Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Gary Grigsby: War in the East

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Звучи реалистично и сега се замислих дали това е добре симулирано в други игри.
    В няколко игри е симулирано доста добре. Да речем, в DC: Case Blue владеенето на пътищата и "пътните възли" е ключово - без него може цял фронт да "умре" за броени дни. Да не говорим, че просто има предел над който няма как да се стигне, т.е. това, което достига изтънява вси повече и повече. Самата симулация е сравнително подробна, макар и достатъчно "лека" за играча, т.е. не изисква изключително много над самото планиране и мислене. НО така или иначе скоро става проблем, т.е. просто в частите няма достатъчно бойна сила, няма и достатъчно снабдяване.
    В Advanced Tactics знаеш как стоят нещата - там е една идея по-сложно заради наличието на производство (мисля че е близко до War int the East). Особено ако се включат и някои модове, които излязоха напоследък (има там един тип, който пипа много надълбоко в играта), които правят логистиката съвсем реалистична. Но дори и без тях знаеш как можеш да използваш транспортни части за "ръчно" прехвърляне на снабдяване. Между другото, в новата си игра Вик обща още по-добра логистично/снабдителна система. Най-вероятно следващия месец ще разкрие точно каква ще е тази игра, но подозирам, че ще е по-скоро нещо в посока развитие на АТ, отколкото на чисто историческата му серия.
    В Unity of command е решено гениално и просто, като е работа на дизайнера на съответната карта да се погрижи за ограничението, но общо взето колкото по-навътре в СССР попадаш, толкова по-сложни стават нещата. Трябва да спретна някое AAR, за да се види.
    В някои от по-глобалните игрици като Commander/Strategic Command също нещата са донякъде симулирани, макар и най-често с общи ограничения. В Time of Fury има някаква сравнително проста, но създаваща добри ограничения система, за съжаление, не съм имал време да я пробвам, така че пиша само по каквото съм чел.
    Като се замисля, с изключение на игрите а ла PG (в които не може да се говори за някаква логистична система) и, разбира се, на тактическите игри, където няма и място за такава, като цяло в останалите малко или повече тези оперативни страни са симулирани. Въпросът е как е направено това - със своеобразни скриптове, те.. донякъде извън системата или е вкарано в самата игрова система.

    Worcho, нямам много опит с играта, но подозирам, че просто трябва да произвеждаш и използваш повече ремонтни части и да се опитваш да вземаш линиите непокътнати. И да решиш точно откъде и с какви сили ще минаваш. Със сигурност трябва да се изчаква логистичната система да бъде възстановена (ако е била повредена), за да се продължи нататък.

    Comment


      #17
      Мисля че засега няма смисъл да се отваря нова тема за War in the West, та затова ще пиша тук. Една тема с обяснения за промените и развитието спрямо War in the East.

      Comment


        #18
        Две седмици отделих на играта и мога да кажа, че това определено не е игра в широкия смисъл на тази дума. Това нещо е ОГРОМНО от всякаква гледна точка и явно прекалено за мен. Сигурно трябва да си взема едногодишен отпуск за да успея да разбера всичко от-до и да имам някакъв успех. Е, засега това няма как да стане, така че я оставям настрана. Gollum, кажи нещо подобно на WitE, но по-опростено? Играе ми се нещо с колкото се може по-голяма историческа достоверност, естествено не някоя еднодневка, която се "превърта" за два дена, но определено не и нещо толкова задълбочено като WitE. Доста подцених това творение Иначе за хора с МНОГО свободно време и интерес към тематиката, тази игра е Божи дар. А аз си мислех, че HoI серията е недостижима (това го казвам съвсем сериозно )
        Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

