Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оригиналност в RTS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Оригиналност в RTS

    Като развитие на темата за Blizzard: споменете особено оригинални идеи, които сте видели в RTS жанра. Общото впечатление наистина е, че от Dune 2 насам нищо наистина съществено не се е променило.

    Не претендирам за широк поглед върху жанра, но от това, което съм играл, най-добро впечатление ми направи Z. Силните й моменти са:

    - основният ресурс в нея не са пари, ами време - време на производство на бойните части.

    - този ресурс зависи от броя на завзети територии - картата е разделена на общо взето равен брой територии и всяка се завзема като до флагчето й се докара наш (или чужд) юнит.

    Колкото повече територии са завзети, толкова по-бързо се строят нови части.

    Частите се строят от фабрики разпръснати из териториите.

    Броят на единиците с които се разполага нормално е сравнително малък. Частите са разнообразни и разликата между тежък и лек танк е огромна. Има голяма доза случайност при дуели между 2-3 танка. Има и разни дребни тактики като например възможността да се снайперира вражият танкист и да се вземе неговия танк непокътнат.

    Общо взето играта беше доста свежа, темпото беше бодро, графиката и стила бяха доста оригинални. Само ИИ беше сравнително слаб, но какво да се прави.

    За сега това е, че пиша от работа :kill_myse
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    #2
    Да, общо взето оригиналност липсва повсеместно. Мога да отбележа (така, за протокола, защото като се замисля май това не е чак толкова оригинално) "Warzone 2100" (дано не греша заглавието), в която имаше оригинална бойна система - единиците се сглобяваха от модули и на практика можеше да се създаде много голямо пазнообразие според избраната тактика. Хайде - още нещо, което не е оригинално в никакъв случай, но все пак добро попадение - групирането на единиците в тряди, което значително подобрява контрола при игра в реално време (т.е. отпада част от елемента на "кликфест") - сега се сещам за Warhhammer и производни (RTS-а), но вероятно това е по-древно като поява (като идея със сигурност). Другият все пак добър момент е възможността за задаване на цялостно, при това действено поведение, което допълнително облекчава задачата да се командват групи от единици в реално време (особено когато имат "специални способности", които иначе трябва да се инцират от играча) - това съм го виждал добре реализирано в Warlords Battlecry и май никъде другаде.
    За териториите - май идеята наистина се появава за пръв път в Z и определено е добра.
    Но като цяло - нищо оригинално, нито помен от мисъл. А сега се сетих за още нещо - Conquest Frontier Wars - беше много интересно реализирана идеята за снабядванеи съответно вкаран логистичен елемент.

    Comment


      #3
      Абе вие какво развитие очаквате от подобен жанр, та той с Дюн си е достигнал почти максимума, останалото са технически подобрения.
      Иначе аз, от беглите си наблюдения, имам симпатия към две заглавия - Kohan: Immortal Sovereigns и Praetorians. Втората се отличаваше с няколко добри хрумвания, като непристъпен терен за определени родове(не че това го няма в Дюн) и опростяване на "икономиката". първата пък, благодарение пак на икономическият модел, даваше определени нетипични стратегически черти на играта. Това са нещата направили ми най-силно впечатление.

      Жанр като този може да търси развитие само по посока на мащаба, което пък съзнавам колко трудно е.

      А да, жанра претърпя едно наистина сериозно развитие и то си е свързано точно с Blizzard - мулитплейър режима.
      Eighteen out of twelve apostles are buried in Spain.

      Comment


        #4
        М`да, съвсем прав си, Kohan е може би една от най-оригиналните игри от този тип. Жалко че идеята й така и потъна без продължение в последващите опити на същите игроправячи. Praetorians нивгаш не съм я виждал, та може би си струва да й хвърля поглед при подходяща възможност, особено след такав похвала (от човек много пестелив в това отношение).

        Жанр като този може да търси развитие само по посока на мащаба, което пък съзнавам колко трудно е.
        М`да, те това собствено и правят, като резултата е меко казано отвратителен.

        А за мултиплейър режимите (и по-точно всякакви онлайн игри с много потребители) - то си е нормално разширяване на пазара за сметка на нова технологична ниша. Но май си е все същия спорт, доколкото имам впечатления (монго бели и странични). А спорта ми е малко безразличен.

        Comment


          #5
          Мисля си, че най-иновативна игра в RTS жанра е Sacrafice(ако се пише така). Въпреки, че е стратегия камерата е търд-пърсън-залепена за водача ти(брутален магьосник). Не съм сигурен дали я има и в Европа, защото многото иновации дойдоха в повече на редовия г(л)еймър.
          Жалко, че на Близард не им достигна кураж да осъществят оргиналната идея заложена в Уоркрафт 3, спомням си как трепетно отварях ПеЦе Манията или Уъркшопеца само за да науча как играта се слага на конвейра за РТСта.
          Друга иновативна е Батъл Риълмс-първо правиш нормални селяни и после ги тренираш в определени сгради.
          Радостен съм, че България се е записала сред иноваторите-Цар е първата РТС игра с артефакти

          Comment


            #6
            Батъл Риълмс е красива и приятна не само за окото игра.
            Много се забавлявах с нея. Добре, че ми я напомни.

            Comment


              #7
              Я да дръпна нагоре тази интересна тема. Неотдавна видях, че проектът Warzone 2100 има ново развитие (http://www.wz2100.net/), а тук: http://guide.wz2100.net/ има и кратко ръководство за незапознатите. Играта е вече напълно безплатна.
              А по самата тема - оригиналността си е на все същото ниво, в последните няколко години няма някакви по-интересни нови идеи, затова и се връщаме към старите неща
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #8
                Док Холидей написа Виж мнение
                Батъл Риълмс е красива и приятна не само за окото игра.
                Много се забавлявах с нея. Добре, че ми я напомни.
                Най интересното в случая е че различните комбинации от тренировки на селяните даваха различни резултати.Наистина много приятна игра беше.Аз подобно нещо не бях виждал в друга игра или поне не си спомням.

                Доколкото мога да кажа, последната РТС която играх и я чувствах като нещо ново и оригинално беше вархамер40к , още първата която излезе.За съжаление втората направо ми развали отношението към сериите.

                The end of the world came pretty much as we predicted.Atomic spark,struck by human hand raged out of control.Great cities were reduced to dust,burning continents were absorbed by boiling oceans.The spirits of the dead faded in the background radiation that blanked the Earth.

                The 2 minute war - FallOut

                Comment

                Working...
                X