дано излезе нещо приятно
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Blitzkrieg II
Collapse
X
-
И двете игри се основават на мисии (говорим за единичен играч и кампания). Във всяка мисия трябва да се изпълнят поредица от задачи, като модела на Блицкриг е значително по-гъвкав в това отношение (почти винаги задачите са известни предварително и могат да се изпълнят в произволен ред, в редки случаи (ключовите мисии, а не случайно генерираните) задачите се появяват след изпълнението на предишните).
По време на всяка мисия разполагаш с малък брой собствени единици, които те съпровождат във всички мисии (броят постепенно нараства с качването ти в чин, което се извършва въз основа на броя играни мисии и представянето ти в тях) и известен брой допълнителни единици, които си остават под твои контрол само в рамките на мисията. Сред собствените единици можеш да имаш артилерия и танкове (не и пехота или транспортни машини (които се появяват автоматично). Сред допълнителните единици имаш ПВО, транспорт, снабдяване и инженери и най-вече пехота. Понякога има допълнителна артиелрия и танкове.
Авиацията е на мисии и не присъства на кратата, освен когато съответната мисия е извикана (мисиите могат да се викат само една по една, което е малко глуповато).
Командването на единиците в SS (Suden Strike) е с няколко стандартни команди и няма никаква организация. В Блицкриг е малко по-добро - пехотата има организация и се командва на отделения, а и достъпните заповеди са доста повече и по-добре направени (особено при артилерията). За разлика от SS има окопи и пехотата може да влиза в тях и да се бие оттам (окопите се създават от инженерни единици). Артилерията и танковете могат да се окопават самостоятелно.
Командите могат да се дават в режим пауза (което означава, че голяма част от времето си прекарваш точно в този режим).
В Блицкриг има сравнително добре разработена система от складове, от които частите се снабдяват посредством снабдителни камиончета или директно. В повечето случаи тя е ключова за печеленето на конкретния сценарий.
Общо взето, в един момент мисиите стават скучни, защото ключов елемент се оказва артилерията, разузнаването и авиацията (т.е., сценарият се печели без загуби с използването на тези три елемента). Например, ако врагът ти не разполага с корпусна артилерия (която обхваща с огъня си цялата карта), а ти разполагаш с нея, трябва бавно да напведваш с по-издръжливите си танкове и щом забележиш врага, да го унищожаваш с артилерийски огън. Още по-добре е ако имаш снайпер, който десйтва повече като разузнавач - незабелязан намира врага, след което врагът се унищожава с артилерия.
По-сложни са сценариите, в който врагът ти разполага с корпусна артилерия, тогава първата задача е с разузнавача да бъде открита тя да бъде унищожена - било то от въздуха или с аритлерийски удар.
Всичко това се налага, защото артилерията се издава, когато води огън (местоположението й се вижда на картата, дори и да нямаш единица, която да я забелязва), което означава, че твоята артилерия лесно става жертва на вражеската, ако е в обсега й.
Същевременно, артилерийските средства са дотолкова мощни, че не е възможно ефективно да бъде атакувана вражеска позиция ако е прикрита с артилерия.
Танковете са отностилено неуязвими за артилерийски огън (ако са тежки и в движение), но са много уязвими да ПТА - особено като се има предвид малкият разузнавателен обсег. Което означава, че единстевният начин да се превземе добре оборудвана вражеска позиция е или с коордсинирана атака на пехота и танкове (с много жертви и успехът не е гарантиран) или с артилерийски обстрел, ако е възможно (тогава лесно се разминава и без никакви жертви). Въобще, артилерията в Блицкриг е царица на бойното поле.
Авиацията е зле измислена, особено ако и двете страни имат от всички видове мисии. От една страна, ПВО средствата са твърде ефективни, от друга - може да се извиква само по една мисия. Което означава, че ако аз пусна своите бомбардировачи, компютърът ще им отоговори със своите изтребители и ще ги унищожи преди да направят каквото и да е. И обратното. Т.е., авиацията е игра на котка и мишка.
Като цяло играта е твърде нереалистична, макар че в това отношение е класи над SS.
Comment
-
Да му се невиди.. зациклих на 4тата или 5тата мисия със СССР..
и вече взе сериозно да ми писва... въпросната мисия е следната..
Трябва да прекарам няколко медицински камиона до недалечната база.. но има няколко Панцерчета ( очевидно с променени ТТ само за мисията които ме съсипват ) ... е какво ли не правих.. мини слагах .. че и мост се опитах да си построя ама нъцки така и не успях... накрая ми писна зловещо и пробвах да cheatna .. но жалките кодове непроработиха..
И понеже играя за да си почина малко от работа.. а играта взе да ме нервира.. съм на път да я затрия.. :evil:
Та ако някой я е играл и помни как се минава тая простотия.. нека сподели моля.. ще съм му много благодарен.
Comment
Comment