Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помни Редутабъл!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    В края на века частни корабостроители правят доста прилични кораби, да кажем Ретвизан е много прилично, проблемът е че в сремеж към икономии корабите строени в същото време за националният флот са доста по-кекави.
    Основният проблем е липсата на опит, Фрийдман много подробно го описва и съвсем не случайно акцентиран на това в фантастивката за 1917, щатите извичат огромна полза от съвместноте операции с ГФ, и от консултантите които са командировани при тях.

    Comment


      #17
      Индиана и неговите събратя/сестри са си порастнали монитори - надводният борд в носа е около 4-4.5м. Кулите са небалансирани, нескорострелни, практически разчитат на втория си 203мм калибър. Дори в боя при Сантяго де Куба 330мм оръдия веднъж не успяват да уцелят противника.
      ето ти един броненосец от тази епоха с типична двукалибрена артилерия
      https://en.wikipedia.org/wiki/French_battleship_Brennus и един малко по-стар
      П.В.

      Comment


        #18
        Да добавя към предходния пост:
        Френските кораби са строени без определена концепция и често има и кораби серия от по 1 единица. Американците също вървят по пътя проба-грешка - например техните кораби с Двуетажни кули - първо Ктип Киърсадж и после Вирджиния мисля че бяха са страшно недоразумение. Както казва един американски адмирал - престъпление срещу белия човек, да обслужва такава артилерийска установка.
        Другите им кораби са наред.
        Но към началото на ХХ век американците нямат ясна визия какво трябва да представлява флотът им и колко кораба от какви типове да включва. Строят, защото и другите строят, като наблягат на броненосците - не ги интересуват почти леките сили и разни там крайцери
        П.В.

        Comment


          #19
          De Ruyeter написа Виж мнение
          Индиана и неговите събратя/сестри са си порастнали монитори - надводният борд в носа е около 4-4.5м.
          Пък на Бисмарк е по-малко

          Comment


            #20
            и това откъде дойде сега? За Бисмарк ли си говорим, че не разбрах?
            П.В.

            Comment


              #21
              Ясно, благодаря. Индиана очевидно са били страшни кораби. Страшни за екипажа си. Накъдето се насочели цевите на главният калибър, натам се капичвал кораба и бронирания пояс отивал под водата Това заради което ти написа за "небалансирани кули".
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment


                #22
                De Ruyeter написа Виж мнение
                и това откъде дойде сега? За Бисмарк ли си говорим, че не разбрах?
                защото си стар (поне по-стар от мене) и не помниш великата тема "митбъстър" ...как а е дори най-добрата шега се обезсмисля щом се налага да се обяснява....

                Comment


                  #23
                  Amazon написа Виж мнение
                  Това заради което ти написа за "небалансирани кули".
                  небалансирани принципно е друго, и ефекта е че с тогавашните маломощни машини дори при малък крен не с аможели да си въртят куполите

                  Comment


                    #24
                    Да, небалансирани кули са тези при които при развъртане на кулите корабът дава крен. А иначе за двуетажните кули имах предвид друго - те са били балансирани, но са това



                    и класа Роуд Айлънд

                    П.В.

                    Comment


                      #25
                      За шегите прав си Гога, но понякога не съм много в настроение....
                      П.В.

                      Comment


                        #26
                        De Ruyeter написа Виж мнение
                        Да, небалансирани кули са тези при които при развъртане на кулите корабът дава крен.
                        силно си в грешка, не балансирана е кула чиио център на теженста не лежи на остана въртене, като резултат при крен или диферент съпротивлението нараства, а ако не е застопорена при разни клатушкания и самата кула може да тръгне да севрътка.
                        Впрочем подобни кулии при танковете са наблюдават, христоматиен е случая с Тигър 1.

                        Comment


                          #27
                          Според мен и двамата сте прави. Кулата няма противотежест на цевите на оръдията, центъра на тежестта е напред и кораба се накланя когато кулата се завърти към борда. Поне такъв е случая с Индиана.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            #28
                            Gaden Gogi написа Виж мнение
                            Тогава имат, но не защото техният флот е особенно хубав, просто френският е много рядко извращение, освен грозни техните кораби с аи калпави...хубаво че са руснаците да им ги купуват.
                            И една държава на Балканите и тя е с френски кораби.


                            thorn

                            Средновековните църкви в България

                            Comment


                              #29
                              Amazon написа Виж мнение
                              Според мен и двамата сте прави. Кулата няма противотежест на цевите на оръдията, центъра на тежестта е напред и кораба се накланя когато кулата се завърти към борда. Поне такъв е случая с Индиана.
                              е на цевите а на затвора, но и това не е достатъчно. Балансът се оправя когато спират д аправят цииндрични кули.
                              Иначе това че корабът получава крен не прави кулата небалансирана, това е ЕФЕКТ от това че на нея и се губи баланса.

                              Comment


                                #30
                                Затова и някои държави все още са предпочитали барбетния тип установки - например Великобритания с Роял Соверин. Там специфичната черта - пак свързана със зареждането е са затворите, но поне са балансирани доколкото знам
                                А за броненосците тип Индиана са първите модерни броненосци в САЩ, независимо от ниския надводен борд и другите недостатъци. То не може от монитори да направиш съвършен кораб. 20г. по-рано руснаците правят "океански" тип монитор - Петър Велики. Първите английски кулови броненосци от същото време Девастейшън също са с нисък надводен борд. Но американците в корабостроенето вървят 15-20г назад, което разбира се е бързо наваксано през периода 1900-1910г.
                                П.В.

                                Comment

                                Working...
                                X