Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Emperor of the Fading Suns

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Emperor of the Fading Suns

    Emperor of the Fading Suns

    Миналата седмица попаднах на тази стара, но доста приятна игра. Засега съм в самото начало и много от нещата не са ми съвсем ясни, а и вероятно някои аспекти съм пропуснал.
    Какво представлява самата игра:
    - походова космическа стратегия на звездна карта с около 40 обитаеми свята. В Галактиката на играта има една Империя, която владее няколко свята, а в нея са включени 5 рода (малко като във феодална Япония са), плюс три опорни стълба на самата имперска организация - религиозен, военен и флотски. Освен тях има търговска лига, която единствена има правото да разменя ресурси, църква, която има голяма роля в играта и някаква чужда раса, с която не съм се сблъсквал. Всички останали светове са загубени за империята и трябва да се завладеят отново.
    - отделна звездна карта, на която се провеждаткосмическите сражения и се местят транспортите с войска и карта за всяка планета (на шестоъгълници). На планетите има градове, мини, множество различни сгради, там са разположени и военните единици.
    - единиците са много, още не съм ги видял всичките, но засега съм попаднал на няколко видя космически кораби (между които и два вида транспорт), няколко морски и въздушни единици и много видове пехота. Има и инженери, които строят всички сгради и пътища по картата.
    - в играта има цели 13 ресурса, плюс 14ти - пари. С парите се плаща издръжката на военните части и лабораториите.
    - има и наука, но не съм стигал кой знае колко далеч, така че нямам представа колко е разклонено и голямо дървото на технологиите.
    - има политическа съставляваща, но за това - малко по-надолу.
    - сраженията са малко стратегически, в смисъл - военните единици се движат по картата като в игрите от серията Panzer General, с тази разлика, че могат да се събират в групи до около двадесетина единици. При сраженията има значение какви единици има в групата, дали има офицер, благородници (дават някакви бонуси), знаме (като в warhammer-а), дали има танкове, оръдия, каква пехота и т.н.

