If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Е, ако това са възможностите на автоматизацията ... малко безсмислена ми се вижда. И в момента е възможно (въпреки че не е пробвано в игра досега) да се направи същото - играчите да "попълват" ходовете си в итерфейс направен на ексел и да ги изпращат на водещия, след което той само да ги преглежда (при грамотно направени автоматични проверки няма и кой знае каква нужда от проверка) и използва самите файлове. Това възнамерявам да използвам, почти съм направил икономическите файлове (най-трудните, защото има най-много данни). И всичко е достатъчно просто и ефективно, да не говорим, че не иска някакви специални познания, за да се направи.
Всъщност да хвърля зарче може без проблем . Не може да рисува карта, така че това е единственият момент, който си заслужава автоматизация "навън". Но ако е само до рисуването, а не може и да се изчислява и връзва с базата данни, то ползата няма да е голяма - посредникът пак ще трябва да проверява ръчно картата и засичанията. Не знам дали момента с картата не е по-лесно да се реализира примерно с флаш, хем езикът му не е много сложен, дори аз се оправям с него донякъде.
О, аз също използвам широко зар в моята система (както във военната част, така и в икономическата и за общите събития), но не и функцията на ексел за генериране на случайни числа. Предпочитам реалното хвърляне на зар. Мисълта ми бе, че има такава функция.
A защо реши че не може???
Не съм решил, че не може . Попитах в темата по-долу за това, но като гледам никой няма времето да го реализира. Което е равносилно на невъзможност, поне разглеждано в рамките на оброзримото бъдеще.
Като гледам как се води разговора, си мисля че нещо не се доразбираме. Това което имам аз предвид, ще (т.е. ако се направи) може следното, примерно - Грей струва ми се общо взето същите неща мисли - :
- Карта, на която се визуализират обекти, на които може да се клика:
-- държавни граници
-- провинции
-- пътища
-- градове
-- военни части
-- каквото друго ни хрумне
-- всичко с информационни или контролни pop-up менюта
- Менюта за управление
-- Икономика
--- Глобални показатели - данъци и пр.
--- Локални - pop-up менюта на провинциите, задаване на проекти/производства
-- Социални въпроси
--- Тук не съм мислил много, но каквото и да е, може да се направи
-- Наука/Техника - всъщност последно май решихме, че много смисъл няма от тия неща за игрите, които правим. Така или иначе, лесна работа - списъци с науки и връзки между науките и обектите, върху които влияят.
-- Армия
--- Глобални - доктрини, статистики и тн каквото ни хрумне
--- Структура на армията, може примерно дървовидна, на всеки обект (армия, корпус и тн) може да се клика -> меню с информация и контроли
--- Планове за мобилизация/съсредоточаване/настъпление - сравнително лесно могат да се опишат при положение че всичко на картата/в играта си е обекти. Мисля, че писах за това в една от другите теми. Автоматично изпълнение на плановете - доколкото е възможно, но системата ще е гъвкава.
--- Създаване на нови части - мирновременни щабове или изцяло мобилизирани дивизии. ! Тук специално не мисля, че Ексел може да се справи много добре, защото говорим за добавяне на нови обекти в базата данни. Доколкото го познавам, ще трябва да се прави това на ръка, което дава възможност за грешки.
- Изчисляване на сраженията:
Доста хвърляне на зарчета за да се определи как се развива сражението, кои части с кои влизат в бой и тогава вече сметки на нанесени щети, както и вс. други фактори, които решим да включим. Преди съм писал нещо подобно, грубо беше, но пак частите вземаха предвид терен, имаха различни видове атак/дефенс, имаха различни "предпочитани цели" и тн. Такова нещо на ексел просто не може да се направи, може да се направят серия форми, но пак за водещия ще има доста работа. Това, което предлагам, ще смята всичко и ще дава голям разбор на водещия, който ще го преглежда и ако желае, ще може да внася промени.
****
@*#¹%(@&#¹!*@ току-що открих дребно насекомо в чашата си със студен чай!!! :x
****
След одобрението на водещия съответно позициите/характеристиките на всички засегнати части ще бъдат обновявани.
- Разбира се, след като всички играчи са си подали ходовете - а според мен няма значение дали ще натискат бутонче "прати ход на сървъра" или бутонче "експорт на хода във файл" който файл после ще пращат на водещия - чиято програма ще обработва хода на базата на всичките получени файлове. Чиста формалност.
Не претендирам за изчерпателност, но общо взето това ми е виждането. Нищо от това, което съм написал, не е особено трудно, просто изисква време и труд.
Като гледам как се води разговора, си мисля че нещо не се доразбираме.
