Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За миналото и бъдещето на игровата индустрия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    За миналото и бъдещето на игровата индустрия

    Интересен, според мен, гледен ъгъл с любопитни примери към темата игрова индустрия и копирайт - прилагам превод.
    Attached Files
    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

    #2
    pnp5q написа Виж мнение
    Интересен, според мен, гледен ъгъл с любопитни примери към темата игрова индустрия и копирайт - прилагам превод.
    Малко пресилено, от явно незапознат с индустрията човек писано. Сравнението между класическата музика и игровата индустрия е не особено коректно. Игровата индустрия, като почти всичко в информационната ера, търпи бърза еволюция. Наистина, времената от 90те надали ще се върнат, когато всичко беше ново и постоянно излизаха нови и експериментални неща. Но тъй като пазарът не оставя незапълнени ниши, ако има интерес, просто някои неща промениха формата си, други - съдържанието. Някои открития е трудно да бъдат повторени, няма как втори път да се изобрети топлата вода и т.н.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      messire Woland написа Виж мнение
      Наистина, времената от 90те надали ще се върнат, когато всичко беше ново и постоянно излизаха нови и експериментални неща.
      Има някакъв шанс, сега с внезапната популярност на Kickstarter се отваря съвсем реална възможност за всеки с наистина добра идея (е и разбира се със способността да комуникира колко е добра тази идея на потенциалните играчи) да получи необходимите средства за да я реализира. Така че възможностите са на лице, остава да се възползват от тях хора с оригинални идеи.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        Да, именно, 100% съгласен, но в статията този процес не е забелязан (авторът вероятно няма и представа за него), освен това Интернет е среда, в която може да възникне какво ли не, главно заради свободния обмен на идеи.
        Всъщност, вероятно просто нещата се нормализират. Сложните стратегии няма как да имат голяма популярност, затова и няма смисъл да заемат голям пазарен сегмент. Затова пък в него ще останат (реално вече са) двете групи, за които сме си говорили - няколко от средно големите фирми и куп дребни "производители на съдържание", които често имат много оригинални идеи.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          Моята аналогия по въпроса, която съм си изградил преди време вече не помня въз основа на какви прочетени неща, е малко по-различна. Налице е преход към масово производство. Т.е. вече сме в края на поредицата изобретение/нововъведение - любителство - занаятчийство - масово производство.
          Практически всички масови съвременни технически продукти са минали по този път. Огнестрелно оръжие, електроника (в частност радиоелектроника), автомобили, мотоциклети, самолети, компютри, софтуер. Просто при производството на физически продукт нещата стават по-бавно, съответно процесът се разтяга във времето.
          А пък връзката на защитата на авторското право с индустриализацията ми се вижда съвсем изсмукана от пръстите.
          Както и да е, точно благодарение на интернет в момента има доста повече възможности пред производителите на оригинално съдържание, отколкото преди 30 години.

          Comment


            #6
            bsb написа
            Както и да е, точно благодарение на интернет в момента има доста повече възможности пред производителите на оригинално съдържание, отколкото преди 30 години.
            Така е - няма спор. Преди време не би било възможно да се избегне издателя и да се продава продукта директно на крайните клиенти, нито пък потенциалните клиенти сами да финансират разработката на продукта. Самата цена (поне ако погледнем качественото съдържание, но донякъде и въобще) е значително по-малка, т.е. целият процес става по-достъпен. Същевременно - има повече хора със съответните умения, което улеснява нещата. Иначе няма как да се възможни нито такова количество съвсем нишеви продукти, които излизат годишно сега, нито пък компании като "Матрикс геймс", "Слитерин" и прочее, и всички независими разработчици, които те поддържат (ако говорим предимно за Европа, където още няма нещо като kickstarter).
            Носталгията по миналото и неговите възможности е свързана главно с две явления: - няма как да се върнем във времето, когато още нямаше компютърни игри и всяка идея беше нова и интересна, същевременно, нямаше и такъв пазар за ААА-продукти (нямаше такъв пазар въобще), т.е. експериментите бяха "равностойни". Вторият аспект е, че компаниите бяха малки и поне до един момент обединяваха хора, които имат интерес - личен интерес от конкретната идея и съдържание, а не са наемни работници на определен работен ден, които работят по възложена отвън задача (което от време на време е проблем за сегашните игри, да речем).
            Обаче такива разработчици, разбира се, има все още. Колкото да дам примери ще назова Вик от vr design (сам човек), двамината скандинавци от illwinter game design, двамината хървати (освен ако не бяха словенци, не помня точно) от 2x2 games и прочее (примерите са много).
            Според мен, авторът на поста към който pnp5q даде връзка бърка нишевите продукти с масовия вкус (или своя вкус с масовия). Винаги е имало прости масови продукти и, естествено, те стават все повече с развитието на индустрията, защото тя обхваща все повече хора, а активният маркетинг създава и развива тези вкусове. Същевременно, винаги е имало и ще има и "изкуство" (на ум веднага ми идва Amanita design като кажа тази дума ). Просто преди то е изглеждало повече, защото отрасъла не е бил развит.