    Може би ще стане по-ясно от едно кратко описание на незавършена игра. Та, аз се пуснах с един от родовете, избрах си лидер (има 3 варианта) и направих настройките (има различни плюсове и минуси, като "добра администрация", "враг/приятел на църквата/търговската лига" и т.н. Аз реших да избера род, който няма явни минуси като враг на някоя от останалите фракции. За целта се наложи да изоставя и някои плюсове, като начален набор науки.
    Фракцията ми започна с един космически флот от 6 кораба (което ми се видя немалко) и един отделен космически транспорт. Оказа се, че на централната за Империята планета имам един форт с много армия, но тя не може да прави нищо там, явно седи като резерв или като потенциална контра на другите фракции, които разполагат със същото. От общата атмосфера на играта ми изглеждаше, че един ден тия сили ще трябва да се бият за това, кой ще бъде император. Освен това, запчнах и с планета, на която имах град и няколко ферми и мини. И инженер, с който да строя нови.
    Почти веднага се оказа, че ресурсите са малко, а парите - недостатъчни - общият доход беше от около 900, а разходите за армията - около 1200. Но на всяка планета има пост на търговската лига, в който могат да се продават "излишните" ресурси и така баланса да се пооправя малко. Много критичен ресурс се оказа желязото, което не винаги е в наличност и при търговците.
    Спокойно си почнах строежи там, мислейки си, дали да не разпусна някои от войниците, за да имам ресурс за развитие. Започнах и да напредвам по малко в науките, главно във физиката и биологията.
    Хвърлих и едно око на една близка планета. Взех си десантния кораб с две пехотни единици в него (толкова се оказа че побира) и го пратих към въпросната планетка. След кацането и малко пердах, превзех една ферма и започнах там да подготвям местна милиция, за да има кой да гине в следващите сражения. Лека-полека започнах да извозвам войски от моя форт в столицата на Империята към въпросното място. След като се събраха достатъчно, пратих ги да завземат близкия град, в който имало някакви бунтовници. Е, оттук започнаха проблемите. Първо, оказа се, че тия бунтовници разполагат с немалка бронирана мощ. Аз имах малко артилерия, така че с цената на големи загуби се справих. Обаче последва още една грешка - реших новите подкрепления да кацат директно в този новопревзет град. Оказа се, че недалеч от него бил космопортът на планетата и там имало специална противокорабна зенитна артилерия, която мигновено ми унищожи транспорта (а още не съм видял как се проивзеждат нови).
    Същевременно, на моята родова планета (казва се Kish, т.е. Киш, като онзи древен град в двуречието), нещата тръгнаха на зле. Планетата, която била моя, била такава само донякъде. Извън познатото ми пространство имало градове, а в тях - бунтовници. Много. И - добре въоръжени. Отбих ги, но разбрах, че съм избързал твърде много с плановете си за втора планета - аз едвам удържах първата.
    И както казват - нещастието никога не идва само, а празното любопитство, в съвсем warhammer-ски стил, се наказва жестоко - реших да видя какво ще ми даде една технология, Alien Psychology. От известно време насам минаваха някакви съобщения, че църковният патриарх обявява по някоя наука за "омразна за човечеството" и понеже ставаше дума за науки, до които не бях стигал, не обръщах внимание на съобщенията. Тука обаче, веднага след като разкрих тази, се появи съобщение, че патриархът е обявил моята нова технология за омразна за човечеството! Е, казах си, какво толкова, случва се, нали в играта присъства и опция "враг на цървата", сигурно ще ме сметнат за такъв, чудо голямо, аз и без друго нямам вземане-даване с тия психари. Да, ама не, на следващия ход се появи съобщение от някаквъв неприятен забраден тип, чийто смисъл се свеждаше до "разкарай си войските от лабораторията, че инак лошо ти се пише". Между другото, тази лаборатория беше на родовата ми планета, тъкмо до мястото, където току-що бях отбил една бунтовническа атака. И какво последва ... на следващия ход се появи църковният боен флот. След кратка престрелка с моите сили на орбита, която завърши наравно, гадовете спуснаха десант от инквизитори и пехота, подпалиха лабораторията и избесиха учените в нея (имаше си съответно игрово известие с картинка). От този момент влязох във война с църквата и се наложи да бия техния десант, защото те явно вече нямаха с какво да си го върнат обратно на орбита. Инквизиторите се оказаха много неприятни типове и не един и двама легионери паднаха в боя.
