... , както трябваше да правим и през всичките до сега. Единственото хубаво последствие от ПСВ е именно орязването на армията.
                    Quae fuerant vitia, mores sunt.

                    Comment


                      Юлиане,има си точна и ясна причина за явлението което споменаваш и за масовото облъчване с патриотарщина...
                      То конфликт в братски БЮРМ я станал-я не,Третата Световна на shadowsong-също не е много сигурно ке я има ли или не...
                      Отделно че за съвременната война не е от особено значение бройката,ами съвсем други фактори.Но това е тема на съвсем друг дебат.
                      Та причината си е че просто всяка обществено политическа система си е на практика самодостатъчна и "вечна",ако има едно достатъчно голямо стадо лумпени,което да я крепи на плещите си...
                      Всичко което е нужно на системата са лумпени,нищо повече.И тя се стреми да си ги създава и произвежда в достатъчни количества за нуждите си и за "оня прекрасен момент" в който ще се прекроява системата издъно и ще се прави със нови какички стар бърдак,за да разбере бачо Илия че колкото и да се преоблича-все ще е със тия...
                      А те методиките са в основни линии 3 и дейставт синергично.Първото перо е видиотяването на младото поколение до степен при която на практика един голям процент от подрастващите тийнейджъри в момента,като си отворят устата и ти кажат 2 приказки се чудиш да се смееш ли ,да плачеш ли.Голяма работа че знаят английски,немски,френски и как се пачва едикойси софт,като не могат да мислят и нямат елементарна ценностна система.
                      Другото перо е чалгизацията на младеШта.
                      И третото е масовото облъчване със ръждив национализъм изваден от някъде там дълбоко от скрина изпод миндера...
                      Винаги през последните няколко века се е знаело че национализма може да бъде ползван за контрол и насочване на масите от лумпени в дадена посока,желана от някойси диригент.Даже и видние интернационалисти от СССР обичаха да си играят с него и да го подклаждат за вътрешно ползване за нуждите на държавата.Но така умеренко и подбираха съчките,че да не вземе да лумне пожара...
                      Та когато дойде "онзи прекрасен момент" и се събере тълпата и "стадо овце тръгне да блее подир овчарят",ще им е все едно дали овчаря ще е поредния патриотар развял високо трибагреник и заметнал пушка на рамо или ще да е с магнет думкащ Сашка Васева на рамото...
                      И трудно ще разграничат единия от другия...
                      А и няма да им пука кой е аджеба...

                      Comment


                        Искам само да кажа, че именно учителят по литература и история носи голяма отговорност за формирането на личността.
                        Да, носят отговорност. Но няма ли да е по-добре не да превръщат децата в патриоти, а в хора? Такива, които могат да разсъждават не само в плоскостта наши/чужди и да не виждат света в черно и бяло?

                        П.П. Bojilov го е написал доста по-широко и по-добре обяснено от мен.
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          Между другото няма да е лошо в училище да се учат някакви обществени науки - за да научат децата да се защитават в гражданското общество, да знаят правата си, да бъдат активни, да знаят какво е "ценности", да се ориентират в политиката, защото тя започва от квартала Може би елементи на политология и социология. Етика и сега уж се учи.
                          Не 7, а 77 пъти по 7...

                          http://www.mathematicalanthropology.org/

                          Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                          Comment


                            По моята програма имахме психология в 9 клас, етика в 10, философия в 11 (като се почне от ранните гърци та до към 16 век), сега 12 учим свят и личност - точно там се говори за неправителствени организации, форми на управление, различните власти и се правят дискусии. Предметът е въведен от 2-3 години май с тази цел, но е 2 часа седмично - никой не би го взел на сериозно освен в моето училище
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              При нас "етиката" е един час седмично. Час за разпускане
                              А някой може ли да ми обясни тез делегирани бюджети - какво е това?
                              Кръвта из нашите гърди
                              не е съвсем изляна!
                              Народе, цял стани! Иди!
                              Че Македония въстана.

                              Comment


                                Hitlerjugend? Имаме си вече.



                                Дейци на "Български национален съюз", произнася се "Sturmabteilung".





                                Затегнете коланите, идното десетилетие ще е интересно :mhehe:

                                Comment

                                Working...
                                X