Тия дни попаднах на нещо доста интересно, походова фентъзи стратегия с име Еадор (http://www.eador.com/). Авторът е само един, а играта е смес от чертите на повечето добри игри от жанра, като се започне с класиката Master of Magic и се добави по малко от Disciples, Dominions, Warlords, HoMM и разбира се - Цивилизацията, може ли без нея.
За самата игра - карта, разделена на провинции, като във всяка провинция има множество скрити обекти, които могат да бъдат открити от героите (като в Dominions). За по-ценните от тях пада голям пердах.
В основната провинция на играча има замък, в който строителството е някаква смес от HoMM, Disciples (трябва да се прави избор между различните видове сгради, не може да се строи всичко) и Цивилизацията (има сходна система за стратегическите ресурси). А като започнах темата за ресурсите - на картата има явни находища, а има и скрити. Управляват се съвсем като в Civilization III. Липсата на ресурс обаче не е преграда да се построи нещо или наеме/обучи войник, но оскъпява процеса изключително много.
Армиите и героите - тук има от почти всички игри взето, като се добави и Age of Wonders, която съм пропуснал горе. Има четири класа герои (воин, разузнавач, командир и маг) и близо 70 единици. Особенността е, че с изключение на командира, всичките герои в началото могат да водят само до трима войника със себе си. Така че изборът е много важен. Нивата на опита за войниците са някъде около 20, за героите - доста повече. При всяко качване на ниво, независимо на герой или обикновена единица, може да се прави избор на допълнително умение.
Сраженията много приличат на тези в серията НоММ, с тази разлика, че героят е като единица на полето.
Магиите - има много, не съм търсил точно колко, повечето са бойни, но има и 24-25 ритуални, провеждащи се в провинциите, точно като в Dominions.
Освен това, играчът има "карма", която може да се променя в течение на играта и която определя към кой клон на развитието се разпределя героят - към "зли", "неутрални" или добри. Това развитие се определя при почти всяка постъпка на героя, а освен това има разни допълнителни събития, които предлагат морален избор между различните категории. При развитието на строежа в основния замък тази тенденция може допълнително да се подкрепи.
За самата игра - карта, разделена на провинции, като във всяка провинция има множество скрити обекти, които могат да бъдат открити от героите (като в Dominions). За по-ценните от тях пада голям пердах.
В основната провинция на играча има замък, в който строителството е някаква смес от HoMM, Disciples (трябва да се прави избор между различните видове сгради, не може да се строи всичко) и Цивилизацията (има сходна система за стратегическите ресурси). А като започнах темата за ресурсите - на картата има явни находища, а има и скрити. Управляват се съвсем като в Civilization III. Липсата на ресурс обаче не е преграда да се построи нещо или наеме/обучи войник, но оскъпява процеса изключително много.
Армиите и героите - тук има от почти всички игри взето, като се добави и Age of Wonders, която съм пропуснал горе. Има четири класа герои (воин, разузнавач, командир и маг) и близо 70 единици. Особенността е, че с изключение на командира, всичките герои в началото могат да водят само до трима войника със себе си. Така че изборът е много важен. Нивата на опита за войниците са някъде около 20, за героите - доста повече. При всяко качване на ниво, независимо на герой или обикновена единица, може да се прави избор на допълнително умение.
Сраженията много приличат на тези в серията НоММ, с тази разлика, че героят е като единица на полето.
Магиите - има много, не съм търсил точно колко, повечето са бойни, но има и 24-25 ритуални, провеждащи се в провинциите, точно като в Dominions.
Освен това, играчът има "карма", която може да се променя в течение на играта и която определя към кой клон на развитието се разпределя героят - към "зли", "неутрални" или добри. Това развитие се определя при почти всяка постъпка на героя, а освен това има разни допълнителни събития, които предлагат морален избор между различните категории. При развитието на строежа в основния замък тази тенденция може допълнително да се подкрепи.
Comment