    Сега малко за политиката. В Империята, както се оказа, няма император, може да има само регент. Този регент се избира от съвет на петте фракции. За да бъде по-завързана работата обаче, този, който бъде избран за регент, назначава трима имперски министри. Всеки от тях ръководи една от имперските групи - религиозната, една, която е май войскова, или поне има наземни гарнизони на много места и третата, която представлява имперския флот. Местата на регент и министри са предмет на договори и дипломация между фракциите. Ако някоя фракция вземе контрол на някоя от имперските области, автоматично получава контрол над военните й единици и една планета, която е базова за съответното "имперско министерство". Църквата и Търговската лига са отделни части и не се контролират пряко от Империята. Къде е мястото на чуждата раса нямам представа, но май не е част от империята, а е по-скоро нещо в категорията "външна заплаха". Всичко останало се брои за бунтовници, демек - врагове на Империята.

    Малко картинки от играта:

    Екранът на военна група, в която има благородник. В горния ляв ъгъл е звездната карта, под нея - тази на планетата. Военните единици са по средата.

    Карта на планетата на зелената фракция "къща Декадос".


    Фракциите, плюс избора на регент и имперски министерства. На картинката няма избран регент или министри.


    Картинка от планетата на къща Декадос.


    Военна група на къща Хаукууд.


    Картинка от централната планета, Byzantium II. Военните единици са на няколко фракции.


    Звездната карта.


    Пак звездната карта, вижда се централната за Църквата планета, плюс техен боен флот от 20 кораба. Малкият флот от 5 единици е на къща Хаукууд.
    Last edited by messire Woland; 01-02-2010, 15:02.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Звучи интересно, и бая Азимовско...А може ли да посочиш линк за сваляне?
    Мерси предварително

    Comment


      #3
      Свалил съм го от torrents.ru. Там, я има, в раздела за стари игри.

      Малко информация за началото, за да не се чудите като мен. Първо, за финансите, че те са най-критични в първите няколко хода. На всяка планета произвеждате някакви ресурси. В началото най-нужен ви е метала. Каквото остава от другите - директно го пращате към форта на търговската лига. Ориентирайте се по тъмнозеления им цвят. С продажбата на ресурси ще си осигурите пари за поддръжка на армията и ако останат - за закупуване на критично важни ресурси. Това е на първо време металът, а и малко електроника, без която не може да се строят леки танкове, които са важни за разузнаването. Повечето бойни единици се строят във фабриката. На всички останали места можете да правите лека пехота (милиция), артилерия (нормална, противотанкова, противовъздушна).
      Когато има възможност - разменяйте технологии. При развитието на играта има някакви начини да се подкупи църквата и да се разреши дадена технология, която те иначе биха забранили. Поне има някакви варианти за преговори с тях. Но при всички случаи в началото конфликти с Патриарха трябва да се избягват.
      Оглеждайте околностите. Бунтовниците може да дойдат отвсякъде, но най-често идват по пътищата, които водят от вашата зона, към непроучените части на планетата.
      Строежите. Още в началото с инженера си постройте пътища, като е най-добре те да са така ориентирани, че да повишат свързаността на териториите ви. Мини, ферми, енергийни станции и т.н. могат да се строят почти навсякъде. Когато изберете опцията за строеж, ви се показва коя сграда, какви бонуси дава. Само че има някакво минимално разстояние, нещо от сорта на 3-5 шестоъгълника, на което не можете да построите две еднотипни сгради (примерно две мини, или мина и ферма). Енергийните станции могат да се строят и на места, които на пръв поглед не дават кой знае какъв бонус.

