Гледаш филм и оставаш с някакво впечатление, гледаш друг филм и оставаш с близко до първото впечатление. После, защо не, и друг и идва момент, в който си казваш: "Хм, може би с късмета ми всичко е наред, дали пък не става дума за нещо друго? Тенденция някаква?". При това доста обезпокоителна...
Но преди всичко, винаги е добре да се почне с уговорки. Да даваш каквато и да е оценка или най-обикновнно мнение за такъв тип произведение, каквото представлява филмът, си е съпътствано малко-много с известна доза субективизъм. Тук, разбира се, не става дума за онези, за които всичко руско е хубаво, които определят не по същност на по форма. Все пак изпречелият се тук субктивизъм не би трябвало да е кой знае каква пречка. Ако не само аз, но и други мислят по сходен начин, би следвало да сме по-близо до ключето от бараката. Макар че и това е съмнителна работа, но това е за друг разговор.
После, трудно е да се правят обобщения за кинопроизводството в страна с традиции като Русия. Те предполагат познаването на голям брой (за да може да сме малко по-подплатени в оценките си) кинопродукти, а това вече е нелека задача за мен. Затова ще понапиша съвсем накратко за руските филми на историческа тематика, пък впоследствие ще се види, колко показателни са те.
"1612", "Господа офицери, спасете императора", "Слуга на господаря", "Ловът на Берия" - все заглавия, които хващат окото. Незнам защо, но често режисьорите свързват историческото с приключенското. Което пък невиги е чак толкова лошо, има моменти, в които ти се гледа именно това - смели герои, хора на честа, замъци малко и т.н. Но дори и тогава, струва ми се, за да бъде продукцията (те са точно продукции, подплатени и с нужните финикийски знаци) приемливо успешна трябва да има и нещо друго. Поне историята да се разказва по-смислено, а не да са набъкани всевъзможни неща ("1612"). Нужно като че ли е и така някаква по-нормална връзка между героите ("Ловът на Берия" ме изненада непрятно именно с това - към 4-тата серия всички се оказаха оплетени като свински чравца). Кому е притрябвало да се пренасят треторазредни сюжетни истории върху иначе доста интригуващ период какъвто е Гражданската война ("Господа офицери")?
Та така, не искам да генерализирам на едро, просто да споделя кое ме озадъчава, защото, добре, признавам правото да се харесва или не даден филм, може би не са съвсем лоши, и все пак ми се струва (или иска) повече.
Но преди всичко, винаги е добре да се почне с уговорки. Да даваш каквато и да е оценка или най-обикновнно мнение за такъв тип произведение, каквото представлява филмът, си е съпътствано малко-много с известна доза субективизъм. Тук, разбира се, не става дума за онези, за които всичко руско е хубаво, които определят не по същност на по форма. Все пак изпречелият се тук субктивизъм не би трябвало да е кой знае каква пречка. Ако не само аз, но и други мислят по сходен начин, би следвало да сме по-близо до ключето от бараката. Макар че и това е съмнителна работа, но това е за друг разговор.
После, трудно е да се правят обобщения за кинопроизводството в страна с традиции като Русия. Те предполагат познаването на голям брой (за да може да сме малко по-подплатени в оценките си) кинопродукти, а това вече е нелека задача за мен. Затова ще понапиша съвсем накратко за руските филми на историческа тематика, пък впоследствие ще се види, колко показателни са те.
"1612", "Господа офицери, спасете императора", "Слуга на господаря", "Ловът на Берия" - все заглавия, които хващат окото. Незнам защо, но често режисьорите свързват историческото с приключенското. Което пък невиги е чак толкова лошо, има моменти, в които ти се гледа именно това - смели герои, хора на честа, замъци малко и т.н. Но дори и тогава, струва ми се, за да бъде продукцията (те са точно продукции, подплатени и с нужните финикийски знаци) приемливо успешна трябва да има и нещо друго. Поне историята да се разказва по-смислено, а не да са набъкани всевъзможни неща ("1612"). Нужно като че ли е и така някаква по-нормална връзка между героите ("Ловът на Берия" ме изненада непрятно именно с това - към 4-тата серия всички се оказаха оплетени като свински чравца). Кому е притрябвало да се пренасят треторазредни сюжетни истории върху иначе доста интригуващ период какъвто е Гражданската война ("Господа офицери")?
Та така, не искам да генерализирам на едро, просто да споделя кое ме озадъчава, защото, добре, признавам правото да се харесва или не даден филм, може би не са съвсем лоши, и все пак ми се струва (или иска) повече.
Comment