            ПП между другото, ако човекът не беше руснак (тъпо звучи, но има нещо вярно - впрочем, същото било в сила и за България) би имал идея как са протекли нещата при "големия брат" на компютърните игри (имам предвид, разбира се, настолните) и да види, че тези процеси не само не са уникални, но и няма никаква "загуба на изкуството" (тема, която се повдига често от хора ,за които сериозно се съмнявам, че реално им се е случвало скоро да пробват отново "изкуството" от "зората" ). За "липсата на оригиналност" няма и да споменавам - явно просто не познава достатъчно добре това, за което пише. Пиша това като човек, който си пада както по изключително нишеви продукти, така и по някои доста по-масови. Впрочем, какво да си говорим - можем да погледнем киното или която и да е друга "индустрия за забавления", както написа bsb.
            Last edited by gollum; 22-05-2012, 17:19.

            Comment


              #7
              Аз сега виждам, че не съм благодарил на pnp5q за хубавата тема, а любопитното е, че много бързо стигнахме до консенсус Неочаквано бързо според мен, но вероятно аз не оценявам това, че процесите вероятно са доста ясно видими за всички нас.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #8
                Прочее - http://www.rockpapershotgun.com/2012...-funded-games/

                ЕА е "злата империя" (всъщност едната от двете, другата е Activision) в игро-правенето, щом те са се заинтересували от този феномен значи нещата са сериозни

                Надявам се на отговор от Valve (които са "добрата империя"), макар че те отдавна си имат силни (всъщност почти монополни....) позиции в дистрибуцията на малки независими игрички.
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #9
                  Дам`с, търсят се нови форми...
                  "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                  Comment


                    #10
                    Че даже и съвсем нови!!!... (Сони патентова... рекламна пауза в игрите!?!!)
                    Два коментара из рунета:
                    1. А бе тоз шеф на Сони не ще ли кат отива до едно място, да му цъфва табличка "Почакайте малко", а?!??
                    2. И да плаща абонамент за всяко ползване (както тоя на единичните игри). И вратата на WC да се отваря само срещу лична карта (кат задължителната онлайн регистрация); и никакви чужди или обществени тоалетни (DRM!!!); а пък тоалетната хартия - на малки порции, срещу допълнително заплащане (DLC).

                    Какво живописно сравнение...
                    "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                    Comment


                      #11
                      Тези типове са ми много забавни, честно казано. Хайде щом сме тръгнали със сравненията... това е все едно да отидеш в 3Д кино да гледаш поредният безмозъчен екшън и да се оплакваш, че няма достатъчно изкуство, че трябва да носиш специални очила (иначе се вижда едно размазано нищо), че и пуканките с безалкохолното са по-скъпи, отколкото ако си ги вземеш от някой супер-маркет...
                      Да не говорим колко от хората, които обичат да се оплакват от тези неща реално си купува игрите, които играе... Индустрията зависи и от потребителите. Обаче трябва да се потребител, т.е. да даваш пари и да се интересуваш къде отиват, а не да сваляш игри на кило и да им отделяш по пет минути време. Че и да се оплакваш след това, че нещо не е наред.

