Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Цивилизация V" и "Цивилизация VI"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Само в твоя територия трябва да са ресурсите, иначе не става. Но за разлика от предишните части - няма нужда да ги свързваш с път. За закупуването - дава възможности главно за местата, които не са спорни. Затова трябва от по-рано да правиш план за заселване и закупуване на земя - ако е възможно, разбира се.
    V-цата е доста по-различна от всички предишни, но ако преди това си минавал само двойката ... всяка от следващите имаше различни плюсове и минуси, възможности за модване и т.н. Икономиката на всяка от частите беше различна, но наистина петицата е май най-добра в това отношение. За военните действия е и най-премислената дотук
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #17
      Да - битките са много приятни и тактиката има сериозно значение. А ако пречукам този със спорната територия, предполагам ще мога да се разширя към него? Защото едно страхотно желязно находище е точно между двамата и се страхувам да не остане блокирано като "ничия земя"
      Сага-засега търговията ми е много мътна. Чудя се дали изобщо има смисъл от нея.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #18
        И аз преди време се възползвах от супер намаление на "Стийм" . Добра е играта, но имай предвид, че си с късмет - без двата експанжъна не беше нещо особено. Ще се забавляваш след време като стигнеш до единица археолог (а ла Индиана Джонус - визуално).
        Търговията има смисъл, защото ти дава възможност да повишиш доходите си,п ри това, не само в злато. Можеш да я ползваш и за да забързваш строежа на чудеса.
        Пътищата имат смисъл само като връзка между градовете и столицата ти. При това, веднъж като имаш пристанище - то играя ролята на път (стига столицата ти да е на море, ако правилно си спомням). Идеологиите и световния конгрес също доста разнообразяват играта.

        Comment


          #19
          Civilization 2 няма да я бие нищо и никога ... нищо.
          Толкова гъвкава и лесно моделирана основа мисля, че никога няма да видим отново.
          Щом ''ей така'' за майтапа си направих карта на България и сценарий за разпад през 1998-ма и си го разцъквах ... при условие, че нямам никави способности по информатика, C++, Java и прочие.

          Всичко друго след нея някакси бавно деградира, макар и първата която съм играл да е III, IV като, че ли по-автентична пак е под нивото на III като страда от същата ''мудност'' на предшественика си. Отделно от това II имаше идеален подход към едениците на един квадрат ... думнеш една ... изпушат всички (ако не са в крепост). Както го промениха това, много неща отидоха на майната си. Същото важи и за Beyond Earth на което изиграх две игри ... една да видя какво е, втория път да видя, че е същото.

          Civ II forever!
          (Трябва да хвана да я накарам да върви на Win8, че много ме сърбят пръстите)
          Мотая се тук от известно време и не разбирам кой е -фил и кой е -фоб ... и мисля, че вече е твърде късно да питам!

          Comment


            #20
            Ако говорим за модване, петицата също може да се модва доста лесно (всичките данни са xml-формат). Впрочем, човек няма какво да се чуди, достатъчно е да погледне модовете в стийм-уъркшоп. Но това - лесното модване, винаги е било отличителна черта на серията, доколкото помня. Единствената съществена разлика, според мен, е графичната част. Някога, когато всичко беше 2Д, тя се променяше лесно. Сега е по-сложно, т.е. искат се повече знания и занимавка.
            Що се отнася до различните части на "Цивилизация" - всяка си има кусури и предимства, аз поне не мисля, че има "най-добра". Вероятно човек може да си намери любима според това колко време е посветил на някоя от тях.

            Comment


              #21
              Аз мога ли да разбера дали моята версия включва експанжъните, или е "ванила"?
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                #22
                Най-вероятно е "златна" версия, която включва и двата. Можеш да провериш лесно - ако имаш опция да трупаш "вяра" и когато натрупаш достатъчно от нея, можеш да си основеш религия, значи имаш първия експанжън ("Богове и крале"). Ако имаш търговски маршрути, тогава имаш и втория експанжън ("Прекрасният нов свят").

