Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Структура и развитие на ВВС и ПВО

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Структура и развитие на ВВС и ПВО

    Тази тема е за обсъждане на бюджета и развитието на нашата противовъздушна отбрана. От настоящият бюджет от 6,5 милиарда някъде поне 20-25% ще отидат за текущи разходи, тоест имаме приблизително 5 милиарда за цялостно оборудване. От тези пари поне първоначално за ПВО смятам да се отделят 1,5 милиарда.

    Към 1951 имам няколко въпроса:

    1. Какво е състоянието на Куб-овете в нашата армия, според това което намерих имаме 5 дивизиона? Виждах, че има възможност да се модернизират, поне руснаците предлагат пакети.
    2. Мислех да купим 6-8 дивизиона Бук-2, които могат да се интегрират с Куб-овете и имат приличен обсег, но това ще струва към 800 милиона като пари. Какво ще кажеш за предложението?
    3. Разполагаме ли в момента с нещо от типа на Колчуга/Тамара/Автобаза за пасивно засичане на лошковците?
    4. По-късно ще проверя, но май Талес предлагаха сензори за наблюдение на въздушното пространство които са пасивни (инфрачервения диапазон) и могат да се пръснат да си действат автономно из Странджа.
    5. Мисля си, че в момента щаба на ПВО има интегрирана система за обработване на всички данни от радарите за наблюдение, нали?
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    #2
    Тук за архива - това ще се купува и интегрира в ПВО мрежата - всичко в близките 500км стига да е над радиохоризонта се засича:



    Подпомагано от нещо малко по-просто:

    Описание и основные характеристики комплекса радиотехнической разведки ПВО ВВС России


    И сезонът за лов на АУАКС и Ф-35 е открит
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    Comment


      #3
      Пускам проектоПВО изчисления с цел някакво систематизиране и махане на ненужни заповеди към ПВО батареите:
      Кратко описание на типична ПВО батарея, параметри за комплекса Бук изсмукани от моите пръсти:

      Възможни заповеди:
      1. Пълноценно дежурство – включен радар, стреля по цели влезли в обсега й
      2. Пасивно дежурство – стреля по цели ползвайки ТВ/Инфрачервено насочване
      3. Пребазиране – придвижва се на нова позиция
      4. Пасивна – не стреля по никакви цели, не излъчва
      5. Специални заповеди – например „Стой в заповед 4 докато пасивни средства не засекат АУАКС” (да не се злоупотребява с твърде много специални заповеди)

      Типови цели – самолети, хеликоптери, ракети, балистични ракети
      Обсег на радар – Х км
      Обсег на ракети – У км
      Забележки – включва типичните за комплекса който се ползва забележки

      Коефициенти за ефективността на батареята:
      1. Коефициент за откриване на цел в полигонни условия
      2. Коефициент за поразяване на цел в полигонни условия ползвайки радар
      3. Коефициент за откриване на батареята
      4. Коефициент за поразяване на радара от ПРР ако е открит

      Модификатори на коефициентите:
      1. Е електронно противодействие на противника – намалява К1 и К2
      2. Ползване на ТВ канала за насочване – намалява К1, К2, К3, К4
      3. Поддръжка от пасивни средства за откриване на противника - намалява К3 и К4, увеличава К1 и К2
      4. Поддръжка от средства за РЕБ – намалява К3 и К4
      5. Ползване на изкуствени примамки от самата батарея – намалява К4


      Параметри за комплекса Бук-2М изсмукани от моите пръсти и нета:

      Типови цели – самолети, хеликоптери, ракети (включително ХАРМ), балистични ракети до 140км
      Обсег на радар – 150 км
      Обсег на ракети – 50 км
      Канали за насочване – колкото машини има с радари за насочване, в случая 6

      Коефициенти за ефективността на батареята:
      1. Коефициент за откриване на цел в полигонни условия – 1
      2. Коефициент за поразяване на цел в полигонни условия ползвайки радар – 0,9
      3. Коефициент за откриване на батареята – 0,5 (силно мобилна, може да ползва обратни склонове за да не излъчва в определени направления)
      4. Коефициент за поразяване на радара от ПРР ако е открит – 0,5 (модерен радар, концентриран лъч, малки sidelobes)

