Едва смогнах да изчета всичко... Отговарям не толкова според логическата последователност, а според хронологическия ред на коментарите, които искам да отправя.
Моля да ме извините, ако съм направил грешка при цитатите, просто се уплетох Ще коригирам всякакви нередности своевременно.
Така.
Нищо подобно, повечето млади родители, за които се сещам, са твърде заети със себе си, за да мислят дори за децата си, и затова искат да ги разкарат без значение къде. И почват да пищят, когато учителите спрат да работят, защото са принудени да си изпълнят отговорността.
Ама не става дума за това, не става дума за социалното възпитание и за маниерите... Училището те учи да следваш правилата, поставени от групата, в която се намираш, да спазваш реда и т.н., за да няма анархия. Но никой учител няма да каже "деца, слушайте хубава музика, подбирайте другарчетата си и игнорирайте болшинството от връстниците си." Напротив, това е работа на родителя, която училището не може да изпълни. Ама родителят я пренебрегва.
Ама разбира се, че как иначе. Родителите са машини за възпроизвеждане, а децата са досадни "странични ефекти" от това възпроизвеждане.
И този въпрос е отговорен...
Тук зацикляме - учениците следват примера на учителите и обратно. Омагьосан кръг ¹1...
Така е, никога малцинството не е имало решаващата роля. Но в конкретния случай става дума за определени стандарти. В случая статуквото изобщо не е нещо, с което трябва да се примиряваме - ако училището и учебният материал се съобразяват с мнозинството, а това мнозинство от година на година става все по-тъпо, значи ли това, че в крайна сметка нивото на образованост трябва да отиде под нулата? Идеята не е да направиш нещата по-лесни, а да ги задържиш на нужното ниво, за да може тези, които не смогват, да бъдат отсяти, а не да се изкачват в йерархията безрезултатно. Така се получават некадърните "специалисти".
А проблемът с интерактивните методи и практическото обучение, поне това, с което аз съм запознат, е, че те не се извършват успоредно с теорията, а за сметка на теорията. Това не е правилно.
Тук съм съгласен, нещата биха се променили, ако се спечели интереса на учещите. Само че не се сещам за НЕЩО, което по какъвто и да било начин да би могло да им насочи интереса към ученето...
С тази разлика, че оттогава досега всичко се е променило, и в обществото, и в образованието.
Безспорно. Тук отново зацикляме - некадърните ученици стават некадърни родители и т.н. Омагьосан кръг ¹2...
Т.е. отново Омагьосан кръг ¹2. Все пак може би наистина училището трябва да има личностнооформяща роля, за да компенсира за некадърността и безотговорността на родителите... Ако те са неспособни да изпълнят задължението си, явно трябва някой друг да го прави. Но нашето училище не е готово за това.
Съмнявам се за злонамерените учители. Както и да е, факт е че личността у нас се изгражда не от родителите или учителите, а от връстниците. Което е порочно.
Факт е, че детската психика е най-сложна, но е и факт, че е най-податлива на манипулация. Ето защо основните ценности трябва да бъдат "сервирани" на детето, за да се оформи като пълноценна личност - друг е въпроса кой трябва да го направи.
Това не е генетика, но си напълно, абсолютно прав. Това е Факт. И към Крылов - въпросът не е до подражанието, а до взаимността. Ако на родителя не му пука за личността, характера и навиците на детето, то ще отвърне със същото и няма да счита родителите си като решаващ фактор при взимането на решенията. Виж Омагьосан кръг ¹2.
А!!!!! Ето за това става дума. "Първите седем години" са именно задължението на родителите. Задължение, което те с удоволствие пренебрегват, а после намират разнообразни оправдания, като се почне от средата, системата, образованието, учителите и т.н. Трагедията е пълна.
Засега толкова.
Моля да ме извините, ако съм направил грешка при цитатите, просто се уплетох Ще коригирам всякакви нередности своевременно.
Така.
княз Крылов написа
княз Крылов написа
княз Крылов написа
княз Крылов написа
Сержант Алексей Воронин написа
gollum написа
А проблемът с интерактивните методи и практическото обучение, поне това, с което аз съм запознат, е, че те не се извършват успоредно с теорията, а за сметка на теорията. Това не е правилно.
gollum написа
gollum написа
gollum написа
княз Крылов написа
княз Крылов написа
Факт е, че детската психика е най-сложна, но е и факт, че е най-податлива на манипулация. Ето защо основните ценности трябва да бъдат "сервирани" на детето, за да се оформи като пълноценна личност - друг е въпроса кой трябва да го направи.
AYB написа
gollum написа
Засега толкова.
Comment