Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Galactic Civilizations и космически стратегии въобще

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    това ми е ясно. Но въпроса е че,тои получава някакво нечестно предимство изследвал съм какво строи на картите и планетите си и тн. Кои технологии първо изучава но , накрая пак ме прецаква маина и технологично ме смазва.
    bulgaria on three seas

    Comment


      #32
      Aliendreamer написа
      това ми е ясно. Но въпроса е че,тои получава някакво нечестно предимство изследвал съм какво строи на картите и планетите си и тн. Кои технологии първо изучава но , накрая пак ме прецаква маина и технологично ме смазва.
      Не, просто компютърния интелект е написан добре и си върши работата както трябва, без нечестности. Въобще, като те гледам как пишеш и знам каква е трудността на играта, бих ти препоръчал да си намериш някакво друго занимание. Не друго, а просто в нея се иска доста мислене, внимателна преценка и въобще внимание към детайлите, почти все едно играеш срещу човек. А ако все пак решиш да се бориш - недей да протестираш срещу трудността, по-скоро се вгледай къде правиш грешки и защо.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #33
        Да, според мен няма никакав измама в ИИ-то. Просто трябва много внимателно да се планират нещата. Като цяло зависи на коя степен на сложност играеш, защото на по-ниските общо взето се бави с нещата. Напирмер, аз играх карта на втора степен и определено всички компютърни играчи бяха зад мен в технологично отношение, че и в развитието на колониите си. Което обаче не означава, че се справяха много зле - дори бих казал, че доста бързо реагираха на промените.

        Comment


          #34
          Kamerer определено ме подценяваш, играл съм подобни игри първата нея играх просто нямах нерви на стария си комютър много бавно вървеше между ходовете. Няма да се предам и малките неудоства досега няма да ме откажат но все си мисля че има нещо гнило майна, виж в това съм убеден а да строиш собствени кораби е това е луда зарибявка.
          bulgaria on three seas

          Comment


            #35
            Съветвам те да пробваш първо на случайна игра, а не в кампанията. Кампаниите поначало съдържат различни скриптирани и готови моменти, така че е възможно там компютърните ти противници да имат някакво изначално пердимство (за да се симулира определена ситуация). В случайната игра обаче определено не се забелязва подобно нещо.
            За момента ми се струва много подходящо да се заложи основно на един тип въоръжение, но да се разкрият началните технологии и за трите типа защита, за да може при нужда да се реагира бързо.
            Много съществено е да се заложи на миниатюризация и на логистика.
            Също така - на космически бази, те са много съществен елемент.

            Comment


              #36
              така, малко коментар по това което си написал. Да базите са важни и комбинирани с една развита защита на планетата нещата стават брутални. Економиката е важна дори повече от миниатюризацията. Логистиката е важна някъде към средата на играта когато вече флотите се увеличават и броя на корабите вече решава битките.Да се залага на един тип въоръжение е рисковано все пак както си видял всеки ъпграйд които направих на съответната оръжейна система води до намаляване на мястото която тя заема на кораба,това е важно ако правиш собствени дизайни и по високото ниво води до отключване на по добри оръжия но това става бавно и те са пак на същата база. Пример откриешли лазер 5 стигаш до плазма и тн. Лично аз около моите планети винаги имам 2 воени и 1 икономическа ъпградвани поне с по 3-4 модула за защита и нападение.А как се открива търговията хем свалих инфо и от нета още не ми е ясно ок открих интерстелар трайд и тн.. Но тея фреигхтари нали така се казваха корабите за търговия са тъмна индия. Но бавно но славно напредвам.
              bulgaria on three seas

              Comment


                #37
                Към Aliendreamer:
                Има ли някакъв начин да спазваш поне част от правилата на българския език? Че така постовете ти са ужасни за четене ...
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #38
                  Е, хъм, май наистина не си напреднал много в икономиката на играта . Общо взето, ключови са финансите, а те се получават от четири източника - данъчно облагане на населението, доход от финансовите струкутри на планетата, туризъм и търговия:

                  1. Данъчното облагане е пряко свързано с количеството население - от всяка единица популация се генерира на седмица определен процентен доход, като точният процент зависи от насторйката за данъци, която е обща за цялата държава.

