С Воланд обсъждахме евентуални нови форумни игри и реших да пусна тази тема. Целта е само общо проучване на настроенията. Тази тема е донякъде сходна с темата за иделната космическа игра в Игри, но докато онази разглежда нормални компютърни игри, тази е само за форумни.
Мен лично ме интересува космическата тематика и съм работил по няколко версии на Универсум, някои се пробвахме да играем по малко, по различни причини (все стандартните - събира се много за смятане + някои играчи изведнъж стават много заети) си спираха след 3-4 хода. Което си е нормално за нашите форумни игри въобще
По принцип обаче не съм се отказал от идеята. Условието е следното - ако има нов Универсум, той ще е максимално автоматизиран и също така възможно най-прост като правила - аз харесвам правила които са едновременно много прости и даващи голяма свобода на действие. Само че не искам да отделям време да разработвам нещо, което няма да е интересно на никого Тъй като се опасявам, че моите интереси може би са малко особени в момента, искам да разбера какво биха играли евентуалните играчи тук, за да преценя дали ми се занимава или не. Да повторя - това е просто общо проучване без никакви обещания и задължения. Дори да излезе нещо от тази тема, игра надали ще се появи в близките няколко месеца.
И така, възможните варианти (ако някой има радикално различни идеи, моля):
- класически
-- карта със звездни системи, между които има "връзки" по които космическите кораби могат да пътуват със свръхсветлинна скорост; или свободно свръхсветлинно придвижване между всеки две системи
-- неограничена скорост на предаване на информацията
-- няколко вида космически бойни кораби класически стил (в смисъл морски класове)
-- проста икономика, 1-2 ресурса (ако искаме да има нефтени войни), а може и съвсем без ресурси (самите звездни системи да са ресурсите)
-- НТП - аз лично предпочитам технологичното ниво да е фиксирано за да се избегне "ще изчакам още 2 хода за да излязат хиперлазерите". Но може да се направи някакъв компромис.
-- може без раси, при желание може да има козметично различаващи се раси (+-10% бонус на това и онова)
При сериозно желание дори този изтъркан вариант може да се натъкми до нещо интересно.
- вариант с повече въображение
-- раси които се различават съществено и съответно играта е доста различна за всяка раса; може да са различни сериозно обмислени извънземни, може да са хора след 1000г, разделили се на практически съвсем различни видове; въобще, с въображение и сериозно мислене може да се измислят много интересни неща - но трябва да се приеме факта, че всяка фракция ще бъде уникална, съответно с уникални игрални цели и уникални способности и е възможно да не могат да бъдат "балансирани". Дори е много възможно да не могат да водят дипломация едни с други. Също така от играчите ще се очаква да се подчинят на избраната си раса и да не вземат решения, които противоречат на спецификата й, така че това в известна степен е ограничаващо.
Примери само за илюстрация (донякъде базирани на скици, които съм си писал и разбира се не са нищо оригинално ):
раса 1: наслендици на развита, но затрита цивилизация; не са способни да произвеждат нищо технологично, но имат "техномагове", които са достатъчно вещи в оперирането на древните технологии - съответно тази раса може да разширява технологичната си база (и бойния флот съответно) като намира изоставени артефакти на прадедите си разпръснати из разните звездни системи; има един ресурс - техномаговете, понеже оперирането на всеки намерен кораб / инсталация все пак изисква персонал
раса 2: фон Нойман машини с централна задача да събират "знание". Знание може да се събира от всякакви интересни космически обекти, а най-интересни са артефакти на технологични цивилизации, а съвсем най-интересни са самите интелигентни същества - най-вече за изследователски цели, без да се взема предвид дали обектите на изследвания / експерименти са доброволци. Тази раса няма концепция за конфликт, съответно няма и боен флот в класически смисъл, но нейните научно-изследователски кораби са носачи на големи бройки механични гадинки, които много обичат да разглобяват, разрязват и разрушават.
Ако дадем на двете раси различни видове междусистемно придвижване (примерно едната да има хипердвигатели, другата не, но пък да има портали за мигновено преминаване от система в система) може да се заформи интересна каша. И това е просто един бърз пример.
Вероятно най-големият проблем с този подход е, че ще е много трудно да се дефинира "цел на играта" и "победа" - за всяка раса "победата" би била нещо много различно. Но е постижимо.
- хард Н-Ф вариант
-- действието се развива в сравнително близко бъдеще (примерно след 200г) само и единствено в Слънчевата система (т.е. никакви свърсветлинни глупости). Всичко е подчинено на известните ни научни принципи, корабите се движат с някаква форма на реактивни двигатели (в смисъл двигатели, които изхвърлят маса), и тн. Има само една раса - хора, но фракции вече може да има произволен брой и може да се измисли как се е стигнало до там (примерно Земята е съсипана или е дотолкова изтощена от индустриални ресурси, че всякакви производства са станали далеч по-евтини в космоса и тн). Отново при желание може да се получи нещо доста интересно.