      Модификатори на коефициентите:
      1. Е електронно противодействие на противника – намалява К1(дели на 2) и К2(дели на 2)
      2. Ползване на ТВ канала за насочване (маха модификатори от 1.) – намалява К1(дели на 2), К2 (дели на 3), К3(дели на 2), К4(дели на 4)
      3. Поддръжка от пасивни средства за откриване на противника - намалява К3 (дели на 2) , увеличава К1(умножава по 1,2) и К2(умножава по 1,2)
      4. Поддръжка от средства за РЕБ – намалява К3 (дели на 2) и К4 (дели на 2)
      5. Ползване на изкуствени примамки от самата батарея – намалява К4 (дели на 2)

      Пример: Батарея Бук при поддръжка на пасивни средства и с примамки за ПРР ползвайки радар, при противниково противодействие с електроника има следните коефициенти:

      К1 – 1*1,2/2 = 0,6
      К2 – 0,9*1,2/2 = 0,54
      К3 – 0,5/4 = 0,125
      К4 – 0,5/4 = 0,125

      Описание на батареята:
      1хРадар, обсег 150км, верижен
      6хTELAR машини със собствен радар за подсветка и 4 ракети всяка, верижни
      3хTEL машини – без радар, могат да стрелят по указание от горните, верижни

      Ако основният радар е поразен, батареята може да стреля само в ТВ режим
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #4
        Това ми е черновата на всичко с което разполагаме + купени 8 батареи Бук и 10 батареи по 3 Панцира. Количеството и качеството е второ след това около Москва поне от каквото аз съм виждал...

        Отдолу нагоре по обсег:
        Малки червени кръгове - Панцир
        Малко по-големи зелени кръгове - Куб
        Малко по-големи светлосини кръгове - С-125
        Зеленикави кръгове - С-75
        Тъмносини кръгове - Бук
        Тъмночервени големи кръгове - С-300
        Огромни розови кръгове - С-200

        Голъме, не зная как ще смяташ такова нещо. Сериозно, просто не виждам как можеш да се справиш с количеството информация - например ако ескадрила турски самолети удря Тополовград, ще са в обсега на поне 9 различни комплекса и по тях ще могат да стрелят около 30+ канала, което са 50+ ракети.

        Това е без да отчитаме войсковото ПВО от Оси, Стрела-10, Игла, ЗСУ-23-4 и т.н.

        Освен това във Варна/Бургас ще има фрегати, които отделно са по още един комплекс...
        Attached Files
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          #5
          Не знам дали ще е възможно, затова и ще направя учения. Ако се окаже много сложно, ще помисля за помощници (макар че това поставям цял друг ред проблеми). Ясно е, че ще се опростява, ще видя какво мога да направя в тази посока.

          Comment


            #6
            По принцип ако смяташ войсковото ПВО както го обясни, то аз със сигурност ще държа Панцирите към ПВО-то, тоест ще ти създам повече работа защото така моята система й се покачва значително ефективността при същите оръжия. Също така смятам да ползвам освен нормалните тактики и кооперация между ВВС и ПВО, тоест ще имам няколко самолета над източна Стара планина които да примамват вражеските изтребители да навлизат над най-гъстите слоеве ПВО.
            Все пак се изкушавам да им предложа дуел поне първите няколко дни, като сигурно ще маскимализирам следните фактори:
            10-12 наши изтребителя летят над Стара планина в най-добре защитените зони срещу врази когато тяхната атака започне и стрелят по носители на ХАРМ или самолети атакуващи наземни цели отдалече с цел да стимулират реакция на лошковците. Щом масата турски изтребители ни се залепи наземното ПВО се включва на максимум, ползваме и наземните комплекси за РЕБ за да им заглушаваме даталинковете, радарите и комуникацията, както и онзи специализиран електронен комплекс срещу АУАКС за да не може да ги координират централно. В същото време нашите изтребители получават максималното количество помощ от наземните ни радари. При тези условия мисля, че дори и турските изтребители да са 2-3 пъти повече ще можем да им се противопоставим доста успешно и да ги сплашим и държим настрана.

            За момента между другото приемам, че от изтребителите имаме 12 МиГ-29 и 12 Грипен, това ок ли е?
            „Аз, Драгомир, писах.
            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

            Модератор на раздел "Военна Авиация"

            Comment


              #7
              Хъм, при 24 изтребителя общо, как ще поддържаш постоянно 12 във въздуха? За нула време ще си изтощиш пилотите. Както решиш, разбира се.
              Още не съм сигурен, че заглушаването е толкова ефективно, все още обмислям нещата.
              За ПВО-то - твърдо съм решил. ое къде ще го слагате си е ваша работа.

