Нова игра от Stardock (Galactic Civilization и GalCiv2 + всички продължения). Накратко: походова стратегическа игра във фентъзи свят, с тактически сражения и много силен РПГ-елемент. По-подробно може да се разгледа на официалната страница.
Разработват я от доста време (официална страница на играта), трябва да излезе утре. Следя я отдавна, но реших, че може и тук да има хора, които се интересуват от такъв тип игри, а са я пропуснали, та затова отварям тема.
Историята й е интересна сама по себе си. Първоначално това трябваше да е Master of Magic 2. Това е от преди около седем години. Но в крайна сметка не се е стигнало до разбирателство между Atari (които държат правата на това заглавие, както и на куп други "марки" - все стари игри, които така и не видяха продължение) и Stardock. Съответно те започнаха да разработват играта като не-MoM2 (с иронията, че ще е нещо подобно). Доколкото мога да преценя, крайният продукт ще е доста далеч от MoM (AoW е много по-близо до това), но ми се струва, че ще е доста интересен.
Първоначално се бяха ориентирали към по-стратегически насочена игра, но постепенно това се смеси с много силни RPG-елементи. Разбира се, ясно се проследява наследството от GalCiv и това е добре, според мен. Единственият елемент, за който не съм сигурен дали е направен наистина добре, е тактическото сражение (лично за мен твърде интересен момент - до момента "фаворити" в това отношение за мен са AoW и Еадор (дълбочината на последната е най-голяма)). Уж е нещо като подобрение и надграждане на да МоМ, но аз имам своите съмнения, особено с оглед на подхода към числата (твърде малко живот спрямо високи допълнителни атрибути (атака, отбрана), което означава кратки сражения и "бърза смърт" за повечето единици).
Но играта е направена така, че да може да се модифицира много лесно, така че това няма да е особен проблем.
Несъмнено ще има много добър ИИ, нещо достатъчно рядко в днешно време.
Разработват я от доста време (официална страница на играта), трябва да излезе утре. Следя я отдавна, но реших, че може и тук да има хора, които се интересуват от такъв тип игри, а са я пропуснали, та затова отварям тема.
Историята й е интересна сама по себе си. Първоначално това трябваше да е Master of Magic 2. Това е от преди около седем години. Но в крайна сметка не се е стигнало до разбирателство между Atari (които държат правата на това заглавие, както и на куп други "марки" - все стари игри, които така и не видяха продължение) и Stardock. Съответно те започнаха да разработват играта като не-MoM2 (с иронията, че ще е нещо подобно). Доколкото мога да преценя, крайният продукт ще е доста далеч от MoM (AoW е много по-близо до това), но ми се струва, че ще е доста интересен.
Първоначално се бяха ориентирали към по-стратегически насочена игра, но постепенно това се смеси с много силни RPG-елементи. Разбира се, ясно се проследява наследството от GalCiv и това е добре, според мен. Единственият елемент, за който не съм сигурен дали е направен наистина добре, е тактическото сражение (лично за мен твърде интересен момент - до момента "фаворити" в това отношение за мен са AoW и Еадор (дълбочината на последната е най-голяма)). Уж е нещо като подобрение и надграждане на да МоМ, но аз имам своите съмнения, особено с оглед на подхода към числата (твърде малко живот спрямо високи допълнителни атрибути (атака, отбрана), което означава кратки сражения и "бърза смърт" за повечето единици).
Но играта е направена така, че да може да се модифицира много лесно, така че това няма да е особен проблем.
Несъмнено ще има много добър ИИ, нещо достатъчно рядко в днешно време.
Comment