Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Космически форумни игри - интерес и дискусия.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Тогава да предложа друг вариант, вече обсъждан преди, но пак актуален.
    Човечеството се е разселило в космоса (примерно след 4-6 века). Има големи и малки колонии, макар и никоя да не е близо до Земята като популация. Към началото на играта би могло основни институции, които обединяват всички колонии, да се намират там, на Земята (със съответния ефект), а играчите да заемат горе-долу равностойни колонии-държави (цивилизации, със специфика).
    Пътуването между звездите да е без скокови точки, по концепцията за warp-drive (http://www.membrana.ru/particle/1909) и движението да е директно, без скокови точки и т.н. и за сравнително приемливо време.
    Светове/Колонии: Земята, като най-населена и централна точка, на която не се воюва и която може да е като мирна територия и място за преговори и също така - седалище на каквито има в играта общи институции.
    Големи колонии: няколко, със значително население (примерно до около милион), които ще са имали време да се променят достатъчно, за да имат своя си специфика.
    И всякакви други малки колонии, които са или заради ресурси, или заради положение.
    Флотите ще съсредоточават действията си само в системите и пак ще имаме прилики със земните океани. Освен това, предвид популациите, ще могат да се завладяват всички територии, без Земята.

    P.S. Ако търсим игра, която да прилича по простота на "Дипломацията", спокойно може да използваме такъв свят, видовете кораби да се сведат до няколко основни вида, или до прости показатели, които могат да се модифицират. Освен флота може да се каже, че практически военни единици почти няма да има, така че ...
    Last edited by messire Woland; 12-06-2012, 21:01.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #17
      Imperial написа Виж мнение
      Аз лично не харесвам концепцията за скоковите точки, понеже това концентрира цялото стратегическо внимание върху тях. Цялата игра ще се сведе до контрола на тези точки. Това е силно ограничаващо.
      Ако си падаш по космическа военна фантастика, можеш да разгледаш писанията на David Weber. (Макар че за мен поне там ударението е върху военната част, не толкова върху литературната - не са нещо кой знае какво като художествена ценност.) Примерно от т.нар. Honorverse (библиография: http://www.davidweber.net/books , самите книги - безплатно и легално - http://baencd.thefifthimperium.com/ ). Та там има вариант за скрити преходи, т.е. собственикът на звездната система не знае, че те съществуват. Но те са много редки, а и заради това, че позволяват изненада - много ценни.
      Също така има и затруднение, когато до системата водят два пътя, но няма достатъчно ресурси, за да се изгради флот и съоръжения за защита и на двата. Особено ако има възможност и от двата пътя да дойде враг.
      А пък в една от другите му книги имаше посочен друг проблем. Ако корабите минават един по един през тунела, всичко е нормално - стига в другия му край да не ги чака противник. Биха могли да увеличат шанса си за оцеляване от противника, ако минат повече наведнъж, за да не стават единични цели. Но пък в този случай има немалка вероятност корабите буквално да се преплетат едни в други и съответно да се самоунищожат.

      От друга страна, не виждам какъв друг вариант на придвижване из космоса би позволил смислени военни действия.
      Субсветлинните скорости просто не стават за игра. За някаква самовъзпроизвеждаща се система, пътуваща из космоса, са подходящи, но не и за игра.
      Ако има самостоятелно свръхсветлинно придвижване на обектите, включително в рамките на звездната система, тогава защитата е практически невъзможна.
      Ако има самостоятелно свръхсветлинно придвижване, но само извън звездната система (например защото времепространството е с по-други характеристики), тогава става малко по-интересно. И отново нападателите имат огромно предимство, тъй като скоростта им позволява hit and run.

      Но и в двата случая със самостоятелно свръхсветлинно придвижване възниква въпросът защо изобщо трябва да има конфликти. Космосът е голям и има място за всички. Ако допуснем скорост от 100 светлинни години в година, виждаме, че в радиус от 100 св. год. от Слънцето има поне 500 звезди от спектрален клас G: http://www.solstation.com/stars.htm . За останалите класове да не говорим. Текущата мода в астрономията като че ли е, че планетите са много по-разпространени, отколкото сме смятали допреди 20-30 години, и едва ли не повечето по-големи звезди имат планетни системи. Като сред тях вероятно има и "скалисти" (от земен тип).
      Т.е. при толкова много звезди и непосредствено достъпни планетни системи за какъв ресурс би било съперничеството?
      А пък по-ниските скорости на придвижване правят евентуалните бойни действия твърде непрактични.