Империал, нямаме неразбиране . Това и предполагах, когато говорехте за автоматизация. Това си е правене на цялостна копмютърна игра единствено без ИИ. Няма лошо, ако някой смята, че това може да се реализира, то да го направи. И общо взето няма и нужда от посредник. Аз обаче не виждам как мога да помогна с нещо на подобен проект.
Да поясня как аз виждам нещата за играта, която подготвям. Цялото информационно осигуряване е не графично, т.е. се извършва чрез серия от файлове, които съм подготвил така, че като посредник да се занимавам с минимално преглеждане и прехвърляне на данни от един файл в друг. Картата, която съдържа цялата графична информация служи само за ориентация, на нея не се представят графично бойните части, а само географията. Играчите (и аз) я използваме за преценка коя част докъде може ад стигне, къде се намира и т.н. Тази информация се съхранява в отделен файл. Сложността е точно тази и аз тук виждам някакво поле за автоматизация - да се направи така, че картата да е свързана с масивите с информация за военните единици. Икономиката няма и нужда да бъде свързана с графичното представяне.
Империал написа
М-у другото, какви предимства виждате във векторното описание на картата в сравнение с хексчетата?
И двете системи си имат своите предимства . Преди време мислех да опиша в един текст различните варианти за структуриране на игрово пространство, жалко, че не го направих. Хексовете са добри, защото позволяват да се създаде напълно еднородно игрово поле. И точно тук е и слабата им страна, защото без да се въведат твърде много уточняващи данни, представяната от тях география е много далеч от реалната, т.е. съотношенията пространство/разстояние/геометрия на силите са твърде подредени и далеч от реалните. Може да се симулира, но незадоволително от моя гледна точка. От друга страна, напълно векторният подход позволява изключително реалистично пространствено решение, но пък е много по-сложен за реализация. ЗАтова с Ханс обсъждахме ограничен векторен вариант, в който пак пада доста смятане, но има част от предимствата и на двете системи.
На мен най-възможен ми се вижда вариантът, в който нямаме изцяло работеща web игра със сървър и на която хората могат да играят и без посредник, а вместо това няколко tool-а, които да помагат за бързо обработване на данните. Нещото което имам предвид е интерактивана карта, която след като играча направи хода си, да изпраща данните към водещия в определен формат, като по този начин почти ще изключим вероятността за неясни заповеди или човешка грешка при изпращането на хода. Водещият от своя страна ще използва данните в друг tool, в който ще могат да се заредят данните за всички играчи и да се обработват доста по-лесно. Заради графичната част(картата) според мен най-подходящо ще е да се ползва Flash, аз дори говорих с едно приятелче което работи flash developer и като обсъдихме нещата излезе че няма да е много сложно да се реализира нещо подобно. Това мисля че ще е достатъчно като автоматизация, а и не прекалено трудно за изработване. Общо взето това ми е идеята, разбира се Excel-а също си е вариант някакъв
Относно картата, аз съм си привърженик на хексчетата, интересно ми е каква е междинната система която сте обмисляли. При всички положения ако ще се използва интерактивана карта, с хексове ще е доста по-лесно за реализиране.
Аз само ще се зарадвам, ако може да се реализира на флаш тая работа с картата и изпращането на файл (навремето обмислях нещо такова, но не ми стигнаха силите и възможностите (информацията се предаваше през xml-файл)). Но не мога да помогна, а само да се радвам ако се получи. Мисля че ще е напълно достатъчно тази част да се ограничи само до военните единици и заповеди - икономиката прекрасно се прави и в excel, а и няма особена нужда от визуализация. Което не може да се каже за военната част.
Deimos написа
Относно картата, аз съм си привърженик на хексчетата, интересно ми е каква е междинната система която сте обмисляли. При всички положения ако ще се използва интерактивана карта, с хексове ще е доста по-лесно за реализиране.
Ъъ, никой не говори (поне аз де) за игра без Посредник. Автоматизацията ще е именно в стриймлайнване на комуникацията между играчи и водещ и улесняване на водещия в превключване на "гледната точка" (ако и когато въведем мъгла за различните играчи).
XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
То това е повече от ясно - всеки ще се оправя с колкото въображение и култура има в наличност . Да поставя въпроса ясно и така да се каже, ребром - какво може да се реализира без кой знае какъв разход на усилия, т.е. какво е постижимо. В новата тема накратко описвам различни варианти на реализация на структуриране на пространството и според тях вие, които разбирате от тези неща, можете да кажете какво е постижимо и какво не. За мен това има значение, защото в тази игра ще е трудно без графична реализация, т.е. и аз, и играчите ще работим без да гледаме на карта къде какви сили има. Ясно е, че за тази игра е късно за каквато и да е графична реализация, но е интересно какво може да се реализира за следващ проект.
Comment