Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzer Corps (модерна версия на PG)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91
    Е, аз пак мога да разположа само толкова, колкото е позволено. Резервът ти позволява да подбираш какво точно да разположиш в конкретната мисия. Обикновено 5-6 единици остават зад борда в конкретнва битка, но пък са полезни ако загубиш част от основната си армия. Имаш готово попълнение.

    Межд другото, щеше да е интересно, ако бяха реализирали възможността освен да допълваш армията си от резерва, да можеш и да прибираш повредените единици в него и да ги заменяш директно по времен а сражението, разбира се, само от конкретен хекс и по една на ход. Жалко, че не са го направили. Вярно, ще улесни малко нещата, но пък ще е по-интересно.

    Comment


      #92
      Изиграх наново пъврите сценарии с цел нова армия, с по-балансирана композиция. И по-многобройна най-вече.
      На Dash to the wire, като унищожих хангарите на следващия ход получих подкрепление в горния ляв ъгъл на картата (най-западния) от 1 месер 109F, 1 Panzer IIIH и 1 Stug IIIA. Които да си призная, бая помогнаха (направо спасиха положението) за удържане на пробивите от Тобрук.
      Recalibrating my lack of faith in humanity...

      https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

      Comment


        #93
        Минах Газала, която е преломен момент в началото на кампанията. Бонусът, който се получава за успешно минаване е гигантски, което ти позволява да развиеш армията си, както си искаш и пак да ти остане. След нея Малта се минава лесно, а после и Алам Хайфа. Интересното при двете е, че има дребни задачки в самата мисия, изпълнението на което носи важни подкрепления - в единия случай престиж, в другия италианска авиация. И двете неща се оказаха адски необходими по време на минаването на сценариите.
        На Суец обаче, нямам идея колко понтони и колко парашутисти ще са ми нужни.
        Recalibrating my lack of faith in humanity...

        https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

        Comment


          #94
          Ммм, не съм убеден, че това подкрепление е свързано с хангарите - по-скоро е планирано подкрепление на определен ход от мисията. Ще трябва да погледна в сценария. Но на фелд-маршал ти дава само един StuG. Той пак помага, де. Макар че цялата работа около Тобрук се свежда до някакъв скрипт, който не позволява на компа да атакува ефективно - италианските сили не са достатъчни за да издържат на решителна атака (а аз бях оставил само една артилерия и една пионерна пехота за подкрепа). Сякаш скриптът ограничава нещата само до пробни атаки.
          При разрушаването на хангарите дава британски единици - на мен ми даде един "Крусейдър" (не че има някакъв смисъл от него).

          Comment


            #95
            Тц, не е така.
            Минавал съм и друг път Dash to the wire без да разкривам хангарите, камо ли да ги унищожавам и подкрепления нямаше. А крузейдъра не се дава за хангарите, ами за превземането на един от пунктовете. За мен смисълът от него би бил веднага да го разпусна и евентуално да си взема нещо прилично.
            Колкото до скрипта - единственото място, където атакува наистина сериозно е източния сектор (където има пунктове задължителни за владеене). На запад атаката е колкото да отвлече вниманието - превзема нещо и после сам се отдръпва.

            Btw аз съм на входа на Палестина с голяма и стабилна армия. Суец съвсем не се оказа това, което си мислех.
            Recalibrating my lack of faith in humanity...

            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

            Comment


              #96
              Аха, възможно е. Ти на каква трудност получи три единици? При мен даде само един Щуг и нищо друго (минавал съм го веднъж на фелд-маршал). Миналата седмица нямах възможност да продължа нататък, но тази ще се опитам да наваксам (ще видим как ще балансирам между Панцера, Case Blue, което все още разучавам и онази лека, но много приятна игрица - Unity of Command - планирам близките седмици да спретна по едно ААР на всяка от двете - за развиване на интереса към тях )

              Comment


                #97
                На генерал.
                Мина ли "втората офанзива"? Любопитно ми е колко италиански единици ти оставя накрая на ниво фелдмаршал? Аз задържах само бомбардировача и досега служи вярно на SM79. С тая атака +3 е много силен. Обаче май имало (във форума на Slitheirne така споделят) и една самоходна артилерия с атака +5, която не съм забелязал и съм шитнал преди началото на другия сценарии . Тя може и да си е струвала да се запази.
                При всички случаи пожелавам ти успешна Газала! Следвай историческите реалии (поне в началото), а после помни, че целият сценарии е 32 хода т.е. имаш време за всичко.
                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                Comment


