Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Battle Brothers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Battle Brothers

    Днес попаднах на някаква тепърва правеща се игра (но вече има демо за теглене, което ще пробвам тия дни и ще пиша повече за това как изглеждат нещата), която изглежда доста близо до моя идеал за походова тактическа игра - "Battle Brothers". Същността на играта е Jagged Alliance (X-COM) в мрачен средновековен сетинг със сравнително леки приказни (фентъзи) елементи. Играчът постепенно развива група от 12 наемници, с чиято помощ ще трябва да разчиства / посреща мащабно нашествие на орки, гоблини, неумрели и прочее фентъзи сган. Както се вижда, всичко това е доста стандартно, обаче самата система за тактически сражения (походова, на хексове, голяма карта, доста добре поне наглед разработена система от умения и възможности) е обещаваща, поне засега. Стилистично играта също много ми допада - красиво 2Д, много готино стилизирани "бюстове" на единиците, плюс картинки на въоръжението.
    Едно видео с тактическо сражение - дава доста добра представа какво представлява играта на този етап.

    ---

    Тактическата част на играта дори и на този момент - а е реализирано далеч не всичко, на практика това си е нещо като "алфа"-версия (по-скоро "бета") само на бойната част, - е много интересна и добре измислена.
    Last edited by gollum; 17-09-2014, 13:08.

    #2
    Скоро ще излезе версия за ранен достъп в стийм (вероятно до месец). Междувременно пуснаха три части от едно филмче с пълен геймплей от подготвяната (алфа) версия за ранен достъп. Изглежда добре, меко казано. Военната част е много добре изпипана и достатъчно оригинална: част 1, част 2 и част 3.

    Comment


      #3
      Излиза нова Lets Play серия, този път с вариант, който ще се използва за ранния достъп на играта през стийм (трябва да излезе някъде средата на април). Изглежда още по-добре .

