Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Неортодоксалния ислям

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    ей, днес ми е поетично. Няма как, да не се сетя за Омар Хайям. ( няма нужда да обяснявам, кой е той )
    Трезв ли съм – не зная радост, ставам тъжно мълчалив.
    А пиян – загубвам разум в тоя винен свят мъглив.
    Ала някъде в средата има малък светъл миг,
    той за мене е животът и се радвам, че съм жив.

    С магарето бъди магаре, недей оголва своя лик!
    Попиташ ли го, то ще каже “Кой – аз ли, да много съм велик!”
    Но щом на някое магаре му липсват клепнали уши,
    то за магаретата умни ще бъде явен еретик


    Аз пия, но ни ден не съм във тежест ваша;
    жадувам — за какво? За винената чаша!
    Да, ще почитам виното до свойта смърт,
    за жалките си дни да мисли богаташа.


    а това ,че не говоря, нямам никаква вина.
    Аз съм длъжен да запазя свойта истинска цена.
    Знам достатъчно и точно на тълпата същността,
    Та пред нея да разкривам цялата си светлина.
    Last edited by Арслан; 04-09-2012, 00:01.

    Comment


      #47
      Безкраен набор от въпроси, с все неточни отговори. Един от тях е религиозния синкретизъм, или общите свещени места на Балканите. На какво се дължи той, според вас ?

      Comment


        #48
        Арслан написа Виж мнение
        Безкраен набор от въпроси, с все неточни отговори. Един от тях е религиозния синкретизъм, или общите свещени места на Балканите. На какво се дължи той, според вас ?
        На това, че хората са хора

        Comment


          #49
          Красиво, вярно, но ... . Освен на "симбиозата между местни и чужди", аз го отдават на местността /те ,който се подбират за създаване на съответното светилище. Другата теза, която "твърдо" защитаваха е "всички монотеистични религии имат общ корен" това е и причината за "еднаквостта/ сходството" между вярвания, традиции, светци и т.н. Но нещо ми липсва в тази картинка ...

          Comment


            #50

            Comment


              #51
              https://www.youtube.com/watch?v=vgbnuKm7aUc (малко онагледяване на материала)

              Comment


                #52
                Attached Files

                Comment


                  #53
                  малко снимки и от Демир ...
                  Attached Files

                  Comment


                    #54
                    Attached Files

                    Comment


                      #55
                      Здравейте отдавна следя този форум но чак сега имам възможност да пиша
                      Първо да ви се представя казвам се Георги
                      Темата за ислямският мистицизъм ми е много интересна и не само разбира се
                      Виждам че тук има много хора които споделят същите интереси и дори нещо повече мога да трупам знания
                      Радвам се че ви има и просветлявате и моята личност с вашата ценна информация
                      Благодаря ви и нека Любовта да е с вас !

                      Comment


                        #56
                        Ислямският мистицизъм във всичките си форми и разклонения (шиитски и сунитски) е по същество един "мюсюлмански" гностицизъм, който на практика подменя кораничната представа за Бога (Аллах) с екзотеричните гностически учения широко разпространени в средиземноморието далеч преди появата на исляма. На доктринално ниво ислямският мистицизъм е изпитвал също така и влияния от неоплатонизма и юдейския мистицизъм (Кабалата). Що се касае до разпространените по българските земи ислямски тарикати на ниво обичайни практики е очевидно влиянието на предислямските тюркски вярвания (особено при бекташите и къзълбашите и доста по ограничено при сунитските тарикати).

                        Comment


                          #57

                          интервю за традиционната култура от с.Ябланово

                          Comment

                          Working...
                          X