                  #98
                  Мина ли "втората офанзива"?
                  Аха, вчера се забавлявах с нея. Интересен сценарий, но не го минах по най-добрия възможен начин: опитвах се да не отстъпвам много, а трябваше вероятно да отстъпя и концентрирам всичките си сили. В средната част го направих, но все пак имаше 5-6 единици, които паднаха до 2-4 сила и трябваше да ги държа в тила и да ги използвам за доубиване.
                  На въпроса: в даден момент (средата на сценария) ми изпрати "подкрепления" и заповедта за настъпление (аз така или иначе вече бях обърнал нещата и водех отбранително сражение само в северната част при крайморския път), въпросните подкрепления не бяха малки, сега не помня точно, но примерно три танка (един италиански), две италиански пехоти, един рекон и две самоходни италиански артилерии, плюс един италиански изтребител и два италиански бомбардировача. От тях core бяха единия италиански бомбардировач и двете артилерии. И трите имаха по един офицер (все с доста добра добавка към атаката).
                  Нищо не съм разпускал - аз артилерии по принцип не разпускам, авиация също.
                  Армията ми към края на сценария е:

                  3 пехоти (две картечни и една пионерна - ще трябва да си взема по-нататък още една пионерна пехота, замислих се дали да не пробвам мотоциклетната, ама в тези пустинни условия няма чак такъв смисъл).

                  9 танка (2 са бонусни): 3 "тройки, 4 "четворки", 1 "Матилда ²²" и 1 огнеметен (вторият го разпуснах преди началото на "втората офанзива", заедно с "Крусейдъра" - имах нужда от пари за попълване и пазаруване). Мисля че няма особен смисъл от допълнителни танкове нататък.

                  1 рекон - "Сахариана" (трябва да купя още два от същия тип).

                  1 анти-танк - Панцерегер ². Вече няма смислено приложение, но го държа за ъпгрейд в Щуг 3 с дългоцевно оръдие - тъкмо при Газала се появява такъв. По-нататък може и да взема още един анти-танк.

                  8 артилерии - 2 Щуг-3 (много полезни и ефективни, особено добре се проявиха във Втората офанзива), 1 SiG-²² (150 мм), 1 х 150 мм немска гаубица (вероятно в бъдеще ще я ъпгрейдна в SiG), 1 италианско 149 мм оръдие (чака го ъпгрейд в "Сиемовенте" когато се появи), 2-те италиански самоходки (не са нещо особено, но стават - ще се ъпгрейдват в следващите по-добри типове), 1 самоходен "Небелверфер" (средно ефективен е, очаквах повече, затова най-често е в резерва). Най-вероятно някъде в бъдеще ще взема още една артилерия.

                  3 88-мм флака. Винаги ги разполагам, доста са ефективни. Може и да взема още един в бъдеще.

                  3 изтребителя - 1 италиански, 2 немски, като единият е бонусен. Възможно е в бъдеще да взема още един италиански.

                  2 тактически бомбардировача - една "Щука" и един италиански - и двата са от този сценарий.

                  Т.е. за "Газала" ще имам 30 единици, плюс вероятно още една пехота и един стратегически бомбардировач, т.е. 32. От тях три са бонусни.

                  Обмислям скоро да взема поне два стратегически бомбардировача, може би и двата ще са италиански. Или пък един италиански и един немски, още не съм решил. По-принцип рядко разпускам единици - само когато съм сигурен, че няма да ги ползвам и, разбира се, само на етапа на разполагане на единиците, когато сумата се връща обратно. Винаги е полезно да имаш по-голяма армия, отколкото нормално можеш да разположиш.

                  Comment


                    #99
                    На базата на някои неща, през които вече съм минал ми се струва, че:
                    - Нямам идея къде ще са ти нужни 2 стратегически бомбардировача. Може би чак в Персия и Британска Индия? Вземи си един - в Малта имаш достатъчно спомагателни.
                    Аз имах италиански - бях страшно доволен от него, докато не ми го думнаха на последния ход на Суец, когато го оставих незащитен представяйки си, че повече вражески изстребители няма да се явяват. Естествено появи се една самотна единица, която с на практика абсолютно самоубийствена атака ми го свали .

