Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Universum II Ultra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Universum II Ultra

    Развитие на Universum 2, от която играхме май три хода, но достатъчно за някои общи впечатления.
    Пускам правилата за обсъждане, макар че съвсем не са завършени. Следващите няколко дни имам други проекти (включващи доста мазане с машинно масло ) и сигурно няма да мога да се обаждам.

    Мисля, основното което не е споменато, е това, че ще се играе посредством онлайн система за управление на информацията.





    UNIVERSUM II ULTRA


    Стратегически елементи

    1. Космос
    2. Дипломация
    3. Търговия
    4. Флотски сражения
    5. Технологии
    6. Шпионаж


    Космос
    Парчето космос, в което се разиграва U2U, е радиално. В центъра се намира скупчина слънца и богати на материали, но необитаеми, планети, които се експлоатират от т.нар. фракция Х. Те са единствената фракция, която може да проектира и строи космически кораби. Около този център се намира пръстен от сравнително богати звездни системи, а около тях се намира външният пръстен сравнително по-беден на планети и ресурси.


    Дипломация
    Дипломацията между играчите е напълно свободна и несвързана с и неограничена от водещия.

    Икономика
    Съществуват два вида ресурси ултроний и кредити.

    Ултроният е ресурс, на който някои планети са богати. Поради особеностите му тези планети са необитаеми и съответно слаборазвити в индустриално отношение. Някои планети имат голям добив на ултроний, други имат голям индустриален потенциал. Преносът на ултроний между тези планети е основна търговска дейност.

    Кредитите са разменната единица, с която се извършват всички плащания. Всяка планета според нивото си на развитие носи известен брой кредити доход на ход. При доставянето на товар ултроний в дадена развита планета, доставчикът получава солиден кредит, а самата планета увеличава дохода си на ход перманентно.

    Всяка планета има индустриален клас, определен от развитието й. Има три индустриални класа. Индустриалния клас определя кредитния доход на ход, дохода от ултрониева преработка и макс. ниво на планетарни защити.

    3ти клас 5К/ход ; 1У = .5К
    2ри клас 10К/ход ; 1У = .8К
    1ви клас 20К/ход ; 1У = 1К

    При доставяне на ултроний в чужда планета се начислява 30% бонус върху прихода.

    Всеки 1У, доставен в дадена планета, независимо своя или чужда, повишава дохода й на ход с .1К, като се начисляват само цели числа.

    Всяка планета има ресурсен клас, определящ добива на ултроний на ход от тази планета. Всяка планета с добив на ултроний го складира, докато не бъде извозен.
    3ти клас 5У/ход
    2ри клас 12У/ход
    1ви клас 30У/ход




    Планетарни подобрения

    Корабостроителница
    o 3ти ранг може да строи и ремонтира само кораби трети клас
    o 2ри ранг същото, но до втори клас
    o 1ви ранг може да строи и ремонтира всякакви кораби
    Индустриализация повишава дохода от преработка на ултроний, както и дохода на ход
    Планетарна отбрана три класа, виж по-долу детайлни описания

    Технологии
    От време на време на случаен принцип се появяват нови технически открития, които дават определени бонуси на играчите икономически или военни. Тези технологии могат да бъдат продавани като цените се договарят свободно между играчите. Всеки играч има право да инвестира определен брой кредити във финансиране на научното развитие. Колкото по-голямо е финансирането, толкова по-голяма е вероятността за появяване на нова технология. На самите играчи няма да е предварително известно технологичното дърво, нито ще имат право да избират какво да се открива.
    Всеки 25К инвестирани в наука повишават шанса за ново откритие с 10%. Базовият шанс е 10%.

    Военни части
    В началото на играта играчите ще разполагат единствено с нисък клас корабостроителници. Търговски и бойни кораби могат да бъдат закупени след преговори от фракцията, намираща се в центъра на галактиката.

    Играчите нямат достъп до таблични цифрови характеристики на корабите, нито на точни цифри за влиянието на технологиите или подобренията.

    Бойните кораби не могат да се движат самостоятелно из космоса. Новозакупените кораби се телепортират в избрана от собственика им звездна система.