                Comment


                  #23
                  Май нямам такава опция. Обаче имам религия в дървото на развитие. Търговски маршрути май имам но не мога да ги контролирам.
                  Иначе ИИ-то много нагло! Някаква чалма(Шанхай) си разшири територията върху мой форт. И го взе. Та се наложи да го извадя от играта за назидание. И без това се беше развил прекалено. Имаше цели три града и доста войска, както и апетитна желязна мина. Обаче да се нападат градове без да имаш катапулт или требучет не си е работа. Мен ме спасиха стрелците с дълъг лък.
                  Сега вече имам цели 7 града и щастието на народонаселението започва да се превръща в проблем.
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    #24
                    За вярата - погледни горе вляво, където ти изброява ресурсите. След показателя за култура трябва да имаш още един, за вяра. Иконката е на гълъбче с маслинова клонка в клюна, няма да я сбъркаш. Съответно, още от първите технологии в дървото трябва да имаш и различни сгради и чудеса, които осигуряват вяра, мисля че първата такава беше оракул (може да се строи с една от първите технологии във всеки град). Щом натрупаш определено количество вяра - мисля че първата стъпка беше 10 или 20, зависи от нивото на трудност, можеш да си основеш "вяра". По-нататък можеш да я преобразиш в религия и прочее. Иначе трупащата се вяра се използва за строеж на специфични сгради в градовете (катедрали, минарета и прочее - зависи от религията) и на специални единици - мисионери, пророци, инквизитори. При някои религии можеш с вяра да купуваш други сгради и военни единици.
                    Интересното на основаването на религия е, че имаш избор от множество различни бонуси, т.е. можеш да си "съставиш" собствена религия според стила на игра. Има плюс да си първи, защото избираш от всички бонуси. Ако някой преди теб избере някакъв бонус, ти вече не можеш да го избереш.
                    Ако нямаш такова нещо, значи нямаш този експанжън. А без него играта не е толкова добра.

                    За втория експанжън виж дали имаш достъп до Полша при избор на нова цивилизация. Ако имаш, значи имаш и този експанжън. Иначе той въвежда търговски маршрути и търговски единици (камили за сушата и търговски кораби за моретата). Преди това ги нямаше, с тях можеш да организираш връзка между свои градове (пренася храна или продукция) или между сови и чужд, от което печелиш пари и по-малко от нещата, които произвеждат двата града (наука, продукция и прочее). Трябва да имаш и достъп до идеологии, ако правилно си спомням, те са горе-долу там, където са ти социалните политики, но се избират чак някъде около идването на индустриалната цивилизация (като нови клони на социалните политики), отключваха се с някоя от технологиите.

                    Comment


                      #25
                      Интересното в тази игра е,че на най-висока трудност,на огромна карта с много държави и градове-държави ,политиката като че ли има голям ефект върху събитията.Като няма много играчи,става просто едно безмислено трепане.
                      Междудругото ,забелязах,че превземеш ли вражеският град още с първия щурм,печелиш войната,което разбира се важи и за ответната страна.Всеки път става едно и също-превземат ли ми град още от първия път ,ботовете ме газят от няколко страни с някакви градове-държави,които са ми били съюзници до преди малко,а сега се обръщат изведнъж.
                      Също трябва да оправят дипломацията,защото на моменти се получават доста комични ситуации.Например,предлагат ти англичаните да ти дадат портокали,мандарини,банани,тамян,желязо,коне и да ти плащат 10 хода по 35 злато за 1 ресурс въглища и като приемеш офертата,тая маймуна кралицата казва- Еми сделката не е честна...Смях голям беше тоя момент.