        Comment


          #19
          tynesider написа Виж мнение
          Две седмици отделих на играта и мога да кажа, че това определено не е игра в широкия смисъл на тази дума. Това нещо е ОГРОМНО от всякаква гледна точка и явно прекалено за мен. Сигурно трябва да си взема едногодишен отпуск за да успея да разбера всичко от-до и да имам някакъв успех. Е, засега това няма как да стане, така че я оставям настрана. Gollum, кажи нещо подобно на WitE, но по-опростено? Играе ми се нещо с колкото се може по-голяма историческа достоверност, естествено не някоя еднодневка, която се "превърта" за два дена, но определено не и нещо толкова задълбочено като WitE. Доста подцених това творение Иначе за хора с МНОГО свободно време и интерес към тематиката, тази игра е Божи дар. А аз си мислех, че HoI серията е недостижима (това го казвам съвсем сериозно )
          Нещичко по-просто, операционно ниво:
          Commander - Europe at War

          И пак Гари Григсби: Gary Grigsby’s World At War
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #20
            Merci, messire Именно за "Командир"-а си мислех и ще сваля да го пробвам. Ако си го играл, би ли споделил дали има реални исторически машини, дивизии, командири и т.н? Защото има значение за мен, не знам защо Другата игрица, за която си мислех е DC:CB...
            Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

            Comment


              #21
              Е, tynesider, аз те предупредих за това. Играта е твърде мащабна и иска ужасно много време. Ако искаш нещо със сходна (да не кажа и доста по-голяма) реалистичност, но все пак по-контролируемо, бих ти препоръчал Decisive Campaigns: Case Blue (ако искаш източния фронт - вярно, само 1942 г., но ще ти е достатъчно аз дълго време). Сайт. Не е никак евтина (но тези издатели държат сходни цени и игрите им не излизат на стийм, така че особени намаления не може да се очакват; принципно някъде може да се намери и пиратска), но е добра. Обаче пак си иска време, де. Аз съм на границата, засега съм пробвал по-малките сценарии, където контролирам по 3-4 корпуса, т.е. 12-15 дивизии най-много. Трудничка е - ИИ-то е ефективно. Но това е чисто оперативно-тактическа игра с акцент върху първото - няма стратегически елемент или по-точно, почти няма. Сходна е Unity of Command, макар и много по-проста и бърза за игра. Но добре симулира (като за нивото си) оперативните аспекти. Пак е само за 32-ра, освен ако не си вземеш и експанжъна. Впрочем, аз вече ги споменах.
              А най-горе в раздела съм отворил една тема, в която събирам всички походови игри (стратегически, оперативни, тактически), та и там можеш да погледнеш. Далеч е от пълнота, но има това онова.
              Иначе донякъде подобни на WitE, но по-контролируеми стратегически игри с оперативни елементи има поне три, за които се сещам от раз. Commander-серията, Strategic Command (аз лично предпочитам първата част, ще излиза и трета, вероятно следващата година) и Time of Fury. Последната е най-мащабна. Така че е по-близо до WitE.
              Доколкото знам (не съм си я взимал, та затова не съм я и пробвал още - нямам време, а и бюджета ми е ограничен), бойната система е много по-простичка (дивизии, без подробности какво има вътре като WitE), но пък останалите стратегически елементи са по-развити.
              Всичките са все походови.

              Comment


                #22
                tynesider написа
                Именно за "Командир"-а си мислех и ще сваля да го пробвам. Ако си го играл, би ли споделил дали има реални исторически машини, дивизии, командири и т.н?
                За него си има отделна тема, но - не. Играта е на корпусно ниво, така че разполагаш с пехотни, моторизирани или танкови корпуси (в базовата), ако искаш, можеш да си ги наименуваш исторически, но не отразяват реалното положение на нещата пряко. Можеш да си купуваш исторически лидери и да ги прикачаш към тях, за да им повишат ефективността. Но ако търсиш историчност няма да я намериш там. Играта симулира прилично реалната война, но не я отразява по този начин. Машини въобще няма (освен моделите, които се използват за картинки на корпусите), дивизии също, защото играеш с корпуси.
                Повече или по-малко това важи за всяка от споменатите трите стратегически игри. Макар че Time of Fury е на дивизионно ниво и може би дивизиите са с истинските им имена и номера, не съм сигурен.
                Unity of Command е реалистична като сещане, дори дивизиите са наименувани по съответния начин, но не е дословно историческа. Ако търсиш това, вероятно DC:Case Blue е единственото, което може да те заинтригува. Но е оперативна игра, те.. няма производство - каквото ти пратят като попълнения (може да се провери в ръководството кой месец какво идва). Можеш малко да влияеш на това като поискаш повече от даден вид помощ. Можеш и да получаваш понякога конкретни дивизии като подкрепление.