- в последния Универсум въведох една концепция, на която аз лично настоявам изключително много - никакви ансибли. Това няма много значение, ако в играта има портали за мигновено преминаване от система в система (ако може кораб да мине мигновено, то и радиовълните ще могат), но ако няма такива, а междусистемното придвижване е "скоково", то тогава скоростта на предаване на информацията е ограничена от скоростта на придвижване между системите. И ако кораб с информация х тръгне от точка а към точка б и по пътя биде пленен/унищожен, то информация х никога няма да стигне до точка б. За мен лично тази система предлага големи възможности за какви ли не интересни ситуации. Тъй като това също така изисква играчите да не обменят игрална информация извън играта, което зависи все пак от едната честна дума, съм склонен на един компромис - ансибли има само в столиците (защото са адски скъпи, огромни и сложни апарати и никоя раса не може да си позволи повече от един), т.е. играчите могат да комуникират мигновено помежду си, но не и с колониите и флотите си извън метрополната система.
- та моите лични предпочитания клонят към следното:
-- малък брой силно различаващи се раси; съответно не може да има стандартна икономическа система, ще си зависи от конкретната раса
-- ограничени възможности за "териториално разширение" (т.е. никаква колонизация, фракциите почти "граничат" една с друга, ако такива концепции въобще са приложими)
-- междусистемно придвижване с хипердвигатели, не с портали и не с фиксирани точки на вход и изход в системите (т.е. без блокади и без миниране и тн); но може да се разгледат варианти с цел разнообразяване на "космографията"
-- без свръхсветлинна комуникация
-- потенциал за откриване на интересни неща из галактиката (който търси - намира) основно за атмосфера
-- без "измисляне на технологии" в класически смисъл; фиксирано технологично ниво, доколкото е възможно предвид спецификата на всяка раса
-- семпла военна част която обаче дава достатъчно големи възможности за оригинални интерпретации
-- фиксирани типове кораби, разбира се много различни за всяка раса
Но тъй като ми е ясно, че моите интереси и предпочитания може драстично да се разминават с тези на потенциалните играчи, моля всеки да сподели своите.
Съвсем с две думи - има ли интерес? Към какво по-точно?
Ако се окаже че няма, въобще няма да е проблем - аз ще си човъркам нещица за лично удовлетворение и толкоз.
Прочее ще мародерирам тази тема лично и тиранично, моля само за градивно участие.
Мен лично ме интересува космическата тематика и съм работил по няколко версии на Универсум, някои се пробвахме да играем по малко, по различни причини (все стандартните - събира се много за смятане + някои играчи изведнъж стават много заети) си спираха след 3-4 хода. Което си е нормално за нашите форумни игри въобще
По принцип обаче не съм се отказал от идеята. Условието е следното - ако има нов Универсум, той ще е максимално автоматизиран и също така възможно най-прост като правила - аз харесвам правила които са едновременно много прости и даващи голяма свобода на действие. Само че не искам да отделям време да разработвам нещо, което няма да е интересно на никого Тъй като се опасявам, че моите интереси може би са малко особени в момента, искам да разбера какво биха играли евентуалните играчи тук, за да преценя дали ми се занимава или не. Да повторя - това е просто общо проучване без никакви обещания и задължения. Дори да излезе нещо от тази тема, игра надали ще се появи в близките няколко месеца.
И така, възможните варианти (ако някой има радикално различни идеи, моля):
- класически
-- карта със звездни системи, между които има "връзки" по които космическите кораби могат да пътуват със свръхсветлинна скорост; или свободно свръхсветлинно придвижване между всеки две системи
-- неограничена скорост на предаване на информацията
-- няколко вида космически бойни кораби класически стил (в смисъл морски класове)
-- проста икономика, 1-2 ресурса (ако искаме да има нефтени войни), а може и съвсем без ресурси (самите звездни системи да са ресурсите)
-- НТП - аз лично предпочитам технологичното ниво да е фиксирано за да се избегне "ще изчакам още 2 хода за да излязат хиперлазерите". Но може да се направи някакъв компромис.
-- може без раси, при желание може да има козметично различаващи се раси (+-10% бонус на това и онова)
При сериозно желание дори този изтъркан вариант може да се натъкми до нещо интересно.
- вариант с повече въображение
-- раси които се различават съществено и съответно играта е доста различна за всяка раса; може да са различни сериозно обмислени извънземни, може да са хора след 1000г, разделили се на практически съвсем различни видове; въобще, с въображение и сериозно мислене може да се измислят много интересни неща - но трябва да се приеме факта, че всяка фракция ще бъде уникална, съответно с уникални игрални цели и уникални способности и е възможно да не могат да бъдат "балансирани". Дори е много възможно да не могат да водят дипломация едни с други. Също така от играчите ще се очаква да се подчинят на избраната си раса и да не вземат решения, които противоречат на спецификата й, така че това в известна степен е ограничаващо.
