Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fallen Enchantress/Legendary Heroes (Elemental - WoM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Поосвободих се напоследък, та успях да поиграя малко (вече на версия 1.32) - играта е доста по-стабилна сега и като цяло по-интересна. ИИ-то вече активно се опитва да постигне победа и по други пътища - да речем, чрез магическа победа. Успях да изиграя цяла игра, която започнах с ironeers (между другото, техните железни големи не са кой знае какво - вярно, издържат на нечовешки много щета, но се появяват сравнително късно и офанзивните им възможности са мизерни), в общи линии, сравнително лесно успях да създам най-голямата империя (най-много население и градове), но докато се занимавах с противниците (паднахме се две кралства - аз и Pariden - останалото четири имперски играча) и в "нещо като съюз" с другото кралство унищожихме почти всички империи, оказа се, че моите съюзници са се насочили към магическа победа и докато се усетя бяха разкрили съответната наука (аз се бях концентрирал основно в цивилизационното и оръжейното дърво) и построиха три от необходимите четири кули. Хубаво, че повечето ми поселища бяха "манастири", та успях бързо да контрирам и за много кратко време да ги мина и в крайна сметка аз да завърша с този тип победа (имах наистина голям град с огромно производство, та затова се получи). алтернативата беше да им разруша техния град, в който строяха кулите и бях близо до това - поддържах две големи армии в готовност, но щом видях, че ги изпреварвам, предпочетох този път, предполагащ по-малко главоболия.
    Главният минус засега са сравнително неинтересните и повтарящи се сражения - почти няма място за тактика и сраженията бързо започват да стават еднообразни. От въоръжените еднозначно продължават да бъдат най-добри конниците (всичко - конница) и стрелците - особено магическите (жезли). от ръкопашното въоръжение единственият реален избор е копие или боздуган - останалите оръжия рядко предлагат каквото и да е разумно оправдание, за да се използват.

    Междувременно пуснаха пред-бета тридесетина минутно филмче с геймплея на допълнението на играта (еднозначно ще си го взема като излезе, ако и да ми е първия пряк сблъсък със стийм). Изглежда, че ще успеят да разрешат част от проблемите на играта в разширението.

    Comment


      #32
      Междувременно излезе списък с промените в експанжъна (засега за бета-версията). Звучи доста обещаващо .

      Comment


        #33
        Междувременно си взех експанжъна - засега още е в бета (ще излиза другия месец). Бая промени са направили и определено играта е станала по-трудна и в някакъв смисъл - по-интересна. Има нужда от много неща да се оправят (за щастие, повечето могат да се оправят чрез модване) и, естествено, все още има много бъгове. Но се движат в правилната посока .

        Comment


          #34
          Играта излезе вчера, естествено, ще продължават да я шият и поправят и впоследствие (както е прието в тези времена), но е доста стабилна като за току-що излязла (така или иначе, това се забелязваше и по време на бетата - постепенна стабилизация и бъго-премахване). Добра е, даже бих казал, доста добра. Естествено, има цял куп неща, които лично аз бих направил иначе, но като цяло се движат в правилна посока и, което е рядкост, не се страхуват да режат неща, които не успяват да реализират напълно или да се впишат добре в системата. Определено не е MoM (и няма да стане - за тази цел има една друга игрица, която ще излиза идната година), но си е много стабилна фентъзи-стратегия с достатъчно много възможности за развитие и сравнително различни 10 раси (макар че определено можеха да въведат много повече разлики между тях). Повечето си приличат повече или по-малко, но има и 2-3 които наистина се играят различно (една, която се игра съвсем различно от останалите). Тактическите сражения също са пооправени и малко по-смислени отпреди.

          Comment


            #35
            И аз я тествах и странно ама съм доволен

            Общо взето всичко, което ме дрезнеше в предната е оправено, новите skill дървета са добре замислени и най-важното е че са направили shield wall stack-ването доста трудно постижимо. Успях да понабия 4 компютъра без нито един герой с Fire Magic, таа и магическата система е добре, вкарали са допълнителни бойни заклинания за другите сфери и то доста полезни.

