Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Идеи за втората игра: Държави, Политика, Контрол

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Estado Novo или Бразилия от края на 30те години

    Съединени Американски Щати - политическо устройство.

    Принцип I: Тъй като САЩ е демократична държава, но със силна президентска власт:
    а.) на всеки четири години има президентски избори;
    б.) Президента има доста широки пълномощия и въпреки че не контролира пряко нещата, има власт да сменя хора (освен ако са популярни) и да налага вето на решения.
    Принцип II: Поради особенностите на американското общество, държавата зависи силно от пропагандата и обществото е много възприемчиво към нея. АкоПрезидентът обаче, предприеме стъпки, които не отговарят на обществените нагласи или допусне големи политически грешки, пада.

    Роли:
    Президент: Контролира останалите длъжности и може да назначава или маха хората на тях, но трябва да има причина затова. Може да налага вето на решенията на останалите, но не може да определя техните решения, тоест няма право да налага своите решения направо на останалите.

    Председател на Сената (олицетворява мнението на целия сенат): Контролира решенията на Президента. За по-важните външнополитически и вътрешнополитически акции е необходимо да бъдат одобрени от него. Ако Президента не получи одобрението му, рискува да загуби доверие на избирателите си. Не е отговорен за своите действия, той е просто контра на Президента.

    Държавен Секретар: Отговаря за външната политика на държавата. Провежда свои идеи, но трябва да има одобрението на Президента.

    Прессекретар: Отговаря за пропагандата. Изцяло е подчинен на Президента.

    Министър на финансите: Отговаря за икономиката на страната. Изцяло е независим. Президента може само да го съветва.

    Главнокомандващ въоръжените сили: Независим в мирно време, а по време на война трябва да следва политическия курс на Президента. Военните операции си ги ръководи сам.

    Главнокомандващ Флота: Независим в мирно време, а по време на война трябва да следва политическия курс на Президента. Военните операции си ги ръководи сам.

    Шеф на ОСС: Ръководи разузнаването, като е длъжен да следва политическия курс на правителството.

    Опозиция: партията, която не е на власт в момента

    Преврати: на практика са почти невъзможни, страната би изпаднала в хаос.
    Смяна на властта: става чрез избори или ако Президента направи големи грешки - страната пак отива на избори.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #17
      САЩ - предварителен вариант

      Ще се опитаме да симулираме разликите между държавите чрез "социален модел", който разработваме в момента (Голъм работи над него сега).

      Ето какви ограничения при заемането на постовете (ролите) в държавите въвеждаме сега:
      Ролите вече се делят на първостепенни и второстепенни. И съответно един играч може да заема само една първостепенна роля. Колкото до второстепенните - може би ще може освен първостепенната да се заемат и още една или две второстепенни. Но не бързайте да заемате повече от една длъжност - нека малко се приближи старта на играта и да видим оше колко хора ще дойдат.
      Изборът на роля е свободен - който иска, може да кандидатсвта, никой не може да му попречи.
      Когато приближи старта обаче (и най-вече след като публикуваме правилата), ще трябва всеки да познава добре изискваните от неговата роля части от правилата, иначе не би могъл да участва.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #18
        Така, ето решение на спора, според мен справедливо и за двете страни:

        За тези, които желаят да са "кандидати" за постовете си - добре, така да бъде. Тоест техните "кандидатури" ще бъдат разгледани преди началото на играта отново.

        Всички останали ще заемат постовете си както досега.

        Така и двете страни ще бъдат доволни според мен.

        Това е краят на дискусията по темата за избора на постовете.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #19
          Разузнаване.

          Принцип 1
          Разузнаването е оставено на фантазията на играча, като заповеди и действия.

          Принцип 2
          Цените за операциите, ще зависят от типа им (предстои да бъдат уточнени). Тъй като не всички типове операции могат да бъдат описани, някои ще бъдат дефинирани в хода на самата игра.

          Принцип 3
          Цените на операциите и агентите ще са различни за различните държави. Тези цени няма да се публикуват на сайта, всяка държава ще си знае само своите

          Принцип 4
          Като начало ще бъдат дефинирани само следните типове организации:
          4.1. разузнавателен отдел
          4.1.1. цивилен разузнавателен отдел
          - политика
          - икономика
          4.1.2. военен разузнавателен отдел
          4.1.3. отдел за "черни" операции

          4.2. контраразузнавателен отдел
          4.2.1. цивилен контрразузнавателен отдел
          4.2.2. военен контраразузнавателен отдел
          4.2.3. "черни" котраразузнавателни операции


          Няма да е задължително да бъдат така разпределяни отделите, може да има само един тип. Но разделяне на операциите и задачите (като типове), ще повишава ефективността на агентите.