                  2. Доходите от финансовите струкутри на планетата са съврзани с количеството финансови проекти, построени на нея.

                  3. Туризмът се генерира въз основа на влиянието на твоята кулутра в галактиката. Колкото по висок е процентът влияние, толкоав по-висок приход имаш от туризъм.

                  4. Доходът от търговия е най-интересен и може да стане основен източник на приходи, стига да се подходи парвилно. С откриването на всяко ниво на технологията се увеличава общото количество търговски връзки, които можеш да имаш (това може да се регулира и чрез решения на Обединената Галактика (нещо като оон)) и процентният доход, който се реализира от един маршрут (добавка към търговската способност на цивилизацията).
                  Самите търговски маршрути се правят много лесно - създаваш фрейтер, след което го пращаш до дадена чужда планета (колкото по-отдалечена от твоята и по-голяма е тя, толкова по-добър е мрашрутът). Когато стигне до нея той "изчезва" и на негово място се генерира търговска връзка. Оттам насетне по нея циркулират автоматично "кервани".
                  Тярговската връзка може да се прекъсне с военен флот или въобще ако водиш война със съответната цивилизация.

                  Тъй или инак, в началото основният приход си остават данъците. Тук има един много важен момент - колкото по-голямо е населението на една колония, толкова по-голям риход генерира то. Количеството население, което планетата може да издържа е пряко свързано с количеството храна (в милиони тонове), което тя произвежда. Последното се повишава чрез технологии (зелените) и строене на съответните проекти на самата планета.
                  Нарастването на населението става с фиксиран темп, който зависи от две неща - способностите на цивилизацията ти и одобрението за политиката, което е на тази планета (approval raiting). Колкото по-ниско е одобрението, толкова по-бавно нараства населението, като дориможе да намалява.
                  От друга страна, самото одобрение е свързано със специалната сопсобност на твоята цивилизация, както и с количеството проекти, генериращи "морал" на планетата. Но основно зависи от нивото на данъците - колкото по-високо е то, толкова повече пада одобрението.
                  Съвсем накратко това е игровата икономика.

                  Задължително е да имаш икономически космически бази, които да обхващат в обсега си твоите планети. При това е важно да имат модули за повишаване на ефективностат на икономиката. Съществено е в обсега на базите да влизат и търговски маршрути, тогава при наличието на съответните модули можеш да повишиш ефективността им.
                  В чуждите системи или по гарниците на товите трябва да имаш космически станции за повишаване на влиянието ти в галактиката (influence), тъй като те разширяват гарниците на твоята цивилизация (концепцията е сходна с тази в Civiliztion IV). От това зависят слединте неща - количеството приходи от туризъм; количеството гласове, с което разполага твоята цивилизация при гласуване на Обединените Циивилизации и дава възможност за безкръвно завладяване на чужди планети (когато нивото на твоето влияние четворно надхвърли нивото на местното влияние на чуждата цивилизация на планетата, тя се присъединява към твоята цивилизация).

                  Във военно отношение флотите имат решаващо значение по всяко време, тъй като ти дават голямо предимство. Корабите, обединени във флота се бият като един кораб, което позволява дори и с леки кораби (първите три типа) да се постигнат решаващи резултати над противник, който не използва флоти. Именно затова е важно да се развива логистичната способност, особено ако се очаква война.
                  По отношение на въоръженията - те са сравинтелно евтини като технологии, но е желателно да има специализация, тъй като тя позволява както си отбелязал, намаление на големината на съответните модули, но и увеличение на нанасяната повреда (на практика "атака"). Така че с висока специализация в един тип оръжие може да се парират по-ниски постижения в отбраната срещу този тип. Естествено и в двата типа (атака и отбрана) е хубаво да се разкрият всичик базови технологии, за да може пир нужда в рамките на 20-30 седмици да се прехвърли тежестта от един вид оръжие и отбрана към друг вид.
                  Миниатюризацията е много важна, защото намалява общо размера на всеки модул (всъщност увеличава точките за всеки тип корпус).
                  Естестевно, за успешна офанзива е важно корабите да притежават съответният обсег на действие (също самостоятелна категория технологии), за да могат да нанасят удари в дълбочина.
                  За отбрана е достатъчно наличието на военни бази и на по няколко кораба във всяка система.