              Comment


                #8
                Пилот, съгласен съм с Голъм освен натоварването вурху пилотите, потдръжката и самолетите има добър шанс ако нещо се обърка да загубим наведнъж половината си авиация. Три двойки няма ли да са достатъчни за примамка/помощ за ПВО/атака с БВБ на вражески самолети работещи по българските позиции? Трябва и да отчетеш колко време отнема междуполеттната подготовка на Миговете и Грипена - по спомени никак не е малка. И още нещо - инфрачервените ракети в боен режим нямаха ли само няколко активирания живот? По-добре да ги пестим.
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #9
                  Не мисля, че ме разбрахте добре - нямам намерение да държа 12 самолета във въздуха нонстоп винаги, ами да ги вдигам по време на по-тежки налети от страна на противника като първия ден от атаката например. Няма защо да се патрулира нонстоп, а и ние малко или много ще знаем кога идва следващата вълна нападения защото имаме радари/пасивни средства за следене. Засадата ще проработи само първите 2-3 пъти, не повече, но трябва да поуплаши противника.

                  Също така по принцип особено в нашата армия пилотите винаги са много много повече от самолетите... тоест проблемът не е в умората на пилотите, ами във времето необходимо за техническа поддръжка между полетите.

                  Колкото за РЕБ - това ще е някакъв модификатор който ги затруднява да се възползват от възможностите си на 100%.
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment


                    #10
                    Инфрачервените ракети се активират няколко секунди преди пуска, тоест едва ли ни е грижа за това. Самите ракети имат нещо от типа на 20-30 цикъла носене от самолет преди да се амортизират, но се съмнявам това да стане - имаме безкрайно много цели по които да стреляме + висок шанс да се губят самолети.

                    Последно имаме ли Грипените между другото?
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      #11
                      Последно имаме ли Грипените между другото?
                      Да, за да бъда малко по-интересно.

                      Също така по принцип особено в нашата армия пилотите винаги са много много повече от самолетите...
                      Дали? Кой ще плаща за "много повече пилоти" и на какво ще се обучават? Подобна ситуация предполага много, но слабо квалифицирани пилоти, защото почти не нямат възможност да летят.
                      Подготовката между полетите във военна база ще я смятам 30 минути ако само се запълва гориво, 60 минути след "пълна" бойна работа. На необорудвано летище ще е двойно до четворно по0-бавно, в зависимост от количеството самолети.

                      Comment


                        #12
                        Не намерих в нета колко е средният нальот на турските пилоти. Ако все пак намеря и българските имат два пъти повече нальот за сметка на разходи за гориво и резервни части това ще се отчете ли? Мисля че разходите за един час полет на 9-12 са известни (мисля бях ги срещал в http://aeropress-bg.com/, мога да потърся).
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment


                          #13
                          Не намерих в нета колко е средният нальот на турските пилоти. Ако все пак намеря и българските имат два пъти повече нальот за сметка на разходи за гориво и резервни части това ще се отчете ли?
                          Това силно ме съмнява . Сравни военните бюджети на двете държави, количеството активни самолети - съмнявам се. Така или иначе, какво е сега няма значение. Те отделят огромно количество средства за нови въоръжения, пилотите им са професионалисти (като нашите), нямат проблем с резервните части (за разлика от нашите пилоти), т.е. имат пари, имат на какво да летят и въпреки това да имат по-нисък нальот от нашите, за които няма пари и нямат на какво да летят?
                          Честно казано, почвам малко да се уморявам от тези опити да се намери някакво предимство, където няма да го търсим . Пък и губя време в обяснения.

                          Comment


                            #14
                            По принцип тук няма какво да се печели много - аз казвам директно да се смятат нашите 24 изтребителя горе-долу като Ф-16-ките за по-лесно, като Грипените са специализирани да се дислоцират по магистрали и т.н. (това е взето предвид от самото начало на концепцията за самолета) и могат да ползват ПКР ако аз реша да купя такива (освен ако Голъм не ни отпусне 10-20 закупени със самите самолети). Самолетите са ни последната грижа имхо.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              #15
                              Относно цената за час полет на МиГ-29 я пишеше някъде, че е 50 000 лева, а за "Грипен"-а, че е 3 300 евро. Колко са точни данните не знам.
                              Друго, на което може да обърнете внимание е, че сегашното правителство може да закупи 8 употребявани немски "Тайфун"-а.
                              Относно нальото - нашия дори не покрива минимума, но понеже тогава (2020 г) ще има много пари и прочие. Да кажем, че ще покриват нормите.
                              Другото е, че надали ще има особено голяма умора сред летците, тъй като има по няколко пилота на самолет. Трябва да се провери как стоят нещата.

                              Comment

                              Working...
                              X