      Докато ако пътуването със свръхсветлинна скорост е невъзможно освен в редките случаи на "помощ" от страна на Вселената, тогава вече имаме основание за съперничество и конфликт.

      Разбира се, винаги можем да постулираме, че звездите и планетите са много, обаче планетите с кислородна атмосфера са съвсем малко и основният бой е за тях, без да се задълбочаваме в подробности. Тогава ще може и без преходи, но отново не ми е ясно каква би била защитата, ако има известна реалистичност.

      Comment


        #18
        Целта на тази тема е събиране на идеи кой какво би имал интерес да играе. Доколко е реалистична войната в космоса по принцип е съвършено отделна тема, по която мисля сме имали дискусии вече; Воланд и аз сме споменали варианти за "реалистична" космическа игра, която се ограничава до Слънчевата система. А в "нереалистична" игра правилата може да се нагласят така, че да се създадат достатъчно логични възможности за война. А дори в реалистичен контекст може да се форсира война - достатъчно е от едната страна да има агресивна експанзионистична раса, която колонизира наред и просто една от флотите й попада във вече населена система. Примерно в серията Revelation Space има описани сходни идеи.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #19
          За hit-and-run има и "лечение"
          Тъй като единствената смислена точка за удар и вероятно голяма част от инсталациите в космоса ще са съсредоточени в относително неголеми пространства (от гледна точка на скоростите) и вероятно - голяма част не много далеч от обитаемата планета (която така или инак ще е център на всяка обитаема система) и вероятно - нейният спътник, ако има такъв, то винаги има възможност защитният флот да е (почти) постоянно в патрул с "крайцерска" скорост. Която да му даде време за реакция в случай на нападение. И разбира се - в съответна, неголяма орбита около обектите, които трябва да се защитават. Даже може да се случи така, че скоростите да са в рамките на някакви общоприети рамки. Не за друго, а защото ускоряването на някаква маса иска енергия. Колкото по-голямо ускорение - толкова повече енергия. А малко ускорение в течение на голямо време (и пак голяма скорост в крайна сметка) ще значи липса на елемент на изненада, предвид това какъв обсег в космоса могат да имат разузнавателните системи.
          Разбира се, би било трудно да се поддържа такова нещо, но това може би изглежда така от наша гледна точка. А от гледна точка на далечно бъдеще, в което всичко, което лети в космоса трябва да е много издържливо - вероятно не е толкова невъзможно. Тези въпроси ги бяхме разглеждали в една предишна дискусия, от която беше произлязло това..
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #20
            Така де, измислянето на правила, обяснения и извинения няма да е проблем, стига да е ясно какви са преобладаващите интереси и предпочитания у потенциалните играчи
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #21
              Аз съм съгласен за класическия, хард-НФ варианта и твоят на края, само че без кардинално толкова различните раси и може би повечко свободно пространство. Привърженик съм и на идеята (ако е възможна, а и като замяна на расите) за няколко различни по типаж фракции - примерно правителство, корпорация, пирати (които ще си имат строго техни си перспективи и може би техни си "победни точки" за трупане).
              По опит от досегашните игри - комуникацията между играчите да минава през водещият и да се бави, мигновената връзка с всички води до много византийщина.
              Ще има ли отбори, или ще е индивидуална игра?
              „Аз, Драгомир, писах.
              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

              Модератор на раздел "Военна Авиация"

              Comment


                #22
                На мен ми се струва, че отговор на основният въпрос в темата няма да има. Тоест, интерес вероятно ще има, но конкретиката ще потъне в темата.
                Комуникацията и т.н. е болна тема по начало. Затова и аз мисля, ако остане време, да направя някакъв опит с игра и тогава пак да премисля нещата. Във всеки случай цялата комуникация да минава през Водещия май не е много възможно. От една страна - много се трупа. От друга - спокойно може да има тайна кореспонденция между играчите, която Водещият нито може да контролира, нито да следи.
                Така че вероятно решенията с кореспонденцията трябва да се търсят другаде.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #23
                  Харесвам Дюн.

