Развитие на Universum 2, от която играхме май три хода, но достатъчно за някои общи впечатления.
Пускам правилата за обсъждане, макар че съвсем не са завършени. Следващите няколко дни имам други проекти (включващи доста мазане с машинно масло ) и сигурно няма да мога да се обаждам.
Мисля, основното което не е споменато, е това, че ще се играе посредством онлайн система за управление на информацията.
UNIVERSUM II ULTRA
Стратегически елементи
1. Космос
2. Дипломация
3. Търговия
4. Флотски сражения
5. Технологии
6. Шпионаж
Космос
Парчето космос, в което се разиграва U2U, е радиално. В центъра се намира скупчина слънца и богати на материали, но необитаеми, планети, които се експлоатират от т.нар. фракция Х. Те са единствената фракция, която може да проектира и строи космически кораби. Около този център се намира пръстен от сравнително богати звездни системи, а около тях се намира външният пръстен сравнително по-беден на планети и ресурси.
Дипломация
Дипломацията между играчите е напълно свободна и несвързана с и неограничена от водещия.
Икономика
Съществуват два вида ресурси ултроний и кредити.
Ултроният е ресурс, на който някои планети са богати. Поради особеностите му тези планети са необитаеми и съответно слаборазвити в индустриално отношение. Някои планети имат голям добив на ултроний, други имат голям индустриален потенциал. Преносът на ултроний между тези планети е основна търговска дейност.
Кредитите са разменната единица, с която се извършват всички плащания. Всяка планета според нивото си на развитие носи известен брой кредити доход на ход. При доставянето на товар ултроний в дадена развита планета, доставчикът получава солиден кредит, а самата планета увеличава дохода си на ход перманентно.
Всяка планета има индустриален клас, определен от развитието й. Има три индустриални класа. Индустриалния клас определя кредитния доход на ход, дохода от ултрониева преработка и макс. ниво на планетарни защити.
3ти клас 5К/ход ; 1У = .5К
2ри клас 10К/ход ; 1У = .8К
1ви клас 20К/ход ; 1У = 1К
При доставяне на ултроний в чужда планета се начислява 30% бонус върху прихода.
Всеки 1У, доставен в дадена планета, независимо своя или чужда, повишава дохода й на ход с .1К, като се начисляват само цели числа.
Всяка планета има ресурсен клас, определящ добива на ултроний на ход от тази планета. Всяка планета с добив на ултроний го складира, докато не бъде извозен.
3ти клас 5У/ход
2ри клас 12У/ход
1ви клас 30У/ход
Планетарни подобрения
Корабостроителница
Планетарна отбрана три класа, виж по-долу детайлни описания
Технологии
От време на време на случаен принцип се появяват нови технически открития, които дават определени бонуси на играчите икономически или военни. Тези технологии могат да бъдат продавани като цените се договарят свободно между играчите. Всеки играч има право да инвестира определен брой кредити във финансиране на научното развитие. Колкото по-голямо е финансирането, толкова по-голяма е вероятността за появяване на нова технология. На самите играчи няма да е предварително известно технологичното дърво, нито ще имат право да избират какво да се открива.
Всеки 25К инвестирани в наука повишават шанса за ново откритие с 10%. Базовият шанс е 10%.
Военни части
В началото на играта играчите ще разполагат единствено с нисък клас корабостроителници. Търговски и бойни кораби могат да бъдат закупени след преговори от фракцията, намираща се в центъра на галактиката.
Играчите нямат достъп до таблични цифрови характеристики на корабите, нито на точни цифри за влиянието на технологиите или подобренията.
Бойните кораби не могат да се движат самостоятелно из космоса. Новозакупените кораби се телепортират в избрана от собственика им звездна система.
Бойните кораби могат да се придвижват и управляват единствено в състава на флоти. Всеки флот се командва от адмирал. Играчите могат да дават общи директиви на адмирала за местоназначение и цел на движението на флота, но не могат да командват индивидуални кораби или да направляват сраженията директно.
Флотите разполагат с ограничени запаси от продоволствие. Един флот може да се движи самостоятелно из космоса само в рамките на 6 хода. В края на 6тия ход трябва задължително да се намира в непосредствена близост до собствена или приятелска система, за да попълни припасите си. В противен случай последствията може да са фатални.
След сражение пораженията по корабите могат да бъдат отремонтирани в планета, която разполага с корабостроителница от съответния ранг.
Въоръжения
Лъчеви оръдия (лазери) маломощни скорострелни оръжия с малък обсег, предназначени за борба с малки кораби. Основно въоръжение на изтребителите, а големите кораби ги носят в многоцевни установки. Л лазерно оръдие; 4Л счетворена лазерна установка. Ефективни само с-у кораби 3ти клас.
Протонни оръдия (ПО) универсални оръдия от среден калибър за борба с всякакви цели освен такива с тежко брониране. Най-ефективни с-у кораби 2ри клас.
Гравитонни оръдия (ГО) тежката артилерия, много мощни оръдия с голям обсег, ниска скорострелност и висока енергоемкост. Най-ефективни с-у кораби 1ви клас.