Примери само за илюстрация (донякъде базирани на скици, които съм си писал и разбира се не са нищо оригинално ):
раса 1: наслендици на развита, но затрита цивилизация; не са способни да произвеждат нищо технологично, но имат "техномагове", които са достатъчно вещи в оперирането на древните технологии - съответно тази раса може да разширява технологичната си база (и бойния флот съответно) като намира изоставени артефакти на прадедите си разпръснати из разните звездни системи; има един ресурс - техномаговете, понеже оперирането на всеки намерен кораб / инсталация все пак изисква персонал
раса 2: фон Нойман машини с централна задача да събират "знание". Знание може да се събира от всякакви интересни космически обекти, а най-интересни са артефакти на технологични цивилизации, а съвсем най-интересни са самите интелигентни същества - най-вече за изследователски цели, без да се взема предвид дали обектите на изследвания / експерименти са доброволци. Тази раса няма концепция за конфликт, съответно няма и боен флот в класически смисъл, но нейните научно-изследователски кораби са носачи на големи бройки механични гадинки, които много обичат да разглобяват, разрязват и разрушават.
Ако дадем на двете раси различни видове междусистемно придвижване (примерно едната да има хипердвигатели, другата не, но пък да има портали за мигновено преминаване от система в система) може да се заформи интересна каша. И това е просто един бърз пример.
Вероятно най-големият проблем с този подход е, че ще е много трудно да се дефинира "цел на играта" и "победа" - за всяка раса "победата" би била нещо много различно. Но е постижимо.
- хард Н-Ф вариант
-- действието се развива в сравнително близко бъдеще (примерно след 200г) само и единствено в Слънчевата система (т.е. никакви свърсветлинни глупости). Всичко е подчинено на известните ни научни принципи, корабите се движат с някаква форма на реактивни двигатели (в смисъл двигатели, които изхвърлят маса), и тн. Има само една раса - хора, но фракции вече може да има произволен брой и може да се измисли как се е стигнало до там (примерно Земята е съсипана или е дотолкова изтощена от индустриални ресурси, че всякакви производства са станали далеч по-евтини в космоса и тн). Отново при желание може да се получи нещо доста интересно.
- в последния Универсум въведох една концепция, на която аз лично настоявам изключително много - никакви ансибли. Това няма много значение, ако в играта има портали за мигновено преминаване от система в система (ако може кораб да мине мигновено, то и радиовълните ще могат), но ако няма такива, а междусистемното придвижване е "скоково", то тогава скоростта на предаване на информацията е ограничена от скоростта на придвижване между системите. И ако кораб с информация х тръгне от точка а към точка б и по пътя биде пленен/унищожен, то информация х никога няма да стигне до точка б. За мен лично тази система предлага големи възможности за какви ли не интересни ситуации. Тъй като това също така изисква играчите да не обменят игрална информация извън играта, което зависи все пак от едната честна дума, съм склонен на един компромис - ансибли има само в столиците (защото са адски скъпи, огромни и сложни апарати и никоя раса не може да си позволи повече от един), т.е. играчите могат да комуникират мигновено помежду си, но не и с колониите и флотите си извън метрополната система.
- та моите лични предпочитания клонят към следното:
-- малък брой силно различаващи се раси; съответно не може да има стандартна икономическа система, ще си зависи от конкретната раса
-- ограничени възможности за "териториално разширение" (т.е. никаква колонизация, фракциите почти "граничат" една с друга, ако такива концепции въобще са приложими)
-- междусистемно придвижване с хипердвигатели, не с портали и не с фиксирани точки на вход и изход в системите (т.е. без блокади и без миниране и тн); но може да се разгледат варианти с цел разнообразяване на "космографията"
-- без свръхсветлинна комуникация
-- потенциал за откриване на интересни неща из галактиката (който търси - намира) основно за атмосфера
-- без "измисляне на технологии" в класически смисъл; фиксирано технологично ниво, доколкото е възможно предвид спецификата на всяка раса
-- семпла военна част която обаче дава достатъчно големи възможности за оригинални интерпретации
-- фиксирани типове кораби, разбира се много различни за всяка раса
Но тъй като ми е ясно, че моите интереси и предпочитания може драстично да се разминават с тези на потенциалните играчи, моля всеки да сподели своите.
Съвсем с две думи - има ли интерес? Към какво по-точно?
Ако се окаже че няма, въобще няма да е проблем - аз ще си човъркам нещица за лично удовлетворение и толкоз.
Прочее ще мародерирам тази тема лично и тиранично, моля само за градивно участие.
Comment