                Comment


                  #23
                  Gollum, благодаря за отговорите! Определено нямам финансовата възможност да закупувам голяма част от игрите, които ме заинтригуват и се задоволявам с пиратските сайтове. За щастие всички изброени игри от теб ги има в един определен, така че имам избор. Ами ще сваля и Командира и Fall Blau и ще изпробвам. После в съответната тема ще споделя мнение Отново ви благодаря и на двамата!

                  EDIT: Gollum, играл ли си Блицкриг: от Варшава до Париж и какво ти е мнението за него? Гледам, че е преди Fall Blau, та се чудя дали да не почна с нея?
                  Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

                  Comment


                    #24
                    tynesider написа Виж мнение
                    Gollum, благодаря за отговорите! Определено нямам финансовата възможност да закупувам голяма част от игрите, които ме заинтригуват и се задоволявам с пиратските сайтове. За щастие всички изброени игри от теб ги има в един определен, така че имам избор. Ами ще сваля и Командира и Fall Blau и ще изпробвам. После в съответната тема ще споделя мнение Отново ви благодаря и на двамата!

                    EDIT: Gollum, играл ли си Блицкриг: от Варшава до Париж и какво ти е мнението за него? Гледам, че е преди Fall Blau, та се чудя дали да не почна с нея?
                    Ако ще играеш MILITARY HISTORY Commander Europe at War, сложи си Grand Strategy 2.0 Expansion - това е безплатен адд-он с множество допълнителни екстри, добавки и т.н.. Играта е лесна за играене, сравнително лесна срещу компютър и прекрасно оптимизирана за игра срещу друг човек онлайн. 3.0 ще излезе всеки момент.
                    Повече информация тук:


                    Slitherine тази година издадоха и Commander - The Great War - същата игра на практика, обаче за Първа световна война.
                    We don't see things as they are, we see them as we are
                    ---Anais Nin----

                    Comment


                      #25
                      Определено нямам финансовата възможност да закупувам голяма част от игрите, които ме заинтригуват и се задоволявам с пиратските сайтове. За щастие всички изброени игри от теб ги има в един определен, така че имам избор.
                      От тях не съм виждал пиратско копие единствено на Time of Fury, но те разбирам - дълги години и аз съм играл основно пиратски, а и сега ми се случва. от известно време имам възможност да си купувам, а и така или иначе нямам почти време за игра, та мога да съчетая двете .