                      Comment


                        #26
                        явно аз не съм си настроил играта нормално, но на средна трудност и макс продължителност е един кликфест...всичко става за по 25+ хода, шматкам се 200 хода с две войнички...
                        Отделно изобщо не ми харесва че икономиката не може да се управлява както в предните,наука, щастие , всичко фиксирано...а аз съм на минус много яко, дори без пътища....налага се армиите непрекъснйато д аобикалят и да търся варвари за заколение. Когато излезна я пробвах, и бях стигнал до 18-19 век преди да забия много яко, и май нямаше подобни проблеми.....

                        Comment


                          #27
                          Нещата се забързват малко ако започнеш да шамариш по-досадните съседи. Аз ги започнах някъде в средновековието. Проблема е че като завземеш град, докато построиш съдебна палата, че да не се бунтува и работилница да забързаш развитието и са минали 400 хода.
                          Като че ли завземането на град не е супер опция. Все повече оставам с впечатлението, че е по-добре да го разрушиш и да си пратиш твои заселници.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            #28
                            Е, винаги можеш да ги направиш васали, аз често така постъпвам, когато се налага да се води война.
                            С парите нещата стоят различно, но обикновено щом веднъж успея да си свържа градовете със столицата, парите вече престават да бъдат сериозен проблем, освен ако не се наложат спешни ъпгрейди на единици. Но аз не съм играл на "епичен" сетинг, т.е. с бавна скорост. Играя на нормална. То като се замисля, заради Age of Wonders 3 отдавна не съм я играл, но не мисля, че е имало някакви нови патчове или нещо друго, което да е променило нещата.
                            Икономиката наистина е опростена спрямо предишните серии - поне донякъде. Мисля че го споменавах по-долу. Но като цяло ми харесва, че са успели да се справят със спама на градове и донякъде да балансират нещата, така че растежа на империята е по-плавен (обвързан с технологиите и с ресурсите за щастие). Едно нещо, което не ми допада много е свързано с генератора на случайни карти - най-често генерира твърде много залежи от едни и същи ресурси за щастие. А като се има предвид, че дипломацията не е най-силната страна на играта (все още) не е много лесно човек да се възползва от дубликатите.

                            Comment


                              #29
                              Вчера Age of Wonders 3 също беше с голямо намаление. Можеш ли да ги сравниш с две думи? От клиповете изглежда че като че ли AW е по-военно насочена от цивилизацията.

                              П.П: Като ги направя васали, само пари ли ще ми дават, или и ресурси? Да речем че имат желязна мина - разработена.
                              Last edited by Amazon; 15-04-2015, 19:05.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                #30
                                Да, AoW3 е с голямо намаление до 17-ти. Имаме тема за нея. Много различан е от Цивилизация - на практика няма почти нищо общо. Фентъзи, изцяло военно ориентирана, има и икономика, но е слабо разработена, предимно за поддръжка на военната машина. Самата игра е балансирана за по-къси игри, т.е. балансирана е нормално за 80-120 хода максимум (може и повече, но обикновено вече ще си разкрил всичко и ако не побеждаваш, то е или защото не можеш (играта е загубена) или защото умишлено не го правиш). На практика е развитие на Master of Magic, но вече е отишла доста далеч. Според мен е много добра, но аз си падам по фентъзи походови стратегии. Може би най-доброто, което е излизало в областта през последните няколко години. На мен ми допадна доста повече от Endless Legend, по-добро е и от фентъзи поредицата на Stardock (е, тя също си има своето очарование). Главният плюс и нещото, около което е създадена играта, са тактическите сражения. НО има какво да се прави (да се вземат решения) и на стратегическата карта. Сравнително добре е балансирана, бая развита е (вече цяла година я изкусуряват, откакто я издадох). Но няма почти нищо общо с "Цивилизация". Ако искаш да си съставиш мнение, можеш да видиш някое от многобройните lets play филмчета.

                                За васалите - често казано, не помня вече. Мисля че ти даваха някаква част от доходите си, за сметка на това, почти не ти генерират допълнително недоволство, а и си спестяваш микромениджмънта, което е плюс.

                                Comment

                                Working...
                                X