Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Endless Legend (4-х фентъзи)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Endless Legend (4-х фентъзи)

    Преди известно време попаднах на тази игра, която в момента се разработва (от създателите на Endless Space), като в някаква степен изглежда да е своеобразна адаптация на игровата им система от коксмическата 4-х към приказна (фентъзи) 4-х стратегия.
    Хората редовно си качват дизайн документите за играта (обработени и скъсени, така че да са удобни за потребителите), като търсят обратна информация. От самите документи може да се извади доста информация (тук, като отделни теми във форума). Тук има и малко арт (четири скрийншота).

    Информацията, която е ясна засега:

    - стратегическа карта, базирана на шестоъгълници, всеки шестоъгълник има "височина" (използва се основно за определяне на видимостта), някакъв "терен" (гора, езеро, река и прочее) и (евентуално) специален ресурс. Самата карта е разделена на обособени региони (а ла звездните системи от космическата им игра), като разделението се задава чрез планински вериги, реки, езера и прочее трудно проходим терен (предполагам, маркирано е и графично, достатъчно ясно на самата карта). Ще има и морета (водни прегради).
    Във всеки регион може да има само един "град" (т.е. регионите си имат ясно дефиниран притежател), като във всички региони освен стартовите на всеки играч ще има и по 3 "села" от неигрова раса (племе). Идеята е, че с тях може да се взаимодейства и да бъдат привлечени за съюзници. Освен това, във всеки регион в конкретни хексове ще има източници на стратегически или луксозни ресурси, като добавка към (наличните вероятно навсякъде) базови ресурси (пет на брой).

    - все още неуточнен брой игрови "раси" (страни), по всичко личи, че ще бъдат (донякъде) по пътя на Стардок с тяхната фентъзи вселена, т.е. далечно базирани на основните стереотипи, но със собствени имена и особености (може би, варианти на игровите раси от космическата им игра). Т.е. ще са достатъчно "особени", включително и всяка със собстевна специфична игрова "механика" (вероятно).

    - икономическата система е проста: всяко поле на стратегическата карта има базови стойности за генериране на основните пет ресурса (храна, индустрия, наука, "прах" (нещо като "подправката" от света на Дюн на Франк Хърбърт) и престиж), които се използват от града (в някаква степен това ще прилича на системата от "Цивилизация", но с определени особености). Всеки град ще може да стори едно от три неща - сграда в региона (видима посторйка на хекс от стратегическата карта, която или дава достъп до ресурса в дадения хекс, или има някакви военни функции или разширява достъпа на града ("баронство", което "блокира" или намалява стойността на хекса, в който е посторено, но разширява обсега на града); постройка в града (не се вижда на стратегическата карта, служи за модификатор или достъп до определен тип строежи или единици) или военна единица.
    Храната се използва (основно) за увеличаване на населението, населението определя производството (на всичко). Индустрията се използва за строеж в градовете. "Прахът" се използва за поддръжка/строеж на специфични сгради и единици. Науката се използва за технологично развитие (подобно на това в "Цивилизация" и донякъде - във фентъзи играта на Стардок - FE/LH). Престижът се използва на имперско ниво (т.е. цялата фракция).
    Специфична особеност на играта са "политиките" ("министерски планове"). В даден момент може да има само една избрана политика от няколко, всяка има срок на действие (през който не може да се сменя, а след като изтече, трябва да се продължи или избере нова), всяка ще струва престиж и ще променя глобално империята на играча (всички региони и армии). Допълнителен елемент за избор, което е добре.

    - война - създаване на армия (група от единици, които се движат като едно цяло на стратегическата карта, с или без герой към тях) и движението й по картата. Ако две армии на различни играчи се окажат една до друга, може да се зададе сражение, което се провежда в отделна тактическа карта, също на хексове (вижда се на скрийншотовете и изглежда да е сравнително малка - едноцифрено число хексове от вяска страна). Героите участват в сраженията като единица.
    Особеното е, че вместо да има готови единици, играчите ще могат да си създават собствени единици чрез сравнително простичка система (пак а ла космическата им игра): избор на тип/клас единица (различна графика и начални параметри/възможности), към която се добавя оръжие(1 позиция) / защита (4 позиции) / специален предмет или по-точно - способност. Така се създава "дизайн", от който след това могат да се произвеждат отделни единици.
    Ще има кораби (морски транспорт), летящи единици (включително транспортиращи като в AoW).

    - герои - отделни единици, ще могат да се придобиват/купуват както в Endless Space. Всеки може да се "прикача" към регион (като губернатор) или да води армия. Опит/развитие пак както в космическата им игра.

    - наука - като в "Цивилизация" ще е разделена на отделни "епохи", всяка със собствени особености. Технологиите няма да са свързани в дърво (т.е. няма "изисквания"), като за преход от епоха в епоха ще се иска да се открият определен брой технологии от дадената епоха. Както във Fallen Encahntress/Legendary heroes, технологиите имат базова цена, която се увеличава всеки път щом бъде открита нова технология. Идеята е преходът между епохите да не е експоненциален, така че неоткрити науки от по-ранна епоха все още да имат своето място и смисъл за откриване по-късно (когато ще са и по-скъпи). Във FE/LH тази система като цяло работи добре, тук вероятно ще е още по-добра, защото няма да има ограничаващо дърво и три отделни клона.

