Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Черно-бели филми от епохата на "цветното" кино

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Черно-бели филми от епохата на "цветното" кино

    видях подобна тема в Imdb и ми допадна
    Аз имам някакви предпочитания, но бих предпочел да видя вашите.

    #2
    тук май само карти се гледат, за филми не остава време
    кофти. БС наистина се превърна в тясно специализиран форум
    не знам доколко спечели с това, но със сигурност загуби възможността да се остане форум, larger than science, в който някакви хора обменят мнения не само за това как се е казвала бабата на наполеон, а и неща непряко свързани с историята. Да, малко ми е неприятно, че се превърна в пейнтбол форум, но ваша воля.
    изтрийте темата. на който му се говори за кино, явно мястото не е тук.
    грешката е моя

    Comment


      #3
      Манщайн, недей така де...
      Под така зададената тема филми като Fail Safe от 2000 година ли имаш предвид или такива, където напълно без връзка с минали продукции се решава да се ползва черно-бяло?
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #4
        "Good night and good luck"
        "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

        Comment


          #5
          "Fail Safe" и "The good german".
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #6
            цялото творчество на Бергман, независимо как изглежда, се чувства като черно-бяло, да не кажа само черно, щот оза тоя човек светлината е нещо лошо

            Comment


              #7
              кало написа Виж мнение
              цялото творчество на Бергман, независимо как изглежда, се чувства като черно-бяло, да не кажа само черно, щот оза тоя човек светлината е нещо лошо
              Докато един прекрасен ден не гледаш Фани и Александър или Есенна соната и откриваш, че не е точно така.

              Имам предвид филми като Dead man, Kafka, Ed Wood, The Man who wasn`t there, Good Night, and Good Luck, дори отвратителния Шиндлер, Pleasantville, римейка на Психо, Down By Law, Stranger Than Paradise, Кафе и цигари и т.н.
              има и още, но не ми се търсеше повече.

              Comment


                #8
                Интересно е че Hudsucker proxy е замислян като черно-бял филм, но студиото не е проявило разбиране, както се очаква от всеки себеуважаващ се производител на филми.

                Иначе към гореупоменатите бих добавил филмът, струващ ми се в момента, най-близо до духът на черно-белите филми - Rumble Fish на Копола.

                Наскоро гледах Advise and Consent, а с Даниц си бяхме говорили за The African Queen (ама той си е граничен, тоест не съм убеден, че е редно да го споменавам тук).


                -------------

                Чукнах пост ¹1800. Това е повод за гордост, нали?
                Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                Comment


                  #9
                  Док, винаги има място за разговори за кино в този форум. Обаче не се учудвай, че ще си ги водите най-вече ти и Ханс - аз от споменатите филми съм гледал много по-малко от половината. И мога да кажа, че ми харесаха "Good night and good luck" и "Dead man" - по съвсем различни причини. Имам смътни спомени и за други филми, които следва да влизат в категорията на преднамерено черно-бели филми, ама сега не се сещам за конкретни заглавия.

                  Comment


                    #10
                    Аз се сещам за Списъкът на Шиндлер, а и един който е правен по комикс Син Сити (знам че той не е за този форум ама викам поне да го спомена)
                    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                    Comment


                      #11
                      Защо да не е за този форум???
                      "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                      "But I know none, and therefore am no beast."

                      (Richard III - William Shakespeare)

                      Comment


                        #12
                        Shelenberg написа Виж мнение
                        Аз се сещам за Списъкът на Шиндлер, а и един който е правен по комикс Син Сити (знам че той не е за този форум ама викам поне да го спомена)
                        син сити не е черно бял
                        не и в този смисъл
                        доколкото черно и бяло има повече от един смисъл

                        good night and good luck ми слабееше, когато го гледах
                        може би трябва да го видя още виднъж

                        Comment


                          #13
                          Е, то е въпрос на вкус, Док, недей да се водиш по моя. На мен не ми слабееше, даже никак.
                          Иначе съм съгласен - "Син сити" не е за тази тема (иначе форума си е за кино, така че в друга тема би намерил и сигурно е намерил място). Идеята тук е за преднамерено направени черно-бели игрални филми от епохата на цветното кино. Т.е. "чернобяловостта" им е търсена (т.е. или е опит за забягване към епохата на черно-бялото кино, или пък става въпрос за стилистична особеност), а не въпрос на необходимост или случайност. Филм, който ако си го представим цветен, ще е съвсем различен.
                          "Списъкът на Шиндлер" е добър пример, там става въпрос за целенасочен ефект на кинохроника, комбиниран с препратка към епохата, т.е. търсене на достоверност. В същият ключ можем да си представим "Спасяването на редник Райън" като черно-бял филм (или брутална кинохроника, или след значителна промяна, с много по-различно представяне на насилието).

                          Comment


                            #14
                            "Списъкът на Шиндлер" не е черно-бял в този смисъл, тук е въпрос на усещане и не мога да го аргументирам. Като филм ми хареса, но пък точно това черно-бяло усещане ми липсва - по-модерен от ВСВ го усещам някак си. Както в случая със Син сити
                            Например "The good german" се развива пак по времето на ВСВ (е, малко след края де), но там усещането за черно-бялост е много по-силно.
                            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                            "But I know none, and therefore am no beast."

                            (Richard III - William Shakespeare)

                            Comment


                              #15
                              Dinain написа
                              "Списъкът на Шиндлер" не е черно-бял в този смисъл, тук е въпрос на усещане
                              Да, въпрос на усещане или личен вкус, за мен е черно-бял в този смисъл, опитах се да обясня и защо смятам така. Ще добавя (във връзка с уточнението ти), че, според мен, Спилбърг се е опитал да съчетае две неща в един филм - документално-реалистичните масови сцени (които са изисквали черно-бял подход от определен тип и онези трикове с оцветяването на отделен детайл, за да изпъкне личното в безлично масовото насилие), които са далеч от това да бъдат разказ, а по-скоро са "свидетелство", дори "плакат", с конкретна история, разказана по достатъчно модерен начин (тази на Шиндлер и хората, с които има контакт).
                              Свързващото звено между тези две намерения е, разбира се, общата историческа канава, но в стилистичен план това е черно-белия подход в смисъла на темата. Вероятно е можел да реализира първото си намерение само в черно-бяло, а второто в цвят, но това би разкъсало стилистично филма, затова е предпочел и във втория случай да подходи така, т.е. второто намерение е такова не само по себе си, а заради първото.
                              Затова и усещането, че тази част е направена черно-бяла, но не в стилистиката на черно-бялото кино, нито пък на кинохрониката или документалното свидетелство. Може би би могъл да го направи и така, но би избегнал личната история, личния поглед, и филма би загубил част от магията си (и би се превърнал в подобие на "Обикновен фашизъм", т.е. игрално подобие на документално свидетелство).
                              Така ми изглеждат на мен нещата.

                              Comment

                              Working...
                              X