      Comment


        #4
        Взех си играта. Все още е в ранен достъп - сигурно ще е така поне още около година, но може да се играе (всичко като механика си е вътре и работи (макар че имат планове да добавят разни неща), съдържание има, но не е кой знае колко много), засега не съм попаднал на бъгове. Игрицата е много атмосферна и завладяваща, поне засега. Изкарах първата си игра (около два часа и нещо), която завърши брутално със загуба на наемническата ми рота (изклана от върколаци в гората). Боевете са бързи, кръвопролитни и брутални, но и извънредно забавни. По отношение на атмосферата по нещо ми прилича на CoE3, макар че като геймплей и механика няма нищо общо.
        Нещо като разказче на първата ми игра:
        Стартирах наемническата си рота с трима души, в първото градче си наех още четирима и ги екипирах прилично (тук-таме по някой гамбезон, щитове, един копиеносец, един с вила, един стрелец - останалите с оръжия за близък бой) и с тази компанийка се разправих (учудващо, без загуби) с първата задача (да разчистя една близка бандитска бърлога). След това започнах да се разхождам малко по-уверено и да търся задачи за изпълнение - една-две доставки, които минаха без проблеми, но с малко заплащане - позволиха ми да екипирам групата си по-добре (вече осем души). Успях да добавя един жител на пущинака (дивак), с огромна двуръчна брадва. Дадох му екипировката на единствения член на ротата, който поначало имаше военен опит (бивш войник) - уви, с някои недостатъци поради това (намалена издръжливост и недостиг на смелост), - халчеста ризница и шлем с халчеста защита за врата.
        Тъкмо изпълних още една задача и наех девети член на ротата, а вече повечето достигнаха до второ или дори трето ниво и трябваше да изпълня една мисия с доставка почти другия край на картата. По пътя дотам попаднах в бандитска засада, където изгубих първия си човек - уви, един от тримата основатели на наемническата рота. Попълних загубата в близкия град и успях да доставя благата, а в същия град получих задача от кмета да разчистя близко свърталище на бандити (което всъщност се оказа пункт, в който се събират недоволните от управлението му - е, нали сме наемници, интересуват ни парите, а не морала) - успях, това беше първата ми нощна битка в горите. Без загуби и с прилично заплащане след това.
        След това по невнимание (уви, когато разглеждаш задачите не можеш да видиш точно къде се намира населеното място) приех задача за доставка, която се оказа до град на другия край на картата. Вече имах девет човека - закалени и добре въоръжени (всички с гамбезони, един с халчеста ризница, един пикинер, останалите с добри мечове, няколко копия и прочее прилично, вече напълно военно въоръжение), та реших, че ще се справя.
        Уви, по пътя натам падането на нощта ме свари в един участък, в който пътя минава през солидна гора. От нея изскочиха два отряда бандити съгледвачи - слаби според обяснението. Но обърканите ми действия доведоха нещата дотам, че се сбих едновременно и с двата - моите деветима наемници срещу, както се оказа, 18 врази.
        Последва много тежка и продължителна баталия, в която взех не малко лоши решения. В крайна сметка останах с петима души - повечето ранени и с разбити ризници и оръжие (първата жертва беше стрелецът ми - невнимателно го оставих без прикрити, а втората - човекът с голямата брадва. Останал сам сред група врагове успя да нарани неколцина, но скоро разсякоха ризницата му, счупиха шлема и го повалиха). Внимателно стигнах до първото населено място, предлагащо пазар за оръжие (да продам намереното и да купя лекове за ранените и инструменти, за да поправят екипировката) и възможност за наемане на нови хора, проблемът бе в бързо изпразващата се хазна. Отново успях да докарам бройката до осем души, но не толкова добре въоръжени - липсата на средства ми позволи да наемам не много подходящи за това хора, в резултата на това наемническата рота се превърна в сборище от бивши крадци, мелничари, зидари, обирджия на гробове, бежанец, един-двама бракониери и прочее мили люде.
        Продължих по пътя, за да направя доставката (парите щяха да дойдат добре), но от гората (уви, горите са много) излязоха група върколаци, излезли на лов - смъртоносна според играта. Докато бягах те попаднаха на патрул от близкия замък. Аз изчаках малко и се присъединих в битката, за да "помогна" на войниците. Не че те имаха особена нужда от помощ - ветерани, всичките с добри доспехи и сериозно въоръжение, но все пак допринесох с малко за успеха им (поваляйки двама върколаци). Но им помогнах в разделянето на плячката на бандата върколаци - войниците имат по-важни задачи от това, да товарят обоза си с плячка.
        Продължих сред горите (за съжаление, в този край пътищата минават предимно сред леса) и се отклоних, за да продам плячката в близкото село. Там си наех и още един човек, та отново имах девет.
        Градът-цел изглеждаше близо, а надеждите ми бяха, че ще мога да възстановя доброто положение на ротата. Точно тогава от гората излезе нова група върколаци, а, уви, слънцето залезе точно в този момент. Може би трябваше да изчакам в някое село, но хазната ми беше почти празна (стигаше за още един ден заплащане на смелите ми воини). Нощен бой срещу седем върколака, сред горите - бърр. До един момент бях почти сигурен, че все пак ще успея да го спечеля - кажи-речи в края имах все още живи петима души (трима сериозно ранени и с почти липсващи доспехи), срещу трима върколаци, от които двама ранени. И точно тогава те успяха да реализират няколко успешни попадения, убивайки двама от моите. Резултатът беше лесен за предвиждане - останалите двама се уплашиха и побягнаха, оставяйки единствения все още жив начален член на ротата (един от тримата) да повали още един върколак с брадвата си, преди да загине. Двама върколаци, които преследват двама уплашени до смърт бивши наемници. Уви, лесен за предвиждане изход на сражението и играта за моята първа рота наемници.
        Но пък си струваше - бая забавно преживяване. Мога да препоръчам играта дори и в този й вид: може би все още няма достатъчно съдържание на основната карта, разнообразието задачи май също не е голямо. Но пък сраженията са супер забавни, а решенията имат почти незабавни и тежки последици.
        Бойната система е достатъчно проста, но интересна. Бронята (за тялото и за главата) предпазва докато бъде разрушена (малко удари могат да я прескочат и да улучат директно живота на единицата), щитовете са почти задължителни, защото дават сериозен прираст към отбраната от ръкопашни оръжия и стрелба (особено когато се образува стена от щитове) - затова хората с двуръчно оръжие трябва да разполагат с качествена броня, за да имат шанс да оцелеят в сражение. Освен ако не са въоръжени с вили, пики или алебарди, защото тогава могат да действат от втория ред. Различните оръжия имат по два типа атаки (обикновено). Някои (брадви) са добри за разцепване на щитове, други прескачат бронята, трети са добри за разрушаване на доспехите и прочее. Позиционирането е много съществено и често решава изхода от сблъсъците. Разбира се, има и достатъчно сериозен фактор късмет.
        Стратегическата игра е следната: човек управлява своята наемническа рота, която представлява флагче на стратегическата карта. Управлението е в реално време с пауза. На картата има нанесена тип на местност (горите забавят движението и се вижда по на близо, планините - още повече), пътища, населени места и кули, замъци и прочее. Всяко от тях е място, където може да се купи или продаде екипировка (в селата няма кой знае какво, докато в замъците и стражевите кули обикновено има висококачествени доспехи и оръжие, но много скъпи), да се наемат нови хора в ротата (защото те умират бързо и лесно) и да се приемат задачи - основният метод за намиране на пари.
        Всеки наемник има дневна заплата и нужда от храна. Храната не е проблем, доколкото схващам, но човек трябва да следи постоянно за колко време още има пари в хазната. Освен това има боеприпаси (попълват автоматично метателните оръжия), лекове (нужно е време и се хабят лекове за лекуване след битка) и инструменти (необходими са за поправка на екипировката - тя може да се поврежда в битка и дори да се строши съвсем). Населените места изпращат кервани едно до друго и от тях зависи благосъстоянието им. Стражевите кули изпращат стражеви групи по пътищата.
        В пустошта и горите възникват леговища на разбойници, орки и неумрели (засега това са трите типа противници, с времето ще се появят и други), от които те пращат отряди да тормозят селата, да нападат и грабят по пътищата. По идея играчът може да търси активно такива отряди и леговища и да печели от каквото намери там и от продажба на плячка.
        Last edited by gollum; 23-05-2015, 17:30.

