Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Q&A(Въпроси и отгoвори)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Q&A(Въпроси и отгoвори)

    Място за обсъждане на всичко около играта, както и за алармиране на водещия когато нещо не е получено! Тук, моля, чувствайте се свободни да поствате свободно, като извън игрови персонажи:

    И няколко напомняния:
    До довечера трябва да получа вашите решения за първи ход като финанси!

    Трябва изберете поне понтифекс!

    Необходимо е да поговорите за развитието на държавата както цяло, т.е. накъде ще се развивате....
    Партите (игрови)и варварите (неигрови) представляват сериозна опасност...Възможни са и бунтове на роби и в провинциите...



    И накрая, нов текст в раздела за политика, макар ида не задоволчва "по-взискателните", надчявам се да внесе необходимата яснота!

    Престижът на сенаторите се гради върху тяхното поведение и стопанска, политическа и военна деятелност. Това е престижът им като цяло пред римляните. Минималният брой точки е нула, а максималния 100. Престиж между 0 и 20 точки е минимален и не позволява, каквато и да е политическа инициатива, както и кандидатстване за каквито и да е постове в република, той обаче не блокира по какъвто и да е начин дейността на сенатора и фамилията му! От 20 до 40 е нисък престиж, но позволява кандидатирането. От 40 до 60 е нормален престиж и и дава възможност за реално участие на всички нива. От 60 до 80 е значителен престиж, с който и останалите би трябвало да се съобразяват. От 80 до 100, това е престижа цел за да атакуваш без страх от бунтове и неочаквани катастрофални последствия целта на играта- императорското място.

    Гърмежите в Сената от страна на боговете са прекратени, отдайте го на радостта от успешния старт! Боговете естествено не се намесват пряко в хода на играта, ако беше така играта щеше да се казва Троя

    -----------------------------------------------------------------------

    И така, по предложение на Голъм, малко разяснения:

    Аз да си продължа със своето, но този път уточнявайки - каквото построи всяка фамилия то си е нейно частно притежание? Или греша и става въпрос за държавна или обществена собстевонст.
    Явно основното сторителство ще е в Рим, въобще ще имали поначало някаква разлика в собствеността или цените на построеното в Рим или някъде в провинциите (ясно е, че веднъж играта започне ли всичко ще е въпрос на законотворчество)?
    В този смисъл се оформят още питания (не знам дали няма да е по-добре тази дкусия, която започнахме, да се отдели в отделна тема "Въпроси около принципите и парвилата на тази игра"):

    1. Началната сума за всеки род си е негова лична собстевност или не?

    2. Ще има ли някакъв зададен поначало данък върху собствеността на всяка фамилия и ако има кой ще се разпорежда със създавания по този начин бюджет (и като игрови персонаж, и като институция)?

    3. Ще могат ли фамилиите да придобиват лични имение в Рим или в провинциите, т.е., да закупуват земя от империята и да се разпореждат с нея или цялата земя е държавна собственост и всеки член на фамилия може да я използва само в качеството си надържавен служител?

    4. Доколкото разбрах, никоя фамилия няма право да създава на частни начала армия и в този смисъл, да има собстевни войски? Ако това е така, ще има ли поначало закон, който да фиксира количеството лични воини, влизащи в домакинството на всяка фамилия?

    5. Въобще ще е хубаво да се разбере дали започваме играта с някакъв готов набор закони и какъв е той съответно.

    6. Задължително ли е да предоставяме копия от цялата лична кореспонденция на водещите или не?
    @1 Да, сумите, както и последвалите от тях доходи са частна собственост на родовете!

    @2 не, такъв данък не е зададен, но може да бъде постановен, например в случая с 4-те консулски легиона, които ще са доста тежко бреме, за началото особено като финанси, за два рода. Което ме подсеща, че този въпрос може да се уреди и като постановите доходите от една или две провинции, неразпределени да отиват за това като алтернатива!

