If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съвсем накратко - Hearts of Iron излезе някъде в края на ноември. Производители са Paradox Entertainment, разпространяват я и те (например, копието, което се среща в България е на пан-скандинавската версия, разпространявана от тях), и Strategy First.
Горе-долу става въпрос за целия свят, като периода е от 1936 до 1947 г. (конкретно, зависи от сценария). Има икономически модел, основан на 4 вида природни ресурси (на всяка страна и липсва един от тях напълно, а друг - в голяма степен), като 3 от тях са задължителни за съдаване на икономическа продукция (а тя е основната валута в играта - кажи-речи всичко се прави чрез нея) - въглища, стомана и каучук, а 1 е важен за воденето на война - петрол. Има добър модел за разкриване на нови технологии (разделени са в 14 области, на места свързани помежду си, а общия брой открития е над 600). Има сравнително добър дипломатически модел (подкрепен и от скриптирани събития, което не е толкова хубаво). Военния модел е на оперативно ниво - дивизии, отделни главни кораби или флотилии от по-малки и въздушни флоти. Картата е разделена на провинции, всяка от които има определен потенциал - ресурси, инфраструктура (транспорт) и местност. Върви в реално време (минималната времева единица е час), като може да се паузира, за да се прави анализ на данни или за да се издават команди.
Като цяло е добре измислена, но има няколко несъвършенства.
За по-подбробна информация - http://hearts-of-iron.wargamer.com/
Като версия 1.0 играта е добре балансирана, но не е много стабилна - след около час-час и нещо най-много изхвърля направо на десктопа без предупреждение
Междувременно излязоха патчове, последния е 1.02. С него се разрешава проблема със стабилността, но се правят и много промени; например авиацията е вече съвсем неизползваема (освен донякъде морската); опита на частите вече е почти без значение и т.н.. Има и други негативни промени, да се надяваме че нов патч би оправил нещата.
Иначе играта има и едно много голямо достойнство - почти всички данни за частите и провинциите са в текстов формат и могат да се редактират.
Абе вчера взех да я видя тая игра и доста добра ми се струва засега. Айде обаче някой който я е играл повече да го питам две три неща:
1) Откъде излиза гумата? Другите ресурси са си от провинциите обаче такава с гума няма! Трябва да я купувам ли?
2) Как става купуването? Пускам някакви оферти и нищо. А и не мога да използвам офертите не другите или поне не знам как. И за какво са ми тея транспортни кораби? В туториала беше показано как да търгуваш между две провинции ама не и каква е ползата от това
3) Как да прехвърлям армия през водата. Защото направих двайсетина танка ама не мога да ги прехвърля през водата и да разбия гадните англичани мамка им подла бомбардировчищка...
Между другото аз съм с версия 1.00 и досега не ме е изхвърлила нито веднъж (WinMe) а поиграх доста време...
1. Гумата, както и другите 3 ресурса се произвежда в определени провинции - просто те са съсредоточени само на 3-4 места (Южна Амрекиа, Южна Азия и т.н.). Рядко ще имаш достъп до такава провинция, която произвежда гума. Можеш да я произвеждаш синтетично, като заменяш нефт за гума (съотношението зависи от това колко си напреднал в науката, но обикновено е 0.25 гума от 1 нефт (като може да стигне съотношение 1 към 1)).
2. За да купуваш, трябва да направиш подходяща оферта - примерно: давам 3 желязо за 1 гума. Ако някой я приеме (това май е до голяма степен автоматично) съответно ще правиш търговия (но не винаги ще вървят нещата - може за ивестно време офертата ти да не е активмна, после пак да се активира и т.н.). За търговия трябва да си в мирни отношения с дадена държава и търговията е от нейна морска до твоя морска провинция.
3. За да транспортираш армия трябва да си направиш транспорти (от менюто за правене на кораби) и след това в тях да сложиш войската - когато тигнеш в морска провинция до тази, в която искаш да направиш десант - кликваш върху нея и разтоварваш войската. Но за да произвеждаш транспорти ти трябва съответната морска доктрина.
Я дайте помощ. Дръпнах си играта сега като имам повече време (другата седмица 3 изпита ) обаче много неясноти (е те за тва не обичам игри без мануал)
как работят конвоите? и по-точно как работи пренасянато на нефт в едната и съплиес в другата посока? Пуснах се аз с италия да видя за какво става въпрос и гледам, че няма нефт. Бърза атака на Еквадор и нефта беше осигурен обаче след първоначалните 2 месеца където на сметка имах 9000 нефт, после пак се върнаха на 150 като тия 9000 отидоха в Каракас и не мога да ги докарам. Правя конвой от 120 кораба, които обаче действат катп пайплине - колкото повече кораби толкова ми се покачва нефта на сметка, сега съм с 300, който си стои се толкова. Не трябва ли да е на пакети, кат пристигне конвоя и оп, 100 нефт + ? Същото и със съплайя в обратна посока, почне да пада от 150 до 100 и след седмица хоп пак на 150. Като добавя кораби почва да варира просто от 200 до 150. Ами аз като искам да натрупам там повечко съплай за във всеки случай?