            Само малко random event-ите понякога могат да ти счупят играта, ама не е фатално. При мен след като построих втория си град, отнякъде изскочи някакъв бесен изрод, който беше нещо като ъпгрейдван Juggernaut, само че с броня и уникален меч Та тоя симпатяга успя да ми избие цялата армия с точно един удар, оказа се че меча прави 40-50 щета, армията ми я пусна скупчена, а гадината, поради juggernaut-ската си природа беше неприятно бърз, със сплаш и Maul... таа общо взето ми спря развитието за 30тина хода, докато успея да събера достатъчно армия за да го заколя... меча беше доста полезен после де, ама трябваше да догонвам останлите играчи известно време.
            <<..........>>

            Comment


              #36
              Да, играта е на светлинни години напред в сравнение с преди. Брад казва, че вероятно ще направят още един експанжън, този път ориентиран към повече разлики между расите. Но са напипали една стабилна основа и, честно казано, въобще не съжалявам за това, че си купих FE и експанжъна. Бетата беше доста интересна. По дърветата има още доста какво да се прави, според мен. Има и хубава страна - много неща могат да се модват сравнително лесно, но и лоша - промяната на файловете е сложна заради стийм. Дано да намерят някакво решение. Ще трябва да проверя как стоят нещата с графиката - иска ми се да направя няколко нови оръжия.
              Мисля си да направя една съществена промяна в оръжейните дървета:

              1) да направя всички брадви едноръчни - ще им променя леко и параметрите, като вероятно ще им добавя допълнителна възможност за мятане (с обсег 2 или 3 и през 5 хода).

              2) да въведа нов "клон" мечове - саби, с по-висока атака, вероятно ще им сложа нещо от типа на backswing или по-скоро ново умение, което да дава вероятност за втори удар (50%), ако първият е успешен. Може и вмето това да им сложа двоен удар - с по-ниска точност, нещо като новото расово умение на Tarth.
              Мисля си на всички мечове да им сложа и бонус към отбраната - нещо ново въобще за оръжията.

              3) да въведа за всички нов тип едноръчни копия - по-ниска щета, някъде около 20% игнориране на бронята, но пък с възможност за мятане на копие (с допълнителен ефект от типа на hoble).

              4) ще въведа изцяло нов клас оръжия - алебарди. Те ще са с доста висока щета, двуръчни, вероятно -1 или -2 към инициативата, специалното умение ще е удар, игнориращ 50% от бронята (веднъж на пет хода) и кръгов удар (пак веднъж на пет хода, с намалена щета). Или нещо от сорта.

              5) ще променя копията, така че да имат бонус срещу конница (ще видя как точно може да се реализира), плюс вероятно ще им сложа специален режим (ако разбера как да го направя), активиращ се, при който да имат първи удар плюс значителен бонус към щетата срещу конница. Но вероятно ще им сложа -1 инициатива.

              6) ще променя арбалетите, така че да имат поначало поне 25% игнориране на бронята, вероятно и специален изстрел (веднъж на пет хода) със 100% игнориране на бронята.
              Между другото - нещо, което не е видим веднага за тях, те са едноръчни оръжия, те.. могат да се използват заедно с щит.

              7) мисля си да добавя на лъковете - директно към оръжията или ако успея като traits за единиците: двоен изстрел (намалена точност), огнени стрели (плюс огнена щета, ако мога и да добавя "горене" като ефект за три хода - мисля че ще мога), "забавящи" стрели (намаляват инициативата за 3 хода), прокълнати стрели (само за империята) - намаляват отбраната и "свирещи" стрели (вероятност да уплашат конник или вълкоездач) и, разбира се, пак само за империята - отровни стрели. Ще разнообразят играта с тях.

              8) Ще се опитам да добавя нов тип оръжие - предимно за ранната част на играта - прашка - начално метателно оръжие. Но не съм сигурен дали да го направя така или като допълнение, както са метателните ножове.

              9) Мислех си да пробвам да добавя към магическите жезли (или като traits за единиците) някое и друго заклинание и допълнително умение. Нещо като атака на площ (обаче малко се съмнявам, че ще може да се направи само с xml).

              10) Задължително ще се пробвам да направя няколко нови оръжия за героите, които да имат щета на база ниво, а не фиксирана. За да са ефективни в средната и крайната част на играта. Или да добавя съответно умение в дървото на трите бойно ориентирани героя (най-вече боец и убиец - те имат нужда).

              11) Мисля да променя малко начина, по който работи щурма при конете - да го направя активируема способност, а не нещо, което важи само за първия ход в битката. И - евентуално, - да добавя още една активируема способност (ако успея да а направя) - "прескачане", възможност да "премине" над един вражески отряд, стига мястото зад него да е свободно. Ще направи конете и вълците доста добри (не че и сега не са), но това ще е компенсирано от (ако успея да го направя да работи) уязвимостта им за всички видове копия и алебарди.

