Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Gary Grigsby: War in the East

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Gary Grigsby: War in the East

    Две класики на Gary Grigsby. В някои отношения още са ненадминати. Може да ги намерите тук:

    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    #2
    War in Russia; Pacific War

    Originally posted by "dibo"

    Две класики на Gary Grigsby. В някои отношения още са ненадминати. Може да ги намерите тук:

    http://www.matrixgames.com/games/pac...r/features.asp
    Безплатни са :tup:
    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    Comment


      #3
      Интересни са, но някак не успях да се накарам да вникна в тях - явно много съм се разнежил по отношение на удобния интерфейс и приемливата графика. Ако ми бяха попаднали преди 6 години (а не преди една), може би щях да им отделя полагащото се време. Впрочем, в тази връзка - едно време имаше една брилютна оперативно-тактическа игра - казваше се "Сталин" (или пък беше "Сталинград"?, не си спомням). Попадна ми някъде в началото на деведесетте и беше много детайлно направена - значително по-добре от която и да е от PG серията.

      Comment


        #4
        Интерфейсът вярно е куц - но играта е от 1993г. все пак. Обаче все още не съм срещал игра която да е по-добра на стратегическо ниво. Hearts of Iron беше добра като замисъл, но преждевременното и пускане на пазара я опорочи. Да видим HOI2. Защото повечето игри за ВСВ са или симулации или на тактическо ниво. А истинските стратегии не са много - всъщност един поглед върху http://grognard.com/index.html
        показва, че те (изключвам конвертираните настолни игри) се броят на пръсти.
        We don't see things as they are, we see them as we are
        ---Anais Nin----

        Comment


          #5
          ок

          Да, съгласен съм - на практика въобще няма игри за ВСВ, които да съчетават и оперативни, и стратегически елементи (с необходимото ниво тактически). Всъщност оперативни игри хич няма. War in Russia е донякъде такава, но само донякъде. "Сталин" беше подобна (тя също трябва да е правена някъде тогава) имаше достатъчно оперативни елементи, но все пак акцентът беше по-скоро върху тактиката (стратегия въобще остъства).
          Що се отнася до HOI - рядко съм бил по-разочарован в очакванията си. Не съм чул инфо за HOI2 - какво се очаква да представлява?
          Между другото - един от елементите, които със сигурност развалят игра, която се опитва да бъде на това ниво е поставянето и в реално време. Ако я направят походова (дълбоко се съмнявам да го сторят, де) и пооправят някои неща, може и да имаме най-после приближение към идеала .
          Дотогава можем да се опитваме да сторим на фоурмните игри нещо подобно.

          Comment


            #6
            да, уви

            За HOI2 информацията засега е оскъдна. Със сигурност няма да е походова - engine на Парадокс не позволява. А инак се надявам да изчистят грешките на HOI - а те вярно са многобройни.
            We don't see things as they are, we see them as we are
            ---Anais Nin----

            Comment


              #7
              Gary Grigsby: War in the East

              Здравейте! Отдавна бях чувал за тази игра, но вчера за пръв път ми попадна и мисля да я инсталирам и проверя. От прочетеното в ръководството оставам с впечатление, че е доста задълбочена стратегия, наблягаща върху геймплея и в никакъв случай върху графиката, което е супер Моля, ако някой е играл играта, нека сподели впечатления. Поздрави!
              Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

              Comment


                #8
                За новия "римейк" ли пишеш? Или за старата дос-овска игра (която мисля че имаше едно препакетиране от Матрикс Геймс, преди да направят новия вариант, но може и да бъркам)? Твърде много време иска за моя вкус и има някои проблеми с ИИ-то, доколкото съм чел. Аз лично предпочитам (в зависимост от това какво ми се играе) Unity of Command (за бързи игри) или Decesive Campaigns: Case Blue (следващата в серията директно ще е върху "Барбароса"), която иска повечко време за игра (но много по-малко от War in the East) и за мен е максимално приемливото съчетание между реалистичност, детайлност и контрол. В War int the East са отишли твърде далеч в детаилността и нивото на контрол, което съчетано с не особено удобен интерфейс не ми допада. Не че някога се предвижда да имам нужното свободно време за игра с нея, де.

                Comment


                  #9
                  Да, имах предвид за "римейка" от преди две години. Благодаря за отговора, ще я пробвам и ще споделя впечатления
                  Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

                  Comment


                    #10
                    Сподели, ще е интересно. Аз все се каня (ама нещо не намирам време), да направя по едно AAR по някои от сценариите в DC:CB и UoC, ако имаш време, спретни и ти нещо подобно, ще е интересно (вярвам) за хората, които си падат по този род игри.

