Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Conquest of Elysium III и IV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Conquest of Elysium III и IV

    Излезе "Conquest of Elysium 3" - нова игра от Illwinter game design (създателите на "Доминиънс"). Продължение (както ес вижда от номера в заглавието) на доста стар техен проект, но трябва да е нещо като значително ускорен и опростен в определена степен "Доминиънс 3", кръстосан с Warlords 3 (не РТС, а старата походова игра - сраженията трябва да са до известна степен сходни). Все още не съм я играл (имам намерение да я взема и да го сторя след време), но реших да пусна тази тема, та ако някой си пада по такъв тип игри (или по-точно, по техните игри) да има идея.
    На официалната страница на играта (дал съм я по-горе) има връзка към няколко материала и достатъчно дълго филмче от самата игра, качена на youtube - от тях може да се добие достатъчна представа за какво иде реч.

    #2
    Изглежда доста интересно, изгледах цялото клипче и наистина ми се струва забавно, само да не се бяха изхвърлили така с цената, 25 евро за нещо писано от двама човека, реално без графика и с бегло подобие на интерфейс ми се вижда леко прекалено... ако я бяха пуснали в GOG или нещо от сорта за десетина долара нямаше и да се замисля дори, ама така...
    <<..........>>

    Comment


      #3
      О, "Dominions 3" все още е 55$ (вярно, цената я определят Shrapnel Games, а не двамата шведи). Графиката за мен е точно каквато трябва да бъде за стратегическа игра (е, пише го човек, който все още се кефи много на Fantasy General (не на последно място и на графиката му), така че...), вярно малко по-големи изображения на единиците (примерно с 40-50%) не биха навредили, но ми е ясно, че това би покачило времето за създаване на играта много.
      Интерфейсът на пръв поглед изглежда труден, но не е толкова - всъщност е сравнително удобен, а веднъж като му свикнеш даже е доста удобен (съдя по "Dominions 3" и филмчетата, които изгледах (вече има за още две "раси" - хобитоподобните и някакви океански окултисти)). Те така или иначе се "целят" в съдържанието, а не толкова в оформлението (впрочем, ако бяха тръгнали в посока на някакъв тип графика, която сега би била определяна като "съвременна" или "качествена" - никога не биха могли да направят толкова съдържание. Говорим хиляди за създания, магии и прочее, в конкретния случай - 16 напълно различни като геймплей (пак съдя основно от "Доминиънс") "раси" (а не, какъвто е стандартът при "големите" издатели - 5-6 клонирани една от друга "раси", при които разликата е основно външна), особено като се има предвид, че са само двама и правят игри в свободното си време.
      Въобще, на тема "графика" може да се отвори дълъг разговор (при случай правя така ): какво реално е нужно за стратегическа игра, кое е същественото и прочее и прочее. Аз съм малко краен в подхода към нея, т.е. за мен е важно не да е "реалистична", "красива" (сама по себе си) или нещо подобно, а да улеснява "потапянето в атмосферата" на игровия свят (тук това условие е изпълнено задоволително), като заедно с това не затруднява процеса на игра (условие, което не е изпълнено май при нито една от стратегическите игри, опиращи се на 3Д графика, които съм играл в последните няколко години).

      Единственото, което бих предпочел да е различно е малко повече контрол над сражението (а ла "Доминиънс").

      Comment


        #4
        Последните 2-3 дена успях да поиграя малко, доста пристрастяващо действа, едната вечер откарах до сутринта направо

        Това с 16те раси наистина е похвално, само баланса на моменти никакъв го няма, докато троловете и в началото и в края на играта са доста силни, Enchanter-a е толкова силно зависим от това къде по картата ще го сложи random generator-a, че направо е плачевно, да не говорим че никога не му достигат ресурси, защото трябва да си руши мините за да строи големи.
        А Демоните са си направо нечестни, успеят ли да се доберат до някой от големите демонски лордове играта свършва.

        Като цяло играта ми харесва де, още повече че има и multiplayer (който още не съм пробвал, но подозирам че заради баланса, не повече от 1/3 от расите ще могат да се ползват за тази цел), но все още съм на мнението че не си заслужава 25-те евро, най-малкото че няма дори някакъв опит да направят single player кампания, а random битките рано или късно омръзват.
        <<..........>>