                  Подкрепям всячески стремеж към уникалност на системите. (Иначе е явно, че може я маори из Океана, я древни гърци из Архипелага)Космически бракми за транспорт. Благодаря за темата.

                  Comment


                    #24
                    Пилот написа Виж мнение
                    комуникацията между играчите да минава през водещият и да се бави, мигновената връзка с всички води до много византийщина.
                    Ще има ли отбори, или ще е индивидуална игра?
                    каза Ветинари, който е сред най–големите интриганти :Р

                    Comment


                      #25
                      Пилот написа Виж мнение
                      Ще има ли отбори, или ще е индивидуална игра?
                      "Отбори" означава "много играчи". Много играчи са проблем, поради факта (който си е факт), че играчите се отказват по средата на играта (някой започва домашен ремонт, друг се разболява, трети изведнъж му се струпва много работа и тн), съответно колкото по-малко играчи, толкова по-малко вероятно някой от тях да се откаже. Второ, да има цял отбор за игрална раса означава, че има работа за цял отбор, т.е. правилата са комплексни - а те няма да са. Ако ЕДНО нещо сме научили от форумните игри дотук, то е - KISS.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #26
                        Ох, интересна тема се е заформила, а аз нямам време за писане (още повече в другата, дето сам я започнах, а още не съм си написал "критериите"). Съвсем набързо ще вметна две неща.

                        Първо, от отбори има смисъл само и единствено в рамките на чисто военна игра и то единствено ако има поне две (реално това е постижимото - три вече става много сложно) командни нива. Оперативно-тактическа космическа игра може да бъде много интересна - почти както всяка друга. И си струва да се организира. Но няма да е стратегия, т.е. това, което обсъждате в темата.

                        Империал написа
                        Ако ЕДНО нещо сме научили от форумните игри дотук, то е - KISS.
                        Абсолютно. Това трябва да е първото и основно правило - направо да се изсече над "вратата" на игровия ни клуб. Всеки път го научаваме отново. Бих казал, че идеалът ни трябва да са правилата за добрите настолни игри. Те по необходимост са изчистени и заедно с това предлагат достатъчна задълбоченост и интерес. Дори и в рамките на нещо подобно може да се постигне много.

                        Съгласен съм с Империал, че ако ще е стратегия, то пак ще е военна, т.е. няма да има експанзия, строителство и прочее. Идеалният вариант е статична "готова" система, в която играчите влизат и заемат роли с ясно дефинирани цели, които водят до край на играта. Правилата трябва да са замислени така, че да позволяват реализацията на целите в рамките на 10-12 игрови сесии. Може да е нещо по-дълго единствено ако се направи изцяло автоматизирана браузърна система. Въпросът е, че това е свързано с не малко вложено време. От друга страна, ако се хванат повече хора да го правят, може да се направи.
                        Хубавото на използването на готова "вселена" е, че не трябва да се измисля контекста. Лошото е, че хората имат очаквания както към реалността (затова е по-добре игровите светове да са напълно измислени, т.е. оригинални). Затова мисля че изцяло измисленият свят е за предпочитане.
                        Различните биологични (и не-биологични) видове са добра идея, проблемът е не толкова, че е сложно да се измислят или реализират, а че е много трудно това да стане в рамките на форумна игра, както заради ограничението по сложност, така и заради дължината. Има смисъл да се гледа може би м посока как са направени различните игрови страни, да речем, в "Conquest of Elysium". С други думи, проста механика, основана на различно използване на игровия свят.

                        Comment


                          #27
                          CoE определено е идеал - проста като основни правила, но същевременно с голямо стратегическо разнообразие (и още по-голямо тактическо, макар върху тази част играчът да няма особен контрол - както всъщност трябва да е и във форумна игра).
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment

                          Working...
                          X