Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За миналото и бъдещето на игровата индустрия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Е, ако ще говорим за "краденето", то това вероятно зависи и от това къде живееш, какви доходи имаш (разходи) и прочее. Аз все още много рядко купувам нещо (от друга страна, като се има предвид колко малко време имам и колко малко неща играя, вероятно мога да си купувам повечето; донякъде въпросът е първо да можеш да пробваш, защото голяма част от нещата са боклук (от моя гледна точка)). Да си призная, на мен лично идеята за постоянно връзка в Интернет ида нямам инсталационния файл при мен си не ме кефи особено. Вероятно съм старомоден.

    За следенето на новите неща - аз следя няколко сайта на издатели/създатели и общо взето от тях получавам информация за нещата, които може и да ме заинтересуват. Понякога пускам тема за тях и тук във форума.

    За космическите игри... уф, това е болна тема за мен. Излизат не малко неща, но всичките (от моя гледна точка) са един и същи боклук. Излиза поредното нещо - поглеждам го и със съжаление мога да заключа същото. Естествено, изискванията ми са специфични (с фентъзи стратегиите е същата работа, макар че има едно нещо, което дава някакви надежди да е добро, макар и без да покрива моите критерии). Но може би този разговор си е за отделна тема. Мисълта ми беше, че следя с интерес новите неща, но засега оставам силно разочарован. Последно гледах Endless Space, но определено не е моята бира.

    Така или иначе, темата трябва да си остане по-обща - за отделните "жанрове" може да се направи специфична тема (имам си представа за идеалната космическа "стратегия" (засега единствено Ascendancy донякъде се доближава до идеята ми и в много по-малка степен Master of Orion), идеалната фентъзи игра (тук след Master of Magic почти няма "надежда" - WoM:FE дава известни надежди, AoW-серията също не беше лоша, но навсякъде има трески за дялане) и идеалната ВСВ-тип стратегия (единствено тук идеалът общо взето е изпълнен)).

    Comment


      #17
      Steam не изисква постоянна връзка в интернет, има offline mode, инсталираш си играта, минаваш в офлайн режим и може да си играеш така неопрелено дълго.
      Огромен бонус е това, че ако се наложи да си преинсталираш уин, няма нужда да преинсталираш нищо друго освен самия Steam клиент - просто копираш папката с игрите на новото място, инсталираш клиента и той си регенерира списъка с игрите. Това е адски удобно.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #18
        Удобно звучи, съгласен съм. Така или иначе, главният плюс е самата система, доколкото схващам, т.е. идеята за леснота и удобство, които заобикалят нуждата от издател. То не че има проблем и със системата, при която директно си сваляш играта (след като си платил, разбира се) от сайта на създателя, но определено другото е по-лесно както от гледна точка на ъпдейти и допълнително съдържание, така и (дори) от рекламна гледна точка, доколкото схващам.

        Comment


          #19
          Да, всичко се ъпдейтва автоматично. А иначе Steam си е магазин и разбира се си вървят рекламки в тази му част, но си стоят там и не са натрапчиви.
          albireo написа
          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

          Comment


            #20
            Ясно е, че всяко нещо, което ликвидира посредниците е добре дошло . Ако улеснява и диалога и връзката между клиент и създател - още по-добре.

            ПП Наистина, темата за кикстартър вероятно трябва да се обедини с тази - говорим си за едни и същи неща.

            Comment


              #21

              Ако ви се чете

              Не бих казал, че новите игри са непременно по–лоши от старите, нито, че няма идеи, тъй като и през 90–те са се правели много боклуци. Може би има централизация, обаче, която обуславя масов маркетинг и поставя по–дребните дивелъпъри в неравностойно положение защото нямат 1 милион долара за рекламна кампания на новия си FPS (визирам Battlefield 3).

              Аз лично играя много по–малко, все още 'доигравам' стари игри, и ако не друго то съм доволен да се върна на настолни варианти.

              Comment


                #22
                SizarieldoR написа
                ако не друго то съм доволен да се върна на настолни варианти.
                О, настолните игри са цяла друга история. За мен, по-интересна в много отношения. По-прости, но точно поради тази причина обикновено по-добри игрови системи, много по-забавен процес на игра, отколкото какъвто и мултиплейър може да осигури и много други положителни страни. Но е сложно да се реализира игроата сесия . Форумните игри тук общо взето се появиха като заместител на настолните.

                Comment


                  #23
                  gollum написа Виж мнение
                  О, настолните игри са цяла друга история. За мен, по-интересна в много отношения. По-прости, но точно поради тази причина обикновено по-добри игрови системи, много по-забавен процес на игра, отколкото какъвто и мултиплейър може да осигури и много други положителни страни. Но е сложно да се реализира игроата сесия . Форумните игри тук общо взето се появиха като заместител на настолните.
                  Имат проблем, че на хартия са много по–бавни отколкото на компютър... Риск онлайн, когато някой му направи копие и го кръсти "Attack"/"World Conquest", отнема 30–40 минути, със 6 души голяма кампания и т.н.. 6 души на хартия ще го играят поне 4–5 часа.

