Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Яаааак филм

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Грей, цитираното интервю не е преди, а след филма, по случай излизането на DVD-то. Ако това ще промени мнението ти. Франк Милър обяснява колко добре са се разбирали с Родригез. И как се е съгласил на проекта след втория или третия опит. Не виждам защо одобряването да е невъзможно. Както и да е, явно мислиш, че авторът лъже в интервютата си с цел реклама на филма.
    Лем не знам дали е участвал в направата на "Соларис", не съм го гледал, или просто е дал съгласието си (може би преди филма да е заснет?). Има огромна разлика.
    Добре де, щом не искаш да прочетеш интервюто, ето ти още един цитат:
    Amazon.com: How did the Sin City movie come about?

    Frank Miller: It's all Robert's fault (codirector Robert Rodriguez of Desperado fame). He hunted me down--he really wanted to make this film. I was really hard to track down. I wasn't going to let Hollywood have my baby. But he showed me a little test film, some little pieces he had done using members of his cast and his sister just to show visually that it was possible to make film look like my book.
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #17
      Откъде накъде ще приемаме Милър като последна инстанция. Той може да твърди (искрено или не), че филмът е чист израз на неговия стил, но мнението му има точно същата тежест (т.е. всякаква и никаква), както на всеки "читател" (възприемащ творбите му). Ако 300 е филм ноар значи се доближава до стила на Милър, ако е предимно кървав, да цитирам Грей "пренасяне на акцентите от ноар атмосферата върху зрелищните (и шокиращи, следователно и печеливши) кървища", значи със сигурност не е стилът на Милър, каквото и да ми твърди самият Милър. Защото Милър съвсем не е "кървища и брутални сцени".
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        #18
        Още веднъж:
        Sir Gray написа
        Допълнително, не казвам, че Милър е бил недоволен от филма, даже напротив. Но просто един филм, в чиято продукция участва толкова народ, няма как и в случая си личи че не е, израз на еднолична творческа дейност. Въпросното леко пренасяне на акцентите от ноар атмосферата върху зрелищните (и шокиращи, следователно и печеливши) кървища е резултат именно от тези наслагвания.
        XV mile the sea brode is
        From Turkey to the Ile of Rodez...

        Comment


          #19
          Добре, предавам се. Не знам кой е говорил за "еднолична творческа дейност". Аз не съм. Но дори 1000 души да са се трудили над Sin City, щом Милър казва че това е неговия стил, аз се съгласявам с него. Някой друг да определя за един автор кой е неговият стил е отвъд моето възприемане. Някой замислял ли се е че Франк Милър има и няколко други неща освен Син Сити и "300"?
          "No beast so fierce but knows some touch of pity."
          "But I know none, and therefore am no beast."

          (Richard III - William Shakespeare)

          Comment


            #20
            Някой друг да определя за един автор кой е неговият стил е отвъд моето възприемане.
            Да ти е хрумвало някога, че една творба се "случва", не при създаването й от автора, ами при интерпретирането й, при "прочита" й от възприемащия?
            Или че поне и двата акта са еднакво творчески значими?
            Recalibrating my lack of faith in humanity...

            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

            Comment


              #21
              Всъщност, ако трябва да сме честни, никой творец не си дефинира "стил" за себе си, тая отговорна задача я поемат критиците му
              XV mile the sea brode is
              From Turkey to the Ile of Rodez...

              Comment


                #22
                Да, така е. Освен всичко друго, творецът се развива и променя с времето. А ако се погледне последния ми линк, ще се види че Син Сити и 300 са много различни от повечето останали работи на Милър. Ако се прочете и интервюто с Амазон, ще се види и че там говори за първите си работи като художник на комикси, какво е искал да рисува и какво са искали от него да рисува. Аз не се наемам да определям какъв точно е стилът на Милър (ако това е възможно въобще) - просто твърдя че филмът Син Сити Е Милър, защото той редом с Рамирез са главните продуценти. 300 също е доста брутален комикс, което ми даде основание да очаквам че и филма ще е такъв. Всъщност в момента не се сещам за други творби на Милър освен Син Сити, които да оправдават определянето на стила му като noir. Electra, Avengers, Daredevil - noir ли са...
                Батман го оставям настрана, защото той е започнат много преди Милър и стилът на Готам сити е отдавна изграден.

                Албирео, след пояснението ти разбрах повече какво имаш предвид. Ако гледаме втория акт обаче, се губи въобще смисъла на авторството. Авторът има едно предвид, потребителя разбира нещо съвсем друго, което му харесва, и обявява автора за велик. Ако авторът е имал нещо друго наум, той велик ли е?
                "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                "But I know none, and therefore am no beast."

                (Richard III - William Shakespeare)

                Comment


                  #23
                  Е хайде пък сега, Милър мисля има доста сериозно учатие във филма - той играе отчето в изповедалнята. Изобщо Франк си пада и малко актьор, особено във филмите по негови произведения.
                  Но има и нещо повече - комикса е използван за сториборд, при това доста сполучливо ако питате мен(с малки изключения както винаги). Съвсем не мисля, че филма бяга от стила на комикса, вярно цензурата си е казала думата, но то ако не беше така рейтинга му щеше да е като на "film anatome"(при това с пълно основание). Та изрязали са някой сценки, на места диалога е променен(общо взето незначително и очевидно за да съответства на филмовия формат). Всъщност даже не са си играли да пишат сценарии, което обаче си е логично. Та според мен филма си е екранизация в най-пълният смисъл на думата.
                  Сериозната промяна са цветовете, но и тази техника е на Милър, ако не се лъжа от нея идва и името на една от историите - The Babe Wore Red.
                  А че филма е noir, такъв е, даже е neo-noir, което също е логично като се има предвид кога е направен.
                  Та след като Милър се е съгласил името му да се подвизава на равно с това на Родригес, след като не е писан сценарии, не е рисуван сториборд струва ми се, че може да се каже, че филма отразява вижданията на Милър.