    @3 Да, ще могат и трябва да могат, всичко от изброеното в ценоразписите на личните ви екселски таблици, земята в случая е сведена до стопанства

    @4 Напротив, от първи ход всеки който намери за добре може да си снарежи легиони

    @5 Законите ви за момента са в VІ. Консулство и диктатура и VII.Политика и сенатски събрания

    @6 Добре ще е, но естествено е неизпълнимо, искам обаче ясно формулирани решения на Сената, заповеди към войски и проконсули, сватби, покупки и пр., както и заговорите е хубаво да знам, за да не стане фал :aaa:
    Last edited by gollum; 04-04-2005, 13:47.

    #2
    Още един въпрос, седми по ред: на какъв принцип ще става приемането на законопроектите в сената? Дали с обиконвено мнозинство? Дали при преоброаяването на гласовете (и на мнозинството) ще се броят всички сенатори въобще или само тези, присъстващи в оммента в Рим? Ще има ли някакво правило за кворум на сената (минимален брой присъстващи играчи-сенатори, за да има заседание на сената)?

    Comment


      #3
      Аз си го представям така:

      Играчите са нещо като патрициански лидери около които са се събрали останалите сенатори. Едните лидери имат повече привърженици, другите по-малко. Затова настоявах да има отделни рейтинги пред населението и сред сенаторите. Съответно теглото на гласа на всеки сенатор при гласуването да се определя от популярността ме сред сенаторите. Например ако рейтинга му е много голям, ще рече че половината сенатори ще гласуват като него и той буквално може да контролира сената "демократично" чрез авторитета си, докато не му спадне рейтинга. Иначе става нещо като гласуване на 12 души все едно че само те са в Сената.

      Затова конкретното предложение беше всеки да има рейтинг пред сената от 1 до 10 и съответно тежината на гласа му да е равна на рейтинга му в Сената. Така гласа на привържениците на Одзава например може да е 5, а на мен да е 4 ...и при едно контра гласуване , ние няма да сме 1:1 а 5:4 ...в негова полза, защото той чрез своята дейност е събрал повече симпатизиращи го сенатори от мен.

      Според мен това не е толкова тежка система , а ще допренесе повече симулация на реализъм в играта и ще има смисъл да се харесаш на сената и едновременно с това да балансираш между популярността в сената и популярността пред народа. От първите зависи дали ще ти минават идеите пред Сената, а от народа - дали ще те наделят с магистърска власт.

      Същото може да се приложи и при Рейтинг сред народа. Всеки семеен лидер ще гласува с рейтинга си пред народа, като така ще се взима пред вид колко голяма част от населението подкрепят избора му на кандидат за една или друга длъжност.
      Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

      请您死在地狱般的阵痛
      [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
      きさまはしんでくださいませんか
      [kisamawa shinde kudasaimasenka]

      Comment


        #4
        Ок, предложението ми изглежда добро, но въз основа на какво ще се определя динамиката на различните рейтинги?

        Инак още един, по-маловажен въпрос (8-ми поред): ще могат ли да се гласуват и приемат законопроекти преди играта да е започнала (в рамките на нулевия ход)?

        Comment


          #5
          Пред боговете решенията на сената се представят от понтифекса, решенията се взимат с мнозинството на участвалите, гласове на неучаствали не се зачитат, няма някакви бюлетини или пр. Ако някое решение се оспорва, това е конституционен въпрос, може да се допитвате естествено до боговете си...

          Не, това е нулев ход, т. е. подготвителен, само се харчат пари и се подготвяте с кандидатури и планове, това не е ход обаче...

          Comment


            #6
            А аз мисля че баш тука му е мястото

            Сенат - игрова територия за дебати, законопроекти, обсъждания и гласувания.
            Форум - извън игрови чат на частниците
            Храма - системен форум, обсъждане на правила, оплаквания, предложения по системата


            Иначе Голуме ..ми по приценка на водещите ще се променят ....то така или иначе друг механизъм ще е трудно да се осъществи. Но смятам че е задължително да има разделение на рейтинга и гласуване с гласове с различна стойност. Защото иначе би трябвало нашите 12 гласа да се изгубят - в сената по време на Цезар са заседавали 60 и повече сенатори.
            Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

            请您死在地狱般的阵痛
            [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
            きさまはしんでくださいませんか
            [kisamawa shinde kudasaimasenka]

            Comment


              #7
              Gregorianus, вие като водещи ще решите кое къде да се обсъжда. Но все пак мястото на подобна тема, според мен, не е при обсъжданията на сената, все пак е системна спрямо играта, както отбеляза и преждеговорившия княз .