        Comment


          #5
          Аз я свалих вчера, но сега (заради форумната игра) на практика нямам време да я пробвам . Пуснах се само за малко с некромант, в имперската ера и са паднах на кофти място - от едната страна ме притискаше един барон, а от другата - един колега некромант. Изиграх едва ли повече от 30-40 хода (но лесно можех да се увлека да остана цяла нощ - има го момента с "още един ход"), но беше забавно. Успях да се разправя с барона, но докарах главния си некромант и помощника му до сериозни нива на лудост (в един момент за малко да си загубя цитаделата, защото некромантът се беше самозабравил на един месец път от не с цялата армия и нещо си мърмореше лудешки почти цял сезон ).
          .
          Играта ме кефи , а за цената - всичко е относително. Аз го гледам според това колко време бих я играл (много). Примерно, Unity of command (нея също мисля да я взимам) е в същият ценови диапазон, а ми се струва, че ще се занимавам с нея може би по-кратко, но със сигурност ще е интересно. Като се замисля, игра на която мога да отделя поне 100-200 часа и да се забавлявам определено си струва подобна цена. Като за тези пари - колкото две книги малко над средния ценови диапазон - става, според мен. Но наистина е въпрос на вкус и предпочитания. Определено би могло да стане много по-добра ако имаше подходящ бюджет, но пък това има и обратната страна - обикновено при игрите с такива условия решенията се взимат така, че в крайна сметка интересните неща и разнообразието се орязват, а главните средства отиват за графика/звук, накрая се получава някакъв миш-маш.
          Между другото, графиката е учудващо приятна, поне за моя вкус и възприятия.

          Що се отнася до баланса... честно казано, стремежът към баланс е похвален в кибер-спортовете, но аз като самотен играч съм го запомнил най-вече като причина да се убие разнообразието на не една и две игрови серии ("Хироус"-ът ми идва на ум веднага).
          Last edited by gollum; 27-03-2012, 14:20.

          Comment


            #6
            Мда, за баланса съм изцяло съгласен. Но по принцип в игрите на тези двамата почти винаги случайността играе огромна роля. В Доминионите, с техните безброй раси, създания, магии и т.н. е естествено да няма баланс (няма и как, предвид това, че с промените в ерите или модификациите само достъпните раси са около 100). В почти всяка игра на Доминионите (части 2 и 3, на които съм попадал), освен игровото майсторство, даже и на една и съща карта, с една и съща раса и едни и същи противници - нещата са се развивали различно. Примерно, винаги магическите ресурси се падат на различни места, или някой път в земите ти се случи да има някоя изключителна локация ... и играта се променя драстично. Като изключителните локации можеха да бъдат позитивни (примерно в земите ти да се падне замъкът на орден сиви рицари), или изключително негативни (във важна в логистично отношение провинция да се окаже заразно блато "на вечната воня") и т.н.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #7
              Да, може би точно по тази причина съм чел описания на игри (от играчи, които са и добри писатели - попадал съм на такива), които се четат като легенда или фентъзи роман. Т.е. в подобни обстоятелства имаш възможност сам да си създадеш легенда (кампания, в известен смисъл). Това дава придава допълнителна "продължителност" на играта - не само че можеш да се пробваш с 16 различни "раси" (герои), но и всяка игра ще е достатъчно различна. Вярно, някои ще са досадно къси (като легенди, които така и не са се осъществили поради гибелта на главния герой в самото начало ).
              Разликата с "Доминиънс" е, че "Еилизиум" е доста по-лека - т.е. махнати са доста елементи като поддръжка, логистика и прочее, да не говорим за тактическата част (съставянето на отрядите и задаването на поведение преди всяко сражение).
              Докато в игра с кампания (въобще не съм против кампаниите - могат да бъдат много интересни, "Дисайпълс" 1 и 2 ми идват на ум веднага, или основната кампания на "Хироус" 2) я привършваш и си дотам - отделните сценарии рядко си заслужават името. Докато тук май ще става и тъй и инак.
              Главният минус за мен е липсата на редактор.