                    - След Газала разпусни щуката, в Малта пада пленен спитфайър, който има смисъл да се задържи и трупа опит и после директно да стане FW, когато въпросните се появят. SM79 върши достатъчно работа. Въпросът е Щуката да оцелее при Газала.

                    - Италиански самоходни артилерии - нямам идея дали ще се появи нещо по-добро за тях. 149мм оръдие като го превърнеш в самоходна установка означава, че ще имаш 3 италиански, аз бих шитнал едната и бих взел SIG, поне за тях има ъпгрейди в бъдещето.

                    - Мотоциклетната пехота не става в пустинята, освен това не оцелява. В момента, в който я надушат къде е, я атакуват приоритетно (както всички рекон единици и артилериите). Аз не съм имал мотоциклетисти, които да оцелеят повече от 1 сценарии, освен ако не ги държа абсолютно в тила.
                    Last edited by albireo; 18-09-2012, 15:01.
                    Recalibrating my lack of faith in humanity...

                    https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                    Comment


                      - Нямам идея къде ще са ти нужни 2 стратегически бомбардировача. Може би чак в Персия и Британска Индия? Вземи си един - в Малта имаш достатъчно спомагателни.
                      Стратегическите бомбардировачи по принцип са по-добри от тактическите в Панцер корпс (в ПГ не беше точно така) - по-държеливи като обсег и на бой, неуязвими за огън от земята (е, освен за зенитки) и причиняват повече "използваема" щета. Затова има смисъл да се развиват по принцип. Въпросът е, че поначало бях решил да карам без ударна авиация, затова и не купих веднага. А и са малко по-скъпи като цяло (но пък страдат по-малко и когато натрупат опит са страшни). Ако поддържам ударен флот от два стратегически и два тактически бомбардировача мога да си избирам какво на практика да използвам в конкретен сценарий (рядко повече от 1-2 от тях). Между другото, те вършат и по-добра работа като въздушна артилерия при превземане на укрепени позиции.
                      тактиеските са добри за бързо ликвидиране на артилерии или спиране на танкови атаки, но когато бързината не е решаваща и имам наземни сили, предпочитам стратегическите за тази работа.
                      Малта е удобна за да натрупат опит (много бързо трупат опит от удари по кораби).

                      - След Газала разпусни щуката, в Малта пада пленен спитфайър, който има смисъл да се задържи и трупа опит и после директно да стане FW, когато въпросните се появят. SM79 върши достатъчно работа. Въпросът е Щуката да оцелее при Газала.
                      А, "Щуката" ще си остане за екзотика. Има смисъл да я разпускам само ако съвсем припра до престиж, но не се надявам да падна чак дотам . Като цяло върши работа и при разумна употреба е добра. Определено удря по-тежко от изтребителите бомбардировачи, а и вече за един сценарий понатрупа опит.
                      В "Газала" може и да не я пускам, защото мисля там да развивам стратегически бомбардировач: няма да има място и за нея. Да не говорим, че италианският тактически бомбер има офицер с +3 атака, което го прави бая мощен.

                      - Италиански самоходни артилерии - нямам идея дали ще се появи нещо по-добро за тях. 149мм оръдие като го превърнеш в самоходна установка означава, че ще имаш 3 италиански, аз бих шитнал едната и бих взел SIG, поне за тях има ъпгрейди в бъдещето.
                      О, трябва да има - поне в реалността има. Няма смисъл да се разпускат, а и италианското вече е на две звезди и нещо. По-скоро мога да ги редувам - това позволява да се спестява престиж (малко разпределя опита, но не е проблем).
                      SiG така или иначе ще си взема още един. Разбира се, много по-приятно щеше да е ако вече бях моднал файла в посока ъпгрейдите от PG - там бе много по-лесно да балансираш. Но и така става. Предимството на по-големия контингент е, че когато достигнеш до възможност да разполагаш повече единици вече имаш достатъчно такива с опит и герои. или пък ако загубиш някъде някоя имаш веднага с какво да я заместиш. Затова не мисля, че 9-10 артилерии са проблем - аз често използвам по много артилерии и като цяло предпочитам всяка оперативна група да включва поне две артилерии, плюс 2 до 3 маневрени или други единици. SutG-овете ми позволяват да използвам комбинация от евтина бронирана артилерия плюс по-скъпа не чак толкова бронирана - могат да играят маневрена или огнева единица според ситуацията. Е, когато ги модна да могат да минават между анти-танк и артилерия ще е още по-добре.

