Началото .
Matrix games ще издават някаква нова игра а ла PG - "Panzer Corps" (връзка). Явно ще "прехвърлят" в модерна графика Panzer General. Особено като се има предвид, че в основата на проекта е един от ярките фенове на играта (и то точно на първата). Хубаво е, че са се намерили пари и професионално студио, което да помогне (май същите типове, които правят и първосветовния вариант на coammander-а).
Поне на мен новината ми звучи добре, пък да видим какво ще излезе.
Тук има едно интервю и малко филмче (връзка). А тук форумче. И, разбира се, сайтче на играта.
Съществените неща накратко:
1. ще се опитат да подобрят системата. Обаче не е ясно как и с какво засега (празни приказки за брой характеристики и специални способности), т.е. "поживем, увидим".
Допълнение: явно ще запазят почти непроменени повечето неща (сражение, движение). Това е донякъде хубаво, донякъде лошо.
2. май няма да взимат нищо или почти нищо от следващите серии на играта. А това е жалко: имаше някои много добри концепции. Впрочем, и за това е твърде рано да се каже.
3. твърдят, че ще подобрят "РПГ-съставката" на играта. Това за мен би означавало да решат композицията на единиците в стила на третия панцер (отделно лидер, отделно екипировка (към което, според мен, би било подобрение да се добави и отделно персонал)), но очевидно случаят не е такъв. В подкрепа на това заявление говорят за неща, които така или иначе ги има във втория панцер. По нищо не личи да добавят поначало "лидери" на единиците, със съответните възможности за специални действия и заповеди. А жалко, нещо в стил последната игра на Vic, би дошло добре.
Допълнение: не, явно лидери няма да има в каквато и да е форма. По-скоро мислят за нещо, което на мен ми звучи малко не много добро: "асове". Т.е. един вид "добавки" (може да се мисли за тях донякъде като бригадите в PeG), които да се получават в някакъв момент и да могат ад се добавят към определени единици, така че да повишават характеристиките им, но не и да дават нови качества (т.е. примерно "танковият ас Х", който добавя +1 HA). На мен ми се струва, че това е доста странно за игра, която претендира да е стратегическо-оперативна. Много по-смислено е да се добавят генерали с особени допълнителни възможности ("заповеди", например, под формата на "карти", които да могат да се играят) .
4. щели да направят така, че повече единици да могат да взаимодействат едни с други, т.е. да симулират комбинирането на различните родове войски. Поначало системата на PG е много добра за реализация на тази концепция, но това така и не се случи в по-явен вид в почти нито една от сериите (имаше такива стъпки в третата част). Да се надяваме, че ще имат какво реално да предложат.
5. изглежда сякаш кампанията ще е много подобна на тази в оригиналния PG. Това е добре, макар че аз винаги съм се надявал на друг тип подход, още от същата първа част на петзвездната серия. При това, този "друг" подход (накратко: добавяне на "стратегическа карта", която би могла да бъде решена просто като провинции, всяка от които представлява отделна оперативна карта (отделен сценарий), а играчът решава в рамките на всеки стратегически ход къде каква част от армията си да използва. Подобно нещо бе използвано в иначе много слабата Shattered Union) би решил всичките им проблеми. Но е и по-сложен, едновременно като програмиране на ИИ, така и като архитектура.
6. отсега мислят за модването. То няма и как да иначе - една от причините игрите от петзвездната серия още да си играят масово е точно тази (и това е причината и за относителния неуспех на третата част). Дано да го направят както трябва.
Най-хубавото в цялата работа е, че играта очевидно ползва спрайтчета (в png формат), така че графичното модване ще е достатъчно лесно . Останалата информация ще е в текстови формат, което е също толкова приятно.
7. Ще има възможност за детайлен поглед върху резултата от всяко стълкновение, т.е. кой параметър как е въздействал върху крайния резултат. Много добра опция.
8. Системата за битки и движение ще останат почти непроменени.
9. Добре е, че са наясно какви бяха проблемите на системата и ще търсят начини да я балансират без да използват твърди ограничители. Дано да успеят.
10. графично изглежда да са напълно в духа на PG. Това само може да ме радва.