              Мислех си да пробвам да направя още две пасивни способности, които после да добавя на някои оръжия: "кървене" (ефект, подобен на отровата, т.е. допълнителна щета за време - вероятно за три хода) - допълнителна способност за брадвите или алебардите и "повреда на бронята", т.е. при всеки успешен удар намалява постоянно (до края на сражението) вражеската отбрана с 1 (или повече), мисля си да го добавя на боздуганите, вероятно с пасивен бонус да игнорират малка част от отбраната.
              Чудех се за някакъв подходящ "специален удар" за категорията мечове, но засега не съм сигурен. Може би нещо, което да подсилва ролята им на оръжие за "защитник" (типа герой). Нещо като удар, който оставя героя или единицата в защитено положение и, може би, нещо, което да дава вероятност за отклоняване на вражеската атака и контраатака след това.

              Лошото на всички тези промени (освен че ще е много работа) е, че ще засягат основните файлове и ще е сложно ад се поддържа мода (заради стийм).

              Много се чудя дали да не пробвам да върна трите типа щета за допълнително разграничение между оръжията. Но ще е страшно много работа. Разбира се, и това горе е много работа, така че ще се прави постепенно, а и първо трябва да видя как точно могат да се правят нови 3Д модели за оръжията (друго засега не мисля да пробвам, 2Д изображенията са лесни).
              Друго нещо, за което си мисля, че може да е добре леко да се пипне, са бонусите на база ниво за различните типове герой. За да бъдат ефективни през цялата игра. За воините вероятно би било добре да получават +1 атака всяко ниво или на всеки две нива (автоматично), за защитниците - +1 защита всяко ниво, плюс вероятно някакъв малък бонус към живота (това и за воините няма да е зле). За убийците не съм сигурен какво ще е подходящо. Бонус към инициативата би било твърде силно, освен ако не е веднъж на две или три нива. Може би и бонус към вероятността за критичен удар на база ниво. Ще трябва да видя къде се определят тези неща.



              За самата игра: засега пробвах (в 1.0 - защото иначе всички съм ги пробвал в хода на бета-теста) Resoln, Tarth и Altar. Последните са ясни - доста лесни за игра. Първите обаче (за моя изненада) се оказаха вероятно най-интересни, поне от нещата, които съм пробвал досега. И - изненадващо, много мощни.

              За случайните събития: трябва да имаш предвид нещо за чумата, ако още не ти се е случвала. Най-лесно се "минава" с варианта за загуба на половината население в столицата (не е особен проблем в началото), но най-много се печели ако се избере варианта със заклинание - стабилен прираст към "славата". Но струва 500 мана, та е малко рисковано, защото докато го направиш, страдаш от -50% растеж за цялата ти държава.
              Останалите случайни събития са по-скоро положителни, поне каквото ми се е случвало досега. Да могат да добавят разни чудовища и места за разчистване, но това е по-скоро положително - щото значи повече опит и възможност за получаване на хубав предмет. Единственият проблем е с този дреднаут - Онгър Отвързания (или както там се нарича). Не съм сигурен по каква причина, но това случайно събитие ми се случва винаги в началния етап на играта, когато просто няма как да го премахнеш (освен с Resoln, но пак се получава поне към 70-80 сезон). НО в повечето случаи можеш да го игнорираш. Мечът, който взимаш от него е изключително мощен - вероятно едно от най-добрите оръжия в играта като щета (40 атака!). Обаче идва с много неприятен минус - -100% опит. Т.е. струва си само за вече развит герой.
              Други събития, които се случват често са метеорния дъжд - появяват се много огнени елементи и огнени демони - общо взето лесни за убиване, дават добър опит; едно събитие с неумрели - пак много роти от скелетаци, общо взето не са трудни за убиване и носят доста опит. Има един тип с гатанка, обикновено дава добър предмет, плюс куест (опит и слава). Има и едно малко ситуационно - всички са във война за известно време.
              Не знам дали си попадал на новите герой "чудовища" - някои са доста добри.
              А, още нещо, което никъде не е обяснено - всички геройски оръжия, които имат maul (много мощна способност) задължително вървят с берсерк, т.е. компът ти контролира героя.
              Last edited by gollum; 30-05-2013, 12:59.

