Свикнах с ъпдейта, гоблините и новите цени (те правят играта по-интересна). С гоблините се оказа, че има сравнително лесен начин за справяне - поне що се отнася до наистина неприятните им стрелци. Нощни боеве. Лесно се урежда. Разбира се, все още са трудни за улучване, но е доста по-лесно. Засега май най-опасни ми се виждат гоблините с алебарди (техните алебарди са леки и сравнително бързи, но все още нанасят достатъчно директна щета).
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Battle Brothers
Collapse
X
-
Успях да стигна малко по-нататък, т.е. общо взето в средната част на играта. Интересното е, че все още гоблините представляват достатъчно сериозно предизвикателство, т.е. когато се срещна с група, да речем, бандити (не обикновени, а грабители и стрелци) дори с по-голяма численост (15-16 души) нямам особен проблем с разбиването им, докато 13-14 гоблини - лека пехота и снайпери, - могат да бъдат разбити, но най-често става със загуби. Понякога губя някой и друг човек или куче; но като цяло доста народ след това е със сериозни рани и трябва да се чака дълго за възстановяването им, докато при разбойниците често се случва битката да премине почти без сериозно ранени от моите хора. Хем разбойниците имат горе-долу същото ниво екипировка и въоръжение. Предполагам, че всичко се свежда до това, че гоблините се улучват трудно, всичките имат "бързи ръце", мрежите са доста неприятни (особено когато са много), а пиките им могат да бъдат смъртоносни дори за хора с халчеста ризница и добър шлем. За отровните стрели, да не говорим. Излиза, че доста по-лесно мога да се справя с група вълкоездачи със сходна численост, отколкото с група лека пехота и стрелци. Е, освен ако не боят не е нощен, тогава проблемите намаляват значително. Говорим за група от 11 души (моите) всичките средно ниво (5-6).
Иначе е забавно как се различават игра от игра. Да речем, в настоящата ми се налага да се сражавам основно с бандити, малко по-малко с гоблини и почти не съм срещал орки. Но в един цял дял на картата разбойниците са много сериозен проблем - имат непревземаема крепост и щъкат на множество групи от по 14-16 души. А в друга част същото правят гоблините.
Засега не съм попадал на гоблински лидер или шаман. За лидерите се споменава, че имали някакви мощни арбалети, а за шаманите - единствените засега заклинания в играта. Не съм попадал и на нито един уникален предмет.
Comment
-
Нощните боеве са вариант, обаче тогава остава проблемът с техните алебрадисти и скирмишери, които без арбалети са доста неприятни за преодоляване. За сметка на това отровата се оказа че се задейства само при определено количесто щета на здравето, предната линия от танкове към 7ми-8ми левел в момента екипирани с плейт брони и големи щитове могат да поемат доволно количество стрели без особено затруднение. Общо взето с достатъчно нива и добра екипировка, гоблините спират да са проблем. За разлика от оркските бойци, които никога не стават лесни, повече от 2-3 едновременно създават доста главоболия и минават през щитовете като през масло, наложи се да държа резервни метални оркски щитове специално за тези битки.
Ето тук има много добре разписана статия за силните и слабите страни на отделните типове врагове, както и тактики за справянето с тях: Tactical Guide
Иначе аз напоследък се забавлявам да търся уникални предмети, оставил съм си един бандитски лагер в близост до големия град, който доста често пуска групи от по 10тина рейдъра + бандитски лидер, шанса лидера да има уникален предмет е доста добър, а екипировката на рейдърите е сравнително скъпа. Забелязах че в градовете и особено в голямата крепост цените са значително по-високи и разликата в печалбата си заслужава разходката до там.
