Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автоматизация

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Автоматизация

    За браузърно базирана игра, без специалисти по DB, които и да са на разположение, все пак си имат друга работа, след около седмица четене, човек може да си помогне с http://www.facileforms.biz , доста приятен компонент за mambo, а иначе, през html - защо не с creator-a на http://zoho.com. Аз така бих постъпил, за неща които се посещават от 5 човека дневно. Разработката и запознаването отнемат малко време, но при добра концепция, после става лесно.

    Въпросът е друг, постоянството и упоритостта на играчите. Ентусиазъмът се топи като лански сняг, особено при хора, които не знаят кво да очакват. А за да стане интересна игра, първо и единствено условие за участието трябва да бъде "Не разваляй кефа на другите като си тръгнеш преждевременно - щото много работа се отвори "

    #2
    Да, единият проблем е точно този - играчите и постоянството на техния интерес. Ни си мисля, че с това донякъде може да се спарвим просто с повече игри - така постепенно ще се формира една група от играчи с постоянни и достатъчно ясни очаквания .
    За другото - не знам, просто не ми се захваща с програмиране, дори и на някакво по-елементарно ниво. Знам, че не е много трудно (имам някакъв мизерен опит), но засега времето не ми стига дори да седна и да опиша всичко разбираемо на страничката на играта (а същото ще е за всяка игра, особено ако има повечко неща за писане - предиостория и т.н.).

    Comment


      #3
      Аз се отказах от браузърна система, защото в крайна сметка прецених, че налага повече ограничения, отколкото носи ползи. Сега съм си качил .Net и макар че не съм програмист по професия, имам достатъчно опит за да си ползвам базовите нещица, които ми трябват за подобна система. При положение, че нямаме ИИ и др. тежки откъм абстрактни алгоритми неща, то задачата на програмата се свежда до това на обвивка, която просто върши черната работа по разните там сметки в икономиката и тн, както и, което може би е по-важно, предлага унифициран интерфейс между водещия и играча, който елиминира подаването на ходове като "ами прати ми там трите дивизии срещу там еди коя си провинция" или грешни сметки на държавния бюджет, с каквито Воланд се бори неведнъж.
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #4
        КАкто аз виждам нещата, от една доста огарничена гледна точка , проблемите с интерфейса на ходовете са лесно решими и без специализиран интерфейс - достатъчно е да се предлага за всеки ход на всеки играч добре организиран екселски файл с вграден интерфейс, чрез който да задава ходовете си. Никакво писане, никакви текстови файлове. За тази игра мисля да изпращам файловете, които самият аз ползвам за съответната роля (е, без някои скрити стойности). Така че икономиката, пък и политиката и дипломацията не са тежки.
        Това, котео наистина тежи е военната част, заедно с картата. Тук автоматизацията би била много от полза. За съжаление не е по силите ми да напарвя подобно нещо, навремето пробвах на флаш да направя нещо такова, но не можах да го постигна. Та ми се стурва удачно да се мисли и действа в тази посока - карта, на която да се изобразяват единиците с достъпната им информация, да се изчислява движение и засичания, като информацията се съхранява в някакъв тип файлове, които да се разменят между играчи и посредник.

        Comment


          #5
          ами точно на нет аз имам един куп различни, хм, идеи да кажем защото нещицата са съвсем маааалко мръднали от етапа на идеите към реализацията. ако някой има Виндовски сървър с АСП.НЕТ може да ги кача да хвърлите един поглед.
          Обаче за нещо работещо и полезно трябва още много работа. А пък между другото има доста подобни готови системи. Даниц писа за някои вече.
          XV mile the sea brode is
          From Turkey to the Ile of Rodez...

          Comment


            #6
            Какви са възможностите на тези готови системи? Питам, защото в момента нямам време да се запозная с тях. Доколко произволни структури с данни могат да се направят, каква е връзката с графичното им представяне? Може ли да се създаденякаква карта (ако трябва и от отделни изображения) и да се върже със структура с данни, по-сложна от масив, т.е. със собстевни процедури и функции.

            Comment


              #7
              Специално за VASSAL, който разглеждах доста статичното представяне на игровите обекти не е проблем (сиреч карти, марти, единици с различни характеристики и тн). И става доста лесно (аз вече вкарах картата на новата игра в програмата и смятам там да си местя единиците). Което липсва са динамичните изчисления, игралната логика. Един вид като цъкнеш "Енд търн" да ти изчисли автоматично доходите от провинциите. Това може да се вкара, но си трябва програмиране (и то на джава в случая).
              С две думи не е способна системата за пълно представяне във вида, в който е, но предоставя идеална база за надграждане без да трябва да се мисли за ауторизация на играчите, за комуникация и тн защото тия работи ги има вече. Тя така е и замислена - като едитор за правене на игри всъщност.
              XV mile the sea brode is
              From Turkey to the Ile of Rodez...

              Comment


                #8
                Е, и така би била полезна, поне за играчите да си мислят военните ходове. Така или иначе икономиката се смята добре и в ексел.

                Comment


                  #9
                  Gray, преди време ми беше пратил една формичка, която рисува хекс мрежа, след това правил ли си нещо?
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Ами нови формички дето рисуват провинции по хекс мрежата, местят юнити и подобни.
                    Също други формички (засега само обаче Виндовс Формс) дето рисуват векторна карта.
                    XV mile the sea brode is
                    From Turkey to the Ile of Rodez...

                    Comment


                      #11
                      Яко, защо не пратиш да погледна.
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #12
                        Е щото е в насипно състояние Някой хубав ден мога да го направя и вървящо, тогава може. Ама това граничи с утопия
                        Идея обаче - може да си направим проект в http://sourceforge.net/ и там да си качваме сорцето. И някой ако е мераклия може да дописва като намери време.
                        Аз ще взема да кача каквото имам. Ама е АСП.НЕТско.
                        XV mile the sea brode is
                        From Turkey to the Ile of Rodez...

                        Comment


                          #13
                          T.e. ти си го готвил да виси на сървър ли?

                          Аз смятах на C# да си цъкам.
                          albireo написа
                          ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                          Comment


                            #14
                            На С# е, за всеобща радост

                            А иначе - на сървър ми, иначе как?! Или ще правим конкуренция на еМулето с пеер-то-пеер размяна на ходовете?
                            Сега има една базова библиотека с игралните обекти (и логика в бъдеще), която трябва да се пълни с данни отнякъде и да се използва от УсерИнтерфейса. Идеята ми е данните да се предоставят от ВебСервице и така да можем самия УИ да е или АСП или Десктоп, според както ни кефне. Само дето поради мързел идеята е доникъде, но пък имам АСП странички дето използват директно библиотеката + БДто.
                            XV mile the sea brode is
                            From Turkey to the Ile of Rodez...

                            Comment


                              #15
                              Ами можеше и просто да се пращат по емайл нещица. За естеството на играта не е от критично значение да е на сървър.

                              (абе просто не знам как се прави )
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment

                              Working...
                              X