                  Comment


                    #24
                    gollum написа Виж мнение
                    Удобно звучи, съгласен съм. Така или иначе, главният плюс е самата система, доколкото схващам, т.е. идеята за леснота и удобство, които заобикалят нуждата от издател. То не че има проблем и със системата, при която директно си сваляш играта (след като си платил, разбира се) от сайта на създателя, но определено другото е по-лесно както от гледна точка на ъпдейти и допълнително съдържание, така и (дори) от рекламна гледна точка, доколкото схващам.
                    Стим е и много удобен за хора с рудиментни познания за компютрите, или подрастващи пълни с повече енергия от ядрена електроцентрала но интелектът управляващ цялата тази мощ е все още на ниво близко до това на Кондолиза Раиз. Всяка игра която купиш от там е наистина последната и напълно пачната версия, а ако има важен ъпдейт (хаха вече имаме цели две думи зпочващи с "ъ" в българският език, тази новата и "ъгъл"), особено за игрите в мрежа той тихомълком и без проблеми се изпълнява във фонов режим.
                    Другото хубаво на Стим е че докато услугата съществува, игрите наистина са си твои. Преди няколко години имах случай да дам на заем любима игра на приятел и той да ми върне копието със загубен сериен номер. Съответно сега имам красива кутийка, листовка и диск, които дори не стават за салата. Това в Стим не може да се случи.
                    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                    Comment


                      #25
                      Така е, SizarieldoR, но аз бих казал, че това е част от очарованието им . Макар че "Риск" специално обикновено отнема около 2 до 3 часа максимум на живо. Но пък нищо не може да се сравни с емоциите при някои особено важни атаки, когато се паднат подхоящите (неподходящи според другата страна) зарчета. ТО са викове, то са оплаквания - забавно е. Социално събитие - не може да се възпроизведе он-лайн.
                      Да не говорим за първото ми впечатление от този род игри - едно време в България общо взето нямаше такива "животни". Бях доста малък и на един "купон" на родителите ми се бяха събрали бая народ - предимно историци, все хора от СУ или БАН (тогава начеващи кариерите си, общо взето) и някой беше домъкнал от Италия "Дипломация". Аз бях само наблюдател, но беше много забавно да гледаш всички тези историци докато уговарят съюзите си, местят армии и прочее. Макар че дипломацията беше най-интересната част. Тази вече остави неизгладимо впечатление в детското ми съзнание и, естествено, първата ни работа с брат ми следващата събота и неделя бе да се снабдим с лист кадастрон и да изготвим собствен вариант на играта. Естествено, по-голям, с повече провинции и въобще "повече".
                      След това не веднъж съм играл в компания "Дипломация", "Риск" или друга игра (за съжаление, до нас така и не достигнаха докато бях в тази възраст чисто военните настолни игри). Не може да се сравнява с мултиплейър, дори и когато сте в една стая, като в старите клубчета.
                      Естествено, сега вече всичко е в миналото и ако ми се случи да играя нещо такова, то ще е семейна игра - с племенници, деца и прочее. Но пак има не лоши варианти.
                      Това е причината да мисля, че настолните игри ще си останат винаги паралелно с всякакви електронни преживелици . Става въпрос за друго нещо. Между другото, точно заради ограниченията си те обикновено предоставят много по-изчистени и интересни системи, отколкото компютърните им събратя. Но може би си струва на настолните игри да се отдели самостоятелна тема.

                      Амазоне, сигурно това е бъдещето. Но просто съм старомоден и предпочитам кутийките с дискове и копията за сигурност (дори и да съм си ги направил сам, защото си купувам "дигиталните" версии). Ако често си купувах игри вероятно и аз щях да се използвам възможностите на тази и подобните й системи.
                      Но въобще възможността за директно общуване клиент/създател чрез някакъв сайт или чрез допълнителна услуга като "Стийм" е много голям прогрес. Мисля че индиректно това спомага за това, че се появяват толкова много инди-разработчици, от които основно идват новите свежи идеи.

                      ПП Между другото, вече имаме още една дума започваща с "ъ": "ъпгрейд". Това е то, обогатяването на езика .

                      Comment


                        #26
                        Това определено е за тази тема: http://endless-space.amplitude-studios.com/Games2gether

                        Определено е новаторско и модерно
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #27
                          E3 свърши, аз лично въобще не му обърнах внимание, но RPS все пак са щастливи

                          For whatever reason, the conclusion to this year's E3 found me sitting in a retro-style 1950s American diner. Brain nea…
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #28
                            Нещо общо взето по темата.

                            Comment


                              #29
                              Време е...



                              John Carmack is building the future. Well, technically, he's only helping this time. Along with Palmer Luckey and the o…




                              Kickstarter-a на идеята е бил за $250К... а досега са събрани над $1.6М и има още 20 дни... нищо чудно като изтече да са събрани 10 пъти повече пари от поисканите... каква по-голяма индикация за огромния интерес и желание най-сетне да се появи истинска ефективна ВР технология. Името на Кармак е било достатъчно да отпуши лавината
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                #30
                                Представяш ли си го това за въздушен симулатор! Да можеш да си въртиш главата на където поискаш. Знам че и сега има системи които симулират това, ама предполагам не е същото.
                                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                                Comment

                                Working...
                                X