иначе гот изглежда, само дето няма много смисъл май да се играе с италия, тя няма никакви цели. Германия поне има претенции за чехия и полша, което автоматично води до война с италия май мирно ще си изкарам
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Май отговорът е да направиш много конвои, от провинцията, където складираш нефта, до някое твое пристанище в Метрополията. Същото е и за supply-я. Но имай предвид, че с която и държава да започнеш (може би освен САЩ) при първоначалните настройки е доста куцо - повечето ти грижи са от икономическо, а не военно естество. Аз съм я изоставил игрицата напоследък - повечко очаквах от нея, да си призная.
Ами, има си проблеми играта. Ако искаш си изтегли и ъпдейти, само че след това не става по-лесна.
За конвоите през големи разстояния ... много лесно могат да те резнат, ако нямаш голям флот.
Затова, в началото, докато я разучаваш, можеш да си редактираш някоя държава и да започнеш с "форсиран" старт. Аз така започнах с България .
Ако не ти се занимава, мога да ти пратя моите стартови файлове.
Ааа, не. Аз обичам да ми е трудно Засега съм доволен от нея, защото е точно това, което очаквах след толкова игра на EU2. (не че си няма недомислици де)
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Айде сега да ви се похваля: Пуснах се с България от ранния период, без никакви редакции и до края(четирсе и некоя) бях единствената държава която не беше марионетна на Съюзнаците или на Оста. Но не е само това, целта ми в края на играта от "България на три морета" се превърна в "България на три континента" след като всички "мили и добри" съседи си го отнесоха, експанзията ми стигна чак до Афганистан :twisted: Единственото нещо което ме спря да не вляза в Китай беше че точно преди хода в който Първа Българска Армия, съставена от десетина танкови дивизии, еквивалентни на Pnz IV и Пантери да достигне до отбранителните им линии и гадните маймуни се присъединиха към съюзниците... Защо в гадната игра няма ranking като хората а само на главните сили не е честно! Аз си бях сериозна сила, а те дори не ми го признаха... Абе каква е националността на фирмата, която я е направила таз игра?
Шведи, доколкото аз знам. И мен ме дразнеше лошо направения модел. И дипломацията не е на чак такова ниво (и е пресметната само за три съюза, макар да има и множество силни неутрални държави) и в резултатите не можеш да се отбележиш, ако си "неутрална" държава, като България например.
q sega malko pomosht za tazi igra
po gore beshe napisano che tq e mnogo nestabilna i che te ishvurlq sled edna dve godini igraene (igralno vreme) sled tova se pisheshe che tova e bilo opraveno s pach dobre de isteglih pacha ama kato trugna da go instaliram mi kazva che ne e namerilo tazi igra plz pomognete che igrata si e dosta dobra
Има едно просто и ясно обяснение - не си изтеглил подходящият patch. В България (поне каквото съм видял) се разпространява пан-скандинавската версия на играта и, съответно, за нея трябва да си изтеглиш специфичния patch. Тогава ще ти я намери и само трабва да си махнеш чека за CD-то и си готов.
Голяма част от играта се губи ако нямаш книжка. Същото беше и с ЕУ2. Просто огромна част от зависимостите и влиянията на действията на играча стават в "бекграунд" и ти като не знаеш за тях нищо не разбираш. Просто стават там някакви работи ама какви, защо и откъде накъде никва идея. По-принцип това е най-добрия енджин за дипломация и въобще за не-само-военна-стратегическа игра, досега създаван. В ЕУто беше обаче по-добре, там имаше такива динамични мисии (които предлагах и за форумната игра) например за Франция си спомням в началото бяха: 1. да откриеш някоя провинция в северна америка (колонизаторска) 2. да завладееш Пиедмонт (военна) 3. да привлечеш в съюз или васалитет Венеция и още няколко такива. Като изпълниш една ти дава да си избереш по-нататъшна от която категория искаш. И съответно за различните нации бяха различни целите - за някоя малка нация просто за запазване на "домашните" провинции даваше супер много виктори пойнтс. Тука такава идея няма, само първоначалните претенции на тоя или оня за територии. Освен това наистина е малко кофти пренасянето на стария енджин на новата игра, можеха да го пообмислят по-добре.
И разбира се компа е безумно тъп, то направо няма смисъл да играеш срещу него, праиш армия и газиш наред. Срещу хора обаче може да стане добра игра.
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
Comment