Играта е още много далеч от каквото и да е завършеност, реално едва преди броени седмици се появи някаква информация за нея. Но като любител на всякакви фентъзи походови стратегии (тази година е добра за такъв род хоби реших да отворя тема, в която да трупам на каквато информация попадна. Пък може и на друг да му стане интересно .
Първо, официалната страница (компанията, но не и разработчиците, са същите, които пуснаха Panzer Corps).
Второ, малко информация от един от форумите:
Играта я обявиха като смес от "МАстър ъф Меджик", "Уарлордс" и "Риск". Всичко това ме радва, особено идеята за достатъчно проста на повърхността система, която под шапката има голяма дълбочина, но без много микро-мениджмънт. естествено, най-често обещанията остават неизпълнени, а и ан толкова ранен етап (пред-алфа) дори концепцията не е достатъчно изчистена. Но в тази област въпреки многократните разочарования си оставам оптимист, та се надявам да сътворят нещо добро, което да се появи в средата на идната година.
Първо, официалната страница (компанията, но не и разработчиците, са същите, които пуснаха Panzer Corps).
Второ, малко информация от един от форумите:
We have a very large and meaningful campaign map, with unique provinces and terrain features to lust after, and a history in which realms have personalities of their own, with all the ambition, complex relationships, resentment, high hopes, corruption and glory that make for a rich and satisfying world. There are histories of ancient struggles and bad blood. And realms react to each other in ways that bring those histories to life. You can negotiate trade routes, research spell trees and gather heroes to lead mighty armies.
Because the campaign game is pretty big, players will have a few battle options. Some players will want to focus solely on the campaign map and simply auto-resolve battles. Others will want complete turn-based tactical control on a battlefield. We give you a number of options to let you play the way you want. "Battle cards" refers more to stats for your Unit, displayed in a nice "collectable card" style format. But that's more of an aesthetic. The actual battlefield control is more tactical, allowing your to move units to your objective: infantry with 2 move points, cavalry with 5 move, archers attacking at range, harpies and dragons swooping overhead, siege weapons and giants hitting fortress, cover and ambush in forests, that sort of thing.
Because the campaign game is pretty big, players will have a few battle options. Some players will want to focus solely on the campaign map and simply auto-resolve battles. Others will want complete turn-based tactical control on a battlefield. We give you a number of options to let you play the way you want. "Battle cards" refers more to stats for your Unit, displayed in a nice "collectable card" style format. But that's more of an aesthetic. The actual battlefield control is more tactical, allowing your to move units to your objective: infantry with 2 move points, cavalry with 5 move, archers attacking at range, harpies and dragons swooping overhead, siege weapons and giants hitting fortress, cover and ambush in forests, that sort of thing.
Comment