        Comment


          #5
          Успях да изиграя още две цели "истории", т.е. да започна две нови наемнически роти и да ги приключа безславно - единият път без много да се замислям (парите трябваха - уви, постоянно е така) приех задача да разчистя "оркски преден пост" (е, така казаха). Оказа се, че в него лагеруват петима оркски берсерки, които се разправиха без проблем с 10-членния ми отряд (успях да ликвидирам само един от тях). Вторият път загубих от голяма група зомбита (позорно, ама какво да се прави).
          Играта и в този й вид е много добра точно за това - съчетава усещането от Х-СОМ (стария) с приключенския дух на нещо като Кингс Баунти. Изобилства от забавни ситуации, особено ако човек впрегне въображението си (нещо необходимо като се има предвид арт-стила - който доста ми харесва, но е необходимо въображения, за да "видиш" реално сражение и ситуации).
          Да речем, в един случай бях приел да охранявам керван (засега са направени сравнително малко типове задачи/договори и охраната на кервани е добър начин за заработване на средства), изчислих, че ще ми трябват два дни, за да успея и спокойно приех задачата, защото имах храна и пари, за да плащам на хората си за три-четири дни, а им трябваше време, за да възстановят здравето и екипировката си от последното сражение. Сигурна и добра задача.
          Малко досадна, но пък доходна.
          Маршрутът беше добър, минаваше покрай една стражева кула (те често пращат патрули, което улеснява работата и държи пътищата под контрол), само на едно място минавахме покрай гора, а в самия край на пътя - между малка гора и блато. Опасните моменти са нощем и когато пътя навлиза в гора или блата - в горите може да се срещне какво ли не, покрай блатата често има оркски отряди. Още първата нощ (донякъде е неудобно и не съвсем реалистично, че керваните не спират за нощувка) ни нападна отряд неумрели - осем зомбита, с които се справих без загуби. Следващия ден протече без проблеми и се бях поотпуснал, когато мина и втората нощ без произшествия, градът-цел вече се виждаше и оставаше едно малко тясно място, между малка гора и сравнително малко тресавище. Хората се успокояват, когато целта е вече на хоризонта, ден е и човек си мисли, че няма какво да му се случи. И точно в този момент бяхме изненадани от група върколаци - ловна дружинка, която изскочи между мен и кервана (бях изпратил ротата си малко напред в очакване скоро да стигнем града). Едва успях да се върна и навреме, за да опазя кервана. Шест върколака - наглед нищо особено (аз имах десет души, а керванът се охраняваше от трима). Първо намерихме авангарда им от двама и го унищожихме, почти без загуби. Това ме направи твърде самоуверен и пуснах хората си да "преследват" основния им отряд. В резултат на това влязох в битка в не много добър строй (не успяхме да формираме цяла стена от щитове), а това доведе до тежки загуби - трима от добрите ми хора паднаха. Но опазихме кервана.
          След това, щом достигнах града си мислех дали си е струвало. Да, получих добра сума, която ще стигне за няколко дни, но пък загубих трима души и да наема нови ще ми трябва дори по-голяма сума, ако ще са що-годе добри. Забавна игра.