          Принцип 5
          В демократичните държави, създаването на "черните" отдели ще е рисковано, тъй като, ако техните операции излязат наяве, може да стане скандал със сериозни последици за правителството.

          Принцип 6
          Убийство (временно отстраняване от управлението) на министър или военен. Съответния играч, изпълняващ неговата роля ще бъде отстраняван от управлението за два хода. През това време, неговите функции няма да се изпълняват качествено.
          Това ще има не много голям ефект за демократичните държави и доста по-голям в авторитарните.

          Принцип 7
          Охрана на личностите от кабинета. Ще може да се отделят агенти от контраразузнавателния отдел за тази цел.

          Цените ще бъдат уточнени, щом завършим и публикуваме социалната организация.
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #20
            Разузнаване

            И още нещо. Във връзка с резултатите от първата игра, искам да се замислите над следното: разузнаването е нож с две остриета, информацията му може да ви накара да вземете и погрешни решения, затова го използвайте внимателно и мислете над резултатите. В първата игра имаше страшно много грешни решения, взети при наличие на не изцяло ясни данни от разузнаването.


            И допълнение:
            Принцип 8
            Разузнаването ще е донякъде на принципа - повече агенти - повече резултати, но заедно с това - и по-голям шанс за разкриване на операциите.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #21
              Пак се намесвам и за мое съжаление - отново по същия въпрос:
              Дай един реален пример от двайсти век, когато крепостна линия е помогнала на някоя държава да победи. Аз лично се сещам за:

              * Руско-Японската война - за крепостите на Порт-Артур сте чували, нали? Никак не помагат на руската императорска армия да победи.

              * Балканската война - Одринската керпост пада в изключително кратък срок и почти не повлиява на хода на военните действия (въпреки че немските специалисти, които я създават смятат, че може да издаржи на поне 9 месечна обсада).

              * ПСВ -Белгия - въпреки супер фортовете и крепостите си тя е прегазена за супер кратко време от Германия (въпреки че тогавашните специалисти са смятали, че ще са необходими месеци за това)

              * Финландия - въпреки линията "Манерхайм" тя губи войната.

              * Франция - въпреки огромната и много добре съоръжена (според тогавашните специалисти) линия "Мажино" тя губи войната.

              Причината за всичко това е, че крепостите са добър фактор, на който да се изгради военната стратегия. Но не повече от това. Без активни и обмислени действия и някакъв тип превъзходство (в темп, качество на войската или нещо друго - все темп в крайна сметка) винаги печелят "големите батальони". Факт, тъй да се каже.
              Само в литературата се случва обратното, но затова си има причини.

              Comment


                #22
                Браво, княже, добре казано
                Иначе имам два въпроса - ще има ли негативни "социални" последици ако една демократична държава влезе в съюз с тоталитарна и въобще за такива "извънсемейни" съюзи?
                и - как стои въпроса с разделните суровини, ще трябва ли да ги караме от където се произвеждат до метрополията и ще трябва ли в обратна посока да караме съплай? Един вид системата ще наподобява ли тази на HoI ? защото тогава ще трябва да зададем и в коя провинция какво се произвежда и по колко и това вече е малко сложно за правачите на играта.
                XV mile the sea brode is
                From Turkey to the Ile of Rodez...

                Comment


                  #23
                  Originally posted by "Sir_Gray"

                  Един вид системата ще наподобява ли тази на HoI ? защото тогава ще трябва да зададем и в коя провинция какво се произвежда и по колко и това вече е малко сложно за правачите на играта.
                  тва вече е направено и да ти кажа няма да е толкоз сложно за нас колкото за вас...
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #24
                    Хм
                    На ХоИ беше добре направено - суровините от даден "монолитен" район, отделен обаче от метрополията се комцентрираха в една провинция, "главната" на тоя район, откъдето те могат да се извозват до вкъщи или в обратна посока съплайя да се разпръсква автоматично из всички провинции от този район. Щом сте го направили браво. А ще трябва ли ние сами да придвижваме снабдяването след дадена армия или тя ще си "цока" автоматично в зависимост от инфраструктурния капацитет на провинцията, където се намира?
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      #25
                      Originally posted by "Sir_Gray"