                      Да подчертая - и на мен мерките за защита на ААА-игрите ми се струват тъпи и ограничаващи, но пък аз такива игри общо взето не играя и не ми пука особено. Но пък до тези мерки не се стигна просто така, по каприз на издателите. Да не говорим, е по мое впечатление 90% от оплакващите се така или иначе нищо не купуват, т.е. не е много ясно от какво се оплакват. А същевременно ако попаднат на смислена не ААА-игра почват веднага да псуват - това не било "красиво", онова не го разбирали...
                      Обобщавам, разбира се, но и авторите на тези материали правят същото.

                      Comment


                        #12
                        Интересни коментари на RPS (единственият игрови сайт, който следя) от в момента вървящото Е3

                        One of the most striking scenes of yesterday's E3 press conference gauntlet didn't take place on a stage or a screen. I…


                        http://www.rockpapershotgun.com/2012...gaming-i-know/ < впечатленията от тази се покриват изцяло с моите от скорошното PAX East.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #13
                          Интересно. Аз вероятно не съм ни най-малко представителен (геймърските сайтове, които чета достатъчно често са wargamer и armchair general (като изключим сайтове и форуми на конкретни интересуващи ме в момента игри, където търся конкретна информация, а не обща представа за това какво излиза и би могло да ме заинтригува), екшън (FPS и прочее) игри почти не се случва да играя, камо ли пък нови - дразнят ме твърде много неща в тези, които съм пробвал, а и не са ми интересни, така че определено не съм наясно с тенденциите в този, както изглежда най-масов сектор на пазара. Но нещата са каквито подозирах, де - движение в посока на най-лесното (макар и вероятно и най-скъпото) - ултра-реализъм на ниво впечатление и нула мислене във всяка останала сфера. Не мисля, че има нещо изненадващо. Идеята, че можеш да произведеш отговорни възрастни (поне по отношение на забавленията си) от геймъри, които са израснали през точно такъв тип изживявания ще да е ялова.
                          Е, хубавото за мен е, че игровите забавления които са ми интересни дори се развиват в последните години, след доста забележима стагнация за поне 10-тина.

                          Струва ми се, че това е за тази тема.
                          Last edited by gollum; 06-06-2012, 10:54.

                          Comment


                            #14
                            Аз следя RPS защото:
                            - обръщат много внимание на игри от малки и независими разработчици като същевременно покриват ААА заглавията достатъчно добре за да имаш пълна картина върху индустрията
                            - от време на време има статии и коментари на по-общи теми касаещи игрите като забавление, като изкуство и тн
                            - британски хумор (една седмица пускаха статии във викториански стил, беше убийствено забавно; ще ги потърся като имам възможност)
                            - коментарите под статиите често са много стойностни и почти винаги забавни
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #15
                              gollum написа Виж мнение
                              Струва ми се, че това е за тази тема.
                              Бях пускал наскоро Valve Employee Handbook. Наръчник за това как се прави бизнес през двадесет и втори век

                              Ахаа ето къде е - http://forum.boinaslava.net/showthre...29-Kickstarter а и темата е сходна с тази по идея, може би ще ги слея.

                              Аз съм спрял да "крада" игри от много време, всъщност откак си инсталирах Steam и си взех първата игра през него. Имам доста прилична купчина игрички вътре, всичките вземани от разпродажби с огромни намаления (май че Mass Effect 2 беше единствената, която си я взех в момента в който излезе). Клиентът е лек, ненатрапчив и много удобен. Като цяло мнението ми за Steam е силно позитивно, дотолкова, че ако игра я няма в каталога, практически не съществува за мен. Прочее в RPS днес има тема по същия въпрос (всъщност там често има статии за Steam с-у Origin и подобни) - http://www.rockpapershotgun.com/2012...in-mega-sales/

                              (за gollum - всъщност следя и този сайт - http://www.spacesector.com/ - следи всякакви космически игри и сравнително често се обновява )
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X