Е, именно затова ние решихме, че ще е по-правилно (от гледна точка на принципа "равни възможности за всички") да се формулира горе-долу следната схема (начертавам я съвсем по принцип - може доста да се измени в детайлите):
определят се няколко класа морски съдове, например:
* подводници
* леки кораби
* основни кораби
* авиация (това е специален клас, но за него след малко ).
Съответно, всеки конкретен "кораб" (в някой случай става въпрос за съединение, но не това е същественото) има следните показатели:
сила
уязвимост
ударна мощ
инициатива
като първите два са разпределени в таблица според четирите основни класа (т.е., ударна мощ срещу подводници, леки кораби, основни кораби, авиация). С уязвимостта е същото - спрямо ударната мощ на всеки от четирите основни класа.
Съответно, когато се стигне до конкретно сражение, се изчисляват коефициентите за бойна ефективност, като това става на следният принцип - определят се класовете на противниците, след което за всеки се взима от таблицата съответният показател за ударна мощ и уязвимост и се умножава на силата му. Съответно, ударната мощ на единия се сравнява с уязвимостта на другия (делят се) и обратното, като се получават относителни коефициенти. Така се определя процентната вреда, която си нанасят един на друг в ефективен боен коефициент - съответният процент се отнема от силата им, като това е резултатът от битката.
Инициативата идва за да определи дали всеки от корабите ще осъществи задачата си (т.е., ако аз съм пратил корабът А в еди коя си морска провинция със задачата да унищожи всякакви чужгди кораби, а там има чужд кораб, който има задача да лови леки кораби, но да избягва тежки (т.е., рейдер), то разликата от инициативите на двата ще определи дали рейдерът ще успее да избяга или ще бъдепринуден да приеме боя).
Съответно, когато се проектират корабите всеки играч ще получава определен борй точки за разпределение между трите показателя и съответните им подварианти (уязвимост от еди-кой си клас, ударна мощ срещу еди-кой си клас). Така всеки би могъл да си кнструира лесно корабът, който му е необходим според самия него.
Авиацията съм я въвел, защото това ще е ударното "оръжие" на самолетоносачите, които сами по себе си се явяват основни кораби (като клас). Впрочем, авиацията е отделна тема, но и тя може да се реши в абсолютно същия стил.
определят се няколко класа морски съдове, например:
* подводници
* леки кораби
* основни кораби
* авиация (това е специален клас, но за него след малко ).
Съответно, всеки конкретен "кораб" (в някой случай става въпрос за съединение, но не това е същественото) има следните показатели:
сила
уязвимост
ударна мощ
инициатива
като първите два са разпределени в таблица според четирите основни класа (т.е., ударна мощ срещу подводници, леки кораби, основни кораби, авиация). С уязвимостта е същото - спрямо ударната мощ на всеки от четирите основни класа.
Съответно, когато се стигне до конкретно сражение, се изчисляват коефициентите за бойна ефективност, като това става на следният принцип - определят се класовете на противниците, след което за всеки се взима от таблицата съответният показател за ударна мощ и уязвимост и се умножава на силата му. Съответно, ударната мощ на единия се сравнява с уязвимостта на другия (делят се) и обратното, като се получават относителни коефициенти. Така се определя процентната вреда, която си нанасят един на друг в ефективен боен коефициент - съответният процент се отнема от силата им, като това е резултатът от битката.
Инициативата идва за да определи дали всеки от корабите ще осъществи задачата си (т.е., ако аз съм пратил корабът А в еди коя си морска провинция със задачата да унищожи всякакви чужгди кораби, а там има чужд кораб, който има задача да лови леки кораби, но да избягва тежки (т.е., рейдер), то разликата от инициативите на двата ще определи дали рейдерът ще успее да избяга или ще бъдепринуден да приеме боя).
Съответно, когато се проектират корабите всеки играч ще получава определен борй точки за разпределение между трите показателя и съответните им подварианти (уязвимост от еди-кой си клас, ударна мощ срещу еди-кой си клас). Така всеки би могъл да си кнструира лесно корабът, който му е необходим според самия него.
Авиацията съм я въвел, защото това ще е ударното "оръжие" на самолетоносачите, които сами по себе си се явяват основни кораби (като клас). Впрочем, авиацията е отделна тема, но и тя може да се реши в абсолютно същия стил.
Comment