Matrix games ще издават някаква нова игра а ла PG - "Panzer Corps" (връзка). Явно ще "прехвърлят" в модерна графика Panzer General. Особено като се има предвид, че в основата на проекта е един от ярките фенове на играта (и то точно на първата). Хубаво е, че са се намерили пари и професионално студио, което да помогне (май същите типове, които правят и първосветовния вариант на coammander-а).
Поне на мен новината ми звучи добре, пък да видим какво ще излезе.
Тук има едно интервю и малко филмче (връзка). А тук форумче. И, разбира се, сайтче на играта.
Съществените неща накратко:
1. ще се опитат да подобрят системата. Обаче не е ясно как и с какво засега (празни приказки за брой характеристики и специални способности), т.е. "поживем, увидим".
Допълнение: явно ще запазят почти непроменени повечето неща (сражение, движение). Това е донякъде хубаво, донякъде лошо.
2. май няма да взимат нищо или почти нищо от следващите серии на играта. А това е жалко: имаше някои много добри концепции. Впрочем, и за това е твърде рано да се каже.
3. твърдят, че ще подобрят "РПГ-съставката" на играта. Това за мен би означавало да решат композицията на единиците в стила на третия панцер (отделно лидер, отделно екипировка (към което, според мен, би било подобрение да се добави и отделно персонал)), но очевидно случаят не е такъв. В подкрепа на това заявление говорят за неща, които така или иначе ги има във втория панцер. По нищо не личи да добавят поначало "лидери" на единиците, със съответните възможности за специални действия и заповеди. А жалко, нещо в стил последната игра на Vic, би дошло добре.
Допълнение: не, явно лидери няма да има в каквато и да е форма. По-скоро мислят за нещо, което на мен ми звучи малко не много добро: "асове". Т.е. един вид "добавки" (може да се мисли за тях донякъде като бригадите в PeG), които да се получават в някакъв момент и да могат ад се добавят към определени единици, така че да повишават характеристиките им, но не и да дават нови качества (т.е. примерно "танковият ас Х", който добавя +1 HA). На мен ми се струва, че това е доста странно за игра, която претендира да е стратегическо-оперативна. Много по-смислено е да се добавят генерали с особени допълнителни възможности ("заповеди", например, под формата на "карти", които да могат да се играят) .
4. щели да направят така, че повече единици да могат да взаимодействат едни с други, т.е. да симулират комбинирането на различните родове войски. Поначало системата на PG е много добра за реализация на тази концепция, но това така и не се случи в по-явен вид в почти нито една от сериите (имаше такива стъпки в третата част). Да се надяваме, че ще имат какво реално да предложат.
5. изглежда сякаш кампанията ще е много подобна на тази в оригиналния PG. Това е добре, макар че аз винаги съм се надявал на друг тип подход, още от същата първа част на петзвездната серия. При това, този "друг" подход (накратко: добавяне на "стратегическа карта", която би могла да бъде решена просто като провинции, всяка от които представлява отделна оперативна карта (отделен сценарий), а играчът решава в рамките на всеки стратегически ход къде каква част от армията си да използва. Подобно нещо бе използвано в иначе много слабата Shattered Union) би решил всичките им проблеми. Но е и по-сложен, едновременно като програмиране на ИИ, така и като архитектура.
6. отсега мислят за модването. То няма и как да иначе - една от причините игрите от петзвездната серия още да си играят масово е точно тази (и това е причината и за относителния неуспех на третата част). Дано да го направят както трябва.
Най-хубавото в цялата работа е, че играта очевидно ползва спрайтчета (в png формат), така че графичното модване ще е достатъчно лесно . Останалата информация ще е в текстови формат, което е също толкова приятно.
7. Ще има възможност за детайлен поглед върху резултата от всяко стълкновение, т.е. кой параметър как е въздействал върху крайния резултат. Много добра опция.
8. Системата за битки и движение ще останат почти непроменени.
9. Добре е, че са наясно какви бяха проблемите на системата и ще търсят начини да я балансират без да използват твърди ограничители. Дано да успеят.
10. графично изглежда да са напълно в духа на PG. Това само може да ме радва.
Comment