Смятам да ползвам ресурсите на Гранична полиция (комуникации и хеликоптери), както и да превърна военна полиция и граничарите в лекопехотни бригади в случай на война, възможно ли е? Одзава мисли да ги командирова по Черноморието да пазят плажове.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси към Посредника на играта (български отбор)
Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
-
Съществен въпрос - пътищата имат ли някакъв "капацитет" за предвижване на войски и припаси и какъв е той? интересуват ме естествено тези фактори за магистрала, първокласен (който е през Свиленград) и онези по-малките през другите два гранични пункта.
Аз си питам пак за подготвените кабелни позиции за ПВО между другото.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Малко страничен, но може да се окажа важен въпрос - може ли официално и не съвсем тайно българия да води преговори до 2020 - 2023 за доставка на десантни кораби? А през 2023 и началото на 2024 да се водят работи (не особено активно) по преоборудването на 4 ферибота за превоз на войски. И някакво учение с подобен сценарий да спретнемПишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Одзава, можете да купувате каквото решите, включително десантни кораби. Можете да преообрудвате и фериботи за войскови транспорти, но може би трябва да ми дадеш някаква приблизителна цена.
Да, пътищата имат "капацитет" и той се "измерва" според заемането им.
Да речем, приемам, че един 3,5-тонен камион може да носи до 5 тона в карусерията си и още до 4 тона на прицеп. В първият случай средната скорост ще е 50 км/ч, във вторият случай - 40 км/ч. В първият случай един камион заема 10 м път, във вторият случай - 15 м. Дистанцията от камион до камион е 20 м.
При тези условия транспортен батальон със 120 по 3,5-тонни камиона "заема" в първият режим 3,6 км (товар до 600 т.), а във вторият режим 4,2 км (1 080 т.).
Приемам, че имаме 1 км нормална дистанция от едно подразделени ползващо пътя до друго (но това може да се наруши при определени условия, което ще предизвика хаос и блокиране на пътя).
Т.е. участък от пътя с дължина 50 км може да "вмести" максимум 8 такива подразделения, в който и да е режим.
На първото ще му трябва един час за да измине разстоянието, +6 минути за всяко следващо, т.е. и осемте ще преминат през този участък за около 100 минути. Това е времето, за което пътят ще бъде "зает".
Сега, всичко това е достатъчно сложно за смятане, така че вероятно ще го опростя по определен начин - вероятно в посока на "време" на заемане на пътя. Но по-конкретно ще пиша за това като завърша правилата в съответната тема.
За теб засега е съществено да знаеш, че пътищата имат определен капацитет, както и подразделенията.
За нормалните пътища ще приема, че подразделение като гореописаното ги заема напълно, на магистрала могат едновременно да се движат две такива подразделения заедно, а на "черен път" скоростта на движение ще е наполовина и интензивното използване ще го "разваля".
Comment
-
Хм, тогава искам някаква цена за позиция подготвена до степен "кабели до съответните полянки и вързани към някаква централна система за комуникация с щаба (тоест батареята да може да си говори без да се чува и да се разполага бързо) + един дядо в кабинка който да пази нещото да не пипат идиоти кабелите". Предполагам ще е около 0,1млн? Това вече няма как да се засича от спътник.
Comment
-
gollum написа Виж мнениеОдзава, можете да купувате каквото решите, включително десантни кораби. Можете да преообрудвате и фериботи за войскови транспорти, но може би трябва да ми дадеш някаква приблизителна цена.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Голъм, аз разбирам, че в разценката която си дал хубаво подготвена ПВО позиция значи блиндажи, около ракетите насипи за да пазят от осколки и всякакви такива екстри и това няма как да се изпусне от спътник. Аз искам отделно нещо безкрайно по-просто - само кабели между няколко полянки които не е задължително и да са закопани + 1-2 души охрана да ги пазят. Целта е позицията да може да се ползва в пълно радиомълчание и да е маскирана от спътниково наблюдение, не да пази от активен обстрел по нея. Сигурно ще комбинирам и ще сложа укрепени позиции доста от тези които си специфицирал, но ще искам и такива които подпомагат прикритото разгръщане на най-ценните ми батареи.
За пътищата ме интересува малко по-абстрактно - примерно "Пътят през Малко Търново позволява пренос на Х тона доставки на ден при перфектни условия" (макар че то доставките в крайната си точка ще се бавят, нали трябва да се разтовари и т.н., после да се чака за слот за връщане и подобни глупости, но все пак ориентировъчно) и после да се взимат модификатори каквито трябва (обстрелва ли се от артилерия, поразрушен ли е от бойни действия, мини изсипани с РЗСО, засади сигурно ще го прекъсват изцяло и т.н.)„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Добре, нали се съгласих, че ще ти дам такава "скрита" позиция . Макар че - не. По-лесно за мен ще е да решим следното - дивизионите си имат нужния кабел и ще дам време за подготовка на такава позиция, да речем - 8 часа. Т.е. пращаш ги нанякъде и те за 8 часа си правят позиция и готово - аз си спестявам ненужен микромениджмънт и всички сме щастливи.