                  Дали е добра екранизация, добър филм това вече е въпрос на личен вкус, общо взето няма какво да се спори.

                  А дали е най-успешен филм по комикс(от художествена гледна точка) е меко казано спорно. Аз се сещам за поне още две добри екранизации - Road to Perdition(абе на мен лично не ми хареса особено, но има някой силни страни, а според други си е доста добър) и From Hell(един доста хубав филм според мен, макар Мур вероятно да не споделя мнението ми ).

                  А ако 300 е film noir, може и да се доближи до стила на Милър, но аз някак съм затруднен да си го представя. Но като се замисля... Сюжета се върти около убийства, Леонид носи червено, пада си по мъже... Само трябва да му тикнат една папироска и ще се получи класика.
                  Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                  Comment


                    #24
                    Ханс написа
                    А дали е най-успешен филм по комикс(от художествена гледна точка) е меко казано спорно. Аз се сещам за поне още две добри екранизации - Road to Perdition(абе на мен лично не ми хареса особено, но има някой силни страни, а според други си е доста добър) и From Hell(един доста хубав филм според мен, макар Мур вероятно да не споделя мнението ми ).
                    Ханс, гледам съм и двата филма. Мисля че са прекалено добри, за да потънат така в забрава. Буквално се мярнаха по екраните и изчезнаха, а заслужават далеч по-добра съдба, като се имат предвид актьорските участия, режисьорите и финансовите инвестиции. Още нещо - нямах си представа че са правени по комикс. Road to Perdition е прекалено муден, за да стане наистина успешен филм, а корените на историята за Джак Изкормвача не са точно в комикс
                    Като говорят за успешна екранизация на комикс, или по-точно екранизация, максимално близка до оригинала, според мен критиците визират повече филмите за разните -man-ове, Матрицата и т.н.
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #25
                      А дали може някой да ме светне Франк Милър истинското име на този ...комиксьор ли е? Просто гледах нещо, древно, но класическо, и там лошият, се казва така...

                      А парчето към филма, за този стария е убийствено:
                      The noon day train
                      will bring Frank Miller.
                      If I'm a man
                      I must be brave
                      and I must face that
                      deadly killer.
                      Last edited by von Danitz; 09-07-2007, 17:07. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                      Comment


                        #26
                        von Danitz написа
                        А дали може някой да ме светне Франк Милър истинското име на този ...комиксьор ли е? Просто гледах нещо, древно, но класическо, и там лошият, се казва така...

                        А парчето към филма, за този стария е убийствено:
                        The noon day train
                        will bring Frank Miller.
                        If I'm a man
                        I must be brave
                        and I must face that
                        deadly killer.
                        Мисля че му е истинското име. А аз тази песничка взех да я харесвам покрай почитателите на 300. То не че е виновен Франк де, може и да му е бездарен комиксът, но е далеч от трагизма на филма.

                        По-нататкък в коплетите има и по-цветисти неща. Имаше някаква врътка около Do Not Forsake Me, Oh My Darlin и оскарите, май беше първият уестърн спечелил в тази категория, не помня.
                        Музиката е на Димитрии Тьомкин, популярен след войната, ако не се лъжа, украйнски композитор. Известен е с това, а също и с темата от "Рио Браво" преработена и използвана в "Аламо" с Джон Уейн. Става дума за "главорезката" песничка. Абе готин е, не случайно съм пускал това в темата на Хана, което ти очевидно си пропуснал. Предполагам, че не си еднинственият де.

                        P.S.
                        High noon има и римейк от 90-те, но е с Том Селек и нямам нерви да гледам килната му глава, вдигнати вежди и провиснала уста, съпътствани от вдигнат показалец, стойка в която прекарва 90% от екранното си време.
                        Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

                        Comment


                          #27


                          това са изборните плакати за митинг на Солидарност

                          И малък цитат, публикуван в Уол стрийт джърнал:
                          "I have often been asked in the United States to sign the poster that many Americans consider very significant. Prepared for the first almost-free parliamentary elections in Poland in 1989, the poster shows Gary Cooper as the lonely sheriff in the American Western, "High Noon." Under the headline "At High Noon" runs the red Solidarity banner and the date--June 4, 1989--of the poll. It was a simple but effective gimmick that, at the time, was misunderstood by the Communists. They, in fact, tried to ridicule the freedom movement in Poland as an invention of the "Wild" West, especially the U.S.
                          But the poster had the opposite impact: Cowboys in Western clothes had become a powerful symbol for Poles. Cowboys fight for justice, fight against evil, and fight for freedom, both physical and spiritual. Solidarity trounced the Communists in that election, paving the way for a democratic government in Poland. It is always so touching when people bring this poster up to me to autograph it. They have cherished it for so many years and it has become the emblem of the battle that we all fought together.

                          As I say repeatedly, we owe so much to all those who supported us. Perhaps in the early years, we didn't express enough gratitude. We were so busy introducing all the necessary economic and political reforms in our reborn country. Yet President Ronald Reagan must have realized what remarkable changes he brought to Poland, and indeed the rest of the world. And I hope he felt gratified. He should have.

                          Mr. Walesa, winner of the 1983 Nobel Peace Prize, was president of Poland from 1990 to 1995. "

                          Западната дива цивилизация, има да я гоним... говоря за себе си :wo-oh:
                          Last edited by von Danitz; 09-07-2007, 18:37.

                          Comment

                          Working...
                          X