      Стартовите фракции. Като за начало е по-добре да изберете лилавите (Li-Halan) или червените (май бяха Hazat). Техните планети са по-лесни за усвояване, но пък на планетата на червените има почти веднага проблеми с добре въоръжени бунтовници. Къща Li-Halan пък е по-разпръсната, но поне няма море и не се налага да се ползват и морски единици.

      А, да, колкото за приликите - на мен поне повече ми прилича на света на warhammer, особено с тази силна църква.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        Съвсем забравих да добавя - играта била лесна за модифициране. Файловете били в текстов формат (още не съм пробвал обаче) и от там можело да се променя практически всичко. Ето и цитат от wiki: "The game uses a series of .dat files to store all the data it needs, such as units, technologies, etc. These files are all in plain-text format, meaning they can be easily edited in any text editor. Editing files in this way can allow the player to build units they normally would not be able to (such as the Vau units, sceptors (sic) or even Inquisitors), build units for no resources, or even allow themselves to have no negative traits. This is considered cheating by many players, although it does make an interesting experience. On the same note, these files can be edited to make player-made "patches" of the game, and there are some very well-crafted mods in existence. These try to fix bugs and enhance the game (for example the Hyperion patch makes it possible for the Symbiots to build additional organic spaceships, so they are not stranded on their home planet if their initial fleet is destroyed), while adding lots of new units and balancing out old ones."
        Има и поне два големи мода на играта, Hyperion и Nova.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          От написването на последното съобщение в темата съм изминал само няколко хода, липса на време, какво да се прави, но попаднах на 2-3 важни неща:
          - Всяка лаборатория (ако решите да строите втора, трета и т.н.) струва 500 FB за поддръжка на година. Като се има предвид, че в началото цялата поддръжка ви е около 1000-1200 FB, то втора лаборатория ще вдигне разходите ви с 42-50%. От друга страна, тя ще ви даде възможност да разучавате едновременно две технологии. За сравнение, поддръжката на пехотата е 5 FB, на бронираните части - около 20 FB, а на авиацията - до 50 FB.
          - Технологиите, които са забранени от църквата, са в червено. Важно е да се знае, защото аз поне не срещнах други индикации или пояснения. Те пак могат да бъдат разучени, но цената на това "вредно любопитство" е идването на църковен флот с инквизитори на борда.
          - Ако даден ресурс ви е даден в червен цвят, това просто значи, че доходът ви от него е по-малък в сравнение с предишния ход.
          - В централата на планетата, в двореца, освен петимата благородници, има и пет жезъла (приличат на тези, на римските легиони). Реално и те, както и благородниците, са нужни, за да представят фракцията ви. Затова е важно те да се пазят.
          - House traits, способностите, които задавате в началото, съдържат някакви бъгове, затова е по-добре да се изключат изцяло. Нито плюсове, нито минуси. Вярно, интересни са, но все пак бонусите и минусите от тях не са толкова важни. А заради тях играта понякога избивала. Най-добре е те да се нулират за всички фракции. Това може да стане във файла, в чието название се съдържа думата "traits" (не му помня точното име), намира се в директория "dat". Той се редактира съвсем лесно, в текстов формат е.
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            Още малко за играта плюс въведение за начинаещите.
            Какво имаме в началото и какво да се прави:
            В началото. Всеки от домовете стартира с гарнизон на основната имперска планета (Byzantium II). В него има 5 легиона (доста силна пехота, до която скоро няма да имате достъп), 8 артилерии от различен тип, 1 благородник, 1 транспорт с малък капацитет. Освен това имате голям град на основната ви планета, с немалък гарнизон. Имате сграда, от която зависи науката (лаборатория), завод за военни единици (там може да се произвежда бронирана техника и флот, ако е до вода), форт, в който може да се произвеждат по-качествени пехотни единици, когато стигнете до тях, плюс офицери, които са важни за армията и могат донякъде да заместват благородниците.
            Освен това имате и поне 3 сгради, които произвеждат основни ресурси: метал, храна, руда. Някои от фракциите имат и петролен кладенец (даващ енергия). Над планетата си имате флот, в който на първо време най-важни са ви транспортите и единственият крайцер.
            Какво да се прави: всичкият свободен метал трябва да се разпредели между производството на инженери (за строеж на пътища и мини в началото) и армия (милиция, артилерия и бронирани машини). Свободният ресурс от други материали ще трябва да се продава на Търговската лига, защото инак ще има големи проблеми с финансирането на армията. Това става в сградата, която има надпис в тъмнозелено ("agora").
            Флотът аз лично го използвам, за да пренеса малко армия от Byzantium II до главната ми планета.
            Началните строежи трябва да са на пътища и мини за метал. Този материал ще е най-критичен първите десет-двадесет хода. Околностите на градовете и посоката, в която ще се строи, трябва да се разузнае, най-добре - с милиция. Около града на фракцията ви има бунтовници, които пазят границата. Ако видят, че вие я пресичате, най-вероятно ще нападнат. Затова, след като ги откриете с милицията си, веднага съберете голям отряд и го пратете натам. Същевременно използвайте крайцера си, който е на орбита, за да бомбардирате групата и да я отслабите преди сражението. За всеки ход имате възможност за три удара от космоса с крайцера.
            След като се построят първите 2-3 мини за метал, е ред на още една сграда за храна и поне 3 за енергия. От една страна, това ще ви осигури по-голям приход на ресурси, а от друга - ще повиши финансовите доходи от данъци.
            Докато се правят тези строежи, някъде около ходове 8-10 е добре да се инвестират ресурси в строеж на втора лаборатория. Тъй като тя е най-скъпото за поддръжка нещо в бюджета ви, е добре да има приток на ресурси, които да продавате, за да може да се плаща издръжката й.