                    Comment


                      #11
                      Никога досега не съм правил ААR на игра и ще ми бъде доста интересно да опитам. Разбира се, не очаквам да се получи кой знае какво, но все пак Конкретно за играта - досега не съм играл нищо подобно. Бидейки фен на HoI сериите, това е нещо съвсем ново за мен и ще ми отнеме време да го разуча, но на първо четене ми се вижда доста зарибяваща Както и да е, със сигурност ще отделя повечко време върху играта, стига да намеря свободно такова.
                      Човек може да се бори само за онова, което обича. Може да обича само онова, което уважава, и да уважава само онова, което в крайна сметка познава.

                      Comment


                        #12
                        И аз бих се радвал да се даде малко повече разяснения по тази игра, защото ми изглежда доста добре и е точно това, което винаги съм търсил, но за жалост почти нищо не разбирам, а и с езиците съм скаран. Прилича ми на HoI, но в по-добър вариант (поне по моя вкус).

                        Comment


                          #13
                          Прилича ми на HoI, но в по-добър вариант (поне по моя вкус).
                          Няма почти нищо общо с HoI. Първо, ограничена е до източния фронт (т.е. не включва целите Германия и СССР, какво остава за останалите държави), второ, това е оперативна игра със стратегически елементи (HoI е стратегическа игра с отделни оперативни елементи): основното са военните действия на оперативно ниво (ходовете по принцип са седмични (всеки е една реална седмица), доколкото помня (в отделните сценарии май можеше и по-малки), а единиците са дивизии или бригади), доколкото има стратегически елемент, той се отнася само до военните единици (създаване на нови), останалото е отрязано като ненужно (такова е). Но като военна игра е несравнимо по-добре от HoI, впрочем, от която и да е стратегическа игра, това е въпрос на приоритети, не само на реализация.
                          Проблемите на играта, според мен, се свеждат до лош интерфейс, прекалено много единици и детайли (т.е. на това ниво би трябвало да се командват армии, а не дивизии), бърза загуба на историчност в хода на играта (заради стратегическия елемент, т.е. способността да се сторят и изкарват на бойното поле нови единици в рамките на отворена система).

                          ПП Между другото, в DC всички тези проблеми липсват: много по-добър интерфейс, несравнимо по-високо ниво на историчност (достоверност), много хитро решена система за придобиване на нови единици и попълване (която няма как да изкриви нещата), по-дребен мащаб (полкови) и само отделни операции. Това някои могат да го приемат като недостатък, но според мен е неизбежно, за да се запази ниво на контрол. И пак големите сценарий (целия Case Blue) са твърде мащабни. Впрочем, с излизането на DC:Clash of the Titans предполагам, че ще има директен конкурент на тази игра (същите мащаби, дивизионно ниво, но с по-добрата система на DC).
                          Last edited by gollum; 01-07-2013, 10:13.

                          Comment


                            #14
                            Играта е страхотна! От няколко дни играя по един сценарий (този от 1941). В началото нещата вървяха идеално, но колкото по-навътре навлизам толкова по зле става. Главният ми проблем е този с доставките. Вече съм на броени километри от Смоленск, а танковите дивизии едвам се помръдват. Провизиите, които получават са едва 9-10% от необходимите (това нормално ли е). Аз си го обяснявам с това че влаковите линии са повредени и за това се бавят доставките, но ако е така и трябва да чакам да ги поправят, та то ще стане 1944 докато изчакам да ги поправят и на половината разстояние което съм превзел. По-бавно ли трябва да напредвам или да спирам всякакви действия за 1-2 рунда и после да ги подновявам, но ако е така ще се загуби смисъла на самият Блицкриг. Въобще много е зле работата. Възможно ли е играта да е направена така с умисъл за повече достоверност?

                            Comment


                              #15
                              Worcho написа Виж мнение
                              Провизиите, които получават са едва 9-10% от необходимите (това нормално ли е).
                              Звучи реалистично и сега се замислих дали това е добре симулирано в други игри. Пътищата навътре в СССР са малко и са такива, че при всяко преваляване всичко, що е на колела, спира, а дори в хубаво време са често задръстени. А има моменти, когато "острието" на танковата дивизия е примерно на няколкостотин километра от най-близкото жп депо. Съответно всичко трябва да бъде превозвано с камиони през тези няколкостотин км. Има моменти, в които някои части например събират колкото гориво има от автомобилната техника и го преливат в танковете, за да могат да настъпят още малко (все още говорим за началото на войната). Има моменти, в които след тежък дъжд (и съответната автомобилна парализа) събират полуверижните влекачи от артилерията и ги използват като камиони, за да могат да докарат гориво до танковете и те да продължат напред. Да не говорим, че има моменти, когато дори танковете затъват. Освен това немските камиони са правени за Европейски пътища и ремонтна база и руската кал им идва в повече (т.е. чупят се повече и са по-сложни за ремонт от руските).
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X