                      Да, мотоциклетната няма много смисъл в пустинята (когато пак се пусна в гран-кампанията ще е друго - вероятно ще поддържам поне две до 42-ра). По-скоро ще поддържам две или три "Сахариани". Уязвими са в рекон вариант, но пък се движат бързо в пустинята. Като пехота хич не са лоши и могат както да пазят, така и да превземат слабо защитени градове (или ако се комбинират с артилерия и стратегически бомбардировач и силно защитени). На практика заместват част от пехотната сила. Но пък компа гледа да ги избие, та трудно се поддържат живи.

                      Между другото, огнеметните танкове макар и доста мощни срещу пехота се оказаха загубена работа. Твърде уязвими са за високата си цена и излизат прекалено скъпо (реално по-скъпи от "Тигър", даже доста по-скъпи). Вероятно са я направили такава за баланс, но е странно един огнеметен Панцер ²² да излиза доста по-скъпа от Панцер ²V. Може би ще трябва да го пипна - да редуцирам цената значително, но да намаля и скорострелността.

                      Истинската забава би било мулти, обаче няма как засега.
                      Last edited by gollum; 18-09-2012, 15:55.

                      Comment


                        Преди 3 часа я започнах и не зная как минаха много ми допадна игрицата. От къде мога да си я купя легално копие?

                        Пуснах някакви ъпдейти и не зная дали няма да се прецака, че джитках на 1.00.

                        Comment


                          Можеш да я вземеш от он-лайн магазините на "Слитерин" (цък) или "Матрикс геймс" (цък), има връзка директно от страницата на играта. Въпросът е, че освен самата игра има цял куп DLC (при "Стилтерин" са по-пълни като списък) с отделните години на гранд-кампанията (по-интересна е от основната), които също можеш да си вземеш, както и първият експанжън (Африканският корпус - в магазина на "Матрикс", в магазина на "Слитерин"). Аз досега съм си вземал три игри през магазина на "Матрикс" и съм доволен - никакви проблеми (само дигитални версии, през PayPal - между другото, веднъж като им станеш клиент, от време на време пращат различни промоции - така си взех Unity of Command на половин цена). От "Слитерин" не съм вземал нищо, така че нямам мнение за тях. Но по идея двете компании са разпространители на всичките заглавия, които всяка от тях издава, така че не би трябвало да има разлики в цените.

                          ПП Ще ти трябва някакъв метод за пазаруване през Интернет, разбира се. В България не се продава директно - доколкото знам само през он-лайн магазините на "Слитерин"/"Матрикс" (то при тях по принцип е така, май част от нещата им излизат и на Steam, но не съм сигурен). Плюсът да си купиш легално играта е, че ще имаш достъп до мултиплейър.

                          Албирео, нямах много време вчера, но си пуснах началото на "Газала". Не изглежда сам по себе си труден сценарий, има много време, а поради спецификата на картата можеш да движиш кажи-речи цялата си армия на куп, което означава, че просто мажеш наред. Особено с немските танкове, които се появяват тогава - превъзхождат абсолютно всичко, включително "Грантовете" с опит, с които разполагат британците. А и като гледам, компа май не провежда контра-атаки, т.е. можеш да разбиеш бронираните му сили на части (по 4-5 танка на куп). Вярно, минните полета около Бир Хакейм са забавни и почти безкрайни, но реално се налага да се пробият не повече от два хекса (може и само един) в тила на града - основните сили заобикалят от юг, където няма мини.
                          Между другото, оказа се, че артилерията е най-ефективният метод за унищожаване на минните полета, особено StuG, вероятно заради по-високата си скорострелност и добрата хард атака. Пионерите наистина могат да ги гръмнат о раз, а въобще пехотата маха на атака по 3-4 сила, но задължително губи по единичка сила на всяка атака, докато артилерията атакува безплатно (единичка сила от пионерна пехота си е към 50 престиж по време на сражението). Т.е. комбинацията от въздушни и артилерийски атаки, още повече, че това може да се прави докато артилериите просто преминават оттам, решава проблема с мините.
                          Според мен, това е до някаква степен бъг, заради начина, по които са реализирали минните полета (бункери). Единствената особеност, която не знам точно как са постигнали, е че танковете, АТ, и зенитките атакуват само с едно сила, независимо от реалната си сила, т.е. няма никакъв смисъл да се използват за тази цел.
                          Единственото, което тепърва трябва да проверя е дали ще ми стигне времето с един такъв бавен и внимателен подход. 32 хода трябва да стигнат.
                          Last edited by gollum; 19-09-2012, 10:55.

