Преди известно време попаднах на тази игра, която в момента се разработва (от създателите на Endless Space), като в някаква степен изглежда да е своеобразна адаптация на игровата им система от коксмическата 4-х към приказна (фентъзи) 4-х стратегия.
Хората редовно си качват дизайн документите за играта (обработени и скъсени, така че да са удобни за потребителите), като търсят обратна информация. От самите документи може да се извади доста информация (тук, като отделни теми във форума). Тук има и малко арт (четири скрийншота).
Информацията, която е ясна засега:
- стратегическа карта, базирана на шестоъгълници, всеки шестоъгълник има "височина" (използва се основно за определяне на видимостта), някакъв "терен" (гора, езеро, река и прочее) и (евентуално) специален ресурс. Самата карта е разделена на обособени региони (а ла звездните системи от космическата им игра), като разделението се задава чрез планински вериги, реки, езера и прочее трудно проходим терен (предполагам, маркирано е и графично, достатъчно ясно на самата карта). Ще има и морета (водни прегради).
Във всеки регион може да има само един "град" (т.е. регионите си имат ясно дефиниран притежател), като във всички региони освен стартовите на всеки играч ще има и по 3 "села" от неигрова раса (племе). Идеята е, че с тях може да се взаимодейства и да бъдат привлечени за съюзници. Освен това, във всеки регион в конкретни хексове ще има източници на стратегически или луксозни ресурси, като добавка към (наличните вероятно навсякъде) базови ресурси (пет на брой).
- все още неуточнен брой игрови "раси" (страни), по всичко личи, че ще бъдат (донякъде) по пътя на Стардок с тяхната фентъзи вселена, т.е. далечно базирани на основните стереотипи, но със собствени имена и особености (може би, варианти на игровите раси от космическата им игра). Т.е. ще са достатъчно "особени", включително и всяка със собстевна специфична игрова "механика" (вероятно).
- икономическата система е проста: всяко поле на стратегическата карта има базови стойности за генериране на основните пет ресурса (храна, индустрия, наука, "прах" (нещо като "подправката" от света на Дюн на Франк Хърбърт) и престиж), които се използват от града (в някаква степен това ще прилича на системата от "Цивилизация", но с определени особености). Всеки град ще може да стори едно от три неща - сграда в региона (видима посторйка на хекс от стратегическата карта, която или дава достъп до ресурса в дадения хекс, или има някакви военни функции или разширява достъпа на града ("баронство", което "блокира" или намалява стойността на хекса, в който е посторено, но разширява обсега на града); постройка в града (не се вижда на стратегическата карта, служи за модификатор или достъп до определен тип строежи или единици) или военна единица.
Храната се използва (основно) за увеличаване на населението, населението определя производството (на всичко). Индустрията се използва за строеж в градовете. "Прахът" се използва за поддръжка/строеж на специфични сгради и единици. Науката се използва за технологично развитие (подобно на това в "Цивилизация" и донякъде - във фентъзи играта на Стардок - FE/LH). Престижът се използва на имперско ниво (т.е. цялата фракция).
Специфична особеност на играта са "политиките" ("министерски планове"). В даден момент може да има само една избрана политика от няколко, всяка има срок на действие (през който не може да се сменя, а след като изтече, трябва да се продължи или избере нова), всяка ще струва престиж и ще променя глобално империята на играча (всички региони и армии). Допълнителен елемент за избор, което е добре.
- война - създаване на армия (група от единици, които се движат като едно цяло на стратегическата карта, с или без герой към тях) и движението й по картата. Ако две армии на различни играчи се окажат една до друга, може да се зададе сражение, което се провежда в отделна тактическа карта, също на хексове (вижда се на скрийншотовете и изглежда да е сравнително малка - едноцифрено число хексове от вяска страна). Героите участват в сраженията като единица.
Особеното е, че вместо да има готови единици, играчите ще могат да си създават собствени единици чрез сравнително простичка система (пак а ла космическата им игра): избор на тип/клас единица (различна графика и начални параметри/възможности), към която се добавя оръжие(1 позиция) / защита (4 позиции) / специален предмет или по-точно - способност. Така се създава "дизайн", от който след това могат да се произвеждат отделни единици.
Ще има кораби (морски транспорт), летящи единици (включително транспортиращи като в AoW).
- герои - отделни единици, ще могат да се придобиват/купуват както в Endless Space. Всеки може да се "прикача" към регион (като губернатор) или да води армия. Опит/развитие пак както в космическата им игра.
- наука - като в "Цивилизация" ще е разделена на отделни "епохи", всяка със собствени особености. Технологиите няма да са свързани в дърво (т.е. няма "изисквания"), като за преход от епоха в епоха ще се иска да се открият определен брой технологии от дадената епоха. Както във Fallen Encahntress/Legendary heroes, технологиите имат базова цена, която се увеличава всеки път щом бъде открита нова технология. Идеята е преходът между епохите да не е експоненциален, така че неоткрити науки от по-ранна епоха все още да имат своето място и смисъл за откриване по-късно (когато ще са и по-скъпи). Във FE/LH тази система като цяло работи добре, тук вероятно ще е още по-добра, защото няма да има ограничаващо дърво и три отделни клона.