Също доста доходоносни са и големите гробища, в които има и паднали герои, имам чувството че техния шанс за уникални предмети е най-висок, в последната битка от трима такива, двама имаха уникална екипировка, падна олекотен боздуган на верига с висок крит и Kite shield, който беше с тежест и melee защита като Heather shiled, но и със стандартния висок бонус към range защитата.<<..........>>
Comment
-
Ммм, още не съм имал време да играя толкова с новия пач, а за гробищата с падналите герои и некромант ми е малко слаба групата (може да се мине, но със загуба на поне двама души поне засега). С оркски воини почти не съм се срещал след патча (нещо не се въдят на тази карта), но поне преди ги минавах най-често без загуби (говоря за група от по 6-8 максимум, плюс някои и друг млад орк или берсерк и оркски бос). Разбира се, зависи от картата и хората ми са били 8-9 ниво повечето. Вероятно сега ще е по-сложно, защото добрата екипировка е доста по-скъпа. Макар че на този етап (средата на играта) вече нямам особен проблем спарите. Даже от сума време обикалям да си намеря подходящ дванадесети човек (убиха ми единия от хората) - рицар или нещо подобно. Но не се пада такъв.
Доколкото съм забелязал, ако селото е богато - цените са добри. В селата обикновено храната е по-евтина, а и инструментите, когато ги има. В градовете инструментите са по-евтини, а в замъците оръжието и броните са по-евтини. В кулите е нещо по средата. Май и кучетата са по-евтини в кули и замъци. Между другото, срещу гоблини са идеални тези бойни кучета, стига да се улучи подходящия момент за пускането им.
Сега преглеждам това тактическо ръководство. Интересно е, макар че повечето неща вече ги знам (не знаех за способностите на шивача и майстора на лъкове - как се активират? Може би случайно). Единственото, което не се съгласува с опита ми е местоположението на бандитите на запад. В последната ми игра цитаделата им е на юг, а основните им сили са на изток.Last edited by gollum; 08-09-2015, 12:43.
Comment
-
И аз се справях доста лесно с оркските войни преди пача, сега нещата са коренно различни - огромна разлика в бронята, на пръв поглед е поне 500, при липса на бойни чукове са нужни 3-4 човека за всеки орк. Отделно изкуствения интелект е подобрен, почти веднага унищожават щитовете на околните брадъри и при липса на резервен загубите са сигурни. Високите броня и здраве им позволяват да се врежат във формацията и да се доберат до стрелците и алебардистите, дори и това да означава че ще са обградени. Варлордите пък направо вече са абсурдни, имат бронята и издръжливостта на оркски войн и малко отгоре, щета като на берсерк и деморализиращ вик като на изгубените души. Единия от стрелците ми с арбалет и Perfect focus успя да изстреля цял залп по него без да пропусне (4-5 изстрела) и бронята му след това беше над половината...
С подходящите хора малко странно се получи при мен, вероятно е бъг, но като изключим първоначално наличните новобранци, всички новопоявили се са крадци. За щастие крадците имат горе-долу добри показатели и след няколко опита се пада по някой читав, дори единия ми се падна с над 50 атака и по 7-8 на двете защити.
Бойните кучета са полезни на моменти, но 10те точки умора при екипирането им не си заслужават на ниските нива, 100тина броня повече е доста по-добре според мен.
Това за специалните умения на класовете и аз не съм разбрал досега как се активира, но и нямам в момента подходящи класове за да пробвам. Като поразгледах форумите явно има още няколко, рибарят и ловецът на плъхове би трябвало да могат да плетат мрежи, които иначе са доста трудни за намиране, мисля че мернах и още едно подобно. Но това със върколашките брони звучи доста добре, особено за алебардистите които разчитат на лека броня за да могат да направят повече атаки за ход.<<..........>>
Comment
-
М`да, ще ги избягвам значи тези гадове (оркските воини). Късмет, че досега не съм попадал на тях (е, защото почти нямам време). А за професиите, определено ще трябва да се пробва повече.
Иначе играта дори сега е доста добра и сравнително интересна. Ако успеят да добавят каквото са замислили, трябва да се получи нещо много добро. Макар че реално са двама души: програмист и художник, не се знае, дали ще им стигне "парата" за да довършат всичко.