            След това, в зависимост от притока на нови ресурси, ще трябва една по една да се построят и останалите сгради, като лично аз започвам от компютърната фабрика и химическия завод. Електрониката е нужна почти навсякъде, а химическият завод произвежда междинни компоненти, необходими за по-сложните производства. Целта на всичко това е да се създаде планетарна икономика, която да може да произвежда космически кораби. Компонентите за тях могат и да се купуват, вместо да се произвеждат, но не е икономически и политически изгодно. Икономически, защото докато за една бронирана бойна единица ви трябват примерно 40 единици метал (цена: 12-15 FB за 1 метал), то за дори най-простият боен кораб са необходими елементи за двигателя, само единият от които струва близо 8000 FB. Да не говорим за бронята (металокерамика, около 780-900 FB за единица) и т.н. Освен това, пазаруването на много материали от Търговската лига може да има неприятни политически последици в бъдеще. Тъй като тия от лигата са републикански настроени, ако чрез търговия съберат достатъчно ресурси, в един момент Империята ще бъде разцепена от гражданска война.
            Военната част - след като приключите с боевете с граничната охрана на бунтовниците, вече може се подготви експедиция, която да завземе останалите части от планетата. За целта е добре да имате въздушни единици (главно за разузнаване), брониран корпус, за бързо реагиране и пехота плюс артилерия за основните боеве. Разбира се, основните сили трябва да се водят от офицер.
            След разгрома на основните сили на бунтовниците (които пазят границите), остават само две неща:
            - гарнизоните им по градовете, които като правило са слаби;
            - военните единици, които се намират из разните руини, останали от по-щастливите имперски времена. Тук трябва да бъдете внимателни, в тях има всякакви единици, често - доста могъщи. Затова пък и наградите понякога са много големи и могат да променят изцяло хода на играта.
            Ресурсите. По време на зачистването на територията и разузнаването, е желателно да се открие находище на диаманти/скъпоценни камъни (gems), доколкото разбрах, на всяка планета го има, но позицията му се генерира случайно. Без него производството на основната част от космическия кораб - двигателят, се оскъпява страшно много, тъй като ако не ги намерите, ще трябва да ги купувате. Всичко останало може да се произвежда от комбинацията energy+trace+metal.
            Освен това, за ориентир може да се използва детайлната статистика, която играта поддържа. При натискане с десния бутон върхо иконката на който и да е ресурс (в долната част на екрана), се извежда детайлна информация - колко от него се произвежда на планетата, колко - на всичките ви планети, колко се консумира и в кои сгради се произвежда, както и - ако е производен на други - кои са те.
            Завладяването на съседните светове. В един момент, когато вече овладеете планетата в достатъчна степен, е време флотът да разузнае съседните системи. Когато си набележите някоя, желателно - съседна, трябва да съберете армия и транспорти. За първоначалния десант се избира малък кораб, който да се приземи недалеч от град. Аз лично избирам така: оглеждам се за най-голямото струпване на сгради, след което проследявам да има път или чисто пространство, което да води поне на 8-10 хекса по-далеч от него и правя десант там. В десантната група е хубаво да има инженер, който да построи форт. Целта на упражението е, да не се окаже, че някоя от тия струпани сгради е порт или дворец, в който често има специална зенитна артилерия, която може от раз да свали транспортен кораб.
            Системата не бива да е далеч, за да можете лесно и бързо да докарвате подкрепления. А в армията, която ще прави завладяването, е задължително да имате по-нормална пехота, а не милиция, както и поне 5-6 бронирани единици.
            След това, ако на планетата има дворец, той трябва да бъде превзет и вътре в него да се остави благородник или офицер.
            Науката. С една лаборатория няма да стигнете далеч, но след като построите втора, ще можете бързо да стигнете до технологиите за производство на флот и по-качествени военни единици. Не бива да се забравя и основната история обаче, защото там има обяснения за ситуацията и намек за евентуалните проблеми. Причината, да сте в такова незавидно технологично състояние е, че след смъртта на последния Император, регентите (и вие можете да станете такъв), не управляват особено добре. Империята е в лошо състояние, много технологии са загубени, а и църквата внася своята лепта в процеса - Патриархът, чието седалище е някъде на Земята (в играта - Holy Terra, реално - на картата на Земята), периодично забранява някоя и друга технология. Ако се получи така, че забрани някоя от наличните ваши технологии, трябва веднага да я махнете (става лесно, от екрана на лабораторията (tech>database>strike), тъй като, поне в началото, нямате никакви шансове да се справите с флота на Църквата, нито пък с армията, която ще ви пратят. Обикновено пристига група от 4-7 кораба, сред които има поне 1 крайцер и 2-4 разрушителя, плюс 1 транспорт, на който са инквизиторите - много неприятна и могъща пехота.
            Има и една особеност, която трябва да се помни. А тя е: ако по някаква причина загубите и последната си лаборатория, губите ВСИЧКИ технологични открития, които сте направили и съответно трябва да започвате целия процес отново.
            Политиката. Тук нещата опират предимно до личен вкус към интригите, както и към размера на управляваните територии. При старта, политическото положение е такова:
            - Империята една централна планета (Byzantium II), както и три основни силови министерства. Управлява се от регент, който определя кой ще управлява всяко от министерствата.
            Има пет благороднически дома, един от които управляваме ние. Те са донякъде съюзници, донякъде противници, но така или инак, основните интриги са между тях.
            Има ги и Църквата и Търговската лига, които също са част от Империята. Извън нея са само Vau, тиранидоподобните изънземни и всички останали обитаеми светове в Галактиката.
            С останалите къщи може да се търгуват технологии и влияние. Аз най-често продавам (само в началото) технолгоии срещу пари и влияние. Ако сключите съюз с някой от останалите домове, може на следващите избори да спечелите регентската титла. Тя се дава само за 10 години, след които пак има избори. При мен се случи така, че сключих съюз само с един от останалите домове и заедно избрахме регент (поста го зае съюзникът ми). Аз получих цели две министерства, което значи, че за 10 хода мога да управлявам гигантски флот, плюс по една планета за всяко министерство.
            Освен това, може да се сключват съюзи с Църквата или примерно да се издейства Патриарха да забрани някоя технология, която някой от конкурентите владее, а ние - не.