    Бойните кораби могат да се придвижват и управляват единствено в състава на флоти. Всеки флот се командва от адмирал. Играчите могат да дават общи директиви на адмирала за местоназначение и цел на движението на флота, но не могат да командват индивидуални кораби или да направляват сраженията директно.

    Флотите разполагат с ограничени запаси от продоволствие. Един флот може да се движи самостоятелно из космоса само в рамките на 6 хода. В края на 6тия ход трябва задължително да се намира в непосредствена близост до собствена или приятелска система, за да попълни припасите си. В противен случай последствията може да са фатални.

    След сражение пораженията по корабите могат да бъдат отремонтирани в планета, която разполага с корабостроителница от съответния ранг.

    Въоръжения
    Лъчеви оръдия (лазери) маломощни скорострелни оръжия с малък обсег, предназначени за борба с малки кораби. Основно въоръжение на изтребителите, а големите кораби ги носят в многоцевни установки. Л лазерно оръдие; 4Л счетворена лазерна установка. Ефективни само с-у кораби 3ти клас.
    Протонни оръдия (ПО) универсални оръдия от среден калибър за борба с всякакви цели освен такива с тежко брониране. Най-ефективни с-у кораби 2ри клас.
    Гравитонни оръдия (ГО) тежката артилерия, много мощни оръдия с голям обсег, ниска скорострелност и висока енергоемкост. Най-ефективни с-у кораби 1ви клас.
    Релативистични торпеда (РТ) умни ракети с голям обсег, суперсвръхсветлинна скорост и свръхмощна бойна глава. Основно въоръжение на торпедоносците и фрегатите. Най-ефективни с-у кораби 2ри и 1ви клас.

    В хода на играта е възможно появяването на принципно нови въоръжения вследствие на технологично откритие.

    При закупуването на нов кораб, играчът ще има известна свобода при избирането на въоръжението му.

    Бойните кораби натрупват опит в резултат на сраженията, който повишава боеспособността им.
    Видове кораби

    Галеони (G) големи транспортни кораби, превозващи ултроний, 2ри клас. Един галеон може да побере до 25У.
    Фрегати (FF) средноголеми универсални бойни кораби, 2ри клас
    o Плюсове: невисока цена, висока маневреност
    o Минуси: средно въоръжение и защитеност
    o Основни роли: конвойни кораби, борба с базови кораби
    o Въоръжение: 6х4Л, 2хПО, 2хРТ
    Кръстосвачи (CA) големи бойни кораби, 2ри клас
    o Плюсове: висока скорост и маневреност, добро въоръжение
    o Минуси: слабозащитени
    o Основни роли: рейдери, ескорт на базови кораби
    o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 2хГО
    Броненосци (BB) линейни бойни кораби, гръбнак на военната флота, 1ви клас
    o Плюсове: тежко въоръжение и защита
    o Минуси: бавни и неманеврени, висока цена
    o Основни роли: борба с ескорти, с други главни кораби, с орбитални защити
    o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 4хГО
    Базови кораби (CV) подвижни хангари, 1ви клас
    o Плюсове: носят голям брой малки бойни кораби
    o Минуси: бавни и неманеврени, слабозащитени
    o Основни роли: носят изтребители, торпедоносци и десантни баржи
    o Въоръжение: 20 малки кораба, 4х4Л, 2хПО
    Изтребители (F) за борба с малки кораби; 3ти клас
    o Въоръжение: 4хЛ
    Торпедоносци (T) за борба с големи кораби; 3ти клас
    o Въоръжение: 4хРТ
    Десантни баржи (D) за превземане на кораби и планети; 3ти клас
    o Въоръжение 1х4Л, десантчици
    Планетарни отбранителни съоръжения:
    3ти клас една орбитална отбранителна станция, въоръжение: 8 малки кораба, 8х4Л, 2хПО, 1хГО
    2ри клас две станции, въоръжение: по 12 малки кораба, 8х4Л, 4хПО, 2хГО
    1ви клас три станции, въоръжение: по 20 малки кораба, 8х4Л, 6хПО, 4хГО



    Матрица на отношенията между корабите:

    FF > CV
    CA > FF
    BB > CA
    CV > BB

    FF > F, T, D
    F > T, D
    T > CA, BB, CV
    D > CA, BB, CV
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    Ако няма никакъв интерес кажете, имам много други неща за които да си хабя времето.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      На мен ми е интересно. А карта има ли?
      Можем да спретнем едно отборче.
      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

      Comment


        #4
        Много елементи и групи ако ще е с база данни, ще има бая да си поиграеш! Но иначе подкрепям идеята всецяло, макар лично на мен космосите да не са ми стихията. Но мрачен, далечен, перифериен святв Магелановите облаци винаги бих поуправлявал!