Между другото, единствената функционалност на професиите, която е работила при мен за момента са майсторите фехтувачи и оръженосците. Ако са в една и съща група най-вероятно има висока вероятност да се случи случайно събитие - оръженосецът/ците да бъдат обучени, те.. да си повишат с малко ръкопашната атака/отбрана.
Предполагам, че за останалите професии работи по същия начин.Last edited by gollum; 08-09-2015, 15:52.
Comment
-
Тези дни имах малко време да продължа със съдбата на наемническата си рота. Между другото, намерих си шивач и един куп върколашки кожи, но засега нищо не става. Пробвах да оптимизирам хората си за борба с гоблини и общо взето работи. Между другото, минах и първия си сблъсък с оркски воини и оркски вожд. Победих без загуби, но бяха само двама воини и един вожд, плюс петима млади орки, в гора, така че контролирах достъпа и използвах мрежи срещу оркските воини и вожда им. Определено са увеличили бронята и живота им. Спокойно понасяха по 6-8 попадения с арбалети и още толкова с алебарди и боздугани. Между другото, перкът за 20% допълнителна щета директно върху здравето върши добра работа срещу тях. Комбиниран с алебарда.
Comment
-
Мда, като станаха на по 8мо-9то ниво повечето ми наемници, орковете вече не са толкова страшни, най-добрият ми алебардист успява да направи 6 удара с Perfect Focus, което комбинирано с умението за повече щета към бронята успява да убие или сериозно нарани оркски войн. Въпреки това повече от 3-4 са си проблем и ако не се внимава могат да направят много поразии.
За сметка на това, гоблините, въпреки че не са особено страшни срещу тежка броня, винаги успяват да убият по някой от стрелците или алебардистите, особено ако има и Overseer, който има неприятно мощен арбалет (не съм успял да докопам досега такъв, може и да е по-добър от човешките), та се наложи да им раздам големи щитове зад които да се крият, след като си изстрелят първоначалния залп.
При мен се получи много интересен момент, понеже имах култист в групата, ми се случи случайно събитие, в което конвертира произволен член на групата, като му заменя професията на култист и на него. Нямаше промяна в статистиките и реших че не е пробем. След няколко дена обаче, новия култист конвертира още един от групата, в момента половината ми рота са сектанти които са убедени че Тъмнината иде Интересно ми е дали като конвертират цялата група ще почнат да правят човешки жертвоприношения и да изгарят села<<..........>>
Comment
-
Ха, яко е това с култистите. Предполагам, че като направят стратегическия ъпдейт, може и до това да се стигне . Или пък да призовават някое гадно демонче, кой ги знае. Ще е забавно.
Явно всичките възможности за "конверсия" са все случайни събития. Аз си взех шивач още в началото и бързо му намерих куп въркошлаки кожи. Обаче - нищо. Но двадесетина дена по-късно, хоп, случайно събитие, което конвертира две от върколашките кожи във въпросната броня. Обаче - куцо, понеже това се случи в края на дълъг преход през пущинаците, бях запълнил инвентара си до дупка. Нищо, че реално се е освободило място (двете кожи), обаче предметът изчезна, та не можах да му видя характеристиките.
Овърсиърите са неприятни, без съмнение - бързичко поправят иначе доста несигурния боен дух на гоблините. Арбалетът им не е чак толкова по-мощен от човешкия, аз си взех един такъв. Има с 10 по-висока щета и с 10% по-висока щета срещу броня, за сметка на -2 допълнителна умора. Плюсът му е, че пир изстрел избутва целта с един хекс назад. Но понеже си изградих оптимизирана за борба с гоблини рота, вече нямам особени проблеми с гоблините. За сметка на това, май сериозните групи скелетаци са по-сериозен проблем макар че се справям с тях (главно заради комбинацията от паднали герои и некроманти; впрочем, скелетаците стрелци също са неприятни типове).
За съжаление, до момента не съм попаднал на нито един уникален предмет. Като гледах какво намират хората... жалко.
