Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Цивилизация 4 излезе

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Аз вече почти съм настроил моя мод, където не стават такива работи. Например имаше (миналата седмица го пробвах) ситуация, в която един картечар отнесе към 12 единици от предишни епохи - рицари, стрелци разни, мускетари и т.н. Те го атакуваха един след друг, докато не се отказаха (беше до столицата на един от компютърните играчи и явно затова).
    Модове и ъпдейти засега не съм качвал, ще го пробвам и това обаче.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #47
      Sir Gray написа
      Аз намерих някакви модове в тоя смисъл:
      http://civilization4.filefront.com/f...on_4/Mods;6863

      B Dive's Mod е нещо точно като твоето делене по епохи.
      Аз пробвам сега Реализм мода, но освен някои хитринки (например за мускетарите трябва "ресурс" мускети, който се набавя построявайки сграда "Гънсмит" в някой град) и удължената като брой ходове игра, друго не видях.

      ПП :tdown :mike: :evil: :grrr: :1087: :1087: още беснея, че туко що ми утрепаха 2 мек инфантри с рицар. Баси, толкова ли са тъпи, че още да си влачат тая боза в 4та версия! Помня още в първата как ми затриха батълшип с фаланга...
      Ами ще ти ги утрепят разбира се. Твоите войници цяла вечер по курви и пиене, на сутринта не се държат на краката си, едвам гледат. На всичкото отгоре подготовката им е на принципа -аз имам броня, значи съм непобедим, що трябва да се пазя от някакви си рицари... А рицарите цял живот воюват, дисциплината им отлична и вярват в нещо за разлика от твоите скапани войници... славна битка, радвам се, че са опухали мотопехотата ти....

      Comment


        #48
        хм поиграх няколко часа (~10) и не съм особено впечатлен. Особено след като набит есминец ми потопи напълно здрав линкор Религията можеха въобще да не я включват, понеже реално няма разлика между нея и "културата" - поради полит. коректност не са направили никакви разлики между религиите и това отнема много от атмосферата. Може би единственото съществено влияние е, че иноверците те мразят, но теглото му в общото определяне на междунационалните отношения е доста малко.

        Не съм се задълбавал, но общото ми впечатление е, че няма особени отличия с III-ката...
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #49
          Е, както бях казал в темата за модифицирането на играта - тя страда от същия проблем, от който и предишните части - твърде еднаквите характеристики на единиците за всички епохи. Аз още тогава ги преправих, със "стъпала" за всяка епоха и нещата се нормализираха. Обаче не съм я пипвал кажи-речи откакто престанах да пиша в съответната тема
          За религията - то май в ръководството на играта си пишеше за политкоректността. Играта е американска все пак
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #50
            Най-същественото въведение ми се струва, че са т.нар. civics (не знам как е най-донбре да се преведе), които разчупват модела на управление, но той пак си е доста прост. Религията няма как по-добре да се използва поради причината, която споменахте. Свръхдразнещата новост е лачената графика, която забавя играта. Честно казано като поиграх на Цив4 просто се сетих за играта Виктория :nworthy: :nworthy: и си я пуснах нея.
            По моя преценка съм обективен.

