Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос/анкета

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    ok

    Не си представям такава битка като някаква компютърна игра, ами като истинско сражение :

    Командващия дивизия / корпус / армия / група армии получава заповед кога и къде да действа и започва да съставя план за атаката. Организира събирането на петрол, муниции и т.н. Най-важното обаче е, че като започне атаката, войските знаят какво правят и могат да изпълнят последователно сложни заповеди. Също и реагират по предварително обяснен начин ако се развият нещата по такъв, предвиден от командващия. Взимат се впредвид терен и климат.

    Какво искам да кажа със Сложни заповеди : поредица от запланувани удари по определен обект, район, които трябва да се проведат в някаква последователност от определени части с определено изчакване помежду си.
    Пример : На 16ти този месец трета въздушна армия да бомбардира Лондон със сила от 750 самолета и 600 ескортиращи ги изтребители. След 2 дена, на 18ти да се повтори бомбардировката от трета възд. армия, само че с 1000 самолета и 800 ескортиращи ги изтребители. На 20ти 1000 изтребители да ескортират въздушно десантната армия до маркираните на картата места...

    По този начин според мен могат да се получат някои доста интересни и в действителност възможни моменти - примерно една мащабна земна офанзива да удари врага 2 дена преди той да започне неговата... При положение, че ходовете са на 1 месец, така могат да се вмъкнат тактически елементи в първоначално стратегическата игра, което е по-интересно за участващите.
    20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
    "Иване, сега кръв ще се лее!"

    Comment


      #17
      Не ми отговори на въпроса, как си го представяш от гледната точка на играч.

      Командващия дивизия / корпус / армия / група армии получава заповед кога и къде да действа и започва да съставя план за атаката. Организира събирането на петрол, муниции и т.н. Най-важното обаче е, че като започне атаката, войските знаят какво правят и могат да изпълнят последователно сложни заповеди. Също и реагират по предварително обяснен начин ако се развият нещата по такъв, предвиден от командващия. Взимат се впредвид терен и климат.
      Това означава реален терен и климат по дни, което значи, че всяко сражение ще продължава доста време, и че максималното игрово време за един ход е ден.
      Това за заповедите не е чак такъв проблем - просто играчът трябва да дава подробни заповеди, а и има още нещо, което обсъждахме със сър Грей и ще влезе в следващата игра.
      Многото варианти обаче са неприемливи, това направо си е невъзможно. И то по няколко прости причини. Ще спомена само една, за останалите оставям на досетливите: ако има няколко варианта за действие, командирът естествено ще избере най-лесния за него вариант.
      Виж, опитай да опишеш нещо реално, а не фантазии - в смисъл, как си представяш изпълними неща. Това тук си е почти невъзможно, а и никой дори не се е опитал да прави такава чисто компютърна игра, какво остава за нашата форумна, с Водещ, чието време не е безкрайно.
      За бройките ше видим как ще се справите с описанието на собствени части - това е един от основните моменти в бетата.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #18
        хъм

        Ами ти ме питаш как си го представям... така си го представям

        Иначе всичко според мен зависи от играчите - ако дават добри заповеди, ще могат да очакват добри резултати.

        Това означава реален терен и климат по дни, което значи, че всяко сражение ще продължава доста време, и че максималното игрово време за един ход е ден.
        Това за климата го забрави, но терен според мене е добре да има. Както обясних по-долу - поради възможността един ход да е минимум един месец, да може играча да съставя последователност на действията си, и те да се имат впредвид.

        Представям си го да няма строго уточнени заповеди, които да могат да се ползват, ами играча да може да вмъкне малко въображение.
        20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
        "Иване, сега кръв ще се лее!"

        Comment


          #19
          Всъщност, заповедите няма как да не са строго уточнени, иначе Водещия няма как да знае как да проведе сражението, или пък - ще може да го проведе както си реши.
          Има и друг вариант:
          След като Водещия установи, че някъде е възникнало сражение, той да извести участващите в него играчи и те да дават заповедите си един срещу друг на две-три фази. Това ще ангажира главно играчите и ще излиза малко извън рамките на походовата стратегия.
          За времето за хода - има смисъл, но ако детайлите са малко. Т.е., да могат да се слагат по време, така ще е ясно кой кога действа, но в такъв случай ще трябва да са включени следните параметри:
          - реална карта (няма провинции, няма квадрати или хексове)
          - всяка част има някаква скорост на хода си, а разстоянието се измерва по реална карта на света, в километри
          - схема на придвижване на частите с последователност, за да е ясно кой първи ще се натъкне на противник
          - детайлна схема за артилерията - попадения и цели
          - детайлни заповеди на играча, описващи горните положения
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #20
            ...

            Детайлизацията на сраженията на ниво дивизия май наистина е най-удачна. Прекаленото задълбочаване само ще усложни нещата. А и в крайна сметка водещият на бойните действия на дадена страна е командващ на армията, а не командир на взвод или рота.
            При добри и точни команди считам, че сраженията ще се получат достатъчно интересни и при това ниво на организация.
            Dulce et decorum est pro patria mori

            ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
            СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
            НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
            СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

            Comment


              #21
              А и друго! Мисле, че трябва да се отдели подобаващо място на разузнаването - на тактическо и стратегическо ниво.

              Благодаря за вниманието!
              Dulce et decorum est pro patria mori

              ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
              СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
              НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
              СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

              Comment


                #22
                Всъщност, разузнаването е оставено кажи-речи изцяло на фантазията на играчите. Единствено цените на операциите се определят от Водещия.
                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                Проект 22.06.1941 г.
                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                Comment


                  #23
                  Разведката

                  споерд мен системата на боевете в Хартс оф аийрън е неприлично примитивна!!!
                  Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

                  Comment


                    #24
                    Всъщност, системата в Hearts of Iron не би била толкова лоша, ако:
                    - игрта беше походова
                    - можеше да се дават заповеди и/или някакво поведение на частите
                    авиацията практически не може да се ръководи в реално време, особено, ако човек води две сражения, дори и в съседни провинции.
                    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                    Проект 22.06.1941 г.
                    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                    Comment


                      #25
                      Hearts of Iron

                      Така е, Мессир, не мога да не се съглася с теб.

                      Ти разбра ли за какво служи командата Faint на пехотните части? нещо като "поддържащ удар" в 3тата форумна игра ли?
                      Спасибо Вам, Георгий Константинович, за то, что спасли Россию! Вечная вам память!

                      Comment


                        #26
                        Май по-скоро значи "изненадващ" удар.
                        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                        Проект 22.06.1941 г.
                        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                        Comment


                          #27
                          HoI

                          Ами така както е написано не значи ли припадам? Feint ако е, то значи заблуждаваща атака, диверсия
                          XV mile the sea brode is
                          From Turkey to the Ile of Rodez...

                          Comment


                            #28
                            В играта е "FEINT". Ама колко изненадващ е само той си знае
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment

                            Working...
                            X