            Извънземните. В играта те са само 2 вида. Едните са Vau - голяма, но неагресивна империя. В началните стадии може да са източник на пари - ако им продавате карти на планети. Но това е за съвсем крато. Другите са много подобни на Тиранидите, от света на Warhammer. Също разполагат с грандиозен флот.

            И накрая - малко за военните единици. Наземните май са най-много, има поне 10-15 вида бронирани, по около 5-8 вида въздушни и морски единици и множество най-различни космически кораби. Явно най-голяма сила представляват космическите дреднаути и космическите самолетоносачи, които могат да носят до 4 групи изтребители, торпедоносци или бомбардировачи).
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #7
              Жалко, че това е единствената компютърна игра по един от най-големите и развити RPG светове. Но като се замисля, то и по Babylon 5 компютърна игра няма (има само модове и един Flight Sim фен проект), а би станала нелоша 4X космическа стратегия....
              We don't see things as they are, we see them as we are
              ---Anais Nin----

              Comment


                #8
                Дръпнах я, сложих си я. Все още се опитвам да се ориентирам, но май ще ми погълне една дузина нощи

                Comment


                  #9
                  Gil-Galadh написа Виж мнение
                  Дръпнах я, сложих си я. Все още се опитвам да се ориентирам, но май ще ми погълне една дузина нощи
                  Аз се ориентирах горе-долу, така че мога да помагам със съвети при нужда.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Gil-Galadh написа Виж мнение
                    Дръпнах я, сложих си я. Все още се опитвам да се ориентирам, но май ще ми погълне една дузина нощи
                    Да почнем с малко история тогава:

                    In 4550 AD, Vladimir I, the first Emperor of the known universe, crowned himself with his own hands and by the Grace of Holy Terra. He was dead within moments.
                    Now the year is 4956 AD. Space is dark and cold, and humanity is scattered across its vastness. The Regency is vacant and all humanity is preparing to elect a new Regent. But times are changing; the mysterious fading of all the suns of the Known Worlds is accelerating, causing increased hardship and a general sense of foreboding. The Fading Suns are a portent, it is said, of the coming Armageddon.
                    Each of the Royal Houses can trace its ancestry to the time of Grand Emperor Vladimir, who consolidated the fragments of the Second Republic into one mighty Imperium. As ordered by the Great Charter, in the event of an Emperor's death, human space was to be ruled by an interim ruler, an elected Regent. However, no Regent has been able to harness enough power to declare himself Emperor; in the meanwhile, the Regency has become a means to loot the Imperium.
                    Many feel that the human race needs strong, dedicated leadership to face the uncertain future — a selfless leader willing to take a personal interest in the fate of the Imperium. But the Regent up until now has been a mere figurehead, who can at most discourage inter-human conflict. Humanity's only solution is to make the position of Regent a hereditary one, to once again have it called by its ancient name, Emperor. Then the future of the entire Empire will be the overriding concern of the Emperor, instead of just the short-sighted good of his own House.

                    You are in charge of one of the five Houses. The other four Houses share your concern, but you, of course, are the only Lord with real vision. Bringing all five Houses together will not be an easy task. None of the others will be able to see past their own short-sighted desires.
                    Each House controls five Elector votes, called Sceptors, that Emperor Vladimir distributed at the signing of the Great Charter. Five additional votes each are held by the Merchant Guilds and the Church. The Merchant Guilds are ruled by greed, so it is their greed that you need to satisfy to win their votes. The Church's Patriarch seeks to secure the supremacy of his own Sect and the rule of Church over State. And little but brute force will convince the other Houses to forego their own claim to the Imperial Throne.
                    You must, for the good of humanity, be elected Regent. Once elected Regent, you can declare yourself Emperor — Emperor of the Fading Suns!
                    We don't see things as they are, we see them as we are
                    ---Anais Nin----

                    Comment


                      #11
                      POWERS OF THE FADING SUNS

                      THE FIVE ROYAL HOUSES/BYZANTIUM SECUNDUS
                      For the last millennium the once spectacular capital planet of the Second Terran Republic, and subsequently the Imperium, has been falling into disrepair as each Regent primarily occupies himself with gutting the trea¬sury for the good of his own House. The maze-like city that covers the planet has become very dangerous for inhabitants and visitors alike.
                      The Imperial Planet is guarded by the elite troops of the Imperial Guard, whose funding is internal and whose primary mission is to prevent House warships from entering the system or landing troops outside the embassy. Transports are allowed to land in your embassy on Byzantium Secundus without being fired on by the Planet to Space guns of the Imperial Guard. Only submarines, stealth ships and spies may attack on Byzantium before an emperor is declared.