          Задачите, които до момента са включени в играта (ще се появяват нови постепенно) са общо взето четири вида:

          - да се намери нещо - обикновено заплащането е не много голяма, но самата задача е лесна, защото не включва сражение. Само трябва да се намери локацията (получава се предварителна насока, да речем )намира се в горите на юго-запад от еди-кое си селище);

          - да се достави нещо до някъде. Не си струват - обикновено заплащането е мизерно, а трябва да се ходи надалеч, т.е. в повечето случаи самата доставка отнема 2-3 дена, а заплащането рядко стига да покрие разходите. Може би има смисъл само когато има много ранени и така или иначе трябва да се чака, за да се излекуват (това няма да е проблем, когато въведат резервите, т.е. възможността ротата да включва 24 души, от които 12 активни). Като цяло не си струват засега.

          - да се съпровожда керван. Най-често си струват, при късмет може да няма сражение, а сумите обикновено са добри. Но и пътят често е дълъг. Човек трябва да внимава да стои близо до кервана.

          - да се неутрализира конкретно място. Това са най-добре платените мисии, но често могат да се окажат много трудни или невъзможни. Да се разчисти свърталище на разбойници най-често е лесна задача (хора все пак, рядко кой знае колко добре екипирани). Зомбита или скелети - също е сравнително лесно, стига да не са твърде много - многото зомбита най-често означават проблеми, ако не могат да се убият достатъчно бързо. Орките обаче са друга работа - най-често не си струват труда, освен ако човек вече не е успял да събере достатъчно добри хора за ротата си или пък да им събере качествена екипировка.

          Comment


            #6
            Пробвах я и аз, доста забавно изглежда дори и при почти пълната липса на съдържание в момента. Направих 2-3 игри в които загубих позорно отначало докато схвана как работят нещата, след това при правилно разпределение на ролите в отряда, малко ситуации съзадават проблем. Основният зор е докато събереш малко по-читава екипировка и наемниците стигнат трето ниво, след това само много лошо стечение на обстоятелствата може да причини загуби. След като отряда ми стана 3-4 ниво почнаха да прегазват всичко, понякога без дори да успеят да ги ударят. След малко експерименти се спрях на конфигурация от трима човека с алебарди и средно-тежки брони за да не губят инициатива, двама стрелци с арбалети, един с лък заради по-големия обсег и останалото тежкобронирани щитоносци с оръжия за една ръка, като засега брадвите изглеждат най-надежни, но имам и един-двама с боен сатър за довършване на вече ранени противници (прави бонус щета в зависимост от липсващото здраве на протовника) както и един с боен чук с двойна щета срещу броня за наистина тежко бронираните противници. Отначало стрелците ми се сториха абсолютно безполезни и играх известно време без да имам в групата, докато в една битка двама мизерни бандита не се окопаха на висок хълм, отказвайки да се местят оттам и дадох две жертви докато моите пълзяха нагоре и замахваха неуспешно. Овен това точността на арбалетите не се влияе от разстоянието, само получава бонуси ако целта е близо. Наемниците с друръчно оръжие нанасят наистина много щета, но дори и на 4то ниво и специализирани за скорост и подвижност, ситуациите в които са по-полезни от обикновен пешак с щит са доста малко. Всъщност това беше и единствената ми загуба след като вече имах пълен отряд на 3-4 ниво, при една битка с орки-берсерки, които са бавни, тотално небронирани и реално не представляват проблем за добре сформиран отряд, след като бях избил 5-6 от тях, без дори да успеят да замахнат, боецът ми с брадва за две ръце се приближи към последния за да го довърши, не уцели, оркът се обърна и го закла с един удар, независимо че беше с добра броня и шлем и не беше поел никакви щети през цялата битка.
            Има и един малко странен момент, след 5то ниво вече имах достатъчно пари да си купя абсолютно всичко което се продаваше из градовете, включително и тежките брони които струват около 1000 злато бройката. Само дето със тях наемникът става тотално безполезен, тъй като колкото по-тежка е бронята, толкова по-малко атаки може да направи за битка преди да се измори. Така че бях принуден да продължа да нося средна броня и малко по малко да покачвам издръжливостта на щитоносците, евентуално към 10то ниво, което е и максимумът може би ще могат да носят и тежки брони
            <<..........>>