                      EDIT: Gollum, играл ли си Блицкриг: от Варшава до Париж и какво ти е мнението за него? Гледам, че е преди Fall Blau, та се чудя дали да не почна с нея?
                      Не, купих си направо Case Blue. Но следях развитието й, прегледал съм и форумите. Основната разлика е в кампаниите, които покрива. По-съществени разлики има в начина, по който работи снабдителната система в двете игри. В първата ("Блицкрига") снабдяването се проследява от генералния щаб (основния щаб в сценария) до всеки от щабовете надолу и чак от тях към единиците, докато в CB връзката е директно от основния щаб до единиците, т.е. останалите щабове под него не изпълняват снабдителни, а само командни функции. Вик е направил тази промяна, за да оптимизира играта, т.е. за да върви по-бързо и донякъде за да е по-лесно за ИИ-то. Доколкото знам, има различни дребни оптимизации по самия "мотор", мисля че и малки промени по правилата, но нищо генерално. Основната разлика е, че в CB има редактор (не знам дали обратно е пуснат и за първата, не съм сигурен). Мисля че и ИИ-то е малко по-добро във втората. Но то така или иначе е много ефективно и в двете - аз срещам сериозни трудности да побеждавам - твърде е добър в изтеглянето на совите части, ако възникне опасност от обкръжение, както и в създаването на "чували" за твоите части.
                      Но отзивите за първата игра, които съм чел, са много положителни. Възнамерявах да я взема докато не осъзнах, че няма да имам време да изиграя всичко и във втората. А междувременно Вик прави следващата част, посветена на "Барбароса", както и още една засега необявена игра (вероятно ще е нещо като развитие на advanced tactics). Неговите си струва да се купуват, защото е сам човек - сам прави всичко (с изключение на графиката), а игрите му са много добри.
                      Да те предупредя (някои се дразнят), има една особеност при сметките, която може и да ти се види странна (направено е за оптимизация): може да видиш, че в полковете ти има, да речем, 4000 пехотинци, 50 оръдия и 20 танка. Но "мотора" на играта реално смята по една формула и "брои" танковете на "петици", пехотата на "стотици" и прочее. Т.е. в действителност има, следвайки моя пример, 40 пехота, 10 оръдия и 4 танка (ако искаш, можеш да ги възприемаш като 40 роти, 10 батареи и 4 взвода). На някои им се вижда нереалистично, но няма реално отражение върху нещата.
                      Другата особеност е, че моторът позволява до 8 субформации в полк (батальон), т.е. някои неща са опростени, за да се вкарат в тези рамки.
                      В тази връзка се сещам за още една разлика между двете игри. В първата към пехотата са добавени субформации за миномети, картечници и прочее, но във втората те са "включени" в самата пехота, т.е. липсват като отделни формации (има такива за артилерията, но не вече не за тежкото пехотно въоръжение).

                      Slitherine тази година издадоха и Commander - The Great War - същата игра на практика, обаче за Първа световна война.
                      Дибо, мисля че не е същата реално. Разработчиците са различни и доколкото си спомням, писали са наново целия "мотор" от нулата (това по спомени на какво съм попадал из форума им). Съответно, под "качулката" има много разлики. Иначе играта звучи интересно, но засега не съм си я взимал (мисля че не съм я мяркал и пиратска) и не съм я пробвал.
                      Иначе съм съгласен за 2.0 версия за ВСВ играта - има големи разлики.

                      Comment


                        #26
                        Ясно, вече свалих Блицкриг-а и мисля до края на вечерта да го започна Намерих и хубав графичен мод, така че остава само install & play Със сигурност ще споделя впечатления. dibo, прегледах сайта и виждам, че вече има 2.1 мод. Със сигурност ще го изпробвам, когато почна Командира. Много ти благодаря, спести ми търсене, защото обичам подобренията по игрите, особено тези в "историческо" отношение
                        Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

                        Comment


                          #27
                          Ясно, вече свалих Блицкриг-а и мисля до края на вечерта да го започна Намерих и хубав графичен мод, така че остава само install & play Със сигурност ще споделя впечатления.
                          Това е добре. ако възникнат някакви въпроси - пиши. Общо взето съм запознат със системата, та ще мога да ти отговоря. Естествено, в темата за играта, че да не се отклоняваме в тази.

                          Comment


                            #28
                            O, със сигурност! Захванах се да чета manual-a, 100 % ще търся помощта ти за някои неща. В съответната тема естествено
                            Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

                            Comment


                              #29
                              Ако някой все още се занимава с тази игра, ще го помоля да даде малко обяснения по образуването на този MODIFIED COMBAT VALUE, защото аз от Game Manual разбирам, че е някакъв фактор съставен от множество други случайни фактори. Как може да атакувам даден вражески юнит с мой юнит и да го победя убедително, а в следващата атака върху същия вражески юнит той да ме победи като MODIFIED COMBAT VALUE му скочил до небето без никакви основания(като терен на битката или лидер, който командва юнита). То с тази бойна система излиза, че при битка победителя в нея е просто рандом.

                              П.п. Може всъщност аз да пропускам или не разбирам нещо де

                              Comment

                              Working...
                              X