              Comment


                #8
                Горкият ми некромант биде затрит малко по-късно от блуждаеща група неутрални създания - група копиеносци и стрелци, но лошото бе бял маг в третия ред, чиято първа работа бе да хвърли една магия, специализирана върху мъртваци (армията ми към този момент бе вече изцяло неумряла), която прави 1-999 повреда на целия ред (и почти никой не я резистна...). Нещастно приключи съдбата му (след това загубих и цитаделата, където чиракът-некромант, временно извън форма заради честите вдигания на мъртваци, бе заклан от един от комптърните противници).
                Вторият ми опит бе със зеленокожите японци (Бакемоно). Много по-лесен старт - главният маг е бая неприятен тип, а имат и безплатна армийка, която се събира в планинските цитадели. Могат и да извършват жертвоприношения за призоваване на разни страхотии от японския фолклор. Имах време да пробвам само две малки призовавания, донесли ми три Капи и една Ледена жена (не особено смислено създание, което има добра магия, но се сражава в първия ред и скоро бе отровена от една змия). Пробвах и скръндзав вариант на голямо призоваване, но магията се обърна срещу мен и бе късмет, че се появи някаква неприятна магьосничка, но сама и бе заклана от бакемоно-воините с големи криви саби .
                Последва война със сенатор, която спечелих сравнително лесно (велитите и легионерите се оказаха твърде устойчиви на лъковете на бакемоновците, но моят маг умее да удря по няколко противника наведнъж със светкавици, та след около две години война на котка и мишка победих - междувременно някой бе отнел цитаделата на горкия сенатор).
                За пръв път попаднах на силни и неприятни неутрални създания. Една химера бродеше недалече от земите ми (за щастие изчезна в един момент - сигурно да тормози другиго). После намерих древен лес, пазен от, бъррр, зло око - много гадно създанийце, май има най-дългия списък с магии в играта и всеки ход може да хвърля по шест от тях.
                Тепърва ми остава да се "запозная" с още 14 "раси", а да достигна по-далече с всяка ще ми трябва много повече време. Така че играта обещава дълготрайно забавление.

                Comment


                  #9
                  Аз се пуснах със сенатор на средната ера (Империя), но в началото ми беше трудно да свикна с интерфейса, главно заради опита от Доминионите. Добре се развивах, докато в един замък не попаднах на вампир (плюс някакви мижави придружители), срещу когото моята армия нямаше шанс. Гадината даже приключи боя с повече живот, отколкото в началото на сражението.
                  Може би трябва да се пробвам с некромант също, но от Доминионите си спомням, че се сблъсквах със същите проблеми - некромантите трябва да разчитат предимно на армия от неумрели и нямат сериозни други доходи, заради спецификата си. Същевременно всякакви там свещеници могат да ги повалят доста лесно (често ми се е случвало армии от по 400-500 войника да заминат ей-така, за нула време в началото на битката). Единственият голям плюс в Доминионите беше, че техния "домейн" на смъртта се развива много бързо и ако некромантът не бъде спрян бързо, скоро противниците му нямат армия, с която да му излязат насреща.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Точно довърших една с блатните гадове и вещиците, доста силна раса, поне 50% от нещата които можеш да призовеш са с regeneration, което означава че и да умрат в битка, вероятността да се върнат след това е доста висока. Witch-овете почти нямат бойни магии, но имат доста charm за попълване на армията както и неприятнини като mass sleep и mass charm. Ключовата единица в началото е doppelganger-ът, който не само удря по 3-4 пъти на ход, има regeneration и assassination (три атаки по задните ранкове на вражеската армия още преди да е стартирала битката) но и за всяка убита от него единичка произвежда doppel spawn които са с малко живот но също имат regeneration и обикновено имаш десетки от един момент нататък (аз бях докарал до около 130) Ултимативните им единици са почти на нивото на демонските, на места и по-добри като Catoblepas-а, който всеки ход удря целия преден ранк на врага за 1-20 и Ancient Hydra-та която има доста живот, броня и regeneration, също и по 9 атаки всеки ход.
                    Май засега са ми любимци
                    <<..........>>

                    Comment


                      #11
                      Сега се пробвах на една игра с двама (варварин и магьосник(warlock)). И установих разни доста интересни неща.
                      Първо - варваринът: ако си наемеш spiritual leader, се оказва, че играта се променя много значително. Неочаквано много значително Практически всяко почти завладяно квадратче започва да носи ресурс, но пък призоваванията с този ресурс са скъпи (50 и 600 единици).
                      А при магьосника доходът на специфичен ресурс много силно променя играта, някои от призованите същества са много мощни. Реално, с малко късмет, може при старта да ти се падне доход на земни (зелени кристали), с които се призовават наистина мощни създания. Например, на мен ми се падна такъв доход от 2 единици по начало и още 2 - в съседна локация. Призованите същества бяха земни елементали (доста мощни единици), но след това ми се падна някакъв "червей", с около 170 единици живот - на практика неубиваем.
                      И освен това за първи път забелязах търговците Залавянето им носи наистина много добри доходи, особено ако си с варварин, който по начало не може да се каже, че има каквито и да е финанси.
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #12
                        Аз също се пробвах с блатните дами и играта с тях е по-лесна, отколкото с некроманта (поне засега ми се вижда така) и дори по-лесно, отколкото със зелените японци. Лесно се постига добър доход от гъби, забелязах, че доходът значително нараства през есенните месеци. Малко неясно ми е с призоваванията на древни (голямото призоваване за 500 или 750 гъби), защото май за 500 честичко излизат от контрол. В интерес на истината, падат се всякакви гадове, често такива,които стават само за охрана на базата, като разни блатни гадини (бавни) и желатинови кубчета (също бавни). Допелгангър ми се падна само веднъж.
                        В крайна сметка загубих играта, защото докато се радвах на пейзажа и се борех за всяка горичка и блато, един от комповете успя да избие останалите и се оказа твърде силен за блатната армия - разхождаше се с гигантска армия от елементали. Предполагам, че беше warlock. Срещу въздушните и огнените елементи дори комбинацията от драконолъв и още някаква древна гадина, плюс стабилна блатна армия се оказа безсилна. Въздушните елементи (особено "великите") удрят многократно с мълнии и то без да подбират в кой ред (утрепаха ми доста скоро вещиците), а огнените елементали са идеални срещу блатни гадове, които в повечето случаи са уязвими за огън.
                        Мисля следващият път да се пробвам с полуръст (бургмейстер) или с уарлок. Любителите на пушилист са доста забавни, могат да произвеждат всякакви страшилища, които се задвижват със зъбчати колела и пружини . Часовникарски страшилища. Интересното е, че ги "призовават" срещу "трева" (пушилист). Явно механиците си падат пушачи.