                      Хм
                      На ХоИ беше добре направено - суровините от даден "монолитен" район, отделен обаче от метрополията се комцентрираха в една провинция, "главната" на тоя район, откъдето те могат да се извозват до вкъщи или в обратна посока съплайя да се разпръсква автоматично из всички провинции от този район. Щом сте го направили браво. А ще трябва ли ние сами да придвижваме снабдяването след дадена армия или тя ще си "цока" автоматично в зависимост от инфраструктурния капацитет на провинцията, където се намира?
                      а, не е точно така, казваш си на всяка фабрика кое къде да праща не е толкоз сложно но става пълен хаос когато имаш към 20тина различни завода
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #26
                        Мажино линията въобще не й е било обръщано внимание в началото на войната на запад. Групите на Ромел и Гудериан нахлуват толкова бързо навътре, че я изолират тотално от севера. До влизането в Париж (ако не се лъжа) не е започната офанзивата срещу "Мажино", която е щяла да идва отзад на линията. Въздушен десант не знам дали е имало, но той така или иначе не е бил съществено важен след като в гръб е имало повече от 100 немски дивизии.

                        Как каеш Воланд, от картинките, където се показваха начините на отбранителните линии помислих, че вече е в напреднал стадии.

                        Искам да питам нещо : морски десант ще може ли да се спира с ограничен брой войска - говоря за големини взвод и рота.

                        Това за агентите с опит е супер идея - нещо като нинджите в Shogun, само че за шпионажа... евала Т-72 :tup:
                        20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                        "Иване, сега кръв ще се лее!"

                        Comment


                          #27
                          Тук напълно ще се съглася с Калчев - няма особено значение, при положение, че основната немска армия вече е в тила (и няма никакви оперативни резерви, с които да се запуши дупката). А въздушен десант там не е имало - има ограничен десант, който е срещу белгийските фортове (което е по-рано - в самото начало на кампанията). Той е проведен от специални сили (подривни специалисти) и показва колко лесно може да бъде преодолян дори и много силен и добре защитен форт (при наличието на луди глави, които са готови да рискуват).
                          А как точно е преодоляна няма значение - факт е, че не е помогнала (а даже е попречила - в морално и ресурсно отношение - защото построяването и поддръжката на подобни инженерни съоръжения е много скъпа).

                          А за шпионажа - добре е. Само не знам дали няма да е много сложно, чак и майстори-шпионида се въвеждат.

                          Comment


                            #28
                            Мисля най-малката оперативна (в смисъл, че ще можем да я ползваме като бойна единица в играта) единица да е батальон. Иначе ще стане хаос

                            За укрепленията - този въпрос не е особено важен и ще се разглежда накрая.

                            За опита ... не знам. Най-много да въведа опит на ниво "щаб", стига да не станат прекалено много данните и да прехвърлят критичната точка.

                            За игралния свят. Тъй като в момента работя по картата, ресурсите на държавите и т.н., стигнах до следните изводи:
                            1. Няма как да възстановя тогавашното положение на нещата.
                            2. Базата с данни е гигантска.
                            Така че, ще има промени (балансиращи и на местата, за които няма данни). Тоест, нашия игрален свят ще е само някакво приближение (то така или иначе сме в категорията на приближенията вече).
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              #29
                              Форта, за който става може би въпрос, наистина е паднал по невероятен начин в немски ръце - това са били около 70-80 откачалки, които тихо се приземяват с глайдърите в средата на самото укрепление. Като обезвреждат надземните защити, те успяват да държат в шах останалите (към 1200 на брой) войници под земя. Грешно е било да се слага само един изход/вход на подземната система . Както и да е, те удържат форта за почти ден докато пристигат немските бронирани колони. Форта от съюзниците е бил смятан да издържи 5 дена...

                              Ясно, значи от батальон нагоре... до дивизия колко степени на организация има, че въобще НИЩО не знам в тая сфера.

                              А за десанта - нали ще е рисковано и скъпо начинание при положение, че врага ги срещтне на бреговете. Това да значи, че по-малко войска да може да удържи много...
                              20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                              "Иване, сега кръв ще се лее!"

                              Comment


                                #30
                                1. В този десант участва Ото Скорцени (сега си взех да чета спомените му)

                                2. Десанта по принцип е опасно начинание

                                3. Нивата са:
                                отделение
                                взвод
                                рота
                                батальон
                                полк
                                бригада (2 полка) или дивизия (3 полка)
                                корпус (от 2 до към 6 дивизии)
                                армия (някакво количество по-нисък клас части)
                                група армии
                                Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                                Проект 22.06.1941 г.
                                "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                                Comment

                                Working...
                                X