            Comment


              #7
              За тежките брони си има специален перк в третото "дърво", на второ ниво. Задължителен е, ако ще екипираш някого с наистина тежки доспехи.
              За парите - зависи доста от това на кое ниво се пуснеш (то нивото на трудност определя само парите и цените). Много зависи от игра до игра как ще се генерира картата. Но щом веднъж имаш пълен отряд и повечето са минали 3/5-то ниво засега рядко има проблем. Докато стигнеш дотам е зор и, разбира се, ако не попаднеш на неприятно стечение на обстоятелствата.

              За стрелците - аз лично много ги харесвам. В текущата ми игра съм с четирима стрелци с лък (почти от началото е така), като те се опитват да гърмят каквото може в началото, т.е. докато противниците приближават. След това с поред обстоятелствата или се придвижват по флаговете, за да ги разстрелват надлъжно или се бият от втория ред с двуръчни оръжия.
              Освен тях, от останалите осем човека, четирима са с арбалети като начално оръжие. Т.е. гърмят противниците докато последните се приближат, после сменят на щит и едноръчно оръжие. В зависимост от развоя на битката се случва един-двама от тях до края да си стрелят с арбалетите.
              Гледам всички - включително стрелците, да са с халчести ризници (бойците от първата линия, особено тези четирима с роля в първия ред са с тежки ламеларни доспехи), както и всички да са с добри шлемове. В началото ползвах скирмишъри (с метателни копия), но те постепенно преминаха на арбалети.
              За двуръчните оръжия - реално удобни са за стрелците, веднъж-дваж са ме спасявали в тежки ситуации заради допълнителния си обсег. Реално използваем, според мен, е двуръчния меч. Двуръчни брадви почти не съм използвал, както и онези вериги на берсерките. Макар че може би има смисъл.
              За едноръчно оръжие - зависи. Аз не ползвам много брадви - обикновено на двама души или като допълнително оръжие. Главният им плюс е възможността да се унищожи вражеския щит, но щитовете на орките доста бързо стават твърде тежки, за да си струва. Аз предпочитам да ги заобикалям. Затова и всички имат за едноръчно оръжие към щита боздуган (особено такъв на верига - заобикаля щита) и/или някакъв тип меч. Боздуганите и бойните чукове са за противниците с тежки доспехи, докато доспеха си замине, после сменят на мечове за щета и обезглавявания.

              За момента аз гледам на всички да вдигам издръжливостта (това е най-важният показател, т.е. устойчивостта на умора): така имат шанс да действат и с тежки доспехи и атаката - ръкопашната винаги за ръкопашните бойци, дистанционната и понякога ръкопашната за стрелците. От време на време редувам с ръкопашната отбрана за бойците. И сравнително рядко им вдигам и инициативата - основно на стрелците, понякога да действаш първи е въпрос на определяне на живота/смъртта.

              С перковете е малко по-сложно, има някои добри комбинации и други, за които не съм сигурен че си струват. Хубавото е, че не може да се вземе всичко, т.е. трябва да се избира. За стрелците гледам да взимам уменията от офанзивното дърво, като им добавям перковете за бързата смяна на оръжието, допълнителните слотове по колона и понякога за по-малкия разход на екшън точки в пресечен терен (все от третото дърво). Обикновено само един-двама ги специализирам в отбрана (т.е. до трето ниво), но пък почти всички получават поне 1-2 нива в отбрана (най-вече онова за допълнителна издръжливост на броните).
              Специализирам двама или трима в третото ниво до края, за да имам хора да поддържат бойния дух, понякога върши добра работа. Особено в дълги битки (по глупости ми се е случвало да се бия едновременно с повече от един отряд орки и става сложно, особено когато има вожд и тежко бронирани воини).