-----------------------------------------
Като цяло, играта ми звучи като вариант на базовата формула на AoW, но опростена (като система) и вероятно по-динамична. Определено си струва да се проследи, поне за мен.
Хората редовно си качват дизайн документите за играта (обработени и скъсени, така че да са удобни за потребителите), като търсят обратна информация. От самите документи може да се извади доста информация (тук, като отделни теми във форума). Тук има и малко арт (четири скрийншота).
Информацията, която е ясна засега:
- стратегическа карта, базирана на шестоъгълници, всеки шестоъгълник има "височина" (използва се основно за определяне на видимостта), някакъв "терен" (гора, езеро, река и прочее) и (евентуално) специален ресурс. Самата карта е разделена на обособени региони (а ла звездните системи от космическата им игра), като разделението се задава чрез планински вериги, реки, езера и прочее трудно проходим терен (предполагам, маркирано е и графично, достатъчно ясно на самата карта). Ще има и морета (водни прегради).
Във всеки регион може да има само един "град" (т.е. регионите си имат ясно дефиниран притежател), като във всички региони освен стартовите на всеки играч ще има и по 3 "села" от неигрова раса (племе). Идеята е, че с тях може да се взаимодейства и да бъдат привлечени за съюзници. Освен това, във всеки регион в конкретни хексове ще има източници на стратегически или луксозни ресурси, като добавка към (наличните вероятно навсякъде) базови ресурси (пет на брой).
- все още неуточнен брой игрови "раси" (страни), по всичко личи, че ще бъдат (донякъде) по пътя на Стардок с тяхната фентъзи вселена, т.е. далечно базирани на основните стереотипи, но със собствени имена и особености (може би, варианти на игровите раси от космическата им игра). Т.е. ще са достатъчно "особени", включително и всяка със собстевна специфична игрова "механика" (вероятно).
- икономическата система е проста: всяко поле на стратегическата карта има базови стойности за генериране на основните пет ресурса (храна, индустрия, наука, "прах" (нещо като "подправката" от света на Дюн на Франк Хърбърт) и престиж), които се използват от града (в някаква степен това ще прилича на системата от "Цивилизация", но с определени особености). Всеки град ще може да стори едно от три неща - сграда в региона (видима посторйка на хекс от стратегическата карта, която или дава достъп до ресурса в дадения хекс, или има някакви военни функции или разширява достъпа на града ("баронство", което "блокира" или намалява стойността на хекса, в който е посторено, но разширява обсега на града); постройка в града (не се вижда на стратегическата карта, служи за модификатор или достъп до определен тип строежи или единици) или военна единица.
Храната се използва (основно) за увеличаване на населението, населението определя производството (на всичко). Индустрията се използва за строеж в градовете. "Прахът" се използва за поддръжка/строеж на специфични сгради и единици. Науката се използва за технологично развитие (подобно на това в "Цивилизация" и донякъде - във фентъзи играта на Стардок - FE/LH). Престижът се използва на имперско ниво (т.е. цялата фракция).
Специфична особеност на играта са "политиките" ("министерски планове"). В даден момент може да има само една избрана политика от няколко, всяка има срок на действие (през който не може да се сменя, а след като изтече, трябва да се продължи или избере нова), всяка ще струва престиж и ще променя глобално империята на играча (всички региони и армии). Допълнителен елемент за избор, което е добре.
- война - създаване на армия (група от единици, които се движат като едно цяло на стратегическата карта, с или без герой към тях) и движението й по картата. Ако две армии на различни играчи се окажат една до друга, може да се зададе сражение, което се провежда в отделна тактическа карта, също на хексове (вижда се на скрийншотовете и изглежда да е сравнително малка - едноцифрено число хексове от вяска страна). Героите участват в сраженията като единица.
Особеното е, че вместо да има готови единици, играчите ще могат да си създават собствени единици чрез сравнително простичка система (пак а ла космическата им игра): избор на тип/клас единица (различна графика и начални параметри/възможности), към която се добавя оръжие(1 позиция) / защита (4 позиции) / специален предмет или по-точно - способност. Така се създава "дизайн", от който след това могат да се произвеждат отделни единици.
Ще има кораби (морски транспорт), летящи единици (включително транспортиращи като в AoW).
- герои - отделни единици, ще могат да се придобиват/купуват както в Endless Space. Всеки може да се "прикача" към регион (като губернатор) или да води армия. Опит/развитие пак както в космическата им игра.
- наука - като в "Цивилизация" ще е разделена на отделни "епохи", всяка със собствени особености. Технологиите няма да са свързани в дърво (т.е. няма "изисквания"), като за преход от епоха в епоха ще се иска да се открият определен брой технологии от дадената епоха. Както във Fallen Encahntress/Legendary heroes, технологиите имат базова цена, която се увеличава всеки път щом бъде открита нова технология. Идеята е преходът между епохите да не е експоненциален, така че неоткрити науки от по-ранна епоха все още да имат своето място и смисъл за откриване по-късно (когато ще са и по-скъпи). Във FE/LH тази система като цяло работи добре, тук вероятно ще е още по-добра, защото няма да има ограничаващо дърво и три отделни клона.
-----------------------------------------
Като цяло, играта ми звучи като вариант на базовата формула на AoW, но опростена (като система) и вероятно по-динамична. Определено си струва да се проследи, поне за мен.
Comment