                          Comment


                            Минните полета - аз лично предпочитам с пионери. И без това моите пионери обичайно започват със сила над 10, така че съгласен съм да жертвам сила 1. Печеля време- на втори ход съм пробил вече, докато с артилерия, авиация + обикновена пехота става става най-рано на трети. Лично на мен в процеса на игра на тая мисия ми стига да махна 5 минни полета - по ред на обезвреждане: 2 челно за Бир Хакейм (нямам време и място да обиколя със всичките си сили от юг - там са само мобилните, а пехота + част от артилерията, с помощта на бомбардировачите, щурмува Бир Хакейм и общо взето го превзема с минимални загуби), 1 от моята страна на фронта м/у Бир Хакейм и съседния сектор, 1 за по-добро маневриране м/у Бир Хакейм и съседния сектор и 1 вече за удобство в тила на съседния сектор, за лесното завладяване на един пункт.

                            Ти обаче къде виждаш с колко атакуват танковете и т.н. не знам. Но това е адски полезно.
                            Recalibrating my lack of faith in humanity...

                            https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                            Comment


                              Ти обаче къде виждаш с колко атакуват танковете и т.н. не знам. Но това
                              е адски полезно.
                              Ако натиснеш L след дадено сражение, ще получиш екран с пълни сведения за всички модификатори и за заровете. Ако настинеш ctrl и кликнеш с левия бутон на мишката като за атака, ще получиш екран с всички модификатори и предвиждане на атаката (но не и заровете, защото още не "хвърлени").
                              Предполагам, че в тоя случай са го направили за да се налага да ползваш пехота, а за самолетите са забравили. Защото иначе танковете биха разчиствали минни полета дори по-добре от пионерната пехота - особено Панцер 4 с дългоцевни оръдия (към 13-14 хард атака). Затова са им оставили по един изстрел.

                              За минните полета - предпочитам въобще да не ги разчиствам - горе-долу толкова време се губи, колкото и ако ги заобиколиш, а Бир Хакейм така или иначе го взима "изостанал" отряд. Трябва ми едно минно поле за достъп или две, ако е удобно (минаващата артилерия ги разстрелва докато заобикаля града). А, да си призная, въпросът не е толкова за загубата на сила, колкото за стойността в престиж. Все още не е достатъчно и дори не можах да си купя каквото исках (е, главно заради ъпгрейдването, но както и да е). Та затова гледам да намаля загубите от подобни неща. Макар че е ясно, че до края на сценария пак ще имам някоя и друга пехота и танк на 2-3. Знаеш, гледам да не попълвам по време на сценарий заради цената.
                              Между другото, разглеждах съотношението нанесени към получени загуби. Общо взето, артилерията (особено гаубиците) е с изключително добро съотношение, танковете - също (добрите изтребители - също). Останалите са по-зле. Лесно се вижда кои единици ти излизат най-добре като цена/ефективност. Това обяснява защо армия предимно от танкове и артилерия е много добра, освен за специфични карти с много град или гори - там си трябва пехота.

                              Comment


                                Всичко разбирам, само техниката ти на превземане на Бир Хакейм - не. Дори и да ги разстреля артилерията, ако не ги убие, ИИ-то попълва загубите. Затова трябва да имам части на място на същия ход, когато артилерията стреля, за да не им дават да дишат. А тия части няма как да стигнат за същото време, освен ако не минат челно.

                                Btw пуснах си началото няколко отделни сценария, а именно последните, за да видя какво имат италианците. Имат ъпгрейдната артилерия, имат G55 като изтребител, на последния сценарии имат Пантера, преди това имат P26/40. Като тактически бомбър имат Хеншел 129, което май самите германци нямат. Имат и берсалиери 43 (единствената им пехота способна да се ъпгрейдне).
                                Recalibrating my lack of faith in humanity...

                                https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

                                Comment

                                Working...
                                X