    -----------------------------------------

    Като цяло, играта ми звучи като вариант на базовата формула на AoW, но опростена (като система) и вероятно по-динамична. Определено си струва да се проследи, поне за мен.

    #2
    Endless Legend

    Малко съм учуден, че досега не се е появила тема за тази игра. По принцип съм се отказал от такива времегубки, но специално за тази имаше доста изписано колко новаторска и различна била и затова в крайна сметка си я взех покрай празничните разпродажби.

    A cursory glance might lead you to believe that Endless Legend is a duck. In this instance, Civilization V is the Plato…

    Amplitude have released two games this year and either one would be deserving of a place in this bestest best December …

    And you thought it had to be a game that hadn't featured previously on the list. Adam: Cor. It's a strategy game!



    Накратко, смятам, че трябва да се пробва от всеки, и че, ако и в момента да има много за доизкусуряване, ако бъде поддържана от Amplitude така, както другите им игри, има потенциала да стане абсолютна класика. Тактическата част и RPG-елементите имат нужда от доста натъкмяване и разширяване докато покрият обещанията, иначе атмосферата е уникална и адски лесно се губи представа за времето.
    Last edited by Imperial; 03-01-2015, 04:10.
    albireo написа
    ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

    Comment


      #3
      ааа, ИМпериал, не си прав - имаме си тема. Аз отдавна я забелязах и я следях внимателно, докато я разработваха. Включих я и в специалната ми тема за походовите игри. Но да си призная, тази година излязоха доста походови игри, а времето ми е малко, затова я пробвах, но не съм й отделил много време (AOW3 -която ми допада много повече, "глътна" и продължава да го прави, повече от времето ми; същото важи и за фентъзи 4х-овете на Stardock, макар че там причината е, че излязоха доста по-рано).
      Играта обещаваше много, много я хвалят, но аз, да си призная, не съм в кой знае какъв възторг от нея.
      Естетически не ми допада, не е вложено нищо стилистично, за да създаде приказно-фантастична атмосфера - всичко е технологично, т.е. прекалено много личи произхода й от Endless Space. Дори идеята, че в една приказна Вселена имаш научно развитие и то се нарича "технология"... ъф. Същото общо взето важи и за "расите" в играта - има някаква идея, да, не са класическите фентъзи "герои", но не мога да кажа, че са кой знае колко уникални и различни (смешното е, че едни и същи хора, които критикуваха, да речем, FE (и развитието й) или AOW3 за "недостатъчно различни раси", хвалят тази за същото, макар че и тук разликите не са много повече от козметични в повечето случаи - особено ако ги сравним с CoE3 или Dominions). Просто това стилистично изпълнение не ме грабва.
      Много хвалят интерфейса, наследен от Endless Space, но и той не ми се вижда нещо особено. Като оставим настрана технологичния му вид - нещо, което не ми допада никак, останалото е функционалност. Има я и в AoW3, да речем.
      Стратегическата част е интересна, но нищо чак толкова ново или революционно. Нарядко се правят решения, рядко са кой знае колко съществени. Честно казано, "Цивилизация" е по-добра в това отношение, а дори FE не е по-зле (да не говорим, че и визуално е по-добре, според мен, поне както я играя аз; а до решенията - горе-долу на същото ниво са). Да, въвели са някои изкуствени ограничения, така че да ограничат количеството игрови същности на стратегическо ниво, но това ограничение е доста изкуствено и аз поне го чувствам странно. За мен това не е плюс.
      Технологиите са донякъде интересни, но на практика липсва магическа страна на нещата. Отново не е нещо кой знае колко ново или пък невиждано. Но не го чувствам фентъзи или приказно - по-скоро напомня (изцяло) за НФ-игра. И е малко суховато.
      Тактическата страна на нещата има един интересен аспект - признавам го. Аз обичам фазово решение на боя и тук то присъства. Но е слабовато реализирано и не води до почти никакви интересни решения. За сметка на това начинът, по който се "генерират" тактическите карти е странноват и не ми допада. Дори е много странен, нарушава "вживяването". Тази част от играта е така - не лоша, но нищо особено. Предпочитам многократно AoW3 или World of Magic (която постепенно добива завършен вид). Дори няма и да споменавам тактическите сражения в Еадор (за мен са близки до идеалното) или в Battle Brothers (вярно, тази не е в същия жанр).
      Единственото наистина оригинално нещо са куестовете и историята, която разказват. Добре са вплетени в цялото - определено по-добре отколкото във FE. Но "решаването" им е далеч от някаква оригиналност и е доста суховато. А пък при повторна игра със същата раса най-вероятно ще е скучно и предсказуемо.
      Така че като цяло не е зле, но човек трябва да има време да я пробва. А аз тепърва чакам да излезе една фентъзи стратегия (всъщност две - World of Magic трябва да бъде завършен сравнително скоро), които искам да пробвам, плюс още няколко походови игри, които ще излизат тази година. Да не говорим, за втория експанжън на AoW3 (който доста променя нещата). Съмнявам се, че ще имам време да я пробвам отново, но кой знае. Напоследък когато намеря време, играя Armagedon (почти приключих кампанията, след което вероятно ще я оставя), Pike and shot и AoW3.

      ПП Може би трябва да се обединят двете теми.

      Comment

      Working...
      X