                        ПП Нещо доста забавно - докато нямам пари (или пък когато ги използвам за да наема войска) ми предлага какви ли не интересни герои за наемане, но щом се сдобия с прилична хазна, спират да идват каквито и да е оферти.

                        Comment


                          #13
                          Това с парите и героите е точно така, но май има някои особености. Примерно, ако си с магове и докопаш и превземеш библиотека, поне така пише, имаш шанс да ти се предложат повече герои-магьосници.
                          А ако по картата има warlock примерно - той трябва да се изнася първи, или ако не е толкова лесно - да му се отнемат мините. В общи линии, ако го оставиш да се развива, той много много бързо вика много могъщи създания, при това - в големи количества. 20 кристала са "малко", а 50 - "голямо" призоваване. От малкото или идват по-малки елементали от съответният тип (огнени, водни и т.н.), но по 3-5 на призоваване, или по 1, но силен. А голямото призоваване вика такива същества, срещу които, поне според мен, човешките армии просто нямат шансове. Практически warlock-а има и добър финансов доход, така че освен огромните призовани армии, той ще има и обикновени, доста силни.

                          P.S. Вероятно срещу маговете стават само убийците, но те са скъпи и трудно се намират (или примерно катапулт, който бие навсякъде по бойното поле). От друга страна, ако магът падне, магическите създания заминават моментално.
                          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                          Проект 22.06.1941 г.
                          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                          Comment


                            #14
                            От друга страна, ако магът падне, магическите създания заминават моментално.
                            Това не го знаех, полезна информация.

                            Comment


                              #15
                              И аз в момента съм по средата на една игра с warlock, за щастие ме пусна точно със земната разновидност и имаше дстатъчно ресурси за земни елементали, та след малко боричкане успях да набия съседните джуджета като им превзех цитаделата. Random map генератора изглежда предвижда където ще има джуджета да има и достатъчно мини та успях да събера по няколко от всички ресурси и да си ъпгрейдна warlock-a до great warlock. Приятната изненада беше че най-силното им призоваване иска само 160 ресурс, за разлика от другите раси където е около 500, също така няма шанс призованото същество да се разбунтува. Останалите елементали за сметка на това ми се струват доста слаби, особено водните и огнените, реална полза от тях до този момент не съм видял, дори огнените елементали на два-пъти успяваха да ми унищожат половината армия, докато усетя че когато минат през гора и я палят автоматично и всичко без имунитет към огън в армията получава хубав загар

                              Преди това изиграх и една с джуджетата, общо взето ако в началото някой не им попречи след това почват да бълват толкова много армия че нямат спиране, а арбалестите им в голям процент от случаите не се налага да стрелят втори път, единственото което успя да ми направи лек проблем беше един old wizard предвождащ средноголяма армия, масовите му магии действат много неприятно, на армии съставени от много малки единички, стрелците го отнесоха най-тежко, добре че по-гояламта част от армията ми беше от forge guard-ове които имат fire immunity.

                              Общо взето ако успееш да събереш 1-2 old wizard-a и примерно pyromancer в основната си армия, играта става доста по-лесна срещу расите които разчитат на огромни армии, досега съм виждал само 3 единици със assassination, та поради това и магьосниците почти никога не умират.
                              <<..........>>

                              Comment

                              Working...
                              X