Допре сега Френската защита губи не защото са я превзели а защото са я прескочили с парашутен десант
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Идеи за втората игра: Държави, Политика, Контрол
Collapse
X
-
20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
"Иване, сега кръв ще се лее!"
-
Всяко оръжие ще има показатели (атака с/у пехота например). От тези показатели и количеството войници, въоръжени с даденото оръжие, ще се формират крайните показатели на частта. Но все още съставяме правилата и конкретен показател за съжаление не мога да ти дам.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Имам едно предложение.
Всяка провинция да има главен град. Когато дадена провинция е превзета то новият и собственик ще се възползва примерно от 80% от благата на провинцията. Ако обаче бъде превзет и главният град то приходите стават 100%. Така превземането на главните градове ще е въпрос на добро желание. Ако не бъдат превзети няма проблем. Приходите ще бъдат малко по-малки. Ако главния град падне ще има повече приходи и повече престиж.In My Humble Opinion.
Comment
-
Подкрепям, Империал. Вече споменах - провинциите са неделими на каквото и да е контролируемо от играча ниво. Това не е случайно - те са елементарната пространствена мярка в играта.
Който търси тактически военни изживявания - за него има отделна игра (естествено може да се участва и в двете). Целта на тази игра е симулацията на съвсем други процеси - но не на тактическото управление на войските.
Comment
-
Лека-полека и картата отбелязани на нея провинции и ресурси става готова. Но да напомня отново - всеки ще си вижда само своите ресурси. За да видите чужди или тези на неутрална държава, ще трябва да разчитате на някаква форма на разузнаване (като се почне от дипломация и се свърши с пращане на екип на място).Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Има промяна в броя държави. Две от тях отпадат - Бразилия и Китай.
Причини:
а.) няма достатъчно данни за тях
б.) на фона на останалите седем (Великобритания, Германия, Италия, САЩ, СССР,Франция, Япония), двете отпадащи са прекалено слаби и без друго - на практика с тях не би могло да се играе. Наистина са твърде слаби.
в.) по този начин може би ще има малко повече играчи за останалите седем държавиМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Промяна
Малко данни за картата:
1. картата ще съдържа по-малко провинции;
2. всяка провинция представлява следното:
- разделена е на хексени
- големината е между 2х2 и около 15х15 хексена
- в тези полета ще бъде отбелязан терен и разни особености
- теренът ще е няколко типа, засега са над 8
- също така ще са отбелязани ресурсите (но те ще са видими само за собственика на съответната територия
- някои провинции ще съдържат в себе си повече от една държава
3. Ще има морски, сухоземни и смесени между двата типа провинции; повечето острови са привързани към близкия до тях континент, но някои ще са отбелязани смо на детайлните карти на океаните.
Тук можете да видите карта на света с разделение по провинции (засега не са разделени океанските провинции):
По-голям вариант на картата:
По-малък вариант на картата:
Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
За индустрията Империал е направил форма, която ще се попълва от съответния играч. Формата ще е достъпна по интернет и ще може да се вижда само от съответния играч и Арбитъра.
За армията, флота и авиацията - да няма да е просто, но затова пък ще е малко по-близо до реалността. Какво реално ще трябва да прави един армейски лидер:
В мирно време:
- да създава нови дивизии
- да определя предназначението им
- да определя с помощта на другите времето на военната служба и оттам - количеството на подготвените хора
- да определя организацията и структурата на армията
- да определя времето и качеството на подготовка на офицерския корпус
- да поръчва на индустриалеца (или да работи с него, в зависимост от строя) нови бойни машини и след това да определя предназначението им (с едно-две изречения)
- да разполага частите си по територията на страната
- да се занимава с военното разузнаване
Във военно време към това се добавят:
- да определя складовите бази на формированията (тиловете, всяка дивизия ще си има тил, но може за удобство те да се обединяват в общ, армейски тил и складова база)
- да планира стратегията на страната си (тук пак има разлики за отделните държави)
- да дава оперативните бойните заповеди, т.е. да планира операциите и след това да ги описва и праща на Арбитъра
Така че, не е прекалено много, макар и да не е малко. В общи линии, военния лидер ще усети част от реалните преживавяния на едновремешните началник-щабове.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Всъщност, в момента света е разделен така:
- големи провинции (сухоземни и морски, заедно са около 100)
- всяка голяма провинция има и по-малка, детайлна карта, разделена на хексени. В нея са описани елементите на терена, градовете и ресурсите. Тази карта ще служи за:
водене на бойни действия
планиране на икономиката (на нея ще са отбелязани ресурсите и градовете)
Ресурсите разбира се, ще са достъпни само за собственика на съответната територия - другите няма да ги виждат.
В момента се довършва модела за сраженията (двамата с Империал работим върху него за момента)
След това картата ще бъде детайлизирана и ще може да бъде видянаМодератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
1. Модификации на игралния свят - игралния свят е политически устроен така, както е описано в стартовата тема. След старта всеки може да се пробва да прави каквото е решил.
2. Картата на играта (както скоро ще се види в бета-теста) е реалната карта на света и по нея ще се ръководят сраженията. По време на теста ще се разбере, дали идеята е добра.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
карта, модификации
Картата е идейна, но мисля че трябва цялата да се раздели на т. нар провинции (макар че защо да си усложнявате нещата със тази сложна координатна система. сложете си старата система, от паралели и мериидиани, но да кажем през 20-30 градуса и сложете код на всеки квадрат.) Иначе по това разделение отпадат от картата такива зони като Хаваите, Марианските острови и др. Общо взето е добре, но според мен е доста ксеро- и Европоцентрична. На нея развръщането и сраженията между корабите ще доста затруднено.
Освен това една провинция включва няколко различни елемента-напр ОК-01 включва в себе си континентална Малайзия(брит.) и Западната половина от индонезийския архипелаг (хол.) ОК-02-владение на САЩ и Британия и т. н. Не може ли да се използва карта на света от времето на ВСВ и тя да се раздели на условни зони според владението на дадена територия и съобщителните връзки?Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Ами, аз имам поне още две други идеи в запас, така че варианти има. Проблемът обаче е следният:
ако ходът е с времетраене един месец, то сраженията стават съвсем "стратегически". Може разбира се един нормален ход да съдържа два бойни хода в себе си ... ще видим.
В момента правя един вариант на картата, разделен горе-долу по този начин. Въпросър е, че всеки различен вариант носи със себе си съвсем различна идеология - и за сраженията и за движението/разположението на единците и другите обекти по картата.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
Comment