                  Comment


                    #39
                    Ами значи, да си призная винаги съм бил слаб в пунктуацията и граматическите знаци. Иначе голум напълно съм съгласен с теб за това което си написал. Но пропускаш момента с популацията че, в момента в които решат че планетата е пренаселена и започват да се сърдят аз съм забелязал че към 15б почват да реват. Е да можеш да ги успокоиш с entertainment center. А ако в един момент ти се наложи за 20-30 седмици да превключваш оръжията си общо взето пиши се мъртъв ако попаданеш в такава позиция. Така наясно съм какво е влиянието на търговията но пустия му кораб и идея си нямам какъв е технологичния път до него. Както казах в самото начало играта е ллудница и ако има слабост то това е много е бедно обяснено и връзките не са толкова ясни. ЗА някои новобранец това е убииствено. Играл съм Цив 4 схванах идеята Иначе забелязах и още нещо изглежда всяка технология си има скрита в играта стойност и компютърните опоненти много добре го оценяват и търговат здраво стане ли дума за размяна на технологии.
                    bulgaria on three seas

                    Comment


                      #40
                      Между Цивилизация 4 и тази игра няма почти нищо общо
                      Като смисленост ... може Civ IV да се сравни с един прост белот, който всеки каруцар може да играе и докато GC II е в като бридж, игра, която има много нива и чиято сложност зависи изцяло от играчите

                      За да се ориентираш по-лесно, ако искаш си качи първата версия на играта, там част от концепциите са същите, но е по-простичко, там например можеш лесно да разучиш търговията (в която между другото аз не видях никаква сложност ...).
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #41
                        Но пропускаш момента с популацията че, в момента в които решат че планетата е пренаселена и започват да се сърдят аз съм забелязал че към 15б почват да реват.
                        Хич не го пропускам . Отбелязъл съм от какво зависи духа на населението на планетата. Когато се появят проблеми (а хубаво е да ги предвидиш поначало като посториш поне един център за развлечения на планета, в която искаш висока популация), можеш веднага да ги парираш, при това успешно, като намалиш данъците. А ако имаш добра търговия пак ще можеш да поддържаш необходимия доход.
                        Междувременно трябва да вложиш в развитие на технологии за повишаване на морала и хоп, вече си разрешил пробелма и пак можеш да увеличиш данъците.
                        Въобще, единственото, което недоволството може да ти донесе е намаляване на приходите (т.е., това се контрира с други средстав за набавяне на пирходи). Другият вариант е ако си в някаква форма на демокартично управелние - тогава вече е по-неприятно, защото можеш да изгубиш ефекта на бонусите на цивилизацията си.

                        Това, което ти е необходимо за да правиш търговия е да развиеш съответната жълат технология - trade и да развиеш съответното ниво на идпломация, което да ти позволи да сключваш търговски сопразумения (то става автоматично след откриването му) - това е пак "жълат" технология. От първата получаваш възможност да правиш "кервани". От следващите получаваш възможността да имаш повече връзки и по-ефективна търговия.

                        Comment


                          #42
                          така, значи почнах и аз една слу4айна игра наистина така по лесно свикваш с нещата но аз си мислех че това трябва да го направи кампанията. Вече няма проблеми с търговията въпроса е че забелязах нещо друго някакви рандом базирани маи на късмета открития като рейнджър кораб и такива неща, аз играя с хората и това чудо доиде от никъде с 24 атака на бомби и 18 пойнт дефенс, и след 6 седмици ми даде още един такъв това ако е балансирано добре ок но пък е голям бонус еи така да ти падат такива животни. Иначе се убедих че и една добре направена воена база в космоса може да ти реши всички проблеми около земята имам в моемнта една със 20 на трите атаки и по 15 защита. Вече въобще не ме е страх от нападения като си имам разбира се и планетна защита Въпроса е сега да опитам на нормал и да видим дали и там толкова лесно с митарстване между отделните раси и размяна на технологии ще мога да напредна така бързо. Някак си много лесно ми се струваше размяната. И вечния проблем тея пусти бойни кораби така и немога да налучкам правиланта комбинация от технологии за тях. Да имам поинт дефенс и ракети и какво ли и advanced hulls и пак не и не.
                          bulgaria on three seas