              Comment


                #37
                Ще използвам тази тема.

                Преглеждах разните новости в RPS и като се зачетох в коментарите тук > Star Control Reboot... < се оказа, че доста хора са на моето мнение - основният проблем на игрите на Stardock е, че им липсва "душа". Е, да си призная, единствената им игра, която съм цъка повечко, е Sins of a Solar Empire, но я изоставих именно по тази причина, тотална липса на "живец". И като съм разглеждал и останалите им игри (т.е. трейлъри, ревюта, картинки и тн), някак си оставам със същото впечатление дори без да ги играя.
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #38
                  Ммм, не си прав, поне според мен. Базирам мнението си на играта, на която е посветена тази тема, както и на GalCiv. И в двете душа има. То само като погледна колко време съм вкарал във FE:LH е очевидно, че не мисля така (за GalCiv не знам, но също не е малко). Въпросът е, че определението за "душа" е доста индивидуално, т.е. различните хора търсят различни неща (едно на ръка), освен това често става въпрос за объркани очаквания (очакваш едно, а в действителност играта е за друго). Да речем, ако сравнявам, то, да, техните игри имат по-малко "душа" от CoE3, да речем (но трудно ще се намери игра с повече от тази убягваща субстанция ).
                  Ако имам някакви проблеми към тази игра конкретно, те са свързани с недоработки на тактическата система (но там става въпрос за умишлен компромис, просто аз смятам, че е погрешен) и донякъде - на магическата система (но само донякъде). Но като цяло е добре, т.е. има "месо" (съдържание), а не само "кокал" (система). Разбира се, има място за много допълнително съдържание (което се вижда дори и ако човек прехвърли модовете към играта), но базовата система е интересна сама по себе си и предлага достатъчно разнообразие.
                  А главният източник на "няма душа" е в съзнателното решение играчите сами да правят единиците си (добро решение само по себе си), което обаче трябваше да бъде доведено до край, т.е. след като така са решили да поставят тактическия компонент на по-високо ниво и най-вече да добавят повече различни опции (т.е. зависещи от избраната фракция, вързани за съответната "кръв"), плюс повече уникални единици, които да могат да минават през тази система (като джугернаутите и големите). Но за съжаление тук става въпрос колкото за недостатъчна разработка, толкова и за съзнателен избор и липса на опит.
                  В случая с тази игра, според мен, определена доза от негативизма се дължи на първата версия (която наистина не беше добра), както и на известна "ленивост" у хората (т.е. стандартните очаквания за определени фентъзи клишета).
                  Last edited by gollum; 07-01-2014, 14:36.

                  Comment


                    #39
                    Днес споменаха за следващата игра в серията. Засега информацията е малко:
                    Without giving too much away about the new game, which we expect to formally announce this Spring, its planned feature set includes:

                    *) Radically different races (players won’t design units ala WOM/FE but in exchange each unit is custom crafted and visually stunning)

                    *) Crafting (the player STARTS with the Forge of the Overlord and getting recipes and loot now mean being able to craft some really cool stuff)

                    *) The player starts by choosing their sovereign and deciding what spell book he or she has. The more spell books of a particular type, the more likely the player will be able to use their lore to research rarer spells in that category.

                    *) No tech tree. Instead, the available units are based on how you construct your cities.

                    *) Each hero has his or her own unique talent tree (there won’t be a “Defender” class for instance) that players can then use to customize their heroes.

                    *) Because of the stronger emphasis on magic, vastly more spells will be available strategically and tactically. Sovereign spells are available in every battle as your sovereign, thanks to the Forge of the Overlord, can “see” anything in the world that his/her units can see (as a result, your sovereign interacts with the world indirectly from the capital and doesn’t appear as a playable unit).
                    Явно още преди време са отчели "грешките" си (а може би и идеите на създателя на Fall from Heaven) и са планирали игра, която звучи много близо до МоМ. Това е добре. Лошото е, че няма да се опитат да "оправят" идеята за дизайн на единици. А си мисля, че тя е достатъчно уникална, за да си струва да се поддържа. Това, което бе нужно са поне по 5-6 принципно различни типа единици за всяка "раса", по-голямо разнообразие на екипировката и въоръженията и най-вече на "уменията" (особено акитвируемите). Но за да работи цялата тази история трябва много по-добра тактическа съставляваща. А това все още им е проблем. Но - да видим.

                    Comment

                    Working...
                    X