Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Космическа стратегия на Spellbreaker - обсъждане на системата

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Разбирам идеите ти.

    Моята цел бе, като първа игра която водя, да бъде оптимално проста. Разчитах на малкото важни точки по картата, които дават Победа, да са достатъчно привлекателни за развои на действието. Допълнителните мисии и случайни състояния отпаднаха от окончателните правила поради опасенията ми, че ще вкарат твърде сериозен хаос фактор.
    За икономиката и това, че имам повече класове от колкото функции кораби- сте напълно прави.

    Инак Голум, ти бе обещал още отдавна да водиш игра
    "Далеч съм от мисълта си"

    Comment


      #77
      ИМХО сегашната игра си се справя много добре и напълно подкрепям по-простите игри - те имат шанс водещият да оцелее до края без да бъде анихилиран от сметки и грешки.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        #78
        Инак Голум, ти бе обещал още отдавна да водиш игра
        Така е. При мен проблемът не е в идеите или може би е точно в тях. Постоянно преработвам. Но покрай думите за простичка космическа стратегия, мога да спретна нещо бързо докато работя по две-три други неща. Ще е малко като почивка.

        Comment


          #79
          За сега нещата за следваща версия се очертават такива:
          Битките на една трета от сложността (тук сгреших най-сериозно, оставайки най-сложната част от сегашната игра да си я разигравам сам ), само три вида кораби*.
          По-пълноценна икономическа система (елементарна, но на няколко фази), включае "реална" търговия, 4 ресурса (два от които помощни).
          Втори вид агресия освен война- чрез влияние.
          Маскимално елементарна система за технологически процес.
          Абстрактна система за "наземни" битки и техничеко превзимане на планетите, блокади.
          Задължително ще се нуждая помощ за картата.

          *лек и евтин изтребител, среден клас за корсар, тежък клас- единствен с възможност за пренос на "пехотата".
          "Далеч съм от мисълта си"

          Comment


            #80
            Спелбрейкър написа
            Битките на една трета от сложността (тук сгреших най-сериозно, оставайки най-сложната част от сегашната игра да си я разигравам сам
            Според мен, важното не е толкова колко просто или сложно си я измислил, колкото каква част от цялото се намира под контрола на играчите и каква е скрита от тях. Да речем, ако правиш симулация, няма проблем голяма част да е под масата, защото целта е естественото усещане на играчите, а не високата степен на контрол над случващото се, едновременно като решения и като познаване на вътрешното устройство на системата, - дори напротив, познаването на системата, според мен, пречи. Но ако правиш именно игра за удоволствие, а не симулация, ключов е контрола/познаването на системата, т.е. играчите знаят какво се случва, защо и могат да планират в определени граници. Тогава всяка "сложност следва да идва само когато е оправдана, т.е. прави участието на играчите по-голямо.
            Например, ако отделните кораби могат да се бият един с друг и може да се определя кой с кого ще се бие, този елемент има смисъл само ако играчите имат някакъв контрол над него, т.е. свързан е с волево решение и разп ределение на някакъв ограничен ресурс. Смятам, че същото важи за всеки друг елемент на системата на играта.

            Спелбрейкър написа
            Задължително ще се нуждая помощ за картата.
            Казваш какво ти трябва, това си е моята "специалност".

            ПП Аз почти завърших онова, което започнах миналата седмица покрай разговора в тази тема. Космическа стратегия, но заточена към военни действия, а не към икономика или развитие (отаналите системи са сравнително минималистични, но все пак достатъчни, че да дават рамо на военната стратегия под формата на обекти, за които да се бият играчите). Мисля че ако всичко е наред, страницата с информацията ще е готова към средата или края на следващата седмица (т.е. 30-31 юли или 1 август). След това ще мога да я пусна. Картата вече е готова, остава малко опростена графика за единиците и да доработя военната система (останалите елементи, както и информацията за обектите вече са готови), след което да спретна една страничка.

            Comment


              #81
              Ще има ли още сражения из волните простори на Алфа Кентавър или играта свърши?
              „Аз, Драгомир, писах.
              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

              Модератор на раздел "Военна Авиация"

              Comment


                #82
                Последвалата война би била твърде груба и далеч от моите първоначални очаквания
                По-скоро очаквам коментари, за да ги сравня с това което аз си мисля, че се получи и това, което не се получи.
                "Далеч съм от мисълта си"

                Comment


                  #83
                  Мда, дайте да приключваме.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #84
                    Извинявам се за закъснението, но преди отпуската винаги има много работа

                    Поне от гледна точка на Асур как стояха нещата:

                    Системата на играта поне на мен ми хареса много като основа, не бих имал нищо против да изиграя още игри базирани около сегашните правила. Имам само няколко дребни забележки откъм игровата динамика - ограничението на флотите като бройка позволяваше много бързо да се удари лимита и да се трупа ненужен ресурс - според мен това може да се оправи като се увеличат леко цените на корабите и се качи бройката им, евентуално с нарастваща цена за всеки следващ кораб от даден тип. Може и да се понамали разнообразието от кораби с цел опростяване на воденето на битки между много бойни единици. Друго предложение е по-асиметрична карта с повече пространство и играчи - това определено би направило играта по-динамична - сегашната карта твърде много напомняше разни нелюбими (откъм стратегия, не откъм игра) неща ала Старкрафт със супер симетрични карти които поставят еднакви проблеми за всички и оттам довеждат до временно равновесно положение някъде към 3-4 ход. Готино би било и да се сложи някаква мъгла - примерно да се знае къде има флоти, както и целият състав на вражия флот, но да е неизвестно кой кораб къде е и коя флота къде е. Може би и да се сложи ограничение колко кораби могат да се строят на дадена планета - в момента едва ли не можеш да държиш ресурс в резерва и да строиш само ако се създаде ситуацията (маневрирането е по-бавно и скъпо) Всичко което изброих беше по-скоро детайли, иначе играта е много приятна