                          Comment


                            #43
                            Случайните кораби би трябавло да ти ги дава като "открития", когато разследваш с изследователския (surveillance) кораб аномалии. Иначе имай предвид, че има и пирати - те се появяват случайно и правят набези по търговските пътища. Обикновено корабите им са сравнително силни.

                            Базите са много важни не толкова и само със собствената си сила, а с това че в обсега им на действие всички твои кораби стават доста по-силни (особено ако им слагаш съответните модули за усилване на корабите ти). Т.е., стават хем за отбрана, хем за сериозна офанзива (например, в нападащия флот включваш група строителни кораби, които бързо могат да създадат военна база насред чуждите владения и да я оборудват със съответните модули). След това тази база хем ще ти служи за да усилва корабите, хем като място за презареждане, така че обсегът им ефективно да се увеличи.

                            Иначе за комплектоване на товите кораби - много зависи от това какво има противникът ти. Хубаво е отрано да вложиш средства в разузнаване на тези, с които впоследствие ще воюваш. Така ще знаеш какво изследват те в момента и най-вече какви кораби правят.
                            Хубаво е и да имаш идея как точно функционират различните оръжия и защити по време на битка .
                            Last edited by gollum; 13-03-2006, 18:31.

                            Comment


                              #44
                              E това с разузнаването е ясно. А точно за тея случайни кораби говорех много дебалансиращо ми се вижда. За базите зависи ако си сложил модули да помагат на корабите да но иначе са си самостоятелна боина единица. Е сега премазах горките Дратх с по 10бс за 6 седмици полу4их средно ниво на информацията която ми беше напълно достатъчна. Горките се оказаха че нямат защита от ракети )). Но дори и сега най-големия проблем си остава корабите и по-точно налучкването на правилната комбинация от технологии успях да открия и кораба battle hammer което е единствения пробив. И туризма но маи ми е ниско влиянието затова туризма и приходите от него не ме притесняват толкова.
                              bulgaria on three seas

                              Comment


                                #45
                                Тия дни попаднах на една доста приятна космическа стратегия: Sins of a solar empire
                                Реалновремева стратегия, но направена така, че да се харесва и на такива заклети почитатели на походовите игри като мен
                                Накратко - имаме звездна система - от една до няколко звезди с планетите около тях. Подходящи за строеж са само ограничени по големина полета около планетите и звездите, там се водят и сраженията. Всяко такова поле е свързано с останалите с различно по дължина връзки. Общо взето проста и елегантна концепция. Има планети с по няколко връзки, които са винаги ключови, има и такива само с по 1. Някои стават за заселване (планети от земен тип, пустинни, заледени, вулканични и по-големите астероиди) а други са само като празни полета, в които не може да се строи.
                                В играта има три раси - две човешки и една различна, но кой знае какви принципни разлики в геймплея между тях няма. Интересна е системата, ограничаваща броя кораби като цяло и броя на капиталните кораби (дреднаути). В началото имаме възможност само за 1 капитален кораб и някакъв брой по-малки, докато запълним лимита от командни точки. Разширяването му става с развитие на технология (нещо като организационна такава) и по-висока цена за поддръжка.
                                Науката в играта е също приятно направена - нищо неочаквано или принципно ново, но затова пък без неприятни изненади. За да се развива науката трябва да се строят нови лаборатории - всяка една отключва поредно ниво, мисля, че бяха 7 или 8 максимум, като съществува разделение на военни и цивилни технологии. Всяко ниво има по няколко възможни апликации, като някои отр апликациите също имат до три нива.
                                Играта ми напомня в голяма степен за Conquest: Frintier Wars



                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X