            Comment


              #51
              Back to Civ 3

              гледам населението не е особенно очаровано от 4-ката, поради което и аз не се напъвах много да я тръгна (искаше файл с много съмнително име) но си дръпнет всички експанжъни на 3 и съм се заел да си ги модвам , прави ми впечатление обаче че това чудо (вярно след модифициране и по врем на световна война) зори процесора (на 3,3) по 15 минути на ход.
              Та им али и други фенове на нещото и навити ли са да поиграйкаме, а първо може да я моднем малко, особенно по отношение на юнитите, ще ми се поне в машинните ери да има колкото се може повече уникални единици, даже докато се търкалях с метрото си мислях че руските корабчета сравнително лесно ще ги нарисувам, включая подводниците. А понеже пробвах сценария "тихоокеанска война" съм и доста запален за мащабни морски баталии, ИМХО играта предполага доста тактическ маневри в подобна (за разлика от сухопътната) битк аи с подходящ баланс на специални умения ще се получи страхотно...айде малко да си поиграя четрябва да завладея руският нефт докато още имам шанс с моите кавалериийки и те нямат навсякъде от яката пехото...аз като истинска империя си имам колониики насам натам и ще ги ползвам като плацдарм, проблемът ще е да опазя канала, пък и на моят континент са основните играчи в световната война, даже минават през моя територия, аз услужливо съм ги пуснал че да могат да се избият по-бързо..пък и да си разрушат няколко града дето ми пречат

              Comment


                #52
                Все повече се потвърждава старата поговорка, че всяко нещо е до три пъти.
                Хирос 3 е най-добра версия, Цивилизацията също 3-та е най сполучлива.
                Единственото нещо което и куца е дипломацията. Тънки дипломатически ходове, като даване под наем на армия на съюзник, прекупуване на технология или ресурс от враг с помоща на съюзник, съвместни стратегически планове, предварителни подялби на територия, ленд лиз и пр и пр дребни неща чиято липса ме дразни в инъче разкошната игра. Голяма недомислица е невъзможността за съюзническа победа в мултито.
                Та Гоги, ако тия неща можеш да моднеш.....;-)))
                Сънят е слаб заместител на кофеина!

                Comment


                  #53
                  Сигурно може, но няма да е лесно, пък и проблема ще е не в модването а в писането на скриптове за AI-то, което ще е затормозващо и ще товари машината защото ще се смята всеки ход. Иначе енджина е достатъчно добър за да може човек да си направи свои мод, аз се чудя дали да не си нарисувам нови съвременни единици..кораби естественно, като почнем с подводниците че ме дразнят ак са направени, после другите.
                  Всяка помощ е добре дошла.

                  Comment


                    #54
                    ValBo написа
                    Все повече се потвърждава старата поговорка, че всяко нещо е до три пъти.
                    Хирос 3 е най-добра версия, Цивилизацията също 3-та е най сполучлива.
                    Единственото нещо което и куца е дипломацията. Тънки дипломатически ходове, като даване под наем на армия на съюзник, прекупуване на технология или ресурс от враг с помоща на съюзник, съвместни стратегически планове, предварителни подялби на територия, ленд лиз и пр и пр дребни неща чиято липса ме дразни в инъче разкошната игра. Голяма недомислица е невъзможността за съюзническа победа в мултито.
                    Та Гоги, ако тия неща можеш да моднеш.....;-)))
                    Не знам, за дипломацията - нито една от игрите от тази серия няма и подобие на читава дипломация. ИИ също е на доста ниско ниво, като отсъствието му се компенсира с добавяне на ресурси на компютърните играчи. На мен лично най си ми харесваше единицата, за съжаление, в сравнение с нея няма кой знае какво добавено в следващите серии - и като концепция и като оригиналност. Почти всичко хубаво е крадено от други игри на други производители.
                    А IV-ката ... ами прекалено е тежка все пак, иначе не е лоша, но някак си за походва игра иска неприлично много ресурси. А има и къде-къде по-интересни неща
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #55
                      E-e-e- ima dosta dobaweni ne]a, primerno strategическите ресурси са добро попадение, сегс се воюва не където е най-удобно и когато ти се иска а за важни и необходими неща.
                      В дипломацията също има някакъв напредък, просто за да се напише читав алгоритъм който да взема всички възможни сапекти пред вид ще отиде много време и ще иска страшно много изчислителна мощ да движи само този процес. а дори 3-ката може да е много разточителна, специално зяпах колко се зори компа докато смята ходовете: 100 % на 3,3 процесор (до 95% само за игграта) и до към 750 МГ РАМ и смята всеки ход (в напреднал стадии все пак) до към 15 минути.