Релативистични торпеда (РТ) умни ракети с голям обсег, суперсвръхсветлинна скорост и свръхмощна бойна глава. Основно въоръжение на торпедоносците и фрегатите. Най-ефективни с-у кораби 2ри и 1ви клас.
В хода на играта е възможно появяването на принципно нови въоръжения вследствие на технологично откритие.
При закупуването на нов кораб, играчът ще има известна свобода при избирането на въоръжението му.
Бойните кораби натрупват опит в резултат на сраженията, който повишава боеспособността им.
Видове кораби
Галеони (G) големи транспортни кораби, превозващи ултроний, 2ри клас. Един галеон може да побере до 25У.
Фрегати (FF) средноголеми универсални бойни кораби, 2ри клас
3ти клас една орбитална отбранителна станция, въоръжение: 8 малки кораба, 8х4Л, 2хПО, 1хГО
2ри клас две станции, въоръжение: по 12 малки кораба, 8х4Л, 4хПО, 2хГО
1ви клас три станции, въоръжение: по 20 малки кораба, 8х4Л, 6хПО, 4хГО
Матрица на отношенията между корабите:
FF > CV
CA > FF
BB > CA
CV > BB
FF > F, T, D
F > T, D
T > CA, BB, CV
D > CA, BB, CV
Пускам правилата за обсъждане, макар че съвсем не са завършени. Следващите няколко дни имам други проекти (включващи доста мазане с машинно масло ) и сигурно няма да мога да се обаждам.
Мисля, основното което не е споменато, е това, че ще се играе посредством онлайн система за управление на информацията.
UNIVERSUM II ULTRA
Стратегически елементи
1. Космос
2. Дипломация
3. Търговия
4. Флотски сражения
5. Технологии
6. Шпионаж
Космос
Парчето космос, в което се разиграва U2U, е радиално. В центъра се намира скупчина слънца и богати на материали, но необитаеми, планети, които се експлоатират от т.нар. фракция Х. Те са единствената фракция, която може да проектира и строи космически кораби. Около този център се намира пръстен от сравнително богати звездни системи, а около тях се намира външният пръстен сравнително по-беден на планети и ресурси.
Дипломация
Дипломацията между играчите е напълно свободна и несвързана с и неограничена от водещия.
Икономика
Съществуват два вида ресурси ултроний и кредити.
Ултроният е ресурс, на който някои планети са богати. Поради особеностите му тези планети са необитаеми и съответно слаборазвити в индустриално отношение. Някои планети имат голям добив на ултроний, други имат голям индустриален потенциал. Преносът на ултроний между тези планети е основна търговска дейност.
Кредитите са разменната единица, с която се извършват всички плащания. Всяка планета според нивото си на развитие носи известен брой кредити доход на ход. При доставянето на товар ултроний в дадена развита планета, доставчикът получава солиден кредит, а самата планета увеличава дохода си на ход перманентно.
Всяка планета има индустриален клас, определен от развитието й. Има три индустриални класа. Индустриалния клас определя кредитния доход на ход, дохода от ултрониева преработка и макс. ниво на планетарни защити.
3ти клас 5К/ход ; 1У = .5К
2ри клас 10К/ход ; 1У = .8К
1ви клас 20К/ход ; 1У = 1К
При доставяне на ултроний в чужда планета се начислява 30% бонус върху прихода.
Всеки 1У, доставен в дадена планета, независимо своя или чужда, повишава дохода й на ход с .1К, като се начисляват само цели числа.
Всяка планета има ресурсен клас, определящ добива на ултроний на ход от тази планета. Всяка планета с добив на ултроний го складира, докато не бъде извозен.
3ти клас 5У/ход
2ри клас 12У/ход
1ви клас 30У/ход
Планетарни подобрения
Корабостроителница
o 3ти ранг може да строи и ремонтира само кораби трети клас
o 2ри ранг същото, но до втори клас
o 1ви ранг може да строи и ремонтира всякакви кораби
Индустриализация повишава дохода от преработка на ултроний, както и дохода на ходo 2ри ранг същото, но до втори клас
o 1ви ранг може да строи и ремонтира всякакви кораби
Планетарна отбрана три класа, виж по-долу детайлни описания
Технологии
От време на време на случаен принцип се появяват нови технически открития, които дават определени бонуси на играчите икономически или военни. Тези технологии могат да бъдат продавани като цените се договарят свободно между играчите. Всеки играч има право да инвестира определен брой кредити във финансиране на научното развитие. Колкото по-голямо е финансирането, толкова по-голяма е вероятността за появяване на нова технология. На самите играчи няма да е предварително известно технологичното дърво, нито ще имат право да избират какво да се открива.
Всеки 25К инвестирани в наука повишават шанса за ново откритие с 10%. Базовият шанс е 10%.
Военни части
В началото на играта играчите ще разполагат единствено с нисък клас корабостроителници. Търговски и бойни кораби могат да бъдат закупени след преговори от фракцията, намираща се в центъра на галактиката.