Comment
-
Аз в момента съм на 57ми ден и дотук съм успял да намеря тези трите, оръжията не са нищо особено, но щитът е доста добър, ще ми се да имах такъв за всички от първата линия.
Едит: Току що пребих две поредни бандитски банди, и в двете имаше лидер, първият имаше уникален меч и щит а втория двуръчна брадва:
Мечът е пренебрежимо по-добър от Noblе sword, щитът обаче е ултимативното анти-гоблинско приспособление, наемникът който го получи стана почти неуязвим за атаки от разстояние. Брадвата пък има по-висока щета дори от тази на оркските варлорди, но без да причинява допълнителна умора, трябва да я тествам в битка.
Също така установих че мога да напълня инвентара на стрелците ми с резервни заредени арбалети, като вместо да презареждат между изстрелите просто взимат следващия арбалет, това заедно с Quick Hands и Bags and belts уменията им дава по два почти безплатни изстрела на ход дори и без активиран Perfect FocusLast edited by Deimos; 12-09-2015, 17:16.<<..........>>
Comment
-
Хъм, изглежда, че за да се получи събитието с майсторския лък или доспехите от кожа на върколак ти трябват съставките и човек от ротата със съответната професия, като човекът трябва да е поне 6-то ниво. Оттам-насетне има шанс събитието да се активира, така че ще отнеме дни, десетки най-често. Между другото, има два различни типа доспехи от кожа на върколак. Единият го прави шивачът, другият го носят някои главатари на банди.
Comment
-
Явно си е до късмет това с върколашките брони и майсторския лък, няма и как да тествам в тая игра.
А за предметите със сигурност трябва да мине известно време, не като някакво изкуствено ограничение, а просто докато бандитските лагери се развият достатъчно за да почнат да пращат патрули включващи и лидер. Гробищата са по доходоносни в това отношение, тъй като доста често съдържат по 3-4 паднали герои, които имат същия шанс за уникален предмет като бандитските лидери, лошото е че веднъж като ги разрушиш изчезват, а един бандиттски лагер има потенциала да произведе десетки лидери.
Ей това падна от последното гробище, там са и доста по-тежки битките де:
<<..........>>
Comment
-
Излезе големият им ъпдейт, цялостна промяна на стратегическия геймплей. Ще го пробвам довечера или през празниците (ако намеря време) и ще пиша как са нещата.
Comment
-
Бързи впечатления от няколко часа игра (2-3): има дота нови бъгове, което е нормално за толкова голям ъпдейт, но играта е доста променена и то за добро. Светът е много по-интересен и "жив". Има голяма разлика между отделните селища, най-вече с оглед на това, което може да се намери в тях. От друга страна, много по-трудно е да се прецени дали даден договор е изпълним или не със силите, с които човек разполага (преди размера на наградата служеше за добър ориентир, сега вече не е така). А последиците за неизпълнение на договор вече присъстват под формата на "репутация" на наемната рота. От нея зависят доста неща.
Вече има възможност за нещо като "търговия", защото различните предмети (храни и прочее) имат различни цени. Там, където се "правят" са евтини, т.е. е изгодно да се закупят, като могат сравнително изгодно (с печалба до 20-30%) да се продадат някъде далеч, където не се произвеждат такива неща. Най-добрите цени са в големите градове.
Що-годе качествена екипировка вече може да се намери само в град, в който има ковачи, оръжейници, майстори на доспехи и майстори на лъкове и прочее (виждат се на картата като "сгради" в хексовете около града), като цените са доста солени. В нормалните пазари има само базови неща (от военната екипировка).
Има ханове, в които може да се повиши настроението на хората и да се получи информация за куестове.
Добавени са и докове (по крайбрежието) които позволяват бързо пътуване между крайбрежните селища, но срещу солена цена.
Най-голямата промяна (вероятно) са трите благородни фракции, но засега не съм имал вземане-даване с тях, така че нищо определено не мога да напиша.
Comment
Comment