              На берсерките едно нещо е притеснително: имат качество, подобно на един от перковете на бойните братя: ако убият някого им се качва атаката много и получават допълнителни точки за действие, плюс мисля че им намалява значително умората. Т.е. ако успеят да убият двама-трима започват да станат прогресивно много опасни. Особено ако са въоръжени с вериги. Разбира се, от един момент нататък не е лесно да убият някого от твоите, но се случва да не се биеш сам, а опълчението е доста зле, понякога дори и стражарските отряди не са много добре екипирани.

              Comment


                #8
                Първото по-голямо ъпдейтче на играта откак са в ранен достъп - основното е система със събития (на стратегическата карта) и "настроения" на отделните хора в наемническата рота, плюс пет нови оръжия. Следващият ъпдейт ще е нова фракция (гоблини) и сума други неща, обаче вероятно ще мине доста време, докато я "изкарат".

                Comment


                  #9
                  Последния ъпдейт е доста забавен, вече определено има смисъл човек да се пробва и на по-тежките мисии. Току що се сбих с доста голям бандитски лагер, в битката участваше и бандитски лидер - Алфред Касапина, много бой изяде докато падне, накрая го бях обградил с половината ми отряд и пак издържа 3-4 хода. След битката обаче в плячката намерих и Резача на Алфред Касапина - дълъг меч с показатели доста по-добри от всичко което може да се купи, по-лек от благороднически меч, но със значително повече щета.
                  След някое друго ниво ще се пробвам и на големия оркски бос, предния път нямах почти никакъв шанс срещу тежките оркски войни, но вече почти всичките ми алебардисти имат Ultimate Focus, което им позволява да направят по 3-4 удара за един ход, обикновено след това вражеските редици значително оредяват
                  Изглежда това ще е последния ъпдейт със сегашната система, от следващия са обещали да преработят повечето неща из основи и да добавят нова раса от гоблини.
                  <<..........>>

                  Comment


                    #10
                    Аха, сега прочетох за ъпдейта - следващият вероятно ще е много голям и ще въведе гоблините. положително нещо - те ще имат вълкоездачи, т.е. може би в бъдеще ще се пробват да решат някак нещата с въвеждането на кавалерия. Но още не съм имал време да пробвам последния ъпдейт.
                    Тежките оркски воини и лидерите им са най-трудните в играта. Аз засега ги разнищвам с боздугани и секири, плюс специализирани бойци (5-7 ниво) - един да им разбие щита, а останалите, да ги бъхтят. Ако нямам под ръка подходящ използвам боздугани (от онези, които заобикалят щитовете). Разбира се, добра работа върши някой с двуръчно оръжие (брадва или меч) за нанасяне на висока щета, особено щом вече щитовете им ги няма.

                    Comment


                      #11
                      Още малко инфо за "големия ъпдейт", който вероятно ще дойде след няколко седмици. Освен гоблините (за които вече е ясно), добавят кучета (забавно допълнение към арсенала на играча), подобряват графиката (малко по-добри и рафинирани рисунки) и променят начина, по който работи бронята и оръжията. Тази промяна ми звучи най-интересно от всичко планирано до момента. Общо взето, добавят още една характеристика на всяко оръжие - директна щета, която "прескача" бронята и се нанася върху здравето (редуцирана все пак с 10% от текущата броня). Ще трябва да се пробва.

                      Comment


                        #12
                        Излезе първият "голям" ъпдейт, както гледам, освен новият вид противници, гоблините, които ще искат съвсем различен подход, променят още цял куп неща. През уикенда евентуално ще имам време да пробвам нещо, та като имампреки впечатления, ще пиша.

                        Comment


                          #13
                          Нещо подли ми идват гоблините, по-специално ездачите на вълци, не знам това от произволната карта ли е или от нещо друго, но при мен около всички гори патрулират отряди от по 5-6 подобни твари, които в момента в който те видят, можеш спокойно да заредиш последният сейв. Пет от тез гада успяват да се справят със 8 сравнително добре екипирани щитоносеца без никакъв проблем, много висока атака и защита, просто първо ниво брадъри нямат шанс.
                          Това нямаше да е болка за умиране ако имаше начин да се избегнат, но засега не виждам такъв, по-бързи са на картата, виждат от по-далече и патрулират навсякъде, може наистина да е кофти стечение на обстоятелствата ама пак е малко изнервящо. Ще видим натам как ще е ако успея да додрапам някак.
                          <<..........>>

