Задал си условия "природата да се върне към първоначалното си състояние".
Така че, спазвайки това условие, там ще е съвсем диво. Което значи, че по пътя до там ще имаме блата около реката (виж поста на Голъм),
гори,
НО, даже и да нямаме авантата на Степта, чак до Плоещ, по-добре би било ако линията Гюргево-Плоещ е покрита с гъсти гори - горите са перфектен източник на гориво, строителни материали... перфектни електрически стълбове, готови подпори... Ясно е, че се иска труд и време да се изсече, но при фронт от 8-10 метра за черен път и Тръба има безброй варианти за светкавично премазване на гората... 10 метра ширина по 120 000 метра дължина са само 1 200 000 квадратни метра гора - 1000-2000 декара, питайте царя или мангалите дето бачкат в горското "за колко време, я резваш, бате". Някои от методите за разчистване са доста деструктивни... та, чак виртуално ми се "присвидва" да ги прилагаме.
непроходими местности,
АКО беше по-изгодно с влакове богатите американци щяха да пуснат ЖП линия, по която да си возят нефта с помощта на няколко милиона вагон-курса ( разпределете по вагони и курсове както можете, но дължината на нужните влакове ще излезе по-дълга от тръбата при всички реалистични скорости, БЕЗ да смятаме , че инфраструктурн една ТРЪБА струва поне 10 пъти по евтино от ЖП линия, а експлатационно - още по малко ). Същият ужас на непристъпни местности е и в случая с Баку-Джейлан. Щом при ТАКИВА условия се избира тръба вместо влак, е ясно , кое ер по-евтино и изгодно и ефективно.
животни и т.н.
К'во? Ще се блъскат в ЗИЛовете ли? Или ще ядат работниците? По-скоро обратното - аз го виждам като кило дивечово на ден на калпак. На скара. И бутилка вино разбира се.
===
СЕГА сериозно - АКО наистина теренът е толкова голямо препятствие, ТОВА както показахме по-горе е ПАК в полза на решението за тръба. Тръбата нужда от мост НЯМА, но влака ИМА... Тръбата може да се пусне по дъното на реката или да се качи на отделен сет от колони. Тежи само неколко стотин тона на километър, под 200кг на линеен метър. Доста скромни изисквания за подпори.
Впрочем, как си представяш да се стигне до там?
==
Прекосяването на Дунава понтони + ферибот.Маркиране на трасето. Изсичане на коридора за достъп Гюргево-Плоещ. В същото време Дунав мост може да се възстанови - по-малко от година.
...
Нали трябва да се направи някаква инфроструктура, за да започне да се изпомпва този нефт? Това не ти е компютърна игра - плащаш парите и то си става от само себе си. Има много да се направи.
И няма да е просто.
А влакът ще е и най-евтиния начин за доставка.
Има и алтернатива, по море до румънския бряг горе, но тя е много бавна.
Но пък се избягва строежа на мост през Дунава, което си е мащабно мероприятие.
Или, ферибот до другия бряг (строеж на пристанище първо, разбира се),
след това прекарване на материалите и строеж на жп линия от пристанището до местонахожденията на нефта.
Предвид това, че ще трябва до много източници на ресурси да се стига, най-вероятно използването на жп транспорт ще стане универсално за преноса на всякакви ресурси.
А това, че нефта няма да стига за всичко не е чак такъв проблем, защото и личните автомобили няма да са толкова много.
По-скоро личният автомобил ще стане много бързо лукс и привилегия на принадлежащите към елита на олигархията.
Comment