Играчите нямат достъп до таблични цифрови характеристики на корабите, нито на точни цифри за влиянието на технологиите или подобренията.
Бойните кораби не могат да се движат самостоятелно из космоса. Новозакупените кораби се телепортират в избрана от собственика им звездна система.
Бойните кораби могат да се придвижват и управляват единствено в състава на флоти. Всеки флот се командва от адмирал. Играчите могат да дават общи директиви на адмирала за местоназначение и цел на движението на флота, но не могат да командват индивидуални кораби или да направляват сраженията директно.
Флотите разполагат с ограничени запаси от продоволствие. Един флот може да се движи самостоятелно из космоса само в рамките на 6 хода. В края на 6тия ход трябва задължително да се намира в непосредствена близост до собствена или приятелска система, за да попълни припасите си. В противен случай последствията може да са фатални.
След сражение пораженията по корабите могат да бъдат отремонтирани в планета, която разполага с корабостроителница от съответния ранг.
Въоръжения
Лъчеви оръдия (лазери) маломощни скорострелни оръжия с малък обсег, предназначени за борба с малки кораби. Основно въоръжение на изтребителите, а големите кораби ги носят в многоцевни установки. Л лазерно оръдие; 4Л счетворена лазерна установка. Ефективни само с-у кораби 3ти клас.
Протонни оръдия (ПО) универсални оръдия от среден калибър за борба с всякакви цели освен такива с тежко брониране. Най-ефективни с-у кораби 2ри клас.
Гравитонни оръдия (ГО) тежката артилерия, много мощни оръдия с голям обсег, ниска скорострелност и висока енергоемкост. Най-ефективни с-у кораби 1ви клас.
Релативистични торпеда (РТ) умни ракети с голям обсег, суперсвръхсветлинна скорост и свръхмощна бойна глава. Основно въоръжение на торпедоносците и фрегатите. Най-ефективни с-у кораби 2ри и 1ви клас.
В хода на играта е възможно появяването на принципно нови въоръжения вследствие на технологично откритие.
При закупуването на нов кораб, играчът ще има известна свобода при избирането на въоръжението му.
Бойните кораби натрупват опит в резултат на сраженията, който повишава боеспособността им.
Видове кораби
Галеони (G) големи транспортни кораби, превозващи ултроний, 2ри клас. Един галеон може да побере до 25У.
Фрегати (FF) средноголеми универсални бойни кораби, 2ри клас
o Плюсове: невисока цена, висока маневреност
o Минуси: средно въоръжение и защитеност
o Основни роли: конвойни кораби, борба с базови кораби
o Въоръжение: 6х4Л, 2хПО, 2хРТ
Кръстосвачи (CA) големи бойни кораби, 2ри класo Минуси: средно въоръжение и защитеност
o Основни роли: конвойни кораби, борба с базови кораби
o Въоръжение: 6х4Л, 2хПО, 2хРТ
o Плюсове: висока скорост и маневреност, добро въоръжение
o Минуси: слабозащитени
o Основни роли: рейдери, ескорт на базови кораби
o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 2хГО
Броненосци (BB) линейни бойни кораби, гръбнак на военната флота, 1ви класo Минуси: слабозащитени
o Основни роли: рейдери, ескорт на базови кораби
o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 2хГО
o Плюсове: тежко въоръжение и защита
o Минуси: бавни и неманеврени, висока цена
o Основни роли: борба с ескорти, с други главни кораби, с орбитални защити
o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 4хГО
Базови кораби (CV) подвижни хангари, 1ви класo Минуси: бавни и неманеврени, висока цена
o Основни роли: борба с ескорти, с други главни кораби, с орбитални защити
o Въоръжение: 4х4Л, 6хПО, 4хГО
o Плюсове: носят голям брой малки бойни кораби
o Минуси: бавни и неманеврени, слабозащитени
o Основни роли: носят изтребители, торпедоносци и десантни баржи
o Въоръжение: 20 малки кораба, 4х4Л, 2хПО
Изтребители (F) за борба с малки кораби; 3ти класo Минуси: бавни и неманеврени, слабозащитени
o Основни роли: носят изтребители, торпедоносци и десантни баржи
o Въоръжение: 20 малки кораба, 4х4Л, 2хПО
o Въоръжение: 4хЛ
Торпедоносци (T) за борба с големи кораби; 3ти клас o Въоръжение: 4хРТ
Десантни баржи (D) за превземане на кораби и планети; 3ти клас o Въоръжение 1х4Л, десантчици
Планетарни отбранителни съоръжения:3ти клас една орбитална отбранителна станция, въоръжение: 8 малки кораба, 8х4Л, 2хПО, 1хГО
2ри клас две станции, въоръжение: по 12 малки кораба, 8х4Л, 4хПО, 2хГО
1ви клас три станции, въоръжение: по 20 малки кораба, 8х4Л, 6хПО, 4хГО
Матрица на отношенията между корабите:
FF > CV
CA > FF
BB > CA
CV > BB
FF > F, T, D
F > T, D
T > CA, BB, CV
D > CA, BB, CV
Comment