              Иначе Голуме ..ми по приценка на водещите ще се променят
              Крылов, туй си е от ясно по-ясно - естествено, че водещите ще определят движенята на рейтинга. Моето питане се поитваше по-скоро да уцели принципите или айде, нека да са идеите, според които ще се извършват промените в този рейтинг.
              Впрочем, във връзка с това изникна още едно питане (9-то по ред) - рейтингът от всеки вид на всеки играч доколко ще е публичен като информация? Всеки ли ще научава за спадовете или подемите на рейтинга на останалите играчи (т.е., те ще се обявяват в публична тема?) или това ще е тайна информация, която ще може само чрез специфични игрови действия (какви?) да се узнае?

              Comment


                #8
                Според мен това трябва да знае само Водещия - поне числовите показатели. Играча да може само да предполага по реакцията на неигровите фракции спрямо него. дали народа го мери с домати, слуша отегчено или приветства с възгласи всяко негово излизане на трибуната.

                Гласуванията в Рим са били тайни така че пак играча може само чрез вторични фактори да предполага влиянието си в тях.

                Рейтинга ще се променя съответно действията които придприема явно героят. Ако прокарва закон който облагодетелства патрициите за сметка на плебеите - рейтинга в сената се дита, сред народа пада. така всеки може да избере начина по който се развива - дали ще е правителство в сянка с влияние в сената, или ще са хора наделено от народа с власт за определен мандат , но определно по-силна отколкото на човек на когото му се налага да убеждава другите.
                Last edited by княз Крылов; 01-04-2005, 00:09. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                请您死在地狱般的阵痛
                [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                きさまはしんでくださいませんか
                [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                Comment


                  #9
                  Относно НИГ (НеИгровиГерои) - персонажи които не са оправлявани от играчи

                  Според мен те са напълно задължителни за играта и за атмосферата. Според мен ще бъде прекалено гадно постояно да върним длъжностите само помежду си. понякога може да нямаме достатъчно влияне за да издигнем един от нас ....тагова водещя може да постави на пост НИГ. както според мен е редно за първия ход. Все пак тези длъжности изведнъж ни идват като подарени ....още не сме ги заслужили с нищо ;(
                  Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                  请您死在地狱般的阵痛
                  [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                  きさまはしんでくださいませんか
                  [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                  Comment


                    #10
                    @ 8 рейтинът е публичен, започвате с 50 точки всички, заслужили сте ги, максимума е 100, минимума 0, но пак си жив :twak: , това ще ви е и отправната точка за вашите политически планове! Влияе се както знаете много от политическите ви действия като законотворци, от строежите ви и слабо от пол. ви речи примерно или проявите на патриотизъм
                    @ 9 неигрови консули няма да има, губи се смисъла на политическата симулация ако не пробвате да изработите помежду си структура и практика на избирането

                    Comment


                      #11
                      Не се губи а се усложнява ..... засега имаме 4 активни играчи ....ако ще въртим само тях ....хъмн
                      Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                      请您死在地狱般的阵痛
                      [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                      きさまはしんでくださいませんか
                      [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                      Comment


                        #12
                        споко, тук си е служебно място, нали тук отговарям, само да няма коментари за да е пригледно, ще помоля!