        Comment


          #5
          Наистина са много, което за програмна обработка може да е сложно. Иначе аз принципно проявявам интерес, макар че сега времето ми е заето от играта, която разработвам - също космическа, но малко по-различно организирана.

          Comment


            #6
            Хъм, по мое мнение изобщо няма да е толкова сложна базата, flash играта която разработваме в момента с един колега има 3-4 пъти повече данни, а базата не беше толкова сложна за изработване. Интересно ми е как точно смяташ да реализираш онлайн системата?
            Иначе идеята ми изглежда доста добра, достатъчно опростена за да работи и в същото време да е интересно, така че аз съм за. А липсата на интерес в момента според мен се дължи на това, че е края на седмицата и хората не си висят на компютъра ами са поизлязли малко на слънчице :sm228:
            <<..........>>

            Comment


              #7
              Изработката на системата наистина не е толкова сложно. Воланд може би си спомня, че преди бях развивал неща след най-първата форумна игра, тогава мислехме едни супер сложни неща, но се оказа твърде много информация.

              Та нещата при мен стават така: в базата данни има отделни таблички за всичко, за всеки обект - играчи, планети, корабостроителници, кораби, адмирали, флоти и тн. Всеки запис си е за даден ход, така че във всеки момент може да се види цялата картина на всеки ход. Всъщност самите таблици ги имам вече отпреди, трябва само да ги попреработя. Има страничка, на която играчите си гледат информацията и задават заповеди, и страничка на водещия (тия още не съм ги направил). Нищо кой знае колко сложно.
              albireo написа
              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

              Comment


                #8
                Да, ще е интересно. А за играчите - най-вероятно ще се появят повече, когато началото на играта се приближи - както винаги
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #9
                  И ще се разбягат половината когато стане напечено
                  Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                  请您死在地狱般的阵痛
                  [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                  きさまはしんでくださいませんか
                  [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                  Comment


                    #10
                    княз Крылов написа
                    И ще се разбягат половината когато стане напечено
                    Е, да, това си е закон - по-слабите не преживяват трудностите и се отказват почти веднага след първите по-сериозни проблеми. Неизбежно
                    Обаче ако се сложат по двама играчи на държава, част от проблема може да се тушира. Евентуално.
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #11
                      Колкото повече форумни игри се създават и провеждат - толкова по-добре . Веднъж да се обяви играта, ще се намерят хора за нея, поне винаги досега е ставало така.

                      Comment


                        #12
                        Аз съм винаги на линия, още повече, че обсъждахме нещата донякъде
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          #13
                          Подкрепям всячески идеята.Не съм много на ти с тея работи обаче ако мога да помогна с нещо достатъчно просто съм налиния :sm186:

                          The end of the world came pretty much as we predicted.Atomic spark,struck by human hand raged out of control.Great cities were reduced to dust,burning continents were absorbed by boiling oceans.The spirits of the dead faded in the background radiation that blanked the Earth.

                          The 2 minute war - FallOut

                          Comment


                            #14
                            gollum написа
                            Колкото повече форумни игри се създават и провеждат - толкова по-добре . Веднъж да се обяви играта, ще се намерят хора за нея, поне винаги досега е ставало така.
                            Като гледам има доста недовършени проекти, така че, май провеждането и сериозността на играчите се оказват проблем.

                            А в играта и аз бих се включил. Време е да ям и малко космически бой :1087:
                            Канцлер на хазната

                            Comment


                              #15
                              Sturmfuhrer написа
                              ...Време е да ям и малко космически бой :1087:
                              Ако комшиите ти са от последния калибър само космически прах ще гълташ
                              Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                              Неизвестен руски адмирал

                              Comment

                              Working...
                              X