                      Comment


                        #56
                        В единицата и двойката, не можеше да обявавяш война както си искаш.
                        При република и демокрация сената(конгреса) не даваха. Та все се налагаше да правя революции.;-)
                        Определено играта си е добра още от първа версия. Колко безсънни нощи съм изкарал....
                        Все пак смятам, че тройката е най-добра като цяло. Ресурсите наистина смениха много стил на играта. Вече не е такыв голям проблем супорта на военните единици. А изваждането на воркъра от супорта на селището, ми реи проблема тотално. За автоматичното му управление да не говорим.;-)
                        Сънят е слаб заместител на кофеина!

                        Comment


                          #57
                          автоматичното управлениие на работника е супер, особенно след последните пачове където може да забраниш на мискина да разваля вече построеното от тебе, аз лично няма спомен да са ми пречили особенно с войната...или май карах другите да ми обявяват? как да е, най-много ме дразни че населението се тръшка при война, дори когато мен са ме нападнали и тя е отечествена или когато я водя страшно победоносто
                          Но има и свежи моменти: преди години когато излезна аз имар право за преминаване от руснаците, от което се възползвах и те изчезнаха но в следващата кампания срещщу зулусите, пробвам аз същото а те "неее Гаден Гоги, ние помним ти какво направи на горките руснаци"...коеот не ги спаси де (зулусите).
                          Дори графиката на играта е добра...като изключим съвременните кораби...но аз може сам да си ги нарисувам за мода

                          Comment


                            #58
                            Аз мога да се вкюча в направата на мод. Имам опит с едитора както и със съответните текстови файлове.
                            Относно начина на игра - според мен много се е изменил в сравнение с първата цивилизация. Дипломацията наистина е много еднообразна, обаче аз поне не съм намерил начин за игра без нея на по-големите трудности. Направо на всеки ход трябва да следиш какво се е случило между останалите и да реагираш своевременно. Плюс това всяко твое действие оказва влияние върху отношението и бъдещите действия на останилте играчи със съответното тегло, а в случая когато веднъж атакуваш държава, с която имаш договор за преминаване, повече няма да можеш да сключиш такъв с никой
                            Shut me down! Machines making machines! How perverse!

                            Comment


                              #59
                              Е аз си минавах и без договор кофтито е че нюкитата са абсолютно неизползваеми.
                              А я кажи за текствите файлове? Иначе си мислех че общ мод ще е трудно да се направи, просто всеки сии има свои виждания за това кое ще направи играт апо-балансирана. Мисля че е по-добре прото всеки да работи в направляние в което е силен и да си разменяме съвети , файлове и т.н.т...просто много ме съмнява много хора да се навият на моа който аз бих харесал

                              Comment


                                #60
                                За текстовите файлове - говоря за pediaicons.txt и civilopedia.txt. Намират се в съответната \text папка. Примерно за първата верия на цивилизация 3 е civ3\text . За conquerors експанжъна се намират на друго място в съответната директория, всеки сценарий си има също собствени текстови файлове. Когато си правиш сценарий с едитора там не може да се задават иоконите за новите единици, технологии, раси и т.н. Това се оказва в pediaicons.txt. А пък тука проблема не е просто че няма да се вижда картинката в цивилопедията, а че когато откриеш съответната нова единица, играта й търси иконката и ако не я открие - блокира. По същия начин се добавят текстове за новите работи в цивилопедията - civilopedia.txt. Там мисля че не е фатално ако няма текст за всичко. Ето един линк, където има описано по-подробно процедурата. Много информация може да се намери и във форума на http://civfanatics.com/, включително и формулите по които се изчисляват взаимоотношенията.
                                А ти я кажи как се правят алгоритми за промяна на дипломацията
                                Shut me down! Machines making machines! How perverse!

                                Comment

                                Working...
                                X