                      THE CHURCH/HOLYTERRA
                      From his ancient Church on Holy Terra, cradle of humanity, the Patriarch of the First Interstellar Church Universal and Triumphant (aka The Church), attempts to save his scattered flock from the influence of alien heresies and anarchic free thinkers. You must be careful not to offend him or you might get a visit from the Inquisition. The Patriarchy is always held by one of the five major Sects. How the power of the Patriarchy is used depends on which Sect is in office and which House, if any, they are friendly with.
                      Holy Terra is guarded by the Terran Guard, and the Patriarch's expeditionary fleet is usually nearby. Several Inquisitorial fleets patrol the Known Worlds examining them for illegal technology research. The Patriarchy may guide them to particular locations on the advice of others. Players may offer planet maps showing labs to the Church.
                      It is not uncommon for a Patriarch to deny his vote to an Imperial claimant unless the House signs the Holy Writ, which is an acknowledgment that the Patriarch has the right to crown the Emperor, showing the rule of Church over State. Signing the Holy Writ is a great blow to the future power of the Emperor and there¬fore reduces the player's score by 30%.
                      The Church diplomacy screen shows how many Sceptors the Church controls. The Patriarch may be solicit¬ed to Excommunicate a House. This usually requires a large donation to the church. The screen shows a portrait of the current Patriarch. A chart shows how each Sect feels about each House. Also shown is how many Houses have signed the Holy Writ. 'Flock' is the number of units that each Sect has been placed in charge of by the House owners of the various Churches.
                      When a Patriarchal election occurs, each Sect gets a vote for every subject on each planet that they are the official Sect of (a Bishopric). This is called their flock. It is displayed to the far right of the Sect. The Patriarch is elected for life, but they do die.
                      The Patriarch may Excommunicate your House, causing a general dislike of you by your Subjects. This lasts for 5 turns.
                      The general goal of a Sect is to gain appointment as the official Sect of many planets, so that they can win the Patriarchy. The ultimate goal of all Patriarchs is to get all the Houses to sign the Holy Writ, which declare the authority of the Church to be higher than the States, effectively making the Patriarch a God Emperor. They also like to take in a little extra money for their Sect's widows and orphans fund.

                      THE GUILDS
                      The Guilds are seen as a necessary nuisance by the Houses and Church. They are the only group allowed by the Church to lend money. The Houses are more than happy to let them handle trade as it is below a Nobles dignity to dally in commerce.
                      The great Guilds belong to the Merchant League which resembles ancient Terra's Hanseatic league in power and organization. The League is the true descendent of the Second Republic. Each Guild works for the betterment of the League while seeking mercantile dominance within the League. They yearn to recreate the free-trade glory days of the Second Republic, before the rise of the Emperor and the Royal Houses. Once they have collected enough resources, it is rumored that they intend to declare a Third Republic.
                      Guilds are corporations, but they tend to be controlled by one family. Now, the Guilds are in greatest danger and have temporarily placed complete power in the hands of the Leaguemeister.

                      THE LEAGUE/LEAGUEHEIM
                      Leagueheim is the headquarters of the League. From there, the Leaguemeister sends out the fleet to main¬tain trading posts, aka Agoras, and collect on bad debts. The Leaguehall shows how many Sceptors the League possesses and how much money is in the warchest.
                      You can make contracts with the League but the options are different. You can ask for a loan or Elector votes from this screen. Securing votes is a matter of bribing the Leaguemeister. You may also ask to have another House embargoed.
                      The League bank will automatically offer loans to most Houses if asked. They will prompt you at the end of every turn for the payment; if you refuse, they will likely embargo you and possibly declare war. Next time you get a loan the rate will be higher depending on how much trouble you were.
                      The League keeps a credit rating for each House based on its record of payment. This is shown by a thumbs up or thumbs down symbol. Embargoed players may not buy or sell with the League.
                      The Leagues overall goal is to play the Houses against one another to encourage the purchase of league merchandise. When they collect between 300,000 and 500,000 Firebirds in their warchest they will declare the Third Republic, cease trading and wage war on all the Houses. Whatever the outcome of the ensuing civil war, it will weaken the Imperium to external threats and therefore lowers your victory score by 30%.

                      THE VAU/VRIL-YA, MANITOU, ASPHAI, VAU
                      The Vau are an ancient, enigmatic race of aliens to the galactic south of Human Space. They have a superi-ority'complex and keep to themselves. They occasionally make claim to the planets on the borders as 'Protectorates' but they have never been known to do more than talk. The Vau protectorates are Vril-Ya, Manitou and Apshai. The planet named Vau is actually only the local outpost of Vau space which is rumored to encompass nearly a hundred worlds. The Vau are known to be interested in map information on human planets and have the funds to buy it.