                        Comment


                          #13
                          Ами това говоря и аз от сумати време насам и никаква реакция:

                          1. НИГ-ове управлявани от водещите
                          2. Разделение на социалните рейтинги на популярност пред плебса, патрициите и конниците които да отговарят на тяхната реакция на действията на управляващите.
                          3. Символична намеса на божественото, а не караеща десница надвиснала над всеки който злоупотреби с вярата на народа (което е редовно оръжие в ръцете на политиците)
                          4. Исторически събития и измислени от водещите такива които да подтикват играчите към действия, но не толбкова че да лишават играчите от избор.
                          Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                          请您死在地狱般的阵痛
                          [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                          きさまはしんでくださいませんか
                          [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                          Comment


                            #14
                            Конкретен пример за feedback на играчите: Сега Голъм пусна предложение армията да е държавна и подчинена на консулите. В Рим обаче консулите по правило са били напълно некадърни генерали и са отнасяли бой редовно, да не говорим, че системата на командване е напълно абсурдна. Което и довежда до появяването на "професионални военни" от рода на Сула, Марий, Цезар, Помпей, които после подливат вода на сената с верните на тях легиони (ясно че ще им са верни - войниците следват генерала победител, не някое склеросало старче). Така че според мен водещите би трябвало да постъпят така - ако приемем този така добре звучащ законопроект да ни сгромолясат на главата две-три тотални поражения от страна на варварите, а може и един двама консули да си заминат по време на кютека. Което ще ни накара (като игрални персонажи) да видим, че аджеба от консул генерал не става, ще трябва да назначим някой за по-дълго време и после ще има да берем ядове, га тоя някой тръгне към Рим с легионите.
                            Това наричам аз обратна връзка в играта - играчите агират в една околна среда, симулирана от водещите. Колкото по-сложна и реалистична е тази среда, толкова по-интересна е играта. Въпросната околна среда и обратна връзка всъщност създават играта, иначе всичко стои само като фасада. Наистина за водещите е бая работа да симулират тази околна среда, обаче това спокойно може да се кара на усет - при положение, че периода се знае добре, както и протичащите тогава процеси, то тоя усет ще е достатъчно реалистичен.

                            Аз съм готов да се откажа от игралния персонаж и помагам в това водене, макар да не ми идват така богато идеи в тази линия като на княза например. Но ще правя каквото мога играчите да се чудят кое по напред да свършат :twisted:
                            XV mile the sea brode is
                            From Turkey to the Ile of Rodez...

                            Comment


                              #15
                              Q&A(Въпроси и отгвори)

                              Място за обсъждане на всичко около играта, както и за алармиране на водещия когато нещо не е получено! Тук, моля, чувствайте се свободни да поствате свободно, като извън игрови персонажи:

                              И няколко напомняния:
                              До довечера трябва да получа вашите решения за първи ход като финанси!

                              Трябва изберете поне понтифекс!

                              Необходимо е да поговорите за развитието на държавата както цяло, т.е. накъде ще се развивате....
                              Партите (игрови)и варварите (неигрови) представляват сериозна опасност...Възможни са и бунтове на роби и в провинциите...



                              И накрая, нов текст в раздела за политика, макар ида не задоволчва "по-взискателните", надчявам се да внесе необходимата яснота!

                              Престижът на сенаторите се гради върху тяхното поведение и стопанска, политическа и военна деятелност. Това е престижът им като цяло пред римляните. Минималният брой точки е нула, а максималния 100. Престиж между 0 и 20 точки е минимален и не позволява, каквато и да е политическа инициатива, както и кандидатстване за каквито и да е постове в република, той обаче не блокира по какъвто и да е начин дейността на сенатора и фамилията му! От 20 до 40 е нисък престиж, но позволява кандидатирането. От 40 до 60 е нормален престиж и и дава възможност за реално участие на всички нива. От 60 до 80 е значителен престиж, с който и останалите би трябвало да се съобразяват. От 80 до 100, това е престижа цел за да атакуваш без страх от бунтове и неочаквани катастрофални последствия целта на играта- императорското място.

                              Гърмежите в Сената от страна на боговете са прекратени, отдайте го на радостта от успешния старт! Боговете естествено не се намесват пряко в хода на играта, ако беше така играта щеше да се казва Троя
                              Last edited by von Danitz; 04-04-2005, 13:30.

                              Comment

                              Working...
                              X