                          Comment


                            #14
                            Мани ти "подли", по-скоро са като римски легионери - безпощадни професионалисти, пред които младите орки са аматьори.
                            Аз сега нямам много време, та не съм играл с днешния ъпдейт (би трябвало да са оправили нещата със скоростта на вълкоездачите на картата), но първата игра с новия пач се пуснах на "лесно" ниво на трудност (то на фона на другите игри не е много лесно). Карах по стандартната схема - след първата мисия направих няколко охрана на кервани и разчистих три-четири лесни места. Първата ми работа бе да доведа хората си до десет, а после и до дванадесет - това още на 3-4 ден. На петия ден забелязах първите признаци за гоблини - лагер на вълкоездачи край големия град, някое и друго тяхно поселище, но чак на деветия ден получих задача да разчистя едно (не знаех, че са гоблини, преди да ги нападна).
                            Бяха шестима съгледвачи - двама с дълги оръжия, двама с копия и двама с бола за мятане и мечове. Трудността с тях бе само това, че много трудно се улучват - стрелците почти не вършат работа срещу тях. Но от близо с меч и щит падат бързо. Все пак, почти загубих един човек. Имах две бойни кучета, свършиха добра работа. Покрай другото плених една мрежа.
                            След това се хванах да охранявам един керван и 0 трябва да е било 10-12 ден попаднах на група от шестима вълкоездачи. Имах дванадесет души (четирима стрелци, останалите с щитове и копия или мечове; всички второ или трето ниво (повечето второ)), плюс петима зле въоръжени "керванни ръце". Вълкоездачите са бързи и атакуват по три пъти, сравнително трудни са за улучване. Наблизо имаше хълм и там се сблъскахме. Почти веднага успях да омотая единия с мрежа, останалите нападнаха, аз ги обградих и ги изклах отблизо с мечове, тук-таме и по някоя стрела. Загинаха четирима от керванните ръце и нито един от моите (трима бяха близо).
                            Така че са трудни, но 12 души могат да се справят с 5-6. Но са по-трудни от берсерки или млади орки.
                            Още не съм попадал на гоблински снайпери или шамани. Пишат, че са много неприятни.

                            Comment


                              #15
                              С малко обикаляне и избягване на някои определени гори се оправих с ездачите на вълци, обаче останалите гоблински единици са също толкова неприятни, дори май повече. Отровата на гоблинските стрелци контрира напълно арбалетаджиите ми, мрежите спират пехотата, след това просто ме разстрелват без да мога да отвърна... ще трябва явно още някое друго ниво да вдигна и да намеря отнякъде Kite Shield-ове, защото се оказа че никъде не ги продават.

                              За сметка на това направих много забавна битка срещу едно гробище, което според играта беше прекалено силно за армията ми. Когато го нападнах ми даде че вътре има само зомбита и ghoul-ове, които обикновено не са проблем за групата ми от 4то-5то ниво, само дето като влязах се оказа че са 38 Викам си поне да пробвам, наредих аз предната линия всички с копия и активиран spear wall, зад тях алебардистите и стрелците и ghoul-овете взеха да прииждат. Хубавото при тях е че имат морал и то доста нисък и като паднат първите 4-5 останалите се разбягват за няколко хода. Първоначално няколко успяха да минат през стената, но след като алебардистите ги изклаха остналите нямаха толкова късмет. През това време се бяха дотътрили и зомбитата, е при тях вече стената свърши идеална работа, 2-3 да са успяли да преминат всичко останало беше отблъснато успешно. Лошото беше че зомбитата бяха толкова много и постоянно съживяващи се, че във един момент копията се изтъркаха и брадърите останаха с голи ръце
                              Добре че по-голямата част от враговете беше вече унищожена и имах резервни мечове на няколко от щитоносците, но 1-2ма се наложи да довършват зомбитата с юмруци
                              Накрая успях да довърша всички, измъкна се само едно ghoul-че. Резултата от цялата битка беше 1-2 брадъра с поочукана броня, но нито един сериозно ранен. На екрана със статистиката няколко човека от предната линия имаха по над 700 щета и по 7-8 убити врагове, такова клане май не бях правил досега.
                              <<..........>>

                              Comment

                              Working...
                              X