                      THE SYMBIOTS/DAISHAN
                      The Symbiots are a sinister contagion unleashed centuries ago by human settlers. Symbiots can infest all life forms and alter their genetic make up. The planet of Daishan was made barren in an effort to halt their first invasion. They continue to attack humanity but are held in check by the Imperial Garrison on the planet Stigmata. It is located to the galactic Northwest of human space.
                      Symbiots have never been known to communicate with full blooded humans other than to tell them to suрrender peacefully to the warm embrace of the hive mind.
                      We don't see things as they are, we see them as we are
                      ---Anais Nin----

                      Comment


                        #12
                        ELECTION OF REGENT/EMPEROR
                        Each House vies to be elected the current Regent. This involves receiving a majority of the Sceptor votes, when a vote is called every 10 years or after the old Regent dies. Regents have an uncommonly short life expectancy.
                        Sceptors were handed out by Emperor Vladimir under the Great Charter. By tradition, a fixed number of Sceptors are held by the Royal Houses, The Church, and The Merchants League, with the preponderance of votes currently held by the combined Houses. Sceptors may be traded or seized; possession of each equals one vote in the Regency elections. The total number extant, 35, never changes unless Sceptors are lost in space on board a destroyed spaceship.
                        Each House maintains a fort on Byzantium Secundus. A House must have a Noble there when elections are held or offices are assigned, or they are not eligible to vote or hold a ministry office. Again, if a House has no noble on Byzantium Secundus when Regent elections called, he may not be voted for.

                        THE REGENT
                        The game begins with the Regency vacated. The Regency office is held for ten years.
                        When selected, the Regent must appoint Ministers from the families of the House Electors, if they are on Byzantium Secundus. He can only change the Ministers after an election. Only one ministry per House is allowed. If there are not enough nobles to fill the ministries, they remain vacant.

                        MINISTRIES
                        You may not stack ministry troops with your own.
                        Minister of the Imperial Eye
                        The Minister of the Imperial Eye gets control of observation outposts that exist on each of the House home worlds. They are ostensibly to keep an eye on the House, but it is tempting to use them for personal reasons. He also gets the infrastructure to maintain and replace them.
                        Minister of Imperial Fleet
                        A potent fleet designed to respond to any problem, the Fleet Commander includes several cities on Byzantium for support. The major portion of the fleet is normally stationed off Stigmata, the rest being stationed on the Vau front. It offers a contingent of land forces as well.
                        Minister of the Stigmata Fleet
                        In the year A.D. 4947, after the defeat of a Symbiot invasion, a garrison was established in the Stigmata system with the sole task of keeping future Symbiot invaders from slipping or breaking through again. The Regent appoints the Stigmata Garrison commander. The planet is well defended and has a modest production infrastructure. The Commander can manage the planet and the units as if they were his own, though they may not stack together. Units built in Stigmata garrison cities will be Garrison owned and control will be transferred to the new minister when your term is up.
                        We don't see things as they are, we see them as we are
                        ---Anais Nin----

                        Comment


                          #13
                          Технологичното дърво на оригиналния вариант на играта (съгласно модификациите на оргиналните кръпки (пачове до 1.4 вкл.):



                          Терени:



                          Ресурси:



                          Модове:
                          Нова:


                          Хиперион


                          Reality:


                          RPG оригиналния свят, по който е правена играта:



                          Планираната нова компютърна игра, която така и не вижда бял свят:
                          Last edited by dibo; 15-02-2012, 21:40.
                          We don't see things as they are, we see them as we are
                          ---Anais Nin----

                          Comment


                            #14
                            И накрая няколко сайта:

                            Холистик Дизайн (оригиналния производител):


                            Редбрик Лимитед (откупил правата):


                            Фен форума на Fading Suns:
                            We don't see things as they are, we see them as we are
                            ---Anais Nin----

                            Comment


                              #15
                              Прекрасно събрана и изложена информация! Аз обикновено предпочитам подхода на изследователя - карам направо и се ориентирам в хода на действието, но тука, след това изложение, си струва да се чете.
                              В текущата ми игра, която се точи вече сигурно поне седмица, съм си поставил за цел събирането на огромен флот и освобождаването на Земята от властта на Патриарха. Църковният флот е май много силен, но му липсват самолетоносачи. Докато моя основен флот е по-слаб, с по-малко дреднаути и крайцери, но затова пък ще има поне 5 самолетоносача, с пълен набор изтребители. Земята е точно на границата на владенията ми. Имам, освен основната си планета, още една (втора), изцяло завладяна, много богат свят и трета, която е в процес на усвояване. По-бедна.

                              Между другото, трябва да се има предвид, че чуждите единици, най-вече тези, на другите къщи, не винаги се виждат, дори когато посещават планетата ви.
                              А, да, още нещо - трябва да се внимава с ровенето по руините. Ако се окаже, че там има разни зарази, нещата стават сложни. При намирането на такова отровно място, е най-добре частите ви веднага да се оттеглят на 6 хекса от мястото и след това да ударите с крайцер от орбита. Това би трябвало да реши проблема. В противен случай, при зибухването на чумната бомба, всичките ви единици, които са в радиус до 5 хекса, ще бъдат заразени.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment

                              Working...
                              X