ЗА пътищата за съжаление този подход също има проблем (дава абстрактно снабдяване, което не отчита дали пътят е зает), затова ще помисля за някакъв друг - още не съм го решил. Вероятно все пак ще заложа на реално снабдяване, т.е. ще проследявам трафика, макар и малко по-абстрактно.
Comment
-
Ок, звучи разумно. Значи остава така, примерно батареята Бал си е забутана в някаква горичка с кабелна връзка и си чака 20 дни турците да се сетят да десантират, междувременно си мълчи на всички честоти и разчетите играят белот.„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Модератор на раздел "Военна Авиация"
Comment
-
Пилот написа Виж мнениеОк, звучи разумно. Значи остава така, примерно батареята Бал си е забутана в някаква горичка с кабелна връзка и си чака 20 дни турците да се сетят да десантират, междувременно си мълчи на всички честоти и разчетите играят белот.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Одзава, за преговори няма как да стане защото няма да имаме преговори и тендери. Реално всеки тайно ще реши какво да си купи в своя форум и после наведнъж снасям цялата информация в открита тема. Единствената възможност за дезинформация е темата за въпроси за цени в открития форум. Ако искаш там можеш да разгърнеш дезинформационната си кампания.
Comment
-
Понеже ми задаваха съответните въпроси при "комшиите", та да ви дам отговорите и на вас:
За възможностите да се поврежда и поправя инфраструктура
Мост - ако го улучи (вероятност), ще нанесе определена щета (вероятност), която може да варира между "засегнат" (леко повреден - доста вероятно), "повреден" (по-малко вероятно) и "разрушен" (малко вероятно). "Засегнат" мост може да се ползва, но с намален наполовина капацитет (спрямо пътя). "Повреден" мост не може да се ползва. "Разрушеният" мост си е разрушен.
"Засегнат" и "повреден" мост могат да се поправят от инженерно-строително подразделение (батальон). "засегнат" - между 1 и 3 денонощия. "Повреден" - 5-10 денонощия.
Разрушени мостове не могат да се поправят в рамките на играта.
Повреждането на мост не е тривиална задача. С неуправляеми боеприпаси е много трудно. С управляеми е малко по-лесно.
Фугасното действие е решаващо за повредите. Изчислявам го по количеството взривно вещество в бойната част на боеприпаса.
Напомням, че няма да си играя да търся къде какви мостове има и приемам, че мостове има само там, където реки пресичат пътища. Приемам, че мостовете по магистралите са най-стабилни, следват ги тези на стандартните пътища. За разрушаване на мост на магистрала трябват 2-4 тона взривно вещество. За разрушаване на стандартен мост са достатъчни 1-2 тона взривно вещество.
Пристанището е голям обект и няма как да бъда напълно разрушено. Може да бъде "повредено" (частично ограничаване на функциите), но за целта са нужни значителни количества взривно вещество от порядъка на 4-6 тона за кей, 8-12 за малко пристанище, 20-30 за средно и над 100 за голямо. Повреденото пристанище може да се поправя от инженерно-строителни подразделения. Поправката отнема между 4 и 8 денонощия.
Летището е също толкова голяма и трудна за разрушаване инфраструктура. Може да се порази пистата (има специални боеприпаси за тази цел), но поправката на подобна повреда не изисква много време. Общо взето, при нанасяне на удар по летище можете да поставяте за цел пистата. Повредена писта се поправя (ако има наземни подразделения за поддръжка) за 1-2 денонощия.
Можете да задавате като цел летателните апарати и хангарите. Съответно, ще има вероятност да поразите част от тези летателни апарати. Ако има такива на летището.
1. Ще могат ли нашите опоненти да използват граждански летища в своята кампания или ще бъдат ограничени само до отредените им авиобази.
2. Да очакваме ли в хода на кампанията техните самолети да ползват необорудвани преди началото на конфликта полоси за излитане и кацане (ПИК), включително участъци от пътната мрежа, позволяващи това?
- колко време ще им бъде необходимо за оборудване на ПИК?
- как евентуално би се отразило това на тяхната оперативност и боеготовност?
- ще бъдат ли обозначени по някакъв начин на картата съответните участъци от пътната мрежа, които позволяват това?
Comment
Comment