                    Колкото до самата игра - поне на мен картата навигатор ми спаси кожата и позволи хубаво начално развитие. Аз първите ходове нямах дипломация, но след като усетих, че сините нямат цели в моята половина предложих едно "папско" разделение през средата на света. След това беше въпрос на дебнене Импириъл да направи грешка в диспозицията си и да го нападна ползвайки повечето ми специални карти, които даваха МНОГО сериозни предимства (а бях останал и с впечатление, че той не следи картите с внимание). Ползвах и гаден номер като първото сражение само му раних смъртоносно флота и поради ограничението в корабните бройки той нямаше как да строи нови кораби (за сметка на това наличните бяха почти небоеспособни), а на следващия ход с повече инициатива успях да го доубия след като аз имах възможност да попълня моментално моите загуби и да ги пратя в атака. След Дипломацията и тази игра силно се надявам Импириъл в следващата игра да не ми обяви превантивно война от ход 1...

                    Моля и другите участници/водещият да споделят какви са им впечатленията и Голъм да каже - ще има ли нови игри скоро
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      #85
                      На мен ми се струва, че картата беше много "предрешаваща" хода на нещата. В моя квадрант очевидно нямаше нужда от карти, нито от особени усилия за началното развитие. После обаче имах възможност да се убедя, че картите имат чийтърски ефект - когато ми се наложи да дам почти всичката си енергия, само за да парирам последиците от евентуално! ползване картата на Даниц. Освен това беше неприятно единия ми флот да седи препариран в отбрана на столицата - бих искала, ако останат тези ограничения за флоти и бойни кораби, цитаделата да позволява строеж на свой гарнизон защитни кораби извън броя на флотите и бойните кораби. (В единствената друга игра, която съм играла, се почваше с една армия и всеки новопревзет град даваше право на създаване на още една - а дали тя ще седи в него е отделен въпрос.) Но така ще се знае - ако една планета има суверенна власт, тя най-вероятно има и зъби да я защитава - и няма да се чуди човек (при това бавно придвижване) къде да сколаса по-напред с флотите.
                      "Мисля, че видът на изпотени мъже им въздействаше." - дан Глокта

                      Comment


                        #86
                        Да, разбирането между Асур и Ур определено бе решаващо в играта. Имам наблюдения, че Сипар и Басра, в най-критичните моменти, когато трябваше да реагират активно и ефикасно, взеха, че показаха необясними за мен пасивност и мудност.

                        Наддаванията за карти и инициатива бяха почти винаги силно полярни (тоест някой печели с огромна преднина или направо без никаква конкуренция). Картите трябваше да разчупят играта и на истина да имат един вид "чийтърски" ефект. Проблема е, че ги изкупуваше основно Асур, а Басра когато ги ползваше, не особено на място.
                        "Далеч съм от мисълта си"

                        Comment


                          #87
                          Максимата на морската пехота на САЩ си беше "If you are playing fair your tactics suck" - аз усетих мощния ефект на картите и тъй като нямаше как да нараствам флот купувах карти и после ги ползвах масирано и наведнъж за да се постигне желания ефект. Колкото до дипломатическото разбиране - то стана само преди 3 хода ако не ме лъже паметта, но от по-рано явно и двете страни бяхме решили без консултации с другата да не нападаме хоризонтално по картата.
                          „Аз, Драгомир, писах.
                          Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                          Модератор на раздел "Военна Авиация"

                          Comment


                            #88
                            Аз нямах ресурсите да наддавам за карти, не че съм ги игнорирал. Пилот винаги имаше съществено преимущество в метал.

                            Всъщност това ми е и основната критика, не знам как, но на 2-3ти ход той вече имаше толкова голямо преимущество в метал, че за мен нямаше варианти. А правилата според мен бяха настроени така, че ресурсното преимущество експоненциално бързо водеше до тотално военно превъзходство.

                            На последния ход бях пасивен, защото се опитах да предвидя всички ходове на Пилот и смятах, че ще се съсредоточи върху това да има повече инициатива от мен. В крайна сметка не видях изход.
                            Last edited by Imperial; 02-08-2014, 16:16.
                            albireo написа
                            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                            Comment


                              #89
                              Пилот написа
                              и Голъм да каже - ще има ли нови игри скоро
                              Да. В момента работя по страницата с описанията, правилата са на практика готови, остава дописване и тест на няколко неща. Т.е. тестовата игра може да започн буквално до две седмици. Средата/края на идната седмица може би ще съм готов с правилата за четене и съответно ще мога да започна набор на играчи. Петима души, евентуално ще разреша отбори, ако има повече желаещи (числя че ще има какво да се прави от двама души). Играта ще е тестова, т.е. ще се пробват нещата, котео означава, че по-нататък ще има промени по системата и особено по числовата й част (баланс).

                              ПП Някъде тогава ще ми трябва и отваряне на под-форум за играта, плюс под-форуми за играчите.

                              -----

                              За нова игра на Спелбрейкър, както отбелязах, няма проблем да направя карта или друга графична работа. Само трябва някакви указания, т.е. да поговорим по въпроса. Отпуската ми изтече, така че от понеделник ще съм на линия в скайп, а и ще работя